LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring Mexx klantenservice

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
wijkje

Ervaring Mexx klantenservice

Ongelezen bericht door wijkje »

Wie heeft er ook slechte ervaringen met de mexx klantenservice?
Mexx stuurt mij een aanmaning die er ruim 11 dagen over heeft gedaan om mijn brievenbus te bereiken. (Overigens de eerste aanmaning die ik in hele mijn leven heb ontvangen). Het verschuldigde bedrag had ik toevallig pas overgemaakt. In de aanmaning staat dat het bedrag binnen 7 dagen overgemaakt moet worden. Dat zal niet meevallen als je de aanmaning pas na 11 dagen in de brievenbus krijgt! De klantenservice heeft daar helemaal geen boodschap aan. Ze hebben het uit handen gegeven aan een incasso bureau, want ik had immers niet binnen de 7 dagen betaald.... :x Ik krijg geen enkele reactie op het feit dat ik de aanmaning niet tijdig had ontvangen.

Ik ben in het verleden al vaker tegen de starre houding van de klantenservice aangelopen. Betalingsherinneringen sturen b.v. voor artikelen die al lang zijn geretourneerd, een pakket terug sturen en i.p.v. dat dat pakket naar Mexx ging kreeg ik het weer terug aangeboden. Zicht termijn verstreken natuurlijk, weer toestanden met de klantenservice......

Ik ben al jaren klant van mexx en heb door de jaren heen voor duizenden euro's aan artikelen gekocht. Ik heb de mexx connectcard excellent (de vip kaart zeg maar:D ) dus vind mezelf toch wel een behoorlijke klant :P , maar dat er nu een incassobureau wordt ingeschakeld terwijl ik de aanmaning veel te laat heb ontvangen en dat mexx daar geen boodschap aan heeft gaat me te ver. Ik heb het hele verhaal maar eens weggelegd bij mijn rechtsbijstand.
Ik ben zo boos dat ik het liefst alle Mexx kleding die ik heb in de zak van max zou willen stoppen. Maar ja.... aangezien 99% van mijn outfits bestaat uit Mexx ..... Je zou bij het zien van het Mexx label spontaan onwel worden. :twisted:

Toch jammer dat Mexx vindt dat ze op deze manier met haar klanten moet omgaan. Ik ben in ieder geval klant af en heb mijn (vip) connect card weggegooid.

ArneLH
Contacteer:

Re: Ervaring Mexx klantenservice

Ongelezen bericht door ArneLH »

wijkje schreef:Mexx stuurt mij een aanmaning die er ruim 11 dagen over heeft gedaan om mijn brievenbus te bereiken. (Overigens de eerste aanmaning die ik in hele mijn leven heb ontvangen). Het verschuldigde bedrag had ik toevallig pas overgemaakt. In de aanmaning staat dat het bedrag binnen 7 dagen overgemaakt moet worden. Dat zal niet meevallen als je de aanmaning pas na 11 dagen in de brievenbus krijgt! De klantenservice heeft daar helemaal geen boodschap aan. Ze hebben het uit handen gegeven aan een incasso bureau, want ik had immers niet binnen de 7 dagen betaald.... :x Ik krijg geen enkele reactie op het feit dat ik de aanmaning niet tijdig had ontvangen.
Niet uw probleem dat die aanmaning pas zo laat aankomt. Dat Mexx gebruikmaakt van PostNL of welke postbezorger ook en dat de post daarmee vertraagd aankomt is niet voor jouw rekening.
wijkje schreef:Ik ben in het verleden al vaker tegen de starre houding van de klantenservice aangelopen. Betalingsherinneringen sturen b.v. voor artikelen die al lang zijn geretourneerd, een pakket terug sturen en i.p.v. dat dat pakket naar Mexx ging kreeg ik het weer terug aangeboden. Zicht termijn verstreken natuurlijk, weer toestanden met de klantenservice......
Als datum van ontbinding geldt de datum dat je je daarop beroept, niet de datum van aankomst van het retourpakket. Uiteraard is het onredelijk als je de bestelling pas na een maand retour gaat zenden, maar als men een retourzending weigert die op dag 10 na ontvangst door de klant weer terug is, is er m.i. gewoon sprake van inbreuk op subjectief recht en onrechtmatig handelen jegens die klant (-> schadevergoeding :)).

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Ze hebben het uit handen gegeven aan een incasso bureau, want ik had immers niet binnen de 7 dagen betaald.... :x Ik krijg geen enkele reactie op het feit dat ik de aanmaning niet tijdig had ontvangen.
Dat is hun verantwoordelijkheid.
Wat is er nog te betalen als je al betaald hebt?
Hoeveel kosten worden er gerekend voor die herinnering? Als dat een paar euro's is zou je dat eventueel kunnen betalen.
Als er bericht komt van een incassobureau, is dat te laat. Jouw betaling is gedaan (en bij Mexx binnen gok ik) voordat het incassobureau de brief opstelt.
Mexx had dat kunnen tegenhouden/terugdraaien.
Let op dagtekening en aankomst, evt poststempel als dat goed te zien is.
Geen incassokosten betalen dus.

wijkje

Bedankt voor de adviezen en inderdaad juist. Na een uitgebreide mail te hebben verstuurd naar het incassobureau met een cctje naar Mexx heeft Mexx besloten het dossier te sluiten. Er was ten onrechte een incassobureau ingeschakeld. Ik hoef niets te betalen en het bedrag waar het om ging was immers al voldaan. Maar dat het dan eerst zo hoog moet oplopen..... Daarnaast had het incassobureau te veel kosten in rekening gebracht. Naast incassokosten hadden ze administratiekosten en dossierkosten gerekend. Maar er mogen allen incassokosten gerekend worden, alle andere kosten worden geacht onderdeel te zijn van de incassokosten. Dus ook daar ging het mis. Je licht opsteken bij je rechtsbijstand kan zeer zinvol zijn. :wink:
O ja... duizendmaal excuses van Mexx, sorry dat het zo gelopen is en bij mijn eerstvolgende bestelling via de webshop krijg ik 20% korting :lol:
Ik denk niet dat ik daar nog gebruik van ga maken :mrgreen:

ArneLH
Contacteer:

Ongelezen bericht door ArneLH »

wijkje schreef:Daarnaast had het incassobureau te veel kosten in rekening gebracht. Naast incassokosten hadden ze administratiekosten en dossierkosten gerekend. Maar er mogen allen incassokosten gerekend worden, alle andere kosten worden geacht onderdeel te zijn van de incassokosten.
Het mag wel, maar de rechter kan de kosten matigen als zij excessief zijn. Schuldinfo.nl is trouwens ook erg geschikt als bron voor particulieren mbt incassokosten, vonnisexecutie ed.

wijkje

Let op: sommige incassobureaus brengen bij een aanmaning buitengerechtelijke kosten in rekening én informatiekosten, én dossierkosten, én administratiekosten. In feite horen al deze kosten onderdeel uit te maken van de buitengerechtelijke kosten. Kortom, u bent alleen de buitengerechtelijke kosten verschuldigd.

Gesloten