LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Desigual betaalt niet terug na retour artikelen

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
EDR

Desigual betaalt niet terug na retour artikelen

Ongelezen bericht door EDR »

Ik heb mijn artikel op 21 maart 2013 geretourneerd en de bevestiging ontvangen dat deze op 28 maart ontvangen is door Desigual (bedrijf dat kleding verkoopt). Het is nu 2 juni en ik heb nog steeds mijn geld (108,05 Euro) niet terug ontvangen. Ik heb de betaling voldaan via Paypal. Desigual beweert dat zij een mislukte poging tot terugstorten hebben gedaan op 3 april, volgens Paypal is dit niet gebeurd. Vervolgens krijg ik wekelijks de belofte van Desigual dat dit alsnog gaat gebeuren, maar tot op heden heb ik nog niets ontvangen. De klantenservice beantwoord keurig iedere e-mail van mij met excuses en begrip voor mijn klacht, maar verder gebeurt er niets, omdat het hoofdkantoor (waarschijnlijk in Spanje) de actie moet uitvoeren en de klantenservice niets anders kan doen, dan mij te woord staan. Is er iets dat ik verder kan doen, dan alleen maar blijven herinneren per e-mail of telefoon? Zijn er meer mensen met deze ervaring? Vorige maand heb ik nog een zelfde klacht gevonden over Desigual op de site van de Consumentenbond. Helaas is Desigual niet aangesloten bij deze vereniging. Deze persoon wachtte al vanaf januari op terugbetaling (ik las het bericht in april en het bericht was net geplaatst).

ArneLH
Contacteer:

Re: Desigual betaalt niet terug na retour artikelen

Ongelezen bericht door ArneLH »

EDR schreef:Is er iets dat ik verder kan doen, dan alleen maar blijven herinneren per e-mail of telefoon?
Ja, naar de rechter.

Ydulmen

Ongelezen bericht door Ydulmen »

Ik loop tegen hetzelfde probleem aan. Alleen dan met een artikel dat teruggestuurd is ivm garantie. Ik had een tas gekocht die binnen 4 weken kapot ging. Eind maar opgestuurd naar het Spanje. Tot op heden ook niets ontvangen. Ook ik stuur iedere week mails maar krijg dezelfde antwoorden. Ben het inmiddels ook zat.

plumber

Ongelezen bericht door plumber »

Zelfde gehad met Atlas.
Stuurde elke dag een mail met oplichters etc-etc en na
twee mnd geld terug.Aangifte doen en rechter inschakelen heeft geen
zin.Aangifte wordt niet eens opgenomen.

ArneLH
Contacteer:

plumber schreef:rechter inschakelen heeft geen zin.
De kantonrechter heeft je vorderingen afgewezen???

plumber

Ongelezen bericht door plumber »

ArneLH schreef:
plumber schreef:rechter inschakelen heeft geen zin.
De kantonrechter heeft je vorderingen afgewezen???

Nee hoor,aangifte wordt niet eens opgenomen.
Neem aan dat je het artikel ook gelezen hebt over terug geven van geld.
Ze kunnen doen wat ze willen die webwinkels.

Ydulmen

Ongelezen bericht door Ydulmen »

Inmiddels weer een maand verder. Het enige dat ik hoor is dat ik de tas terug moet sturen. (Is in april al gedaan) iemand nog tips behalve regelmatig bellen en mailen?

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

plumber schreef:Nee hoor,aangifte wordt niet eens opgenomen.
Jij bent naar de politie gegaan in plaats van de kantonrechter.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Ydulmen schreef:Inmiddels weer een maand verder. Het enige dat ik hoor is dat ik de tas terug moet sturen. (Is in april al gedaan) iemand nog tips behalve regelmatig bellen en mailen?
Aangetekende brief met ingebreke stelling. Geld laten overmaken naar uw bankrekening, niet via PayPal. Indien geld niet binnen 14 dagen overgemaakt, gaat u over op incasso en zullen de incasso kosten voor hun rekening komen.

Harrie Kierie

Ongelezen bericht door Harrie Kierie »

olaf79 schreef: Aangetekende brief met ingebreke stelling. Geld laten overmaken naar uw bankrekening, niet via PayPal. Indien geld niet binnen 14 dagen overgemaakt, gaat u over op incasso en zullen de incasso kosten voor hun rekening komen.
Geld betaald via PayPal zal altijd teruggestort worden op je PayPal rekening. Nooit je bankrekening. Dat kan je ook helemaal noiet eisen

Verder voor de mensen die TS graag naar de rechter zien gaan.
Toepasselijke wetgeving en bevoegde rechter

De gebruiksvoorwaarden van de website zijn onderworpen aan de Spaanse wetgeving en conflicten die voortvloeien uit deze voorwaarden zullen beslecht worden in de rechtbanken en gerechtshoven van Barcelona, Spanje, die de exclusieve bevoegdheid hebben boven elke andere jurisdictie. Dit onverminderd de bevoegdheid van de rechtbanken en de gerechtshoven van de woonplaats van de consument in gevallen waarin de gebruiker de status van consument en gebruiker heeft in overeenstemming met de bepalingen van de Spaanse wet nr. 1/2007, waarin de herziene tekst van de algemene wet voor de consumentenbescherming wordt goedgekeurd, en andere aanvullende wetten of bestaande van kracht zijnde regelgeving die de wet op elk moment kan vervangen.

ArneLH
Contacteer:

Harrie Kierie schreef:Verder voor de mensen die TS graag naar de rechter zien gaan.
Toepasselijke wetgeving en bevoegde rechter

De gebruiksvoorwaarden van de website zijn onderworpen aan de Spaanse wetgeving en conflicten die voortvloeien uit deze voorwaarden zullen beslecht worden in de rechtbanken en gerechtshoven van Barcelona, Spanje, die de exclusieve bevoegdheid hebben boven elke andere jurisdictie. Dit onverminderd de bevoegdheid van de rechtbanken en de gerechtshoven van de woonplaats van de consument in gevallen waarin de gebruiker de status van consument en gebruiker heeft in overeenstemming met de bepalingen van de Spaanse wet nr. 1/2007, waarin de herziene tekst van de algemene wet voor de consumentenbescherming wordt goedgekeurd, en andere aanvullende wetten of bestaande van kracht zijnde regelgeving die de wet op elk moment kan vervangen.
Dit beding in de algemene voorwaarden is van geen belang, nu zij niet voldoen aan art. 17 EEX-Vo. Derhalve is op grond van art. 15 EEX-Vo de Nederlandse kantonrechter bevoegd (ja een EU-verordening gaat echt boven Spaanse nationale wetgeving en overeenkomsten).

Harrie Kierie

Ongelezen bericht door Harrie Kierie »

ArneLH schreef:Dit beding in de algemene voorwaarden is van geen belang, nu zij niet voldoen aan art. 17 EEX-Vo. Derhalve is op grond van art. 15 EEX-Vo de Nederlandse kantonrechter bevoegd (ja een EU-verordening gaat echt boven Spaanse nationale wetgeving en overeenkomsten).
Als jij het zegt dan zullen ze natuurlijk daar direct mee akkoord gaan.

ArneLH
Contacteer:

Harrie Kierie schreef:
ArneLH schreef:Dit beding in de algemene voorwaarden is van geen belang, nu zij niet voldoen aan art. 17 EEX-Vo. Derhalve is op grond van art. 15 EEX-Vo de Nederlandse kantonrechter bevoegd (ja een EU-verordening gaat echt boven Spaanse nationale wetgeving en overeenkomsten).
Als jij het zegt dan zullen ze natuurlijk daar direct mee akkoord gaan.
Hoe bedoel je dat?

devious

Ongelezen bericht door devious »

ArneLH schreef:Hoe bedoel je dat?
Ja ArneLH, precies zoals hij het zegt. Zo bedoelt hij dat.

Gesloten