Mijn jongste zoon is vorige week geboren. We dachten dat te vieren door een lichtblauwe reuzenheliumballon te kopen bij Party Balloon Rozengracht 65 te Amsterdam (http://www.partyballoon.nl) voor 41,71 EUR + 42 EUR (ex BTW) afleverkosten. Niet niks, maar het is een bijzondere gebeurtenis.
De ballon (1.68,m doorsnee) werd afgeleverd aan een lange nylondraad. Ik vond dat er niet al te dik uitzien, dus ik vraag nog eens extra aan de Party Balloon medewerker of die draad sterk genoeg was. Geen probleem, meneer, daar vangen ze haaien mee!
We binden de draad vast aan een balustrade op het dak van ons huis. De volgende ochtend is de ballon weg. Draad is gebroken zo'n 50cm van de balustrade. Wij zijn natuurlijk helemaal niet blij en bellen Party Balloon. Die geven niet thuis. Is ze nog nooit gebeurd, ze gebruiken altijd deze nylondraad en levering van een nieuwe ballon is onbespreekbaar. Restitutie van de aankoopsprijs is onbespreekbaar. Met andere woorden: Bekijk het maar, dit is jullie probleem.
Wij voelen ons natuurlijk zwaar bekocht en belazerd. Is er iets wat we hier tegen kunnen doen?
Mvg,
Peter
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Dure ballon van www.partyballoon.nl gaat in lucht op
-
Peter Dupays
Re: Dure ballon van www.partyballoon.nl gaat in lucht op
Ook de consument heeft zelf een onderzoeksplicht.
Je had er ook zelf een draadje aan kunnen maken extra, eigen verantwoordelijkheid.
Maar buiten dat nylon is zeer sterk en kan het ook zijn dat het touw geschuurd heeft en daardoor geknakt is.
Je had er ook zelf een draadje aan kunnen maken extra, eigen verantwoordelijkheid.
Maar buiten dat nylon is zeer sterk en kan het ook zijn dat het touw geschuurd heeft en daardoor geknakt is.
-
Peter Dupays
Re: Dure ballon van www.partyballoon.nl gaat in lucht op
Het nylon is gedraaid en blijkbaar daardoor gebroken. In dit geval is het duidelijk dat de onderzoeksplicht teniet wordt gedaan door de expliciete mededeling van de verkoper, na navraag (onderzoek van mijn kant), dat de draad daarvoor zeer geschikt is.quantas01 schreef:Ook de consument heeft zelf een onderzoeksplicht.
De verkoper heeft de deskundigheid en daarvoor neem je hem ook in de (dure) arm.