Alles leek prima tot ik de fiets in elkaar zette. Er bleek een totaal ander zadel bij te zitten dan op hun site afgebeeld. De kleur week af (lever in plaats van leerkleurig) en de print was anders (Merknaam Volare in plaats van wit stikselprint en een afbeelding die op de fiets meermalig terugkomt. Hierdoor ziet de fiets er anders uit en zit er een lelijk kleurverschil tussen de handvatten (leerkleurig met wit stiksel) en het zadel. Na hierover te hebben geklaagd via de email kreeg ik dit terug:
Ergo, weer een typisch geval van "Computer Says no" klantvriendelijkheid; Géén dus.Geachte heer,
Wij hebben bericht ontvangen van de fabrikant.
De fiets wordt geleverd zoals u hem heeft ontvangen , wij kunnen u geen ander zadel of handvatten toezenden.
Met vriendelijke groet,
bulkbike.nl
Officieel mag dit ook niet, want de afbeeldingen maken wel degelijk onderdeel uit van een online koop overeenkomst.
Als je een rode polo met een blauwe kraag besteld, mogen ze niet ook zomaar een rode polo mer een gele kraag leveren.
Ik kan dan vervolgens zelf een redelijke termijn stellen en van hun eisen dat ze het oplossen etc, maar uiteindelijk kunnen zij dit totaal naast zich neerleggen en dan is mijn enige optie om de koop te ontbinden en de fiets retour te sturen.
Hier zitten natuurlijk wel weer flinke verzendkosten aan vast. Plus dat mijn zoon vandaag jarig is en ik nooit meer op tijd iets anders zou hebben gehad. Helaas geen optie dus.
Daar komt bij dat ze in hun voorwaarden stellen:
Om er überhaupt achter te kunnen komen dat er een verkeerd zadel bij zat MOEST ik de fiets wel uitpakken (en assembleren) dus is het een onmogelijke opgave om de verpakking onbeschadigd te houden (mag die eis wel?)5.4 RETOURZENDINGEN
Binnen 7 dagen accepteren wij retourzendingen. Wat betreft nieuw geleverde producten geldt: Slechts ongebruikte goederen, compleet in originele staat en onbeschadigde verpakking, aan ons geretourneerd, zullen in aanmerking komen voor restitutie. Vermeld hiertoe bank- of Postbank rekeningnummer. Het aankoopbedrag zal per omgaande teruggestort worden op uw rekening, met aftrek van de door ons gemaakte vracht- en rembourskosten voor zowel het bezorgen als ophalen,voor gratis verzonden artikelen zullen bij retournering de door ons gemaakte kosten in mindering gebracht worden. Ongefrankeerde stukken worden evenals goederen zonder afzender door ons geweigerd.
Verderop staat dan ook nog dat ze de bezorgkosten, zelfs al zijn die voor de klant nul, in mindering zullen brengen. Dit is juridisch onjuist! Alleen de retourskosten zijn volgens de wet kopen op afstand voor de klant. Sterker nog, mochten er bezorgkosten in rekening zijn gebracht dan moet de verkoper bij een retournering deze kosten terugstorten.
Kortom, pas op voor deze dozenschuivers. Ze verschuilen zich achter directe levering van de fabrikanten en zijn niet geïnteresseerd in de klant, alleen de centen.
Bulkbike.nl is gevestigd op:
Apolloweg 218
8239 DB Lelystad
KVK-nummer : 39093303
Hetzelfde adres en KVK-nummer als:
http://www.dewaalfietsen.nl
http://www.omafietsonline.nl
http://www.fietsbandonline.nl
http://www.fietszitjesonline.nl
http://www.vouwfietsonline.nl
http://www.fietsonline.com