LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dubieuze praktijken Bol.com/Accountor Group

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
The Gizz
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 dec 2008 15:40

Dubieuze praktijken Bol.com/Accountor Group

Ongelezen bericht door The Gizz »

De organisatie Accountor Group die de financiele afwikkeling doet voor Bol.com houdt er dubieuze praktijken op na. Wij hebben een aantal maanden geleden 1 bestelling gedaan. Deze is in twee delen geleverd. Wij hebben twee keer een bedrag overgemaakt ad €10,00 en €12,50. Tot onze grote schrik kregen we opeens een brief van de Accountor Group. Wij hebben meteen aangegeven dat wij alles betaald hadden en ook per telefoon dit aangegeven. De medewerkster was zeer onbeschoft en ook de tweede keer dat we contact met ze hadden was dit weer het geval. Na enig onderzoek bleek dat de Accountor Group, want die doen alle financiële zaken voor Bol.com zomaar het tweede bedrag had teruggestort (terwijl ze weten dat deze betaling bij een bepaald bestelnummer hoort en ze wisten dat de tweede post nog openstond). Ze hebben verder ons niets laten weten over de terugstorting, terwijl ze toch een e-mail adres van ons hebben. Toen ons dat werd verteld hebben we per omgaande alsnog het bedrag betaald. Nu wil het zogenaamde incassobureau (lees hetzelfde bedrijf dat de facturering doet) dat wij incassokosten gaan voldoen. Ook bij Bol.com word ik van het kastje naar de muur gestuurd, terwijl ik toch alleen een bestelling gedaan heb bij Bol.com en daar ook de overeenkomst mee heb gesloten. Dit zijn bijzonder schimmige praktijken waar Bol.com verder helemaal niets mee doet. Dus KIJK UIT en DOE GEEN ZAKEN MET BOL.COM. De partij die de facturering doet namens hen houdt er zeer schimmige praktijken op na!

EEN ZEER BOZE (EX) KLANT VAN BOL.COM

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Dubieuze praktijken Bol.com/Accountor Group

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Er zijn helaas meer nare ervaringen met Bol.com op dit forum te vinden. Betaal geen incassokosten die u niet verschuldigd bent. Helaas betalen mensen maar al te vaak om er van af te zijn of omdat ze zich geïntimideerd voelen.

The Gizz
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 dec 2008 15:40

Re: Dubieuze praktijken Bol.com/Accountor Group

Ongelezen bericht door The Gizz »

Helaas blijven die OPLICHTERS van de Acoountor Group maar doorgaan. Voel me gewoon opgelicht door Bol.com. Daarnaast wordt er door de Accountor Group totaal niet gereageerd op bezwaren en stuur Bol.com je van het kastje naar de muur. Gewoon SCHANDALIG hoe Bol.com met haar klanten omgaat

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Dubieuze praktijken Bol.com/Accountor Group

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Als je echt vindt dat het oplichters zijn kan je aangifte tegen ze doen.

Stampster
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 mar 2012 22:14

Re: Dubieuze praktijken Bol.com/Accountor Group

Ongelezen bericht door Stampster »

The Gizz schreef:[...] Wij hebben twee keer een bedrag overgemaakt ad €10,00 en €12,50. Tot onze grote schrik kregen we opeens een brief van de Accountor Group. Wij hebben meteen aangegeven dat wij alles betaald hadden en ook per telefoon dit aangegeven.

[...] Na enig onderzoek bleek dat de Accountor Group, want die doen alle financiële zaken voor Bol.com zomaar het tweede bedrag had teruggestort (terwijl ze weten dat deze betaling bij een bepaald bestelnummer hoort en ze wisten dat de tweede post nog openstond). Ze hebben verder ons niets laten weten over de terugstorting, terwijl ze toch een e-mail adres van ons hebben.
Vraagje: Heeft u het bedrag met internetbankieren overgemaakt? En zo ja, heeft u wel het juiste kenmerk gebruikt voor beide betalingen?

Als er namelijk een verkeerd kenmerk is gebruikt, is uw betaling nooit aan de bestelling te koppelen. En bol.com kan ook geen bericht sturen, omdat zij niet weten dat uw e-mailadres bij dat rekeningnummer hoort. Het enige wat ze dan kunnen doen is het bedrag met het onjuiste kenmerk terugstorten. Als ze uw betaling niet correct hebben kunnen verwerken, sturen ze vanzelf een drietal betalingsherinneringen. U kunt dan tijdig contact opnemen met de klantenservice (en daarnaast, als u uw rekening regelmatig controleert, ziet u ook dat er een bedrag is teruggestort).

En nee, er is geen informatie af te leiden dat beide bedragen eventueel vanaf hetzelfde rekeningnummer zijn overgemaakt. Een bestelling bij bol.com kan vanaf ieder rekeningnummer betaald worden. Het gebruikte rekeningnummer staat compleet los van uw account.

Mocht bovenstaande situatie niet van toepassing zijn, gewoon het betaalbewijs (printscreen) naar Accountor mailen en aangeven dat u het bedrag in eerste instantie binnen de betaaltermijn hebt overgemaakt, en dat incassokosten dus onterecht zijn.

Gesloten