LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bol.com weigert uitleg bij achterafbetalen!
Re: Bol.com weigert uitleg bij achterafbetalen!
Nee hoor. De optie om aan de deur te betalen is er ook gewoon. Daarmee is aan de wettelijke eisen voldaan.
Re: Bol.com weigert uitleg bij achterafbetalen!
Deze rechter vond van wel. Je kunt natuurlijk betogen dat er toch sprake is van vooruitbetaling, omdat je niet kunt zien wat er wordt afgeleverd. Zo had ik ooit eens twee geheugenmodules besteld. Pakket kwam aan de deur en ik betaalde voor twee geheugen modules. Er zat er maar eentje in.16again schreef:Is aan de wet voldaan als de webwinkel naast vooruitbetaling, ook levering onder rembours als optie biedt?
Re: Bol.com weigert uitleg bij achterafbetalen!
Ook als je het (nog) niet kunt zien, is er juridisch wel geleverd: de zaak is in je bezit gekomen. Mits het in de doos zit, natuurlijk...
Re: Bol.com weigert uitleg bij achterafbetalen!
Stel... we stoppen een kat in een metalen doos. We plaatsen in de metalen doos ook een radioatieve bron. Wanneer een monitor radioactiviteit ontdekt (zoals een atoom in verval) dan wordt het flesje gebroken en door het gif de kat. Is de kat dood of leeft deze op een willekeurig moment?
De Kopenhaagse interpretatie is cat de kat zowel dood als levend is.
Juridisch is de vraag eerder kun je gedwongen worden om te betalen zonder dat je weet wat er wordt afgeleverd en er dus een risico bestaat dat je betaald voor iets dat niet geleverd wordt?
De Kopenhaagse interpretatie is cat de kat zowel dood als levend is.
Juridisch is de vraag eerder kun je gedwongen worden om te betalen zonder dat je weet wat er wordt afgeleverd en er dus een risico bestaat dat je betaald voor iets dat niet geleverd wordt?
Re: Bol.com weigert uitleg bij achterafbetalen!
Creditcard ?100% vooruitbetaling eisen is wettelijk niet toegestaan, hier treedt de "ondernemingsvrijheid" weldegelijk buiten wettelijk kader.
Re: Bol.com weigert uitleg bij achterafbetalen!
Wat als je klant geen creditcard heeft en wilt?
http://financieel.infonu.nl/geld/61572- ... delen.html
Een creditcard is overigens geen garantie dat er niet vooruitbetaald wordt.
http://financieel.infonu.nl/geld/61572- ... delen.html
Een creditcard is overigens geen garantie dat er niet vooruitbetaald wordt.
Re: Bol.com weigert uitleg bij achterafbetalen!
Als je alleen rembours (wat geen garantie is dat je het bestelde geleverd krijgt ) of acceptgiro accepteert kun je je uitleven qua voor de rechter slepenWat als je klant geen creditcard heeft en wilt?
Re: Bol.com weigert uitleg bij achterafbetalen!
Ondernemingsvrijheid? Pietje wel Jantje niet. Mag jij en Bol.com uitleggen. Discriminatie.Moneyman schreef:Ze zijn niet in gebreke, jij wilt een uitleg van iets wat tot de ondernemersvrijheid hoort, en waarover ze geen enkele uitleg verschuldigd zijn.
-
- Berichten: 196
- Lid geworden op: 10 okt 2012 16:10
Re: Bol.com weigert uitleg bij achterafbetalen!
Ik heb Bol.com wel 20 maal een e-mail gestuurd.
Weet je wat ?
Ik ga niet zeggen dat u nogal hardleers bent.
En ik ga ook niet zeggen dat ik u niet zo slim vind.
Weet je wat ?
Ik ga niet zeggen dat u nogal hardleers bent.
En ik ga ook niet zeggen dat ik u niet zo slim vind.
Re: Bol.com weigert uitleg bij achterafbetalen!
Discriminatie op basis van wat?
Een bedrijf mag zelfs de ene klant korting geven en de ander niet. Het is hier geen Cuba.
Een bedrijf mag zelfs de ene klant korting geven en de ander niet. Het is hier geen Cuba.
Re: Bol.com weigert uitleg bij achterafbetalen!
Het gaat niet om een korting maar om rechtsongelijkheid.prem schreef:Discriminatie op basis van wat?
Een bedrijf mag zelfs de ene klant korting geven en de ander niet. Het is hier geen Cuba.
Re: Bol.com weigert uitleg bij achterafbetalen!
Als deze zogenaamde rechtsongelijkheid je grootste probleem is, heb je echt een prima leven. De kunst is ervan te genieten.
Re: Bol.com weigert uitleg bij achterafbetalen!
Recht op wat?PJ 66 schreef:Het gaat niet om een korting maar om rechtsongelijkheid.prem schreef:Discriminatie op basis van wat?
Een bedrijf mag zelfs de ene klant korting geven en de ander niet. Het is hier geen Cuba.
Acceptgiro? Laat me niet lachen!
-
- Berichten: 12013
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: Bol.com weigert uitleg bij achterafbetalen!
U kunt tegensputteren tot u een ons weegt, het is gelukt met een ander account dus u heeft uw bestelling.PJ 66 schreef:Het is gewoon een order vanuit Bol.com zelf
Maar ik heb voor de gein een nieuwe account aangemaakt op het werk en wat denk je? Kan ik wel achteraf betalen.
Krijg zo nu sterk de indruk dat ze mij als een wanbetaler zien terwijl hier totaal geen sprake van is.
Nu heeft Bol.com nog meer reden om dit fatsoenlijk uit te leggen.
U voelt zich " gediscrimineerd " en voelt dit als rechtsongelijkheid.
*Ik zeg u....discriminatie is echt wat anders en
*de ondernemer bepaalt en Bol zal zijn beleid niet gaan aanpassen ten faveure van 1 verongelijkte klant
*en tot slot: het leven is hard en niet eerlijk.
Wees blij dat, als dit uw enige probleem is, u een gezegend mens bent!
PS: ik moet een postzegel plakken, van te voren, en weet niet/ nooit of mijn brief ooit aankomt anno 2015.
Ik weet het, de vergelijking gaat wat mank , maar het zijn peanuts en het is allemaal zo relatief.
Get a live, zou ik zeggen...
Laatst gewijzigd door moederslink op 16 sep 2015 19:28, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Bol.com weigert uitleg bij achterafbetalen!
Volgens mij ben jij alleen maar uit op een confrontatie. Wie zo dom lult krijgt van mij geen antwoord meer dus meneer/mevrouw Angel ga wat anders zoeken bah. Nou *** je weer over een acceptgirokaart. Waar ga je het straks over hebben. Internet bankieren. Je bent echt niet te filmen. Je trekt alle conclusies uit het verband. Lekker makkelijk zo he pffffffffffffangel1978 schreef:Recht op wat?PJ 66 schreef:Het gaat niet om een korting maar om rechtsongelijkheid.prem schreef:Discriminatie op basis van wat?
Een bedrijf mag zelfs de ene klant korting geven en de ander niet. Het is hier geen Cuba.
Acceptgiro? Laat me niet lachen!
Re: Bol.com weigert uitleg bij achterafbetalen!
Het punt dat ik maakte lijkt me duidelijk. Pietje koopt op dezelfde voorwaarden dezelfde artikelen als Keesje. Keesje mag achteraf betalen en Pietje niet. Dat noem ik rechtsongelijkheid. En dat willen die gasten van Bol.com niet uitleggen. Waarom ik heb geen idee.
Re: Bol.com weigert uitleg bij achterafbetalen!
En ik heb dan weer geen idee waarom je je handel niet voor altijd meeneemt naar een andere webshop. Dat is onder de streep de enige mogelijkheid de jij als eenzame klant hebt om ze een blijvend signaal te geven.
Re: Bol.com weigert uitleg bij achterafbetalen!
En dat hoeven ze ook niet. Klaar. Nu weer verder met leven.PJ 66 schreef:Het punt dat ik maakte lijkt me duidelijk. Pietje koopt op dezelfde voorwaarden dezelfde artikelen als Keesje. Keesje mag achteraf betalen en Pietje niet. Dat noem ik rechtsongelijkheid. En dat willen die gasten van Bol.com niet uitleggen. Waarom ik heb geen idee.
Re: Bol.com weigert uitleg bij achterafbetalen!
Soms (Wehkamp) kan dat al liggen aan je postcode.Pietje koopt op dezelfde voorwaarden dezelfde artikelen als Keesje. Keesje mag achteraf betalen en Pietje niet
Re: Bol.com weigert uitleg bij achterafbetalen!
Dat moeten ze wel. Ik heb net zoveel rechten als mijn buurman. Kom op nou. Krijg elke keer hetzelfde standaard antwoord. Dat ligt aan het systeem en daar kunnen wij niks aan doen
Niemand zegt te weten bij Bol.com hoe het kan. Ze gaan het ook niet oplossen, echt te gek voor woorden.
Niemand zegt te weten bij Bol.com hoe het kan. Ze gaan het ook niet oplossen, echt te gek voor woorden.