LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bol.com verkoopt namaak producten als orgineel.

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
toinewillem

Bol.com verkoopt namaak producten als orgineel.

Ongelezen bericht door toinewillem »

Op de 22 december heb ik bij bol.com een nieuw scherm en batterij voor mijn telefoon gekocht. Hierbij heb ik gekozen voor producten van het merk Apple omdat ik geen namaak wilde.

[Links naar commerciële website verwijderd door de moderator]

Het scherm is geen originele en ik heb er de volgende klachten over:
- De kleuren zijn onnatuurlijk, wit is beige en de groen is veel te dof.
- In het midden van het scherm loopt een dikke rare lijn dit is vooral zichtbaar bij het wit.
- Het scherm is aan de bovenkant al los gekomen van het frame van de iPhone.
- Wanneer het scherm even aanstaat word de telefoon erg warm en is de batterij snel leeg.
- De Home knop sluit niet goed aan op het scherm.
-Touchscreen werkt regelmatig niet.

De batterij kwam zaterdag 9 januari pas binnen. De connector ziet er gebruikt uit met krassen en beschadegingen.

Ik heb bol.com hierover gemaild en hun hebben mij terug gebeld. Ik kon er voor kiezen om voor 15 euro een nieuw scherm van hun te kopen. De batterij is orgineel zeggen ze, dat is misschien ook wel ook zo maar ik dacht niet een tweedehands product te kopen.

Ik heb voor het vervangen van mij scherm nu al reparatie kosten betaald. Bij elkaar ben ik bijna 100 euro kwijt en zit met een onbruikbaar product.
Laatst gewijzigd door Radar op 18 jan 2017 08:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: links naar commerciële website verwijderd

Moneyman

Re: Bol.com verkoopt namaak producten als orgineel.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Begrijp ik goed dat je het scherm al hebt laten repareren, dus voordat je er met Bol.com uitkomt?

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

toinewillem schreef:Op de 22 december heb ik bij bol.com een nieuw scherm en batterij voor mijn telefoon gekocht. Hierbij heb ik gekozen voor producten van het merk Apple omdat ik geen namaak wilde.

[Links naar commerciële website verwijderd door de moderator]

Het scherm is geen originele en ik heb er de volgende klachten over:
- De kleuren zijn onnatuurlijk, wit is beige en de groen is veel te dof.
- In het midden van het scherm loopt een dikke rare lijn dit is vooral zichtbaar bij het wit.
- Het scherm is aan de bovenkant al los gekomen van het frame van de iPhone.
- Wanneer het scherm even aanstaat word de telefoon erg warm en is de batterij snel leeg.
- De Home knop sluit niet goed aan op het scherm.
-Touchscreen werkt regelmatig niet.

De batterij kwam zaterdag 9 januari pas binnen. De connector ziet er gebruikt uit met krassen en beschadegingen.

Ik heb bol.com hierover gemaild en hun hebben mij terug gebeld. Ik kon er voor kiezen om voor 15 euro een nieuw scherm van hun te kopen. De batterij is orgineel zeggen ze, dat is misschien ook wel ook zo maar ik dacht niet een tweedehands product te kopen.

Ik heb voor het vervangen van mij scherm nu al reparatie kosten betaald. Bij elkaar ben ik bijna 100 euro kwijt en zit met een onbruikbaar product.
Begrijp ik het goed dat je losse onderdelen hebt gekocht, en dat er daarmee een reparatie is uitgevoerd door jou of een derde partij? Als je een toestel (onder garantie) wegbrengt hoef je normaliter niet de onderdelen er zelf bij te leveren. Iphones worden met elke generatie moeilijker te repareren, zo worden veel dingen verlijmd, worden eigen connectoren gebruikt, en worden er erg aparte schroefjes gebruikt. De site van ifixit laat de notoiriteit van Apple op dat vlak wel goed zien. Dit betekent dat er tijdens de reparatie veel mis kan gaan, als dit niet deskundig gebeurd. Veel van wat jij noemt kan komen doordat het scherm of de accu is beschadigd tijdens die reparatie, daar kan Bol dus niks aan doen, en is iets tussen jou en de gekozen reparateur.

Verder lees ik in je tekst nergens iets wat doet vermoedden dat het om een namaakproduct zou gaan? Dat iets kapot is, wil niet automatisch zeggen dat het namaak is. Zowieso is dat lastig te bepalen, want volgens mij verkoopt Apple geen losse onderdelen van hun toestellen, en zijn er sowieso voor veel onderdelen meerdere leveranciers. Zo komen de schermen vaak van Samsung, maar ook LG en JapanDisplay meen ik. Elk van die drie zou dus een origineel onderdeel kunnen zijn, maar dat kunnen jij en ik als klant achteraan de keten nooit meer duidelijk krijgen voor elk onderdeel.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

sjohie schreef:volgens mij verkoopt Apple geen losse onderdelen van hun toestellen
inderdaad, in ieder geval niet via de normale kanalen richting consumenten. Reparaties worden uitgevoerd door officiele apple servicepunten, die hebben eigen kanalen voor inkoop die voor de consumentenmarkt niet beschikbaar zijn.

Daarbij zie ik op bol.com ook al het aanbod van onderdelen voor apple telefoons door externe partijen aangeboden worden en bol.com alleen als verkoopplatform gebruiken.

Gesloten