| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Dell en creditcard.
Dell en creditcard.
Twee weken geleden heb ik een laptop besteld bij Dell en betaald met creditcard. Op de dag van levering kreeg ik een mail van Dell Ierland met het verzoek het afleveradres en adres waarop mijn creditcard was geregistreerd, te bevestigen. Dikgedrukt: vanaf het emailadres van mijn werkgever.
Ik dacht eerst nog dat het het spam was dus de nederlandse klantenservice van Dell gebeld: Nee hoor, het klopte er zou iets mis zijn met mijn creditcard en ze konden verder niets voor me doen. Vervolgens heb ik Dell Ierland teruggemaild dat ze niets te maken hebben met mijn zakelijke emailadres en dat ik dat dus niet ging doen.
Later die dag kwam ik erachter dat Dell de uitlevering van de laptop bij de vervoerder, UPS, had geblokkeerd. Toen was ik er wel flauw van en heb zowel de vervoerder als Dell aangegeven dat ze de laptop niet hoeven uit te leveren. Dat recht heb ik volgens de wet koop op afstand.
Toch hebben ze de maandag daarop nog eens geprobeerd de laptop af te leveren maar konden het adres niet vinden......
Prima allemaal ik hoef de laptop niet meer.
Tot overmaat van ramp heeft Dell alsnog de prijs van de laptop van mijn creditcard afgeboekt.......terwijl ze een ruime week terug nog stelden dat er problemen zouden zijn met mijn creditcard??!!
Ik geloof nooit dat een dergelijk gedesorienteerd bedrijf fatsoenlijke spullen verkoopt en kan iedereen afraden hiermee in zee te gaan.
Ik dacht eerst nog dat het het spam was dus de nederlandse klantenservice van Dell gebeld: Nee hoor, het klopte er zou iets mis zijn met mijn creditcard en ze konden verder niets voor me doen. Vervolgens heb ik Dell Ierland teruggemaild dat ze niets te maken hebben met mijn zakelijke emailadres en dat ik dat dus niet ging doen.
Later die dag kwam ik erachter dat Dell de uitlevering van de laptop bij de vervoerder, UPS, had geblokkeerd. Toen was ik er wel flauw van en heb zowel de vervoerder als Dell aangegeven dat ze de laptop niet hoeven uit te leveren. Dat recht heb ik volgens de wet koop op afstand.
Toch hebben ze de maandag daarop nog eens geprobeerd de laptop af te leveren maar konden het adres niet vinden......
Prima allemaal ik hoef de laptop niet meer.
Tot overmaat van ramp heeft Dell alsnog de prijs van de laptop van mijn creditcard afgeboekt.......terwijl ze een ruime week terug nog stelden dat er problemen zouden zijn met mijn creditcard??!!
Ik geloof nooit dat een dergelijk gedesorienteerd bedrijf fatsoenlijke spullen verkoopt en kan iedereen afraden hiermee in zee te gaan.
Re: Dell en creditcard.
Sinds wanneer kun je de kwaliteit van de producten van een leverancier afleiden uit de creditcard afhandelingIk geloof nooit dat een dergelijk gedesorienteerd bedrijf fatsoenlijke spullen verkoopt
-
Suzanne 326
Ik denk dat ik mijn volgende PC zelf maar ga bouwen aangezien hier allerlei mensen over elk merk wel lopen te klagen en meedelen daar niks meer te kopen.
@Suzanne,

Let er dan wel op waar je je onderdelen haalt, Mycom, 4Launch etc. krijgen er hier ook vaak van langsIk denk dat ik mijn volgende PC zelf maar ga bouwen
Dat geldt niet alleen voor PC's. Als je op dit forum af moet gaan kan je beter met geen enkel bedrijf meer zaken doen... Het probleem met internetfora is dat alleen negatieve ervaringen vermeldt worden. Vrijwel niemand zal hier een bericht plaatsen als alles gewoon normaal is gegaan.Suzanne 326 schreef:Ik denk dat ik mijn volgende PC zelf maar ga bouwen aangezien hier allerlei mensen over elk merk wel lopen te klagen en meedelen daar niks meer te kopen.
En als bij een groot bedrijf 0,01% van de klanten een probleem heeft en op internet gaat klagen, dan lijkt het heel erg.
En doe je dat wel heb je het halve forum over je heen dat dat belachelijk is dat je dat meldt want dat hoort tenslotte gewoon zoVrijwel niemand zal hier een bericht plaatsen als alles gewoon normaal is gegaan.
En ja hoorrrrrrr, creditfactuur gekregen van Dell.
Maar natuurlijk Euro 4,17 lager dan de factuur.
Wat kan dit klungelige bedrijf nu eigenlijk wel..........
-
Guardian72
- Contacteer:
Simpel - bel de creditcardmaatschappij en laat (indien niets is geleverd) een 'reverse charge' uitvoeren.
Ik moet zeggen dat ik nooit dergelijke issues heb - wel met bezorgers die Dell soms inhuurt (walsh western) die rustig een handtekening namaken en vervolgens doodleuk roepen 'er is getekend, wij zijn juridisch ingedekt'.
Dell heeft dat toen wel goed opgelost - zij het wat traag.
Ik moet zeggen dat ik nooit dergelijke issues heb - wel met bezorgers die Dell soms inhuurt (walsh western) die rustig een handtekening namaken en vervolgens doodleuk roepen 'er is getekend, wij zijn juridisch ingedekt'.
Dell heeft dat toen wel goed opgelost - zij het wat traag.
Misschien een valuta (pond-euro) omreken probleem.bart54 schreef:En ja hoorrrrrrr, creditfactuur gekregen van Dell.
-
Guardian72
- Contacteer:
Maar je besteld toch bij Dell Nederland - dat lijkt me dan niet een geldige verklaring.olaf79 schreef:
Misschien een valuta (pond-euro) omreken probleem.
Als een bedrijf al niet fatsoenlijk een creditcard betaling kan afhandelen, lijkt me het (laten) ontwerpen van computersystemen onmogelijk. Laat staan het logistieke proces van afleveren doorlopen.bprosman schreef:Sinds wanneer kun je de kwaliteit van de producten van een leverancier afleiden uit de creditcard afhandelingIk geloof nooit dat een dergelijk gedesorienteerd bedrijf fatsoenlijke spullen verkoopt
Is ook geen geldige verklaring. Het is een mogelijke verklaring. Dell rekent intern met ponden en het hoofdkantoor geeft dus opdracht xyz pond over te maken naar de credit card van TS. De creditcard maatschappij boekt dit vervolgens bij in euro's. Dat kan het verschil verklaren.Guardian72 schreef:Maar je besteld toch bij Dell Nederland - dat lijkt me dan niet een geldige verklaring.olaf79 schreef:
Wel een beetje een ver gezochte verklaring: zaken gedaan met http://www.dell.nl, factuur ontvangen met adres van Dell te Amsterdam er op. Laptop was binnen 48 uur geleverd (als die ballentent Dell de uitlevering niet had geblokkeerd) dus kwam ook niet uit het buitenland.olaf79 schreef:Is ook geen geldige verklaring. Het is een mogelijke verklaring. Dell rekent intern met ponden en het hoofdkantoor geeft dus opdracht xyz pond over te maken naar de credit card van TS. De creditcard maatschappij boekt dit vervolgens bij in euro's. Dat kan het verschil verklaren.Guardian72 schreef:Maar je besteld toch bij Dell Nederland - dat lijkt me dan niet een geldige verklaring.olaf79 schreef:
Kortom: Zaken gedaan met Dell Nederland. Maar gezien de historie verbaast me de eindeloze incompetentie van dit bedrijf me niets. Nooit geen zaken mee doen!
Heb in het verleden diverse systemen besteld en betaald via cc en altijd zonder problemen, ook bij eventuele deelleveringen.Nooit geen zaken mee doen!