LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] By Musthaves.nl accepteert retour niet
By Musthaves.nl accepteert retour niet
Onlangs heb ik op 25-2-2018 heb ik een bestelling gedaan bi By Musthaves. Ik kreeg netjes een mail dat de bestelling verzonden zou zijn en kreeg een track en trace-code. Op de site staat in de voorwaarden van By Musthaves vermeld dat het pakket bij mij op mijn adres geleverd zou worden. Vervolgens is het pakket afgeleverd iemand uit de straat op 27-2-2018(ik woon er nog niet lang) en kan ik het pakket pas op 1-3 bij deze persoon ophalen. Eerder werd er niet opengedaan als ik probeerde het pakket op te halen. Vervolgens ontstond er een enorme lekkage en heb ik niet eens de kleding gepast maar besloten dit zsm terug te sturen. Dit heb ik dan ook gedaan op 13-3-2018 (zie bijlage). Hierop kreeg ik 2 dagen later een mail, dat ik 2 dagen over het retourtermijn zat en dat ik dus ondanks dat alle kleding netjes en niet eens gepast geretourneerd werd, binnen de 14 dagen vanaf het moment dat het pakket in mijn bezit was, toch maar de volledige rekening moest betalen. Ik heb herhaaldelijk gebeld maar steeds is de eigenaresse [naam verwijderd] er niet, ze belt ook niet terug. Ze reageert enkel op mail en blijft volhouden dat ik de kosten maar moet betalen ondanks het feit dat ik steeds de situatie uitleg. Ze geeft nu aan dat ik zelf vooraf maar onderzoek bij POST NL had moeten doen of zij het pakket elders mogen afgeven, terwijl hun website zegt dat ze het bij mij thuis af geven. Ik heb mijn wetens, gehandeld zoals ik zou moeten handelen. Ik heb het pakket netjes met een track en trace terug gestuurd en het voelt ondertussen als een ordinaire pesterij. Ik wordt niet teruggebeld, krijg steeds vervelende mails die me van het kastje naar de muur sturen. Ik voel me ontzettend vervelend bejegend.
-
Re: By Musthaves.nl accepteert retour niet
Het is natuurlijk niet het probleem van Musthaves dat u een lekkage heeft gehad en dat u zo druk bent dat u schijnbaar niet een paar minuutjes de tijd had om te passen.
Er is een wettelijk termijn van 14 dagen om een online bestelling te herroepen. Als u daar buiten zit bent u afhankelijk van de verkopende partij. Ze zijn u niets verplicht in ieder geval.
Er is een wettelijk termijn van 14 dagen om een online bestelling te herroepen. Als u daar buiten zit bent u afhankelijk van de verkopende partij. Ze zijn u niets verplicht in ieder geval.
U bent gewoon te laat met retour sturen en uw kans is voorbij.
Misschien toch maar alsnog afnemen ?
Wat denkt u wat de webwinkel denkt : klant bestelt een vracht handel, dat gaan wij vervolgens uit ons magazijn trekken, verpakken, verzenden, administratief verwerken en vervolgens stuurt de klant het doodleuk ongeopend terug. Dat recht heeft u, echter 14 dagen. U had ook direct na ontvangst uw bestelling kunnen herroepen.
Misschien toch maar alsnog afnemen ?
Wat denkt u wat de webwinkel denkt : klant bestelt een vracht handel, dat gaan wij vervolgens uit ons magazijn trekken, verpakken, verzenden, administratief verwerken en vervolgens stuurt de klant het doodleuk ongeopend terug. Dat recht heeft u, echter 14 dagen. U had ook direct na ontvangst uw bestelling kunnen herroepen.
-
In deze casus is het interessant om te weten wat er bedoelt wordt met 14 dagen herroepingsrecht.
De 14 dagen gaan in op moment van ontvangst. Nu kan je natuurlijk afvragen wanneer je het product officieel ontvangen hebt. Is dit op het moment dat de overbuurman het pakketje aanneemt, of het moment dat jij het van hem in ontvangst neemt?
Zoals ik hier elke keer op het forum lees ben jij geen klant van postnl. De verkoper is in dit geval de klant van post nl, deze neemt het risico door het niet aangetekend te versturen. De verkoper kan zich dus niet vergewissen dat het product op een bepaalde dag door u is ontvangen.
Als ik u was, zou ik het modelformulier herroeping (https://www.consumentenbond.nl/binaries ... g-2014.pdf) gebruiken.
Lekkage is niet interessant. Houdt het bij de feiten.
De 14 dagen gaan in op moment van ontvangst. Nu kan je natuurlijk afvragen wanneer je het product officieel ontvangen hebt. Is dit op het moment dat de overbuurman het pakketje aanneemt, of het moment dat jij het van hem in ontvangst neemt?
Zoals ik hier elke keer op het forum lees ben jij geen klant van postnl. De verkoper is in dit geval de klant van post nl, deze neemt het risico door het niet aangetekend te versturen. De verkoper kan zich dus niet vergewissen dat het product op een bepaalde dag door u is ontvangen.
Als ik u was, zou ik het modelformulier herroeping (https://www.consumentenbond.nl/binaries ... g-2014.pdf) gebruiken.
Lekkage is niet interessant. Houdt het bij de feiten.
-
Ja, inderdaad, vandaar dat ik ook aangeef dat het een interessante casus is.fonsflons schreef:in dat geval zou het herroepingsrecht oneindig zijn omdat de ontvanger simpelweg kan zeggen...ik was pas 3 maanden later in staat om het op te halen bij de buren.ManchesterU15 schreef:In deze casus is het interessant om te weten wat er bedoelt wordt met 14 dagen herroepingsrecht.
Zoals gezegd de verkoper moet zich er van kunnen vergewissen dat iets bij de ontvanger is aangekomen. Dat het bij de buren is afgeleverd is in dit geval niet het probleem van de koper, gezien dat niet zijn keuze is ( hij is niet de klant van PostNL). In het zelfde geval geldt, mocht de bezorger drie keer langs zijn geweest en het daarna bij een afhaalpunt afgeeft, is de ontvangstdatum pas de dag waarop hij het fysiek ophaalt. Dit kan natuurlijk 2 weken later zijn.
Retoursvoorwaarden van de verzender:
RETOURNEREN
Ben je niet helemaal tevreden met je nieuwe musthave(s)? Wij verzoeken je dan graag je retour binnen 14 dagen na ontvangst aan te melden door een mail te sturen aan [email protected]. Vermeld daarin je naam, ordernummer, product en eventueel de reden van de retour (dit is overigens niet verplicht). Je kunt vervolgens gebruik maken van het retour etiket die meegeleverd is met je bestelling om de producten op onze kosten terug te sturen. Vanaf het moment van aanmelding heb je vervolgens nog 14 dagen de tijd de artikelen daadwerkelijk te retourneren. Indien je de retour niet vooraf aanmeldt, dien je de artikelen binnen 14 dagen na ontvangst aan ons te retourneren.
Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop jij of een door jou aangewezen derde, die niet vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Je kunt je retour melden via bovenstaand e-mailadres. Je kunt hiervoor gebruik maken van het modelformulier voor herroeping (formulier downloaden), maar bent hiertoe niet verplicht.
Het dik gedrukte gedeelte. TS geeft aan zelf niemand te hebben aangewezen... Dus theoretisch zou het terug gestuurd mogen worden. Echter, TS heeft By Musthaves ook niet ingelicht over de verkeerde geadresseerde (buren) dus dan kun je dit ook zien als dat je hier akkoord mee gaat... Tegenwoordig is dat vrij normaal, tenzij specifiek aangegeven of wanneer er getekend moet worden. Er zijn 16 dagen verstreken sinds ontvangst bij de buren en het retour zenden van de artikelen. Ik vind persoonlijk dat het klagen over ''Ik had het pas per 1 maart omdat het niet bij mij maar de buren was afgeleverd'' niet reëel. U klaagt er immers pas over nadat de webshop aankaart dat u de retour termijn heeft overschreden, zonder hier alvorens zelf melding van te hebben gemaakt.
RETOURNEREN
Ben je niet helemaal tevreden met je nieuwe musthave(s)? Wij verzoeken je dan graag je retour binnen 14 dagen na ontvangst aan te melden door een mail te sturen aan [email protected]. Vermeld daarin je naam, ordernummer, product en eventueel de reden van de retour (dit is overigens niet verplicht). Je kunt vervolgens gebruik maken van het retour etiket die meegeleverd is met je bestelling om de producten op onze kosten terug te sturen. Vanaf het moment van aanmelding heb je vervolgens nog 14 dagen de tijd de artikelen daadwerkelijk te retourneren. Indien je de retour niet vooraf aanmeldt, dien je de artikelen binnen 14 dagen na ontvangst aan ons te retourneren.
Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop jij of een door jou aangewezen derde, die niet vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Je kunt je retour melden via bovenstaand e-mailadres. Je kunt hiervoor gebruik maken van het modelformulier voor herroeping (formulier downloaden), maar bent hiertoe niet verplicht.
Het dik gedrukte gedeelte. TS geeft aan zelf niemand te hebben aangewezen... Dus theoretisch zou het terug gestuurd mogen worden. Echter, TS heeft By Musthaves ook niet ingelicht over de verkeerde geadresseerde (buren) dus dan kun je dit ook zien als dat je hier akkoord mee gaat... Tegenwoordig is dat vrij normaal, tenzij specifiek aangegeven of wanneer er getekend moet worden. Er zijn 16 dagen verstreken sinds ontvangst bij de buren en het retour zenden van de artikelen. Ik vind persoonlijk dat het klagen over ''Ik had het pas per 1 maart omdat het niet bij mij maar de buren was afgeleverd'' niet reëel. U klaagt er immers pas over nadat de webshop aankaart dat u de retour termijn heeft overschreden, zonder hier alvorens zelf melding van te hebben gemaakt.
-
Tuurlijk, ik vind dat je grotendeels gelijk hebt. Aan de andere kant, als de winkel het 3 dagen eerder had ontvangen was het geen probleem geweest. In dit soort gevallen zou ik, als het mijn winkel was niet te moeilijk doen. Maargoed, wie ben ik.fonsflons schreef:Ik ben er persoonlijk geen voorstander van om een bedrijf dat zich netjes aan de regels houdt op letternivo proberen onderuit te halen voor een klant die radar erbij haalt omdat er te laat geretourneerd wordt.
De klant heeft 2 weken de tijd gehad ( effectief 11 dagen volgens eigen zeggen) om de retour te melden, en vervolgens nog 2 weken de tijd om het pakket daadwerkelijk retour te sturen. Dat de klant onder 'ZSM' ruim 2 weken verstaat lijkt mij niet het probleem van de winkel. Dat er in die tijd geen mogelijkheid was om even een retour te melden lijkt mij sterk. Maar goed, de klant weet de regels achteraf wel te vinden en zal ongetwijfeld hier juridische bijval vinden om de winkel tot zondebok te bombarderen.
Eigenlijk heb je gelijk: ontvangen is het moment dat JIJ het aanneemt. Zolang het pakket bij iemand anders ligt (pakketpunt, buren, etc) is het niet ontvangen. Dit is een risico van de webwinkel.
Echter moreel is het wel krom, je hebt de kleding lange tijd in je bezig gehad en stuurt het nu ongebruikt allemaal retour: je jaagt de webwinkel op onnodige kosten. Zit er écht niets bij wat je toch nog kunt gebruiken?
Echter moreel is het wel krom, je hebt de kleding lange tijd in je bezig gehad en stuurt het nu ongebruikt allemaal retour: je jaagt de webwinkel op onnodige kosten. Zit er écht niets bij wat je toch nog kunt gebruiken?
Daar hebben bedrijven echter vrij weinig aan wanneer de Algemene Voorwaarden in strijd zijn met het dwingend recht van de koper of consument. De wet is duidelijk over wanneer de termijn voor het herroepingsrecht in werking gaat.fonsflons schreef:Voor het geval mensen zich afvragen waarom die algemene voorwaarden altijd zo moeilijk in elkaar zitten, nou dat komt omdat de bedrijven zich moeten indekken tegen de klanten die zich in alle bochten wringen
- De consument kan een overeenkomst op afstand of een overeenkomst buiten de verkoopruimte zonder opgave van redenen ontbinden tot een termijn van veertien dagen is verstreken, na:
a. bij een overeenkomst tot het verrichten van diensten: de dag waarop de overeenkomst wordt gesloten;
b. bij een consumentenkoop:
1°. de dag waarop de consument of een door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, de zaak heeft ontvangen;
2°. de dag waarop de consument of een door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, de laatste zaak heeft ontvangen, indien de consument in eenzelfde bestelling meerdere zaken heeft besteld die afzonderlijk worden geleverd;
[...]
Artikel 6:230o BW
Het is aan de verkoper om aan te tonen dat aflevering eerder heeft plaatsgevonden. Wil de verkoper dat risico niet op zich dragen, zal de verkoper in het vervolg ervoor moeten kiezen dat producten niet bij buren terecht komen. Die optie wordt door alle grote koeriers gegeven.
De kosten zijn niet hoger doordat de herroeping later dan de verkoper initieel had bedacht heeft plaatsgevonden. Wat dat betreft maakt het dus niets uit.yan schreef:Echter moreel is het wel krom, je hebt de kleding lange tijd in je bezig gehad en stuurt het nu ongebruikt allemaal retour: je jaagt de webwinkel op onnodige kosten. Zit er écht niets bij wat je toch nog kunt gebruiken?
Moreel is er dan ook niets krom.
De webshop is als verkoper en afzender verantwoordelijk dat het pakket bij u bezorgd wordt. Dat de pakketbezorger besluit dit bij iemand anders af te leveren is een probleem van de webshop en de pakketbezorger, niet uw probleem. De wet stelt dat de verkoper het product aan u moet afleveren, en zo niet dan is er feitelijk gewoon geen levering geweest. Aangezien u op 1 maart het pakket bij de verkeerde ontvanger heeft opgehaald kunnen we stellen dat dit de feitelijk afleverdatum is geweest, maar dan bent u nog coulant. Vanaf 1 maart heeft u 14 dagen de tijd om een retour aan te melden, en dus hoeft het niet binnen 14 dagen terug bij de webshop te zijn.
U bent dus niet te laat met terugsturen., want 13 maart is minder dan 14 dagen na 1 maart.
U bent dus niet te laat met terugsturen., want 13 maart is minder dan 14 dagen na 1 maart.
-
Bij deze wil ik reageren op de webshop by musthaves, deze handelen hun retouren heel slecht af , je krijgt je geld gewoon niet terug als je je beklag wil doen wordt je gewoon van alles geblokkeerd . Op ervaringen.nl staan nog meer mensen met deze ervaring dus ook als je netjes op tijd retourneerd en ook nog eens met verzendingsbewijs van post nl dat het bij hun is aangekomen alsnog krijg ik mijn geld niet terug . Schandalig dit !