Online bestelling van € 110,56 geplaatst op 28-11-2018 en betaald via Ideal. Leverantie heeft niet plaatsgevonden. Diverse mails verstuurd, zonder reactie. Telefonisch contact geweest op 14-12-2018. Afgesproken – na flink aandringen – dat bestelling wordt geannuleerd en bedrag retour wordt gestort. Dit is bevestigd via email.
Op 19-12-2018 e-mail verstuurd met waarschuwing dat als ik het bedrag niet binnen 2 dagen ontvang, ik contact opneem met andere instanties. Er is geen bedrag retour ontvangen. Er is ook geen reactie ontvangen.
Op 27-12-2018 weer gebeld. Gevraagd waar het bedrag blijft. Wordt aangegeven dat actie bij boekhouding ligt. Gemeld dat we anders aangifte bij de politie doen. Antwoord was “Prima, fijne dag” en heeft opgehangen.
Op 27-12-2018 aangifte bij de politie gedaan.
Op dit moment voldoet mijn aangifte nog niet aan de afgesproken criteria voor het opstarten van een opsporingsonderzoek. Wellicht is het bedrag niet hoog genoeg en/of zijn niet genoeg aangiftes bij de politie gedaan. Ik begrijp het niet. Ik heb alle bewijsstukken en toch is het niet genoeg.
Ik heb ook eerder mijn klacht via ConsuWijzer.nl, FraudeHelpDesk.nl, Klacht.nl en KlachtenKompas.nl bekend gemaakt, maar helaas zonder resultaat.
De bank kan mij ook niet helpen omdat ik via Ideal heb betaald. Als consument ben je dus helemaal niet beschermd als je via Ideal betaalt.
Bedrijf blijkt een achtergrond met vergelijkbare fraude problemen te hebben; te vinden via Google/internet.
Bedrijf gebruikt meerdere namen/websites, maar de rekeninghouder is ZeroTen Holding BV.
DailyHealthShop.nl
Nugezond.com
Gezondextra.nl
Telefoon: [Persoonlijke gegevens verwijderd door moderator] (als er wordt opgenomen, telefoonnummer is inmiddels van website verwijderd)
Mail: [email protected] (ze zijn zeer slecht bereikbaar en reageren niet op mail)
Oproep: mensen met een soortgelijke ervaring, doe aangifte bij de politie! Dat is de enige manier om dit bedrijf in beeld te krijgen bij de instanties.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] DailyHealthShop.nl, ook bekend als NuGezond.com en Gezondextra.nl levert niet
-
-
Re: DailyHealthShop.nl, ook bekend als NuGezond.com en Gezondextra.nl levert niet
Dus u koopt bij een zaak waarvan genoeg op internet te vinden is om er juist niet te kopen. U hebt niets met die waarschuwingen gedaan, wat voor nut zou uw waarschuwing hebben dan?
Het is ook geen zaak voor de politie, tenzij u hard kunt maken dat het om fraude gaat. Een bestelling niet leveren is in beginsel een civiele zaak, geen strafbaar feit.
Beter is gewoon om na het verstrijken van de wettelijke 14 dagen nadat er terug betaald moet worden een incassobureau inschakelen. De makkelijkste en snelste weg om uw geld terug te krijgen.
Het is ook geen zaak voor de politie, tenzij u hard kunt maken dat het om fraude gaat. Een bestelling niet leveren is in beginsel een civiele zaak, geen strafbaar feit.
Beter is gewoon om na het verstrijken van de wettelijke 14 dagen nadat er terug betaald moet worden een incassobureau inschakelen. De makkelijkste en snelste weg om uw geld terug te krijgen.
-
Re: DailyHealthShop.nl, ook bekend als NuGezond.com en Gezondextra.nl levert niet
Inderdaad geeft Ideal geen enkele kopers bescherming. Betaal in vervolg met credit kaart of Paypal of onder rembours als dat mogelijk is. Zijn een van deze 3 methoden niet mogelijk, bestel ergens anders
-
Beste NeoDutchio, uw reactie is een beetje voorbarig. Ik heb eerder besteld via dat bedrijf. De bestellingen waren iets vertraagd, maar de producten zijn wel geleverd. Ik ben pas gaan googlen naar het bedrijf nadat het probleem ontstond. Ik heb mijn ervaring geplaatst met de bedoeling om andere mensen te waarschuwen om geen gebruik te maken van dit bedrijf (bedrijven). Ik heb mijn les geleerd en ik hoef geen adviezen over een nieuwe bestelling c.q. het bestelproces. Bedankt voor de tip voor incassobureau. Heeft u een tip voor een betrouwbare partij voordat ik weer in de mist ga
-
Even googelen levert al resultaat op. Er zijn incassobureau's die ook werken voor consumenten. Wel is het belangrijk om alles op papier te hebben als bewijs.
Posten op klacht.nl, klachtenkompas.nl en als het bewijzen kan, op opgelicht.nl