LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bol.com tweedehands verkoop pakketbijdrage verwijderd

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
ilojem

bol.com tweedehands verkoop pakketbijdrage verwijderd

Ongelezen bericht door ilojem »

Is het niemand nog opgevallen dat er bij een heleboel boeken in de -mijn aanbod- tab, de pakketbijdrage is verdwenen? Bij het aanbieden van de boeken werd deze nog aangeboden.

Bij -mijn aanbod- staat de advertentie nog met pakketbijdrage.
Zodra je de advertentie openklapt, staat er "pakketbijdrage: nee"

Of bij het aanklikken van -mijn aanbod- staat er eerst pakketbijdrage. Bij het openklikken en daarna weer dichtklikken van de advertentie is de pakketbijdrage opeens verdwenen uit -mijn aanbod-.

Ben benieuwd of anderen hier ook last van hebben.

Heeft bol.com enig idee hoe dik die boeken zijn?

Via DHL? Ja dat kan ja, behalve dat er dan klachten komen dat het te lang duurt voordat het boek aankomt. Zelfs al verstuur ik dezelfde dag het boek met DHL, er gaat minimaal een dag of 4 overheen voordat het aangeboden wordt aan de klant. En dat is voor je beoordeling niet echt fijn. En DHL kost alsnog 4.95 voor pakketpost en niet 4.50 zoals bol.com op de site vermelt.

Het tweedehands verkopen op bol.com is voor mij niet grappig meer. De af te dragen kosten wegen niet meer op tegen het te koop aanbieden. De handige prijshulp laat bewust de nog te betalen verzendkosten achterwege zodat tweedehandsaanbieders die niet goed lezen er pas na een aantal weken achterkomen dat deze verzendkosten nog van de opbrengst af moeten. 

De 1.95 servicebijdrage die klanten aan bol.com moeten betalen heb ik al helemaal nooit begrepen. Welke service? De service die wij tweedehands verkopers verlenen aan klanten van bol.com? Bol.com ontvangt toch al per boek een bedrag + een % van ons?

Al met al is dit m.i. verlakkerij en daardoor oneerlijke concurrentie voor degenen die wel goed lezen en hun prijs aanpassen zodat de verzendkosten in de prijs meegerekend worden. Ik snap best dat het te koop aanbieden op bol.com een bijdrage vergt, maar dit riekt naar "slapend rijk worden".

Bol.com slapend rijk aan ons tweedehands verkopers? ABSOLUUT!
Laatst gewijzigd door ilojem op 25 mar 2012 21:52, 1 keer totaal gewijzigd.

MAXIEM

Re: bol.com tweedehands verkoop pakketbijdrage verwijderd

Ongelezen bericht door MAXIEM »

ilojem

Je schrijft:
Bol.com slapend rijk aan ons tweedehands verkopers? ABSOLUUT!
Ook ik kom er nu achter dat de opbrengst meer in eigen zak gestoken wordt. Wat mij vooral steekt is de stiekeme en geniepige wijze waarop dit gecommuniceerd (of juist niet!) wordt met de aanbieders.

Met vriendelijke groet, Maxiem.
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 25 mar 2012 19:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten