LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Click&Buy Maffia

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
ShanPinkin

Click&Buy Maffia

Ongelezen bericht door ShanPinkin »

Ik ben gefrustreerd en weet echt niet hoe ik verder moet, elke hulp is dus welkom!
Ik had zo'n 4 weken geleden wat producten gekocht op iTunes.
Twee weken later kreeg ik twee keer een email van Click&Buy, dat mijn bedrag niet afgeschreven kon worden, en dat ik dus twee keer 15€ administratiekosten moest betalen, en een paar dagen later zou dit afgeschreven worden.
Dit is gebeurt, alleen ik wist mijn Click&Buy gegevens niet meer, geen naam, geen wachtwoord. Ik wist dat de rekeningen (administratiekosten) niet terecht kon zijn, want heb gewoon geld op mijn bankrekening. Mijn Apple account was natuurlijk ook al geblokkeerd dus kon niks bekijken, niks downloaden of updaten.
Ik emaillen, maar dat moet alles via Ierland, en in het Engels. Dat kan ik wel, dus ging ik daarheen emaillen. Ik kreeg uiteindelijk een bericht dat inderdaad de administratiekosten onterecht waren, en dit zal bijgeschreven worden op mijn Click&Buy account. Ik wist nog altijd mijn inlog gegevens niet, dus heb nog een eeuwigheid verder geschreven.
Weer een email terug maar altijd een beetje standaard, met mijn inlog naam. Kon ik zelf eventjes mijn wachtwoord opnieuw aanvragen.
Alleen natuurlijk word de pagina nooit gevonden, dus verder emaillen met ze.
Twee dagen later kreeg ik een link opgestuurd waarmee ik mijn wachtwoord kan veranderen. Gelijk gedaan, maar inloggen kon pas een dag later.
Een dag later ingelogd, is mijn account nog geblokkeerd, voor geen enkele reden. weer emaillen en bellen. een email teruggekregen dat mijn account weer vrij is. kijk ik op mijn rekening, heb ik nog maar 7€ van de 30€ over, dat is me echt een raadsel. Ik emaillen, maar geen persoonlijk antwoord.
Mijn Apple account nog altijd geblokkeerd, al 3 weken.
Emaillen want ik wil dat ook weer vrij hebben, en eindelijk na ongeveer 4 weken opgeheven, allemaal gebeurt door hun schuld, erg teleurstellend..
Ga ik mijn apps updaten, krijg ik gelijk een email van Click&Buy , met een rekening, van datum 28-03-2009. Het is vandaag de dag 23-11-2012, dus dat is meer als 3,5 jaar geleden!
Uiteindelijk 3 weken geblokkeerd op iTunes, Apple en Click&Buy, van de onterechte afschrijving van 30€ van mijn bankrekening, op mijn Click&Buy rekening bijgeschreven waarvan nu nog maar 7€ over is zonder iets te doen, en ook nog eens een rekening openstaand van 3,5 jaar geleden. Wat is hier nou gaande? Is toch stelen?!
Antwoord krijg ik ook niet meer, ze laten je gewoon in de steek na jaren lang klant te zijn

berndv

Re: Click&Buy Maffia

Ongelezen bericht door berndv »

ShanPinkin schreef: Uiteindelijk 3 weken geblokkeerd op iTunes, Apple en Click&Buy, van de onterechte afschrijving van 30€ van mijn bankrekening, op mijn Click&Buy rekening bijgeschreven waarvan nu nog maar 7€ over is zonder iets te doen, en ook nog eens een rekening openstaand van 3,5 jaar geleden. Wat is hier nou gaande? Is toch stelen?!
Antwoord krijg ik ook niet meer, ze laten je gewoon in de steek na jaren lang klant te zijn
Vaag verhaal. Gebruik zelf sinds 2 jaar deze dienst voor de iTunes store, 1x probleem gehad omdat er ook daadwerkelijk niets op de rekening stond, dus terecht, na betalen werd dit dus ook weer vrijgegeven.

Kunt u bij uw gegevens niet zien waar die 23 euro aan op is gegaan? Lijkt me toch dat u hier wel een verklaring voor kunt vinden binnen uw account? En die rekening van 3,5 jaar geleden is gewoon slordig van 2 kanten. Zij hadden u eerder op de hoogte kunnen brengen, daarentegen had u ook kunnen zien dat een betaling niet gelukt was.

CameronPortal

Re: Click&Buy Maffia

Ongelezen bericht door CameronPortal »

Het is ook zeer vermoeiend om met hen te communiceren.
Ik heb in mijn app een upgrade gekocht voor 0,89 cent, dit heb ik in totaal 9x gedaan.
Gewoon geld op mijn rekening, geen probleem.
Op 1 dag, haal ik eventjes alles van mijn rekening, en stort ik € 20,00 terug.
Precies op dat moment gaan hun proberen het van mijn rekening te halen, inplaats van dat ze nou meteen de opdracht versturen naar de bank, maar nee, hun wachten bijna een week met afschrijven. Ook geen enkele melding van, die datum gaan wij het afschrijven.
Dus, je raad het al, niet gelukt. Bam! € 15,00 incassokosten + Apple ID geblokkeerd.
Ik wacht nu al 5 dagen tot ik weer gebruik kan maken van mijn iPhone want de apps doen het niet, want ik moet updates installeren die ik niet kan downloaden.

Zelfs een betaalbewijs mailen helpt niks, en bellen is een puinhoop.
Word via Duitsland naar Engeland gestuurd, krijg een vrouw aan de lijn die thuis zit, met een huilende kind op de achtergrond. Mevr moest ook haar laptop opstarten en kon geen enkele info geven waar ik iets aan had. Echt een onzin bedrijf.
Alles moet in het engels, maar hun 1e melding komt wel in het nederlands.
En het lijkt wel, alsof ze mijn engels niet snappen ofzo, terwijl ik vloeiend engels kan spreken en schrijven.

Dit is trouwens ook niet de eerste keer dat ik problemen heb met hen, het lijkt wel alsof ze allergish zijn qua afschrijven en net zolang wachten tot je niets hebt.
Gaat ook meestal om de meest kleine bedragen, want de grote bedragen door het downloaden van albums of films in iTunes gaan wel netjes van mijn rekening.
Maar kleine apps zijn al meerdere keren fout gegaan.

Als ik meld dat volgens de wet eerst een herinnering gestuurd moet worden, reageren ze niet eens. Ook als je hun mailt, dan reageren ze niet op je vraag maar bevestigen dat je klant bent onder het e-mail adres.

Gesloten