LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bol.com weigert uitleg bij achterafbetalen!
Re: Bol.com weigert uitleg bij achterafbetalen!
O nee nooit van rechtsongelijkheid gehoord? Jij mag wel pinnen en ik niet want jij bent wit en ik ben zwart. Ze komen steeds met hetzelfde antwoord. Dat ligt aan het SYSTEEM
Nou doe er dan wat aan. Iemand draait aan dat systeem. Zorg dat het opgelost wordt.
Nou doe er dan wat aan. Iemand draait aan dat systeem. Zorg dat het opgelost wordt.
Re: Bol.com weigert uitleg bij achterafbetalen!
Je hebt net zoveel recht als is beschreven in de wet.PJ 66 schreef:Dat moeten ze wel. Ik heb net zoveel rechten als mijn buurman. Kom op nou. Krijg elke keer hetzelfde standaard antwoord. Dat ligt aan het systeem en daar kunnen wij niks aan doen
Niemand zegt te weten bij Bol.com hoe het kan. Ze gaan het ook niet oplossen, echt te gek voor woorden.
RECHT op achteraf betalen is daar niet in opgenomen.. Je maakt jezelf dus compleet belachelijk zo.
Re: Bol.com weigert uitleg bij achterafbetalen!
Je gaat er zo'n beetje van uit dat het een "mens" (persoon) is die deze beslissing genomen heeft maar dat is natuurlijk niet zo. Zowel bij creditcard maatschappijken maar ook bij grote webshops draait er software die fraude en/of verdachte transacties moet opsporen. Het kan best zo zijn dat één van die programma's wat zenuwachtig (voortijdig) gereageert heeft en de betaaloptie daardoor niet aangeboden is.Niemand zegt te weten bij Bol.com hoe het kan. Ze gaan het ook niet oplossen, echt te gek voor woorden.
Zolang ze niet honderden klachten per dag krijgen blijven dit incidenten waar ze niet op in willen (en hoeven) gaan.
Als mijn bovenstaande aanname klopt en ze willen dit tot uitzoeken gaat dat minstens een paar "Dure IT uren" kosten, ofwel staat niet in verhouding tot je bestelling. Bovendien, je hebt t zelf al opgelost (ander account).Niemand zegt te weten bij Bol.com hoe het kan. Ze gaan het ook niet oplossen, echt te gek voor woorden.
Re: Bol.com weigert uitleg bij achterafbetalen!
Mijn ervaring is dat de grotere web bedrijven die zg dure itc uren er graag aan spenderen.bprosman schreef:Je gaat er zo'n beetje van uit dat het een "mens" (persoon) is die deze beslissing genomen heeft maar dat is natuurlijk niet zo. Zowel bij creditcard maatschappijken maar ook bij grote webshops draait er software die fraude en/of verdachte transacties moet opsporen. Het kan best zo zijn dat één van die programma's wat zenuwachtig (voortijdig) gereageert heeft en de betaaloptie daardoor niet aangeboden is.Niemand zegt te weten bij Bol.com hoe het kan. Ze gaan het ook niet oplossen, echt te gek voor woorden.
Zolang ze niet honderden klachten per dag krijgen blijven dit incidenten waar ze niet op in willen (en hoeven) gaan.
Als mijn bovenstaande aanname klopt en ze willen dit tot uitzoeken gaat dat minstens een paar "Dure IT uren" kosten, ofwel staat niet in verhouding tot je bestelling. Bovendien, je hebt t zelf al opgelost (ander account).Niemand zegt te weten bij Bol.com hoe het kan. Ze gaan het ook niet oplossen, echt te gek voor woorden.
Een ander account met hetzelfde IP adres? , werkt vlg mij niet?
Re: Bol.com weigert uitleg bij achterafbetalen!
Jawel hoor, bij Conrad zelfs op advies van een hepdeskmedewerker een keer aangemaakt.Een ander account met hetzelfde IP adres? , werkt vlg mij niet?
Ah een collega Ben benieuwd welk bedrijf dat is dan.Mijn ervaring is dat de grotere web bedrijven die zg dure itc uren er graag aan spenderen.
Re: Bol.com weigert uitleg bij achterafbetalen!
Het is een onderneming die bepaalt wat e doen, niet jij. Maar goed span een zaak aan zou ik zeggen.PJ 66 schreef:Dat moeten ze wel. Ik heb net zoveel rechten als mijn buurman. Kom op nou. Krijg elke keer hetzelfde standaard antwoord. Dat ligt aan het systeem en daar kunnen wij niks aan doen
Niemand zegt te weten bij Bol.com hoe het kan. Ze gaan het ook niet oplossen, echt te gek voor woorden.
Re: Bol.com weigert uitleg bij achterafbetalen!
Ik heb thuiswinkel ook benaderd met deze klacht. Heb ze een tijdje aan de lijn gehad, ze zeggen alles te hebben uitgezocht, maar dat hier sprake is van willekeur en niet persoonsgebonden mensen bewust te willen uitsluiten.
Maar ze doen er niets mee. Ze compenseren niet, ze lossen het niet op ik kan barsten als klant. Ik hoor steeds de standaard zin, dit ligt aan het systeem en daar kan ik niks aan doen.
Dit gaat er bij mij niet in. Bol.com heeft de klacht nu doorgestuurd naar hun hoofdkantoor, ben benieuwd of zij het gaan aanpassen.
Op eerdere vraag hier ik zie achteraf betalen wel in beeld maar deze is grijs en kan ik niet aanvinken. De bestelling is niet van een externe partij. Maar Bol.com zegt ook dat het hier niet aan ligt, maar het systeem willekeurig mensen uitsluit. En dat is erg vreemd en volgens mij in strijd met de wet.
Maar ze doen er niets mee. Ze compenseren niet, ze lossen het niet op ik kan barsten als klant. Ik hoor steeds de standaard zin, dit ligt aan het systeem en daar kan ik niks aan doen.
Dit gaat er bij mij niet in. Bol.com heeft de klacht nu doorgestuurd naar hun hoofdkantoor, ben benieuwd of zij het gaan aanpassen.
Op eerdere vraag hier ik zie achteraf betalen wel in beeld maar deze is grijs en kan ik niet aanvinken. De bestelling is niet van een externe partij. Maar Bol.com zegt ook dat het hier niet aan ligt, maar het systeem willekeurig mensen uitsluit. En dat is erg vreemd en volgens mij in strijd met de wet.
Re: Bol.com weigert uitleg bij achterafbetalen!
Sorry, maar waar zou je in vredesnaam voor gecompenseerd moeten worden...?
Re: Bol.com weigert uitleg bij achterafbetalen!
Omdat de actie inmiddels is afgelopen en ik daardoor alweer 10 euro meer kwijt ben, maar ook vanwege het feit dat ze mij op deze manier benadelen.Moneyman schreef:Sorry, maar waar zou je in vredesnaam voor gecompenseerd moeten worden...?
Bol.com geeft zelf ook aan dat ze het vreemd vinden........
Re: Bol.com weigert uitleg bij achterafbetalen!
Je had toch gewoon kunnen bestellen? 'T is je eigen keus om dat niet te doen.
Je wordt niet benadeeld, je hebt geen schade, er is dus geen enkele reden voor een schadevergoeding.
Je wordt niet benadeeld, je hebt geen schade, er is dus geen enkele reden voor een schadevergoeding.
Re: Bol.com weigert uitleg bij achterafbetalen!
Beste PJ66, wanneer ga je begrijpen dat jij niet bepaald wat Bol.com doet. Dat maken ze zelf wel uit.
Je kunt hoog en laat springen, het gaat je niet helpen. Ook niet met het bedenken van allerhande constructies die jou het gewenste resultaat gaat geven. Gewoon niet, nada, njet, non, no, etc.
Hoe moeilijk het ook lijkt te zijn, soms is nee gewoon nee.
Laat het los. Dat tientje loont zich niet om je in de stress voor te werken.
Je kunt hoog en laat springen, het gaat je niet helpen. Ook niet met het bedenken van allerhande constructies die jou het gewenste resultaat gaat geven. Gewoon niet, nada, njet, non, no, etc.
Hoe moeilijk het ook lijkt te zijn, soms is nee gewoon nee.
Laat het los. Dat tientje loont zich niet om je in de stress voor te werken.