LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dutchmoda

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Nicela

Dutchmoda

Ongelezen bericht door Nicela »

Goedemiddag,

We hebben een jas gekocht bij bovenstaande webwinkel eind november 2012.
Toen er via ideal betaald werd, kregen we even later een mail dat de jas niet meer te krijgen was in de kleur en het model.
Er stond ook bij dat ze een soortgelijke jas konden leveren in een andere kleur.
Toen we dat duidelijk gemaakt hadden, niet daarvoor te gaan,kregen we te kennen dat het geld teruggestort zou worden.... binnen de 30 dagen :roll:
Ik heb intussen al meerdere malen gebeld en kreeg antwoorden zoals met spoed terug te storten enz.
Dit is ook al echter 2 weken geleden....dus zo'n spoed is het niet.
Dus we zijn nu al ongeveer 6 weken verder, en heb helemaal niets meer mogen vernemen.
Ik zou graag willen weten wat mijn rechten zijn.
Ik ben al een aangetekende brief aan het opstellen.
Ik laat dit echt niet over me heengaan......want dit is toch pure diefstal in mijn ogen.
Elke tip is welkom.....

Met vriendelijke groeten,

Nico Eerens

ArneLH
Contacteer:

Re: Dutchmoda

Ongelezen bericht door ArneLH »

Als binnen 30 dagen na ontbinding ('annulering') het aankoopbedrag niet is terugbetaald, is de verkoper in verzuim (art. 7:46d lid 3 BW). De verkoper is dan wettelijke (of contractuele) rente verschuldigd en eventueel een vergoeding voor gemaakte buitengerechtelijke kosten. Omdat geen ingebrekestelling nodig is, is aangetekend versturen m.i. niet nodig, e-mail of gewone post voldoet.

Nicela

alleeerst hartelijk dank voor de reactie!
Ik zou dan wellicht het beste kunnen mailen.....dan heb je via een cc een getuige.
Ik doe dit absoluut niet om tot een goedkopere oplossing hoor.
Ik wil gewoon wat mij toekomt, en hou niet zo van dat soort smerige praktijken.
Maar nu ik ga het wetboek art. even doornemen.

Nico

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

[quote="Nicela"]
Ik doe dit absoluut niet om tot een goedkopere oplossing hoor./quote]
Hier hoef je je helemaal geen zorgen over te maken, aangezien de verkoper in verzuim is, is hij ook verantwoordelijk voor de daaruit voortvloeiende kosten.

ArneLH
Contacteer:

Ongelezen bericht door ArneLH »

berndv schreef:
Nicela schreef:Ik doe dit absoluut niet om tot een goedkopere oplossing hoor.
Hier hoef je je helemaal geen zorgen over te maken, aangezien de verkoper in verzuim is, is hij ook verantwoordelijk voor de daaruit voortvloeiende kosten.
Tot het maximum uit de AMvB bij art. 6:96 BW.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

ArneLH schreef:
berndv schreef:
Nicela schreef:Ik doe dit absoluut niet om tot een goedkopere oplossing hoor.
Tot het maximum uit de AMvB bij art. 6:96 BW.
Dank voor je toevoeging. Doelde ook meer op de kosten die eventueel gemaakt zouden worden met een aangetekende zending, maar inderdaad zijn daar grenzen aan.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je kunt bij de eerste de beste aanmaning na het intreden van verzuim direct de maximale kosten in inrekening brengen.

Nicela

Hallo

Ik heb een brief verstuurd via de mail en een cctje gemaakt ter bevestiging.
Ik weet niet of de opstelling goed is, maar heb mijn best gedaan.
Ik weet ook niet of ik hem hier mag posten ivm privacy regels.
Maar mocht het mogen en er is iemand die hem wil lezen, zal ik hem zeker plaatsen.
IK ben benieuwd of ik een reactie krijg van dutchmoda.
Mocht dit niet zo zijn,zal ik zeer zeker tot actie overgaan.

MVG,
Nico

Benan

Ongelezen bericht door Benan »

Hoi Nicela,

Jij bent waarscijnlijk niet de enige die is bedonderd via deze website.
Ik heb begin februari een horloge besteld via horloges.koopjes. hetzelfde verhaal. Na herhaaldelijk bellen krijg ik te horen dat deze niet voorradig is. Uiteindelijk besloten voor creditering en terug storten van het bedrag binnen 30 dagen. Natuurlijk wordt niets teruggestort. Vervolgens zijn ze niet meer telefonisch te brereiken. Ook geen reactie meer op mailtjes etc.
Ondertussen ben ik erachter gekomen dat zij ook onder de namen:
Mojito Creative Studios
Dutschmoda
Fight Scene
Games Koopjes
Veiligheidskleding kopen etc. etc. zaken doen op internet.
Al deze bedrijven hebben de zelfde KVK en BTW nummer (NL8213.39.977.B01), zelfde vestigingsadres etc. Wel worden er hier en daar (verschillende) telefoonnummers van de klantenservice vermeld maar deze geven natuurlijk geen gehoor.
Wees gewaarschuwd.

Nicela

Benan schreef:Hoi Nicela,

Jij bent waarscijnlijk niet de enige die is bedonderd via deze website.
Ik heb begin februari een horloge besteld via horloges.koopjes. hetzelfde verhaal. Na herhaaldelijk bellen krijg ik te horen dat deze niet voorradig is. Uiteindelijk besloten voor creditering en terug storten van het bedrag binnen 30 dagen. Natuurlijk wordt niets teruggestort. Vervolgens zijn ze niet meer telefonisch te brereiken. Ook geen reactie meer op mailtjes etc.
Ondertussen ben ik erachter gekomen dat zij ook onder de namen:
Mojito Creative Studios
Dutschmoda
Fight Scene
Games Koopjes
Veiligheidskleding kopen etc. etc. zaken doen op internet.
Al deze bedrijven hebben de zelfde KVK en BTW nummer (NL8213.39.977.B01), zelfde vestigingsadres etc. Wel worden er hier en daar (verschillende) telefoonnummers van de klantenservice vermeld maar deze geven natuurlijk geen gehoor.
Wees gewaarschuwd.
Je vraagt het je toch af hoe het allemaal mogelijk is :shock:
als je op het verkeerde moment een scheet laat, ben je de pineut...en zo'n schoffies doen maar waar ze zin in hebben.
Ik heb wel al meerdere malen telefonisch contact gehad met hun, maar ben er ook achter gekomen dat er genoeg op internet te vinden is over niet al te blije mensen die daar iets besteld hebben.
Bij zo'n praktijken moet toch eigenlijk meteen de stekker uitgetrokken kunnen worden :wink:

Nicela

Even een update......

Deze mail heb ik vanmiddag gekregen,nadat ik gister een mail heb gestuurd naar de verkoop-afdeling met de mededeling dat ik het helemaal gehad heb, en dat ik aangifte ging doen.
Misschien een toevallige samenloop of.....
Ik ben natuurlijk pas gerustgesteld als er over 3 dagen iets bijgeboekt is en dat het bedag iddem is dan wat overgemaakt is.
één ding weet ik zeker......ik zal er nooit meer iets bestellen....ook al krijg ik mijn geld terug met rente.
Onderstaande mail is wat ik een paar uurtjes geleden gekregen heb.
Mocht alles afgerond zijn, zal ik dit hier mededelen.
Groetjes,
Nico

Geachte heer/mevrouw,

Vandaag 9-01-2013 is uw geld geretourneerd.
Vanuit de bank heeft het overmaken een uiterlijke verwerking van 3 dagen.
Dit is afhankelijk van uw bank.

Onze oprechte excuses voor de lange wachttijd

Dutchmoda

Nicela

Hallo

Even een update

Het geld is vandaag eindelijk teruggestort.
Van 20 nov tot nu....maar ben blij dat het afgehandeld is.
Blijf echter wel van mening dat deze webshop een aanfluiting is

mvg,
Nicela :wink:

burnrubber

Ongelezen bericht door burnrubber »

Ook wij hebben een jas gekocht eind novemer 2012 deze geretourneerd en ondanks de bevestigingsmail het geld nog niet teruggestort gekregen. maar geven niet op maar bestoken ze via allerlei wegen dutchmoda/bontjaskopen.nl./mojito creative services allemaal een pot nat. :evil: als je ff zoekt op google zijn er veel gedupeerden misschien wordt het tijd dat er een programma aandacht aan gaat besteden.

burnrubber

Ongelezen bericht door burnrubber »

burnrubber schreef:Ook wij hebben een jas gekocht eind novemer 2012 deze geretourneerd en ondanks de bevestigingsmail het geld nog niet teruggestort gekregen. maar geven niet op maar bestoken ze via allerlei wegen dutchmoda/bontjaskopen.nl./mojito creative services allemaal een pot nat. :evil: als je ff zoekt op google zijn er veel gedupeerden misschien wordt het tijd dat er een programma aandacht aan gaat besteden.

Op woensdag 31/01/2013 er nog maar eens er een niet al te vriendelijk telefoontje aangewaagd met als
resultaat dat ik vandaag 1/02/2013 eindelijk mijn geld binnen heb.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

burnrubber schreef:
burnrubber schreef:Ook wij hebben een jas gekocht eind novemer 2012 deze geretourneerd en ondanks de bevestigingsmail het geld nog niet teruggestort gekregen. maar geven niet op maar bestoken ze via allerlei wegen dutchmoda/bontjaskopen.nl./mojito creative services allemaal een pot nat. :evil: als je ff zoekt op google zijn er veel gedupeerden misschien wordt het tijd dat er een programma aandacht aan gaat besteden.

Op woensdag 31/01/2013 er nog maar eens er een niet al te vriendelijk telefoontje aangewaagd met als
resultaat dat ik vandaag 1/02/2013 eindelijk mijn geld binnen heb.
Beter laat dan nooit, zullen we maar zeggen.

tulen1962

Ongelezen bericht door tulen1962 »

Ook ik heb een jas vorig jaar november gekocht bij Dutchmoda. Tot op heden geen geld terug gehad! Ondanks mijn diverse mailtjes, telefoontjes. Iedere keer hadden ze weer een andere smoes. Vandaag weer eens gebeld. Nu krijg ik te horen dat het bedrijf is overgenomen en een andere eigenaar heeft en dat ze niet verplicht zijn het geld terug te storten! Ik ontplofte bijna! Ik kan nu een tegoedbon krijgen. Die vandaag gemaild zou worden. Is niet gebeurd natuurlijk. Ik ben ondertussen radeloos en laat het er, hoe dan ook, niet bij zitten. Ik wil gewoon mijn geld terug. Op internet via klacht.nl vond ik een reactie van Dutchmoda waarin ze het verhaal van de tegoedbon verklaarde aan een andere gedupeerde. Kan dit zomaar. Ondanks al mijn mailtjes , telefoontjes. Dit bedrijf gaat maar door en door met mensen bedonderen. Wat kan ik nog doen? Graag hoor ik het Monique

Guardian72
Contacteer:

tulen1962 schreef:Ook ik heb een jas vorig jaar november gekocht bij Dutchmoda. Tot op heden geen geld terug gehad! Ondanks mijn diverse mailtjes, telefoontjes. Iedere keer hadden ze weer een andere smoes. Vandaag weer eens gebeld. Nu krijg ik te horen dat het bedrijf is overgenomen en een andere eigenaar heeft en dat ze niet verplicht zijn het geld terug te storten! Ik ontplofte bijna! Ik kan nu een tegoedbon krijgen. Die vandaag gemaild zou worden. Is niet gebeurd natuurlijk. Ik ben ondertussen radeloos en laat het er, hoe dan ook, niet bij zitten. Ik wil gewoon mijn geld terug. Op internet via klacht.nl vond ik een reactie van Dutchmoda waarin ze het verhaal van de tegoedbon verklaarde aan een andere gedupeerde. Kan dit zomaar. Ondanks al mijn mailtjes , telefoontjes. Dit bedrijf gaat maar door en door met mensen bedonderen. Wat kan ik nog doen? Graag hoor ik het Monique

Al overwogen aangifte te doen?
Als er een nieuwe eigenaar is, dan kan deze de claim doorzetten naar de oude..
En, zowiezo, overal (dus op klachtkompas, klacht.nl, hier etc. het bekend maken)

marcelenyvonne

Ongelezen bericht door marcelenyvonne »

Ook wij hebben op 4 december 2013 een jas besteld en met Ideal betaald bij Dutchmoda. Inmiddels zijn we eind april 2014 en nog geen jas ontvangen. Heb een hele mailbox vol met berichten die ik verzonden heb en smoesjes van antwoorden, totdat er niet meer op mijn mails werd gereageerd.
Heb ook aangifte gedaan bij de politie, klacht ingediend bij Klacht.nl maar er wordt nergens op gereageerd. Ik snap niet dat, gezien het aantal klachten over dit bedrijf en het niet terugbetalen aan retourzendingen, de politie hier niks aan kan/wil doen en dat mensen continue opgelicht kunnen worden. Schandalig gewoon!

Guardian72
Contacteer:

marcelenyvonne schreef:Ook wij hebben op 4 december 2013 een jas besteld en met Ideal betaald bij Dutchmoda. Inmiddels zijn we eind april 2014 en nog geen jas ontvangen. Heb een hele mailbox vol met berichten die ik verzonden heb en smoesjes van antwoorden, totdat er niet meer op mijn mails werd gereageerd.
Heb ook aangifte gedaan bij de politie, klacht ingediend bij Klacht.nl maar er wordt nergens op gereageerd. Ik snap niet dat, gezien het aantal klachten over dit bedrijf en het niet terugbetalen aan retourzendingen, de politie hier niks aan kan/wil doen en dat mensen continue opgelicht kunnen worden. Schandalig gewoon!
Is er rechtstreeks aan dit bedrijf betaald, of via een payment provider?
Dan zou je ook nog een klacht neer kunnen leggen bij het bedrijf dat de betalingen doet - soms wil dat nog helpen.
Daarnaast, ze hebben een faceboekpagina - meld daar ook je problemen (en meld desnoods de pagina zelf als oplichting)

De WHOIS is ook vreemd:
Domeinnaam dutchmoda.nl
Status actief
Houder Black Dragon Industries
Administratieve contactpersoon [email protected] (Dit is waarschijnlijk de registrar)

Zelfde details:
http://whois.domaintools.com/dutchmoda.com

Ook leuk :
http://www.bedrijvenarchief.nl/bedrijf/ ... tries.html

Al met al - lijkt het erop dat dit bedrijf doelbewust moeilijk te vinden is - en daarom zou oplichting zomaar eens een punt kunnen zijn.

HildeM

Ongelezen bericht door HildeM »

Ik ben ook opgelicht door een website: www.wanyama.nl. Diervoeding. Besteld en betaald. Het zou binnen 24 uur in huis zijn. Maar er kwam niets. Ze reageren niet op mail en zijn ook telefonisch niet bereikbaar. Op hun facebook pagina zag ik dat er meer mensen zijn met dezelfde ervaring sinds december 2014. Ik heb aangifte gedaan bij de politie op www.mijnpolitie.nl/internetoplichting.
Ik heb via de Kamer van Koophandel onderzoek zag dat er een organisatie achter zit. Een aantal van de namen van websites die ik hiervoor zag, zijn geregistreerd als handelsnamen van dat bedrijf: NL Koopjes, Fightscene, Gameskoopjes, Horlogekoopjes, Drukgratis, Kabelgratis, Dutchmoda, Dutch Moda, Wanyama, Myfashionscene, My Fashion Scene.

Het achterliggende bedrijf: eStore B.V. uit Almere.

Gesloten