LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ECI

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
zaheer12a

ECI

Ongelezen bericht door zaheer12a »

Hallo iedereen,

Ik was sinds begin 2010 lid van ECI. Ergens vorig jaar was ik de koopverplichting zat en besloot ik mijn lidmaatschap op te zeggen. Ik had destijds een incasso aan mijn broek gekregen omdat ik de "Vrije Keuze" bon niet had betaald. Ik ging eerst daarover klagen en vervolgens wilde ik per direct mijn lidmaatschap opzeggen. Jammer genoeg heb ik dat gesprek niet opgenomen, want een maand later krijg ik gewoon weer een nieuwsbrief, etc. Ik stuur meteen een mail, maar inmiddels is het nieuwe kwartaal begonnen. Ik krijg te horen dat mijn opzegging niet is binnen gekomen of wat dan ook. Nu komt mijn eerste vraag: Hoe komt het dat een telefonist je zomaar op kan lichten? Ik zeg mijn lidmaatschap op en krijg te horen dat de boodschap is overgekomen en vervolgens doet hij er niks mee.

Twee maanden later (nadat ik schriftelijk bewijs heb ontvangen dat mijn opzegging definitief is) ligt er weer een 'Vrije Keuze' bon op de mat. Nu mijn tweede vraag: Hoe kunnen ze nu zomaar nog een vrije keuze bon opsturen terwijl mijn lidmaatschap is opgezegd? Hoe los ik dit op, want ik wil niet weer 25 euro betalen voor niets. Ik heb ze inmiddels een mail gestuurd en wacht nu hun antwoord af, maar verwacht iets in de trend van: "betaal ons maar eerst en dan zien we wel verder."

elnuar

Re: ECI

Ongelezen bericht door elnuar »

1) een telefoon gesprek wat niet is opgenomen, is lastig te bewijzen. theoretisch kan het ook zijn dat je dus wel hebt gedreigd met op te zeggen maar het niet daadwerkelijk gedaan hebt... en dan wordt het dus hun woord tegen het jouwe...

2) Nakijken bij ECI wat de opzegtermijn is. Als die per kwartaal loopt dan loopt het abo dus nog drie maanden na opzegging door. In die periode ben je dan ook nog gehouden aan hun voorwaarden van die minimale bestelling en bij geen bestelling aan de 'vrije keuze bon'...
Als het goed is staat ook in de opzeg-bevestiging per welke datum het contract eindigt.

Bij mijn weten staan deze 'minder prettige' voorwaarden wel duidelijk genoeg te vinden bij het aangaan van een contract met ECI

ECI Webcare
Contacteer:

Re: ECI

Ongelezen bericht door ECI Webcare »

Het is erg jammer om te lezen dat je opzegging niet correct is genoteerd. Ik wil gaan proberen om antwoord te krijgen op de vragen die je hier gesteld hebt. Daarnaast verwacht ik dat ik de mogelijkheid heb om één en ander voor je op te lossen.

Stuur je naam, adres, woonplaats en klantnummer naar [email protected], ga ik hier achterheen. Het is niet onze bedoeling om de opzeggingen op deze manier af te handelen en ik verwacht dan ook dat ik je hier een passende oplossing voor kan aanbieden.

Met vriendelijke groet,

Ruben van der Vliet
ECI Webcare
[email protected]

Gesloten