LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaringen met Media Markt webshop

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
wiseger

Ervaringen met Media Markt webshop

Ongelezen bericht door wiseger »

Vandaag toch iets merkwaardigs meegemaakt. Heb vanochtend een Yamaha subwoofer besteld bij de webshop van mediamarkt. Stond vermeld dat deze in voorraad was. Uiteraard direct betaald met iDeal. Daarna krijg ik een email dat ze bezig zijn mijn order te verwerken in hun ordersysteem. Meer dan een uur later volgt een nieuw emailtje dat de order verwerkt is en dat ik wederom een emailtje krijg wanneer ze de order uitleveren en dat dit tot drie dagen kan duren.

Voor mij een nieuwe ervaring, tot maximaal drie werkdagen voordat ze een produkt uit voorraad gaan aanbieden aan de TNT, ik had er nog nooit van gehoord. Met de TNT bezorgtijd daar nog bij, loopt de levertijd aardig op.

Inmiddels is e.e.a. duidelijk geworden. Het klaarmaken van de order behelst meer dan alleen het versturen van de order en pas wanneer dat proces is afgerond, dan ontvang je een mail met het TNT track- en trace nummer. De levering zit dan in een doos die vanuit een ander land naar de mediamarkt is verstuurd. Op die doos zitten die verzendgegevens nog opgeplakt. Daar omheen is bruin pakpapier gewikkeld met daarop de nieuwe verzendgegevens. Uiteindelijk werd de order alsnog de volgende dag gewoon netjes bezorgt, dus er was geen vertraging.

Wat wel erg vervelend is, is dat ze in dat andere land de doos kennelijk al open hadden gemaakt want de beloofde aansluitkabel zat er niet meer bij.

Inmiddels contact gehad met de service afdeling, nu kan ik alles het beste inleveren bij mijn lokale vestiging en krijg ik mijn geld terug. Daarna kan ik de bestelling opnieuw plaatsen en wordt er opnieuw geleverd of kan ik hem direct in de winkel kopen als hij daar leverbaar is. Naleveren van het kabeltje blijkt niet mogelijk en omruilen bij de webshop zelf gaat meer dan drie weken duren. Wel een eerlijke medewerker aan de lijn gehad, maak je ook niet altijd mee.

v.Helderen

Re: Ervaringen met Media Markt webshop

Ongelezen bericht door v.Helderen »

Media Markt is bar en boos in service :twisted: , zolang je maar koopt is er niks aan de hand. In de winkel weten ze van niks, en ga je bellen om je betaalde spullen te krijgen (en ik blijf netjes) dan gooien ze de hoorn erop. Ik vind Media Markt echt helemaal niks meer. De winkel in Eindhoven is een complete aanfluiting, en de webshop, is nog slechter, sorry, ik kan er geen positief iets over vinden. Wacht nog steeds op mijn betaalde spullen, en het komt maar niet, ik moet veel geduld hebben zeggen ze dan. Geven ook geen ander exemplaar, liggen op voorraad in de winkel, nee, Media Markt vertrek uit Eindhoven, krijg koppijn :evil: :evil: ieder keer als ik er langs loop!!!

Op naar BCC of de Harense Smid, die doen niet zo hooghartig, en zijn blij als ze je als klant kunnen helpen, en trouwens, goede service, dat is al bewezen!

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

De MM webshop is inderdaad wat apart. Soms is er een aanbieding die via de webshop een stuk goedkoper is dan bij de normale winkel. Die kun je vervolgens bestellen en ook bij de winkel laten afleveren, handig omdat je dan niet thuis hoeft te zijn bij bezorgen. Maar dat wordt dus apart verzonden van het centrale magazijn naar je lokale MM, terwijl ze dat zelfde product ook gewoon in grote voorraden bij je MM hebben liggen, maar dan tegen de hogere prijs.

Dan krijg je dus ook een track en trace van TNT, zodat je precies kunt zien wanneer je bestelling bij de MM aankomt. Blijkbaar worden alle bestellingen per stuk verzonden van het centrale magazijn naar je lokale MM. Je vraagt je toch af of dat niet handiger kan...

Winterman

Ongelezen bericht door Winterman »

kweenie schreef:Maar dat wordt dus apart verzonden van het centrale magazijn naar je lokale MM, terwijl ze dat zelfde product ook gewoon in grote voorraden bij je MM hebben liggen, maar dan tegen de hogere prijs.
MM winkels zijn zelfstandige filialen. Er kunnen prijsverschillen bestaan tussen de winkels onderling. Vandaar ook die laagste prijs garantie binnen een straal van 15km.

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

BCC, Scheer en Foppen hebben betere garantie en ook goedkope prijzen.
Sorry, maar je bewering over de prijzen klopt echt niet,
uit diverse prijsvergelijkingen blijkt dat beiden altijd duurder zijn. Komt nog bij dat BCC vaak niet de nieuwste producten verkoopt...

Dan kan ik me ook nog wat garantietopics herinneren waaruit S&F niet zo goed tevoorschijn komt...

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Dan kan ik me ook nog wat garantietopics herinneren waaruit S&F niet zo goed tevoorschijn komt...
Dat is de ervaring van anderen.

Bij MM ben je echt niet goedkoper uit, en de garantie is naadje.

Winterman

Ongelezen bericht door Winterman »

ciske schreef:Zover mogelijk wegblijven bij MM , is een waardeloze winkel.

Absoluut! Ze hanteren allemaal een andere fabrieksgarantie!

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Winterman

Dat niet alleen, maar het zijn naar mijn mening ordinaire schreeuwers die van het schuiven met dozen hun beroep hebben gemaakt.

Maxiem.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

ciske schreef:
Dat is de ervaring van anderen.
Nee ze overtraden op grote schaal en langdurig de wet en zijn daarvoor inmiddels flink beboet.
Bij MM ben je echt niet goedkoper uit, en de garantie is naadje.
Soms wel, soms niet. Dat geldt voor zowel garantie als prijs.

olaf79

Winterman schreef:
ciske schreef:Zover mogelijk wegblijven bij MM , is een waardeloze winkel.

Absoluut! Ze hanteren allemaal een andere fabrieksgarantie!
Je hebt niks met de fabrieksgarantie te maken. Je hebt te maken met de wet en die is gelukkig overal hetzelfde. De wet stelt dat je recht hebt op een deugdelijk product dat voldoet aan wat je er normaal van mag verwachten.
Zo niet heb je recht op kostenloos herstel, vervaning of geld terug.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

ciske schreef: Bij MM moet je gewoon niks kopen.
Linksom of rechtsom : uiteindelijk moet de fabriek de garantie geven en regel je de service rechtstreeks met de fabriek.

De retailer doet er niet meer toe na de verkoop.

olaf79

crazyme schreef:
ciske schreef: Bij MM moet je gewoon niks kopen.
Linksom of rechtsom : uiteindelijk moet de fabriek de garantie geven en regel je de service rechtstreeks met de fabriek.

De retailer doet er niet meer toe na de verkoop.
Dat is echt onzin. De verkoper is verantwoordelijk en niet de fabrikant. Dat gaat pas spelen als de verkoper failliet is. De garantie wordt gegeven door de verkopende partij. De verkopende partij regelt vervolgens zelf weer hoe hij aan zijn centen komt met de fabrikant. Soms doet de verkoper moeilijk als de fabriek moeilijk doet. Maar ja als consument heb je daar geen boodschap aan.

olaf79

ciske schreef:Gaan we weer... steek die wet maar ergens anders in.

Bij MM moet je gewoon niks kopen.
Dan kun je nergens meer kopen, want overal zijn er wel klachten. De wet is nou juist bedoelt om de consument te beschermen.
We schaffen toch ook niet alle stoplichten af omdat veel mensen toch door rood rijden. Dat is de omgekeerde wereld.

ciske

Gebruikers zullen elkaar en anderen respecteren door geen scheld- of vloekwoorden en nodeloos kwetsende tekst(en) te gebruiken.
Laatst gewijzigd door Radar op 08 mar 2012 17:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

ciske

Gebruikers zullen elkaar en anderen respecteren door geen scheld- of vloekwoorden en nodeloos kwetsende tekst(en) te gebruiken.
Laatst gewijzigd door Radar op 08 mar 2012 17:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

olaf79

ciske schreef:
olaf79 schreef:Dan kun je nergens meer kopen, want overal zijn er wel klachten. De wet is nou juist bedoelt om de consument te beschermen.
We schaffen toch ook niet alle stoplichten af omdat veel mensen toch door rood rijden. Dat is de omgekeerde wereld.

Je kletst uit je nek. Je moet nog een weekje wachten ...kan je weer samen over wetten discussiëren.

MM staat er om bekend dat die slecht is.
Daarom zijn de winkels van MM zeker zo vol winkelend publiek en gaan de dure spullen er als broodjes door de kassa.

grun

Ongelezen bericht door grun »

olaf79 schreef:Maar ik klets uit mijn nek als ik een andere mening ben toegedaan. Ofwel jij mag alleen een mening hebben en andere niet.
Nee, jij mag best een mening hebben. Maar het valt op dat je het wel erg vaak hebt over wettelijk recht zus en zo. Je zult best gelijk hebben, maar tussen gelijk hebben en gelijk krijgen zit een hemelsbreed verschil. Wat ga je doen dan als de winkelier iets anders in z'n hoofd heeft als jij? Niemand stapt naar de rechter omdat z'n broodrooster van een paar tientjes het niet doet, de griffierechten alleen zijn al vele malen hoger.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

olaf79 schreef:
ciske schreef:
olaf79 schreef:Dan kun je nergens meer kopen, want overal zijn er wel klachten. De wet is nou juist bedoelt om de consument te beschermen.

Je kletst uit je nek. Je moet nog een weekje wachten ...kan je weer samen over wetten discussiëren.

MM staat er om bekend dat die slecht is.
Daarom zijn de winkels van MM zeker zo vol winkelend publiek en gaan de dure spullen er als broodjes door de kassa.
Leesvoer voor jou : http://www.ad.nl/ad/nl/5597/Economie/ar ... anen.dhtml

olaf79

grun schreef:
olaf79 schreef:Maar ik klets uit mijn nek als ik een andere mening ben toegedaan. Ofwel jij mag alleen een mening hebben en andere niet.
Nee, jij mag best een mening hebben. Maar het valt op dat je het wel erg vaak hebt over wettelijk recht zus en zo. Je zult best gelijk hebben, maar tussen gelijk hebben en gelijk krijgen zit een hemelsbreed verschil. Wat ga je doen dan als de winkelier iets anders in z'n hoofd heeft als jij? Niemand stapt naar de rechter omdat z'n broodrooster van een paar tientjes het niet doet, de griffierechten alleen zijn al vele malen hoger.
Als je bij een winkel duidelijk uitlegt en laat zien dat je weet wat je rechten zijn wil dat nog wel eens helpen. Bovendien kun je ook je gelijk halen via een klachtencommissie, als het bedrijf daarbij is aangesloten of via de consumentenbond.
Ik schrijf overigens regelmatig dat het een probleem is je gelijk te halen omdat dat een dure rechtsgang kost. Maar het is wel goed dat mensen in ieder geval weten wat hun rechten zijn en dat sommige bedrijven daar zo moeilijk over doen zegt een hoop over die bedrijven.

ciske

Maar het is wel goed dat mensen in ieder geval weten wat hun rechten zijn en dat sommige bedrijven daar zo moeilijk over doen zegt een hoop over die bedrijven.
Dat mensen rechten hebben, prima!!

Alleen willen mensen vaak misbruik van hun rechten maken om zelfs na een aantal jaren nog te claimen.

Dat is het misbruik van de koper, die al die onzin maar slikt als zoete koek!

Gesloten