LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dankzij oude post Tros Radar Internet oplichter getraceerd

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
O.Pgelicht

Dankzij oude post Tros Radar Internet oplichter getraceerd

Ongelezen bericht door O.Pgelicht »

Aangezien de site Marktplaats niet echt thuis geeft bij internetfraude en iedere klager dezelfde “u bent de eerste.. zodra er meer klachten komen, nemen wij actie” brief automatisch toestuurt krijgt, heb ik onlangs zelf een onderzoek op gestart naar een webwinkel oplichter welke mij geld afhandig heeft gemaakt en kwam bij het nagaan van diens gangen tot mijn verbazing terecht op de site van Tros Radar bij een post uit 2007 over de webwinkel “Games-top-100.com” uit Dongen. De persoon hierachter welke nog op hetzelfde adres bleek te wonen was dezelfde welke nog steeds in zijn levensonderhoud voorziet door aan internetoplichting te doen, hierbij een spoor van failliete bedrijfjes achter zich latend. De failliete eenmans bedrijfjes staan uiteraard bij voorkeur op naam van katvangers wiens bankrekening hij gebruikt om zelf juridisch buiten schot te blijven. De link van Tros radar uit 2007 bleek voor mij de missing link waarna alle stukjes op zijn plaats vielen en ik verdere “acties” kon ondernemen Ik had mijzelf beloofd dat het jacht seizoen geopend was en ik in ruil voor het opgelichte bedrag recht had op een manhunt zonder grenzen welke wat mocht kosten. Ik heb de oplichter inmiddels getraceerd, en heb diep in zijn prive leven kunnen neuzen. Het Poolse internetbedrijf in uitlaten (wat zelf absoluut geen blaam bleek te treffen ) maar onder wiens naam de oplichter opereerde heeft mij alsnog het bestelde toegezonden. Persoonlijk heb ik dus absoluut geen schade en vind het eigenlijk zelfs jammer dat de noodzaak van deze manhunt 1 minuut voor twaalf is weggevallen. Wel ben ik geschokt hoe eenvoudig je in Nederland in een levensonderhoud kan voorzien door het plegen van onbestrafte internetfraude in de wetenschap dat sites zoals Marktplaats business before justice stellen, en je ook van de Politie een vriendelijk doch geautomatiseerd bedankbriefje krijgt bij een aangifte, waarna het stil wordt .

rozemarijntje

Re: Dankzij oude post Tros Radar Internet oplichter getraceerd

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Vind het heel goed van je,,
En ik ben het met je eens dat je hier in ned dus gewoon je gang kan gaan! Politie doet niks"
Lees eens topic over pcwinkeljc...ook zo.n lekkere.,

En aangifte allemaal ,maar? Staan met lege handen,lees maar eens.

Nogmaals heel goed dat je zo door bent gegaan!! Je zal toch wat moeten doen voor je eigen geld!!!! Bizar hoe het allemaal kan...

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Is toch heel normaal in dit landje. De dader wordt beschermt (privacy, slechte jeugd, hij bedoelt het goed, staat onder behandeling, etc) en het slachtoffer zoekt het zelf maar uit.
De statistieken schreeuwen ondertussen dat er minder criminaliteit is, terwijl het gros van de mensen de procedurele rompslomp van aangifte doen zo zat is dat ze het er maar bij laten zitten.

Jaap60

Ongelezen bericht door Jaap60 »

Helemaal eens met Olaf. Ben bang dat in deze handel miljarden omgaan die eigenlijk het daglicht niet kunnen verdragen.
Dit is nu eens iets waar de politiek aandacht aan moet schenken. Over het algemeen ben ik wars van politiek maar denk in dit geval dat het de enige oplossing is.

Gesloten