Eind augustus heb ik een beamer besteld/gekocht bij http://www.elout.eu.
Deze werd keurig binnen afgesproken tijd geleverd.
Na het testen van de beamer mag je deze zonder reden van opgave terug sturen tijdens de zo geheten afkoelingsperiode. Hiervoor heb ik contact opgenomen met het bedrijf en ze hebben mij een procedure toegestuurd. Ik heb deze procedure gevolgd en de beamer retour gestuurd. Vervolgens heb ik heel lang niks vernomen van dit bedrijf. Ik heb wederom contact gezocht met het bedrijf (om te controleren of de beamer in goede staat is ontvangen). Mijn telefonische oproepen werden niet beantwoord en slechts een email bericht is door hen beantwoord op 18-10-10. Hierin gaven ze aan het product in goede staat te hebben ontvangen (op 07-09-10) en hierom het product volledig zullen terug betalen. In de algemene voorwaarden van het bedrijf staat vermeld dat ze het bedrag terug zullen storten binnen 30 na ontvangst en goedkeuring van het product. Echter heb ik tot op de dag van vandaag geen enkele cent ontvangen. Hierover probeer ik ze te vergeefs te bellen en te e-mailen (deze oproepen worden allen niet op gereageerd).
Kan ik hier iets mee doen zodat ik uiteindelijk toch mijn geld ontvang?
Met vriendelijke groet,
Hugo
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Elout.eu betaald nog niet terug
Re: Elout.eu betaald nog niet terug
Dit is inderdaad zeer hinderlijk. Als je van mening bent dat dit in strijd is met hun algemene voorwaarden kan je contact opnemen met het keurmerk waarvan ze lid zijn. Je kan hier een klacht indienen: http://www.keurmerk.info/index.php?hfst_id=121
Op deze manier zal er extra druk worden uigeoefend en zal het keurmerk worden ontnomen als het bedrijf niet aan de voorwaarden voldoet. Dit keurmerk geeft helaas geen garanties, maar de site ziet er redelijk betrouwbaar uit dus ik geef je goede hoop.
Laat vooral weten hoe het is afgelopen!
Op deze manier zal er extra druk worden uigeoefend en zal het keurmerk worden ontnomen als het bedrijf niet aan de voorwaarden voldoet. Dit keurmerk geeft helaas geen garanties, maar de site ziet er redelijk betrouwbaar uit dus ik geef je goede hoop.
Laat vooral weten hoe het is afgelopen!
Bedankt voor uw reactie en mogelijkheid om actie te ondernemen.
Ik heb zojuist al een bericht gestuurd naar die geschillen commissie.
Wanneer ik een bericht heb ontvangen zal ik u laten wat er gaat gebeuren.
Ik heb zojuist al een bericht gestuurd naar die geschillen commissie.
Wanneer ik een bericht heb ontvangen zal ik u laten wat er gaat gebeuren.
@ pikoe
Ik heb een reactie gekregen van de geschillen commissie. Hierin hebben zij aangegeven dat de desbetreffende winkel niet meer bij hen is aangesloten. Echter willen zij wel een poging ondernemen de winkel te benaderen en hierbij het verzoek indienen mij het bedrag zo spoedig mogelijk over te boeken.
Nu is het afwachten op de reactie van Elout.eu.
Ik hou u op de hoogte.
Ik heb een reactie gekregen van de geschillen commissie. Hierin hebben zij aangegeven dat de desbetreffende winkel niet meer bij hen is aangesloten. Echter willen zij wel een poging ondernemen de winkel te benaderen en hierbij het verzoek indienen mij het bedrag zo spoedig mogelijk over te boeken.
Nu is het afwachten op de reactie van Elout.eu.
Ik hou u op de hoogte.
-
fredvanderpol
heb soortgelijke ervaring met Elout.
tot nu toe altijd zonder problemen op internet gewinkeld.
bij deze echter even niet goed genoeg gecontroleerd.
heb een beamer steun besteld en betaald bij Elout.eu . maar na 3 weken nog niets gehoord.
telefoon wordt nooit beantwoord. mails en brieven worden niet beantwoord.
absoluut geen zaken mee doen. is gewoon een oplichter. in ieder geval succes. ik hoop dat je wat terug krijgt, maar....
tot nu toe altijd zonder problemen op internet gewinkeld.
bij deze echter even niet goed genoeg gecontroleerd.
heb een beamer steun besteld en betaald bij Elout.eu . maar na 3 weken nog niets gehoord.
telefoon wordt nooit beantwoord. mails en brieven worden niet beantwoord.
absoluut geen zaken mee doen. is gewoon een oplichter. in ieder geval succes. ik hoop dat je wat terug krijgt, maar....
@ frenvanderpol
Ik heb al enkele stappen ondernomen maar er zit geen schot in de zaak.
Ik wil het nog via een incasso bureau proberen of anders aangifte doen bij de politie.
Wanneer het bij mij is opgelost zal ik u het laten weten.
Ik heb al enkele stappen ondernomen maar er zit geen schot in de zaak.
Ik wil het nog via een incasso bureau proberen of anders aangifte doen bij de politie.
Wanneer het bij mij is opgelost zal ik u het laten weten.
Hallo,ook ik heb iets bij elout gekocht en betaald en niets ontvangen het ging om een projectiescherm van 140 euro .Ik heb zojuist aangifte gedaan bij www.mijnpolitie.nl , had ik gekregen van de telefoniste van de bank die ik had gebeld of ze het geld terug wilden storten maar dit niet meer deden,en vertelde mij dat ik aangifte moest doen via deze site .Dus mijn vraag is aan de gene die ook gedupeert zijn om daar ook aangifte te doen want met meerdere aangiftes sta je er sterk voor.
gr erik
gr erik
Hoi,
Ik heb onderhand al met verschillende organisaties contact gehad en ook een telefoontje gepleegd naar de politie.. Echter komt alles aan op 2 mogelijkheden: 1= schakel een incassobureau in (deze zijn alleen aardig prijzig). 2= neem een advocaat in dienst (dan wel niet via je rechtsbijstand verzekering). Laat je het even horen als je een reactie hebt gekregen van Mijnpolitie.nl?
Groeten Hugo
Ik heb onderhand al met verschillende organisaties contact gehad en ook een telefoontje gepleegd naar de politie.. Echter komt alles aan op 2 mogelijkheden: 1= schakel een incassobureau in (deze zijn alleen aardig prijzig). 2= neem een advocaat in dienst (dan wel niet via je rechtsbijstand verzekering). Laat je het even horen als je een reactie hebt gekregen van Mijnpolitie.nl?
Groeten Hugo