LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Central Point ruilt geen artikelen

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
joseph15

Central Point ruilt geen artikelen

Ongelezen bericht door joseph15 »

Onderstaande mailwisseling spreekt voor zich, helaas....

Geachte mevrouw VVVV

Dank voor uw reactie.

Ik zal deze mail doorsturen naar alle ZZP-ers die ik ken, zodat zij op de hoogte zijn van de risico's wanneer zij iets bestellen bij CP.
Ik zal deze ook op zoveel mogelijk fora plaatsen, mn. fora die bezocht worden door ZZP-ers en MKB bedrijven.

Dat ze daarmee op de hoogte zijn van:
- het feit dat CP niet de verantwoordelijkheid neemt voor verkeerde bestellingen die het gevolg zijn van fouten op hun website,
- dat CP artikelen niet retour neemt,
- dat daarom de verkiezing tot 'beste zakelijke retailer' dus echt nergens op slaat,

[email protected] schreef:
> Geachte heer XXXX
>
> Bedankt voor uw reactie. Het spijt ons dat wij uw retour moeten afwijzen. De reden voor de afwijzing hebben wij u reeds toegezonden.
>
> - Geopende en gebruikte producten kunnen door ons niet retour genomen worden.
> - Er is conform bestelling geleverd.
>
> Tijdens het bestellen van het product bent u akkoord gegaan met onze Algemene Voorwaarden en E-commerce Overeenkomst. Daarnaast bent u door het gebruik van onze website en de content op onze website akkoord gegaan met de vermelde Disclaimer. In al onze communicatie hebben wij u op het bestaan van de voorwaarden gewezen. De voorwaarden kunnen wij u op verzoek ook toesturen. Helaas kunnen wij deze voorwaarden achteraf niet aanpassen. Deze zijn geldig op iedere transactie.
>
> In uw bericht spreekt u over “Wet Kopen op afstand”. Deze wet is uitsluitend van toepassing op consumentenaankopen en niet voor zakelijke aankopen. U heeft bij ons een zakelijk product gekocht. De factuur is op uw verzoek ook aan uw bedrijf gericht. U kunt zich daarom niet beroepen op de afkoelingsperiode.
>
> Nogmaals onze excuses dat het product niet retour kan worden genomen. Wij zijn u in de toekomst wel graag van dienst met het verwerken van nieuwe bestellingen.
>
> Met vriendelijke groet,
>
> VVVVVV| Central Point Europe B.V. | [email protected] | 020 - 347 2323 tel | 020 - 347 2324 fax | bezoek: www.centralpoint.nl
>
> Central Point is de ‘beste zakelijke retailer’ van 2008
>
>

Paul123

Re: Central Point ruilt geen artikelen

Ongelezen bericht door Paul123 »

Helemaal voor zichzelf spreekt het nog niet: kun je toelichten waarom de verkeerde bestelling het gevolg was van een fout op de website? (en over wat voor soort artikel hebben we het eigenlijk?)

joseph15

Re: Central Point ruilt geen artikelen

Ongelezen bericht door joseph15 »

In oktober 2008 wilde ik een Fritzbox 7270 bestellen. Op de website van Central Point heb ik aangegeven bij de " international edition" dat ik graag een waarschuwing zou willen ontvangen zodra het product weer voorradig is. Op dat bericht heb ik gereageerd, niet realiserend dat ik de German edition zou ontvangen ipv de international edition.
Toen ik dat later zag, ging ik er van uit dat deze editie ook wel functioneert met een Nederlandse analoge telefoon- en ADSL verbinding..
Toen ik het apparaat aansloot bleek deze alleen geschikt voor een ISDN lijn en niet voor de analoge lijn. Dat staat echter niet op de site aangegeven van Central Point. Integendeel, in het schema van de mogelijke aansluitingen is duidelijk een analoge lijn getekend. De informatie op de site is dus onjuist.

Gesloten