LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ECI Opzeggen

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Dick1983

ECI Opzeggen

Ongelezen bericht door Dick1983 »

Hallo,

Graag wilde ik even melden dat ECI zich niet echt aan de regels houd.
wij hebben al meerdere malen Schriftelijk opgezecht bij ECI maar krijgen daar geen gehoor op.
Het enige wat ze wel doen is gewoon blijven incasseren, nu nadat wij hebben aangegeven dat er niet meer geincasseerd kan worden,
En dit dus ook bij onze bank hebben doorgeven komen ze gelijk met een incassobureau om de hoek, terwijl dat wij al meerdere malen hebben OPGEZECHT,

Dit is niet het enigste wat er niet goed gaat, mijn vrouw heeft ongeveer 3 jaar geleden al een verhuisbevestiging gestuurd, naar de eci maar zelfs daar wordt niet op gereageerd, haar ouders inmiddels al verhuisd, dus niemand meer op het oude adres waar de eci nu dus nog steeds post naar toe stuurt, en nu dus ook de incasso maatschappij naar toe wordt gestuurd.

geheel toevallig komen we de mensen tegen die daar nu wonen, die tegen ons zeggen dat er een incassobureau brieven stuurt, deze mensen hebben ook al meerdere malen deze post geretouneert maar ook daar gaat niemand bij de incasso maatschappij verder op in, Dus ook bij de INKASSO UNIE uit Eindhoven, hebben ze niet alles op een rijtje...

MAXIEM

Re: ECI Opzeggen

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dick1983

Uit je bericht maak ik op, dat je wel per brief hebt opgezegd, maar NIET per aangetekende brief. Welnu: bij dit bedrijf komen waarschijnlijk gewone opzeggingsbrieven standaard niet aan. Je moet dus alsnog een aangetekende brief schrijven met bewijs van ontvangst. Met daarin de opzeggingsdatum en het verzoek aan hen om een schriftelijke bevestiging van je opzegging retour te sturen. Zoek wel even goed uit wat precies de opzeggingsdatum is en wat precies hun adres is. Een aangetekende brief kan overigens ook gewoon naar een postbusnummer gestuurd worden.

Sukses, Maxiem.

Dick1983

Ongelezen bericht door Dick1983 »

Wij hebben 3 keer aangetekend opgezegd!

En er wordt niks mee gedaan!!

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dick1983

Ik neem aan dat je dan daarvan drie keer het bewijs hebt dat de de aangetekende brief verzonden hebt. Dat is dan voldoende om de bedragen die zij afschrijven direkt te storneren (in elk geval binnen 57 dagen) en bij jouw bank een selectieve blokkade aan te vragen, zodat ze niets meer automatisch kunnen incasseren. Als je bericht krijgt van een incassobureau, dan is het onverstandig om niet te reageren. Schrijf hen een gewone brief, dat je (sinds .....datum noemen) geen overeenkomst meer hebt met hun opdrachtgever (ECI) en voeg daarbij in copievorm de 3 bewijzen. Zet overigens onderaan die brief wel gewoon je voornaam en adres, maar NIET je handtekening en vergeet bovenaan niet de brief te dagtekenen. Stuur van die incassoburobrief een kopie naar ECI.

Sukses, Maxiem.

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Zeg gewoon per email op dan heb je bewijs en vertel ze daarbij ook dat je al 3x aangetekend hebt opgezegd met vv de datum dat je de brieven hebt verstuurd.
Ook kun je in de mail zeggen dat je een adreswijziging hebt doorgegeven met datum.

Zijn ze dan nog doof en blind dan zou ik ze lekker negeren.

Heb je wel aan de opzegvoorwaarden voldaan?

Sunny07

Ongelezen bericht door Sunny07 »

Ik zit juist met hetzelfde probleem bij ECI. Ze houden me behoorlijk aan het lijntje door te zeggen in de mail van dat je eerst nog iets moet bestellen, voordat men het op kan zeggen, en dat is al de 2e keer.
Alleen wat ik wil weten, hoe kom ik van Eci af?

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Sunny07

Ongelezen bericht door Sunny07 »

Aan die link heb ik niet zo veel aan, omdat ik al vorig jaar aan gaf als lid te stoppen. Ze hebben hier niet een bevestiging van gestuurd, terwijl ik dit telefonisch opgaf.

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Sunny07 schreef:Aan die link heb ik niet zo veel aan, omdat ik al vorig jaar aan gaf als lid te stoppen. Ze hebben hier niet een bevestiging van gestuurd, terwijl ik dit telefonisch opgaf.

Aan die link heb je juist heel veel opdat de laatste FAQ laat zien:

De looptijd van een lidmaatschap van eci.nl is minimaal een jaar, tenzij anders is overeengekomen. Als je niet opzegt, wordt het contract steeds met een kwartaal verlengd met een opzegtermijn van een maand. Je kunt het lidmaatschap schriftelijk, telefonisch of per e-mail opzeggen, uiterlijk een maand voor het einde van de overeengekomen contractstermijn. Een proefabonnement stopt automatisch na één jaar, je hoeft hiervoor je contract niet op te zeggen.

Je zegt aan te geven reeds opgezegd te hebben maar zolang je daar geen bevestiging van hebt blijft ECI lekker doorgaan.
Hoe je opzegt moet je zelf weten maar zorg dat je een bevestiging krijgt, of refereer aan je eerdere opzegging en zeg dat je nog op bevestiging zit te wachten ( email, brief )

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Sunny07 schreef:Aan die link heb ik niet zo veel aan, omdat ik al vorig jaar aan gaf als lid te stoppen. Ze hebben hier niet een bevestiging van gestuurd, terwijl ik dit telefonisch opgaf.
Ik kan inderdaad geen opzegging met terugwerkende kracht voor je regelen.
Als jij telefonisch hebt opgezegd, maar dit niet bevestigd hebt gekregen, begin je nu niet zoveel meer.
Tenzij je dat wilt aanvechten, voicelog opvragen e.d.
Als je daar geen zin in hebt ( en dan nog niet weet of je gelijk krijgt) kun je het makkelijkst nog een keer opzeggen. En dan niet telefonisch.
In die link staat hoe het werkt met het opzeggen, kies nu een manier waarbij jij in elk geval kunt aantonen opgezegd te hebben.
Als er geen bevestiging gestuurd wordt, stuur je diezelfde mail nog een keer en nog een keer enz.

Gesloten