Heb een harde schijf besteld bij Complus.
Ik had al een vermoeden dat ik de verkeerde besteld had dus heb ik toen het pakket binnenkwam alleen even naar de aansluiting gekeken en meer niet.
De verpakking die eromheen zat was een plastic bakje en om de schijf zat niet een anti statisch zakje (de verkoper beweerde dat die er omheen zat)
Nu heb ik dus aan de klantenservice gevraagd of ik de schijf retour kon doen en hiervoor een vervangende schijf kon krijgen.
Dit kon volgens hun niet omdat de verpakking (die hersluitbaar is en niet verzegeld) los was geweest, dus als ik had gezegd dat ik de verpakking niet even los had gemaakt mocht ik het dan wel terugsturen? ja dat mocht dan wel... beetje heel erg krom.
Hier is het recht van kopen op afstand op toepassing na mijn mening, oftewel een afkoelingsperiode van 8 dagen en het recht om het product retour te zenden.
Ze gaan hier niet mee akkoord, de verkoper probeert zelfs met een slappe aanbieding mij tevreden te stellen, ik moet de schijf gewoon houden en zou dan een nieuwe schijf met 20 euro korting kunnen krijgen.
Wat kan ik doen??
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] complus.nl product mag niet retour?!
-
dloohuis04
Re: complus.nl product mag niet retour?!
Volgens mij is dit inderdaad gewoon koop op afstand, en moeten ze hem terugnemen...
-
gravedigger
Ze hier op wijzen. Je hebt het product NIET gebruikt en stuurt het terug in de originele onbeschadigde verpakking. Dus gewoon ruilen of geld terug zonder gemekker hunnerzijds.5.6 Indien de koper om wat voor reden dan ook, binnen een termijn van 7 dagen na afleverdatum, niet tevreden is met/over de geleverde producten, is de koper gerechtigd om de betreffende producten te retourneren aan Complus, mits het product niet in gebruik is genomen en nog verkoopbaar. Het moet onbeschadigd, en compleet zijn en in de originele verpakking retour gestuurd worden. vergezeld van de factuurbon, retourbon en originele, onbeschadigde verpakking.op
-
dloohuis04
Op de website van Complus staat dat de verkoper voorwaarden mag stellen aan retour zendingen, hun voorwaarde is dat de verpakking niet geopend is.
Vraag me af in hoeverre hun voorwaarden mogen gaan verzinnen..
Vraag me af in hoeverre hun voorwaarden mogen gaan verzinnen..