Een tip/waarschuwing! Let op bij bestellingen via de epson online shop (www.epson.nl). Je betaalt dan niet via Ideal of creditcard maar op rekening. Dit was helaas aan mijn aandacht ontsnapt. Het eerst signaal hierover kwam 2 maanden later met een onaangename verrassing van de firma Akzepta. Ze stuurden een engelstalige brief waarin ze maar liefst 97,42 rekenen aan incassokosten!! de oorspronkelijke factuur bedroeg 110 euro... Ik vind dit erg uit verhouding. Weet iemand hoe dat zit met tarieven voor incasso? Kan je wat dat betreft als consument maar alles verwachten? Ze hadden ook 500 euro kunnen rekenen bij wijze van spreken? Kan je daar iets tegen doen?
Ik heb met epson Nederland gebeld, maar ze konden geen oplossing of tegemoetkoming bieden. Volgens hen hadden ze niks te zeggen over hoe Akzepta e.e.a. afhandelt en weten ze niks over hoge kosten... Een nogal rigide opstelling. Maar goed, verder maar betalen dan. Maar ik wil een ieder wel waarschuwen dat dit je kan gebeuren als je via Epson webstore iets bestelt.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] epson online store > kijk uit voor heel hoge incassokosten!!
Re: epson online store > kijk uit voor heel hoge incassokosten!!
Incassokosten NOOIT en te nimmer betalen, in geen enkele situatie !
Deze zijn namelijk meestal niet rechtsgeldig
Maar ze proberen het toch altijd in de hoop dat men erin trapt.
Daar leven deze bedrijven van...
Boek altijd ENKEL het oorspronkelijke bedrag over.
Daarna verdere brieven gewoon volledig negeren.
Uiteindelijk gaan ze waarschijnlijk nog wat dreigen met juridische stappen,
rechtzaken en andere blabla, en vervolgens geven ze het netjes op.
Zulks crimineel gedrag durven ze zelf niet eens voor de rechter te brengen !
En zo wel : Genoeg jurisprudentie over (in uw voordeel).
Meer als 5 tot 10% van het oorspronkelijke bedrag accepteert geen enkele rechter.
Google maar eens.
Deze zijn namelijk meestal niet rechtsgeldig
Maar ze proberen het toch altijd in de hoop dat men erin trapt.
Daar leven deze bedrijven van...
Boek altijd ENKEL het oorspronkelijke bedrag over.
Daarna verdere brieven gewoon volledig negeren.
Uiteindelijk gaan ze waarschijnlijk nog wat dreigen met juridische stappen,
rechtzaken en andere blabla, en vervolgens geven ze het netjes op.
Zulks crimineel gedrag durven ze zelf niet eens voor de rechter te brengen !
En zo wel : Genoeg jurisprudentie over (in uw voordeel).
Meer als 5 tot 10% van het oorspronkelijke bedrag accepteert geen enkele rechter.
Google maar eens.