Ik heb afgelopen zaterdag een bestelling van een speakerset + subwoofer geplaatst bij bestekeus.nl. Ik heb daarbij vermeld dat ik de spullen graag tussen Kerst en nieuwjaar wil ophalen in hun pand in Best. Zij stuurden mij maandag een mail met de mededeling dat ze de bestelling niet voor week 1 kunnen leveren. Daarop wilde ik de bestelling annuleren. Ik kreeg tot mijn verbazing een mailtje terug waarin stond dat ik niet kosteloos kan annuleren tenzij ze de bestelling pas na 30 dagen leveren. Annuleren voor die periode zou 10% van de aankoopsom zijn. In mijn geval zou dat komen op 22,50 euro. Ik heb het in hun voorwaarden opgezocht en daar staat het inderdaad ergens weggemoffeld (lees: kleine lettertjes). Maar helemaal bovenaan staat dat zij zich conformeren aan de wet "Kopen op Afstand" en dat bestelde artikelen binnen 7 dagen kosteloos geretourneerd kunnen worden (minus verzendkosten). Nu zijn er bij afhalen geen verzendkosten, dus zou ik helemaal niets hoeven te betalen als ik bij het afhalen meteen de bestelling teruggeef. Ik bespaar ze de moeite van het verder afhandelen van de bestelling en als dank zou mij dat 22,50 euro gaan kosten. Ik dacht het niet. De 10% annuleringskosten hebben ze zelf verzonnen en is niet volgens de wet. Ik weiger dus te betalen.
Mensen, wees gewaarschuwd. Bestel niet bij bestekeus.nl!
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Dubieuze praktijken bij bestekeus.nl
-
boos_versatel_klantje
Re: Dubieuze praktijken bij bestekeus.nl
Chuppie,
Je heb groot gelijk, neem niets af bij dit soort dubieuze zaken, ik heb haast hetzelfde meegemaakt met seats and sofa's en er via een advocaat vanaf kunnen komen...dus mensen let op wat je koopt!! fijne dagen
Je heb groot gelijk, neem niets af bij dit soort dubieuze zaken, ik heb haast hetzelfde meegemaakt met seats and sofa's en er via een advocaat vanaf kunnen komen...dus mensen let op wat je koopt!! fijne dagen
-
audiofreak1
Internetverkoop, zit daar niet vaak een "luchtje" aan?
Waarom niet in de winkel? Goedkoop is duurkoop.
Internetwinkels hebben vaak geen voorraden in huis, bestellen pas als jij het besteld! Maar ze vermelden vaak niet dat de voorraad op 0 staat omdat anders er toch niemand besteld. Op deze manier willen ze dus verkopen. Trap er niet in. Niets betalen.
Waarom niet in de winkel? Goedkoop is duurkoop.
Internetwinkels hebben vaak geen voorraden in huis, bestellen pas als jij het besteld! Maar ze vermelden vaak niet dat de voorraad op 0 staat omdat anders er toch niemand besteld. Op deze manier willen ze dus verkopen. Trap er niet in. Niets betalen.
Ooit ook bij beste keus iets gekocht en het zelf opgehaald in Best,
leek een vrij normale zaak.
leek een vrij normale zaak.
-
vinnie1976
Via internet decoder gekocht, deze opgehaald id winkel. Apparaat had een software fout, dit is tevens gecontroleerd door de verkoper. Decoder is 3x retour gezonden en telkens was het probleem opgelost. Dus niet. Ik ben er na 9 mnd klaar mee en heb de decoder van 150 euro maar id kast gelegd. Aftersales zeer, zeer slecht. Ik koop hier nooit meer wat.