LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] EuroTrekhaak.nl accepteert retourzending niet
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 07 jan 2017 19:55
EuroTrekhaak.nl accepteert retourzending niet
Na lang gesteggel kom ik er nu zelf niet meer uit waar ik goed aan doe. Tijd om hier input te vergaren rondom mijn kwestie. Het begon allemaal op een zekere dag dat ik een trekhaak wilde kopen voor mijn C4 Cactus. Na wat Google werk op EuroTrekhaak uit gekomen.
Op de website aldaar was een trekhaak te vinden die je nota bene zelf kon monteren. Ook kon je gelijk een wagenspecifieke kabelset mee bestellen. Zie screenshot hieronder:
Zie https://s23.postimg.org/kft1j87kb/image.jpg
Dus zo geschiedde, trekhaak besteld (€ 190,10) en hij was ook vrij snel bij mij afgeleverd. Eenmaal de trekhaak gemonteerd begon het aansluiten van de kabelset. Het is wat werk als je dit niet dagelijks doet, maar ondanks de Poolse (!) handleiding prima te doen. Echter kom je er dan na proberen en proberen achter dat op de laatste pagina met een plaatje wordt bedoeld dat de software aangepast moet worden van de auto. Navraag bij meerdere dealers concludeerde dat het gevaarlijk zou zijn en het activeren geheel op eigen risico werd gedaan. Bovendien had één van de dealers al een ervaring gehad met diverse klanten waarbij dergelijke setjes voor problemen hebben gezorgd, in de vorm van storing in de ingebouwde computer.
Telefonisch contact opgenomen met EuroTrekhaak. Ze bouwen zelf ook trekhaken in dus een mooie oplossing leek mij om langs te komen en de software door hun te activeren. Daar wilde ze niets van weten en dat moest ik maar bij een dealer doen. Dus ik aangegeven dat ik de koop dan liever ontbind. Telefonisch werd toen aangegeven dat ik de set retour mocht sturen.
Telefonisch houd ik niet zo van. Dus bevestiging gevraagd via de mail / info formulier op hun website, echter kwam hier nooit meer reactie op. Dus tijd om een klacht te openen op klachtenkompas.nl zie ook [Hyperlink verwijderd door moderator]
Wat er toen gebeurde sloeg werkelijk waar alles. De website wordt plots aangepast (zie ook https://s27.postimg.org/p4nvxs6n7/image.jpg)
In het bericht dat ik toen heb ontvangen wordt WKOA aangehaald en er wordt ineens gevraagd waarom de set nog niet retour is. Zo naïef als ik ben de set persoonlijk retour gebracht, maar blijkt de zaak ineens gesloten te zijn ondanks de vermeldde openingstijden op de website. Dus ik de eigenaar gebeld en ik mocht het daar wel achterlaten. Hij was op vakantie of zo en het geld zou dan daarna wel retour komen. Een buurman (loods er naast) heeft toen het pand van EuroTrekhaak geopend waar ik de spullen heb neergelegd.
Om het verhaal niet nog langer te maken. Tot op heden; geheel radiostilte, in gebreke stelling verstuurd (aangetekend, ondertekening heb ik als screenshot), incasso bureau er op gezet. Hier werd uiteindelijk op gereageerd dat deze van de hand wordt gedaan omdat de set beschadigd is. Deze foto werd meegestuurd als "verweer" (https://s27.postimg.org/qz1x8vpyr/image.jpg)
Uiteindelijk wilde ik een dagvaarding laten uitvoeren. Dit kon het incasso bureau zelf ook doen, maar deze gaven aan dat ik dan nooit quite zou kunnen spelen en altijd meer verlies zal maken dan nu. Dit omdat ze, als ik het goed begrepen heb, maar 60 euro inc btw. per uur kunnen verkrijgen bij de rechtbank (indien zaak gewonnen) en ze zelf 125 exc btw per uur rekenen.
Samenvatting
Tijdsverloop:
- Datum onbekend. Telefonisch gebeld en melding gemaakt van het issue en hoe dit op te lossen. Set mocht retour gestuurd worden.
- 22 mei mail verstuurd. Vraag om oplossing (lees wil ook bevestiging dat ik het geheel echt retour mag sturen).
- 26 mei contactformulier op website verzonden. Vraag om oplossing.
- 27 mei klacht geopend op klachtencompas.nl.
- 27 mei direct respons op klachtencompas. Eigenaar past productbeschrijving aan op website en gebruikt dit als verweer.
- 27 mei eigenaar hierop aangesproken.
- 27 mei reageert weer direct, haalt nu de voorwaarden aan en wijst me op de afkoelingsperiode (die bovendien onjuist wordt (7 dagen) gehanteerd).
- 4 juni, reageert spontaan weer met de vraag waarom de set nog niet retour is.
- 11 juni, set retour gebracht eigenaar niet aanwezig. Set in pand gelegd m.b.v. buurman en Eurotrekhaak telefonisch geïnformeerd. Zaak was dicht ondanks openingstijden zoals vermeld op website.
- 22 juni, respons geeft aan dat de trekhaak gemonteerd is geweest en gebruikerssporen hersteld moeten worden. Kosten worden op mij verrekend. Sluit af met me oplichter te noemen.
- 7 juli aangetekende brief afgeleverd door PostNL met in gebreke stelling.
- 7 januari 2017, eindelijk respons van de eigenaar omdat ik vraag dat ik de set retour wil halen. Begint eerst weer offensief dat ik geen gratis set krijg terwijl ik daar niet om vraag. Zijn slechte Nederlands werkt echt niet heel fijn mee met deze kwestie.
Notitie: Op meerdere momenten tussen deze data in geprobeerd incontact te komen met eigenaar. Geeft niet thuis en reageert alleen op klachtencompas op bovengenoemde data al stopte hij hier ook met reageren.
Op de website aldaar was een trekhaak te vinden die je nota bene zelf kon monteren. Ook kon je gelijk een wagenspecifieke kabelset mee bestellen. Zie screenshot hieronder:
Zie https://s23.postimg.org/kft1j87kb/image.jpg
Dus zo geschiedde, trekhaak besteld (€ 190,10) en hij was ook vrij snel bij mij afgeleverd. Eenmaal de trekhaak gemonteerd begon het aansluiten van de kabelset. Het is wat werk als je dit niet dagelijks doet, maar ondanks de Poolse (!) handleiding prima te doen. Echter kom je er dan na proberen en proberen achter dat op de laatste pagina met een plaatje wordt bedoeld dat de software aangepast moet worden van de auto. Navraag bij meerdere dealers concludeerde dat het gevaarlijk zou zijn en het activeren geheel op eigen risico werd gedaan. Bovendien had één van de dealers al een ervaring gehad met diverse klanten waarbij dergelijke setjes voor problemen hebben gezorgd, in de vorm van storing in de ingebouwde computer.
Telefonisch contact opgenomen met EuroTrekhaak. Ze bouwen zelf ook trekhaken in dus een mooie oplossing leek mij om langs te komen en de software door hun te activeren. Daar wilde ze niets van weten en dat moest ik maar bij een dealer doen. Dus ik aangegeven dat ik de koop dan liever ontbind. Telefonisch werd toen aangegeven dat ik de set retour mocht sturen.
Telefonisch houd ik niet zo van. Dus bevestiging gevraagd via de mail / info formulier op hun website, echter kwam hier nooit meer reactie op. Dus tijd om een klacht te openen op klachtenkompas.nl zie ook [Hyperlink verwijderd door moderator]
Wat er toen gebeurde sloeg werkelijk waar alles. De website wordt plots aangepast (zie ook https://s27.postimg.org/p4nvxs6n7/image.jpg)
In het bericht dat ik toen heb ontvangen wordt WKOA aangehaald en er wordt ineens gevraagd waarom de set nog niet retour is. Zo naïef als ik ben de set persoonlijk retour gebracht, maar blijkt de zaak ineens gesloten te zijn ondanks de vermeldde openingstijden op de website. Dus ik de eigenaar gebeld en ik mocht het daar wel achterlaten. Hij was op vakantie of zo en het geld zou dan daarna wel retour komen. Een buurman (loods er naast) heeft toen het pand van EuroTrekhaak geopend waar ik de spullen heb neergelegd.
Om het verhaal niet nog langer te maken. Tot op heden; geheel radiostilte, in gebreke stelling verstuurd (aangetekend, ondertekening heb ik als screenshot), incasso bureau er op gezet. Hier werd uiteindelijk op gereageerd dat deze van de hand wordt gedaan omdat de set beschadigd is. Deze foto werd meegestuurd als "verweer" (https://s27.postimg.org/qz1x8vpyr/image.jpg)
Uiteindelijk wilde ik een dagvaarding laten uitvoeren. Dit kon het incasso bureau zelf ook doen, maar deze gaven aan dat ik dan nooit quite zou kunnen spelen en altijd meer verlies zal maken dan nu. Dit omdat ze, als ik het goed begrepen heb, maar 60 euro inc btw. per uur kunnen verkrijgen bij de rechtbank (indien zaak gewonnen) en ze zelf 125 exc btw per uur rekenen.
Samenvatting
Tijdsverloop:
- Datum onbekend. Telefonisch gebeld en melding gemaakt van het issue en hoe dit op te lossen. Set mocht retour gestuurd worden.
- 22 mei mail verstuurd. Vraag om oplossing (lees wil ook bevestiging dat ik het geheel echt retour mag sturen).
- 26 mei contactformulier op website verzonden. Vraag om oplossing.
- 27 mei klacht geopend op klachtencompas.nl.
- 27 mei direct respons op klachtencompas. Eigenaar past productbeschrijving aan op website en gebruikt dit als verweer.
- 27 mei eigenaar hierop aangesproken.
- 27 mei reageert weer direct, haalt nu de voorwaarden aan en wijst me op de afkoelingsperiode (die bovendien onjuist wordt (7 dagen) gehanteerd).
- 4 juni, reageert spontaan weer met de vraag waarom de set nog niet retour is.
- 11 juni, set retour gebracht eigenaar niet aanwezig. Set in pand gelegd m.b.v. buurman en Eurotrekhaak telefonisch geïnformeerd. Zaak was dicht ondanks openingstijden zoals vermeld op website.
- 22 juni, respons geeft aan dat de trekhaak gemonteerd is geweest en gebruikerssporen hersteld moeten worden. Kosten worden op mij verrekend. Sluit af met me oplichter te noemen.
- 7 juli aangetekende brief afgeleverd door PostNL met in gebreke stelling.
- 7 januari 2017, eindelijk respons van de eigenaar omdat ik vraag dat ik de set retour wil halen. Begint eerst weer offensief dat ik geen gratis set krijg terwijl ik daar niet om vraag. Zijn slechte Nederlands werkt echt niet heel fijn mee met deze kwestie.
Notitie: Op meerdere momenten tussen deze data in geprobeerd incontact te komen met eigenaar. Geeft niet thuis en reageert alleen op klachtencompas op bovengenoemde data al stopte hij hier ook met reageren.
Laatst gewijzigd door Radar op 08 jan 2017 09:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp aangepast, hyperlink verwijderd
Reden: Onderwerp aangepast, hyperlink verwijderd
Re: EuroTrekhaak.nl accepteert retourzending niet
ik geloof er weinig van dat een trekhaak een aanpassing in de software van de auto vereist, wel dat hij ingelezen moet worden.
dit staat overigens ook bij veel verschillende aanbieders zo op de site. de dealer zit natuurlijk niet te wachten op het nemen van risico's op spullen die ze niet geleverd hebben.
het lijkt mij overigens dat aangezien je hem niet eens hebt aangesloten, je je niet kan beroepen op non-conformiteit. Ik lees niet in het verhaal hoeveel dagen er tussen ontvangst van de trekhaak zat en het moment dat je besloten hebt dat je het toch niet aan durfde.
als dat langer als 14 dagen was, had je sowieso geen recht op retour.
dit staat overigens ook bij veel verschillende aanbieders zo op de site. de dealer zit natuurlijk niet te wachten op het nemen van risico's op spullen die ze niet geleverd hebben.
het lijkt mij overigens dat aangezien je hem niet eens hebt aangesloten, je je niet kan beroepen op non-conformiteit. Ik lees niet in het verhaal hoeveel dagen er tussen ontvangst van de trekhaak zat en het moment dat je besloten hebt dat je het toch niet aan durfde.
als dat langer als 14 dagen was, had je sowieso geen recht op retour.
Re: EuroTrekhaak.nl accepteert retourzending niet
Dus als ik het geheel even samenvat heeft u een trekhaak en een kabelsetje gekocht die beide geheel in orde zijn. U heeft beide gemonteerd maar wil achteraf om een reden die niets met het functioneren van haak of kabelset te maken heeft de koop ontbonden. U had vooraf de handleiding niet geheel doorgelezen anders was u natuurlijk niet aan de montage begonnen.
De dealers zaten er niet op te wachten u te helpen met een elders aangeschafte trekhaak en bij Eurotrekhaak zelf had u niet betaald voor montage en al helemaal niet voor een software aanpassing dus die lieten het ook schieten.
De verkoper boodt u het geld terug minus wat kosten voor het verziekte montagemateriaal. Vervolgens heeft u uw setje bij de verkoper op de vloer gedumpt toen hij er even niet was en u wilt nu uw setje weer terug?
Het eerste wat in me opkomt is "penny wise, pound foolish" en het tweede is dat u wel heel hoog van de toren blaast voor iemand die op koopjes jaagt...ik zou het aanbod van de verkoper accepteren als deze na al uw capriolen nog steeds bij dat aanbod blijft tenminste.
Het jaagt me trouwens angst aan dat ik wel eens op de snelweg achter iemand als u aan zou kunnen rijden waarbij uw caravan op precaire wijze aan een knutselig aangesloten haakje hangt...brrrrr!
De dealers zaten er niet op te wachten u te helpen met een elders aangeschafte trekhaak en bij Eurotrekhaak zelf had u niet betaald voor montage en al helemaal niet voor een software aanpassing dus die lieten het ook schieten.
De verkoper boodt u het geld terug minus wat kosten voor het verziekte montagemateriaal. Vervolgens heeft u uw setje bij de verkoper op de vloer gedumpt toen hij er even niet was en u wilt nu uw setje weer terug?
Het eerste wat in me opkomt is "penny wise, pound foolish" en het tweede is dat u wel heel hoog van de toren blaast voor iemand die op koopjes jaagt...ik zou het aanbod van de verkoper accepteren als deze na al uw capriolen nog steeds bij dat aanbod blijft tenminste.
Het jaagt me trouwens angst aan dat ik wel eens op de snelweg achter iemand als u aan zou kunnen rijden waarbij uw caravan op precaire wijze aan een knutselig aangesloten haakje hangt...brrrrr!
Re: EuroTrekhaak.nl accepteert retourzending niet
Kun je motiveren waarom dit nodig was om te beoordelen of je de trekhaak wilden houden?Cactusrijder schreef:Eenmaal de trekhaak gemonteerd begon het aansluiten van de kabelset.
Kun je ook eens aangeven wat de verkoper vooraf had aangegeven over het herroepingsrecht?
Laatst gewijzigd door alfatrion op 08 jan 2017 23:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: EuroTrekhaak.nl accepteert retourzending niet
Verder, meer dan 7 maanden bezig geweest om de 190 euro terug te krijgen, had de trekhaak en kabeltjes maar op een verkoopsite gezet en het evt verlies genomen......
Re: EuroTrekhaak.nl accepteert retourzending niet
En de autosoftware even updaten kun je zelf ook heel eenvoudig. Of je laat het doen door een slimmerik van het Citroen-forum, al dan niet tegen betaling.
-
- Berichten: 4625
- Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19
Re: EuroTrekhaak.nl accepteert retourzending niet
Voor 190 euro een rechtszaak te beginnen, is alleen een principe zaak. Financieel zult u hier bijna altijd verlies op leiden, en praktisch gezien is het meest verstandige om de zaak te laten rusten.
Enfin, als u toch verder wilt.
In de posting wordt niet vermeld wanneer u de trekhaak heeft ontvangen, en of u binnen bekwame tijd hebt geklaagd.
Verder geeft u aan dat er een in gebreke stelling is verstuurd, maar onduidelijk is wat/wanneer u heeft geeist van het bedrijf.
Ik sluit me aan bij Newmikey, dit klinkt een beetje als penny-wise pound-foolish. Het kan toch nauwelijks een verassing zijn dat de afstelling van de parkeersensoren aangepast moet worden? Juist daarvoor zijn de ( iets duurdere) afneembare trekhaken beschikbaar, zodat deze aanpassing achterwege kan blijven.
Enfin, als u toch verder wilt.
In de posting wordt niet vermeld wanneer u de trekhaak heeft ontvangen, en of u binnen bekwame tijd hebt geklaagd.
Verder geeft u aan dat er een in gebreke stelling is verstuurd, maar onduidelijk is wat/wanneer u heeft geeist van het bedrijf.
Waarom zou u de set retour willen halen ?cactusrijder schreef:7 januari 2017, eindelijk respons van de eigenaar omdat ik vraag dat ik de set retour wil halen
Ik sluit me aan bij Newmikey, dit klinkt een beetje als penny-wise pound-foolish. Het kan toch nauwelijks een verassing zijn dat de afstelling van de parkeersensoren aangepast moet worden? Juist daarvoor zijn de ( iets duurdere) afneembare trekhaken beschikbaar, zodat deze aanpassing achterwege kan blijven.
Re: EuroTrekhaak.nl accepteert retourzending niet
Dat is meer voor het achteruit rijden MET aanhanger er achter , de parkeersensoren gaan in de stress omdat ze de aanhanger "zien". Dan heb je weinig aan een afneembare trekhaak.Het kan toch nauwelijks een verassing zijn dat de afstelling van de parkeersensoren aangepast moet worden? Juist daarvoor zijn de ( iets duurdere) afneembare trekhaken beschikbaar, zodat deze aanpassing achterwege kan blijven.
-
- Berichten: 4625
- Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19
Re: EuroTrekhaak.nl accepteert retourzending niet
bprosman schreef:Dat is meer voor het achteruit rijden MET aanhanger er achter , de parkeersensoren gaan in de stress omdat ze de aanhanger "zien". Dan heb je weinig aan een afneembare trekhaak.Het kan toch nauwelijks een verassing zijn dat de afstelling van de parkeersensoren aangepast moet worden? Juist daarvoor zijn de ( iets duurdere) afneembare trekhaken beschikbaar, zodat deze aanpassing achterwege kan blijven.
Ook zonder aanhanger is je wagen langer geworden, en dienen de sensors opnieuw afgesteld te worden ...
Re: EuroTrekhaak.nl accepteert retourzending niet
Naast een dealer hebben vele universele garages ook een kast staan.
Vooral de Bosch Car Service is meestal goed op de hoogte met aanpassen van dit soort dingen in het canbus systeem van de auto.
Vooral de Bosch Car Service is meestal goed op de hoogte met aanpassen van dit soort dingen in het canbus systeem van de auto.
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 07 jan 2017 19:55
Re: EuroTrekhaak.nl accepteert retourzending niet
Allereerst dank voor alle reacties!
Als ik de reacties zo lees dan is het wellicht handig dat ik e.e.a. verder toelicht. De handleidingen van de trekhaak waren in het Pools. Allemaal geen probleem, maar vooraf ging er dus geen belletje rinkelen dat de set ingelezen moest worden. Alles gemonteerd en dan kom je tot de conclusie dat het allemaal niet werkt.
Tot zover allemaal geen problemen en ook gewoon tevreden. EuroTrekhaak gebeld en die gaf dus aan van ja die moet je inlezen. Aha. Dus ik gevraagd van joh kunnen jullie dat doen of hoe gaat dat precies want de productomschrijving beschreef dat je dit allemaal zelf kon aansluiten en zo (niet dus)? Toen werd er nors geantwoord dat ik dan naar een dealer moest en dat zou 'x' kosten. Waarop ik heb aangegeven van joh jammer, dat stond nergens vermeld en ik zie toch graag dat we dat samen oplossen. Wilde meneer niets van weten en kon de set retour sturen.
Na een heel gesteggel op klachtencompas (op mail etc. reageerde hij niet meer) de beslissing genomen de set retour te brengen. Ook toen ben ik ingegaan op zijn voorstel om de kosten in mindering te brengen. Helaas nooit meer wat over gehoord en uiteindelijk maar een incasso bureau ingeschakeld. Hier reageerde hij wel op met een foto van kapotte boutjes onder het mom van nooit meer verkoopbaar. Uiteindelijk probeer ik de set nu maar gewoon op te halen zodat ik niet zowel mijn geld EN de set kwijt ben. Wat ik met de set doe? Wellicht gewoon monteren of verkopen, geen idee nog.
Resumé: ja wellicht wat naïef dat ik niet doorhad dat je zo'n set moet inregelen op je auto. Eigenaar meerdere malen de kans gegeven het op een nette manier op te lossen en ook op zijn aanbod in gegaan. Helaas nooit wat van gekomen. Product en geld nu en kwijt en hoop mijn product nog gewoon retour te kunnen halen. Een van de lessen; de volgende keer naar een professionele partij gaan.
Voelt alleen nog steeds wel heel erg wrang dat iemand gewoon de productomschrijving aanpast, daarmee erken je in mijn ogen heel erg goed te weten dat je fout zit, en weigert mee te werken aan een oplossing laat staan je eigen aangeboden oplossing en ook nog eens maling heeft aan WKOA (overigens binnen de tijd gemeld en vanwege de onjuiste termijn voor WKOA op de website indertijd wordt de WKOA automatisch langer dan 14 dagen....) etc.
Als ik de reacties zo lees dan is het wellicht handig dat ik e.e.a. verder toelicht. De handleidingen van de trekhaak waren in het Pools. Allemaal geen probleem, maar vooraf ging er dus geen belletje rinkelen dat de set ingelezen moest worden. Alles gemonteerd en dan kom je tot de conclusie dat het allemaal niet werkt.
Tot zover allemaal geen problemen en ook gewoon tevreden. EuroTrekhaak gebeld en die gaf dus aan van ja die moet je inlezen. Aha. Dus ik gevraagd van joh kunnen jullie dat doen of hoe gaat dat precies want de productomschrijving beschreef dat je dit allemaal zelf kon aansluiten en zo (niet dus)? Toen werd er nors geantwoord dat ik dan naar een dealer moest en dat zou 'x' kosten. Waarop ik heb aangegeven van joh jammer, dat stond nergens vermeld en ik zie toch graag dat we dat samen oplossen. Wilde meneer niets van weten en kon de set retour sturen.
Na een heel gesteggel op klachtencompas (op mail etc. reageerde hij niet meer) de beslissing genomen de set retour te brengen. Ook toen ben ik ingegaan op zijn voorstel om de kosten in mindering te brengen. Helaas nooit meer wat over gehoord en uiteindelijk maar een incasso bureau ingeschakeld. Hier reageerde hij wel op met een foto van kapotte boutjes onder het mom van nooit meer verkoopbaar. Uiteindelijk probeer ik de set nu maar gewoon op te halen zodat ik niet zowel mijn geld EN de set kwijt ben. Wat ik met de set doe? Wellicht gewoon monteren of verkopen, geen idee nog.
Resumé: ja wellicht wat naïef dat ik niet doorhad dat je zo'n set moet inregelen op je auto. Eigenaar meerdere malen de kans gegeven het op een nette manier op te lossen en ook op zijn aanbod in gegaan. Helaas nooit wat van gekomen. Product en geld nu en kwijt en hoop mijn product nog gewoon retour te kunnen halen. Een van de lessen; de volgende keer naar een professionele partij gaan.
Voelt alleen nog steeds wel heel erg wrang dat iemand gewoon de productomschrijving aanpast, daarmee erken je in mijn ogen heel erg goed te weten dat je fout zit, en weigert mee te werken aan een oplossing laat staan je eigen aangeboden oplossing en ook nog eens maling heeft aan WKOA (overigens binnen de tijd gemeld en vanwege de onjuiste termijn voor WKOA op de website indertijd wordt de WKOA automatisch langer dan 14 dagen....) etc.
Re: EuroTrekhaak.nl accepteert retourzending niet
Prima terugkoppeling naar het forum, mijn complimenten, dat maken we wel eens anders mee alhier.Cactusrijder schreef:Allereerst dank voor alle reacties!
Als ik de reacties zo lees dan is het wellicht handig dat ik e.e.a. verder toelicht. De handleidingen van de trekhaak waren in het Pools. Allemaal geen probleem, maar vooraf ging er dus geen belletje rinkelen dat de set ingelezen moest worden. Alles gemonteerd en dan kom je tot de conclusie dat het allemaal niet werkt.
Tot zover allemaal geen problemen en ook gewoon tevreden. EuroTrekhaak gebeld en die gaf dus aan van ja die moet je inlezen. Aha. Dus ik gevraagd van joh kunnen jullie dat doen of hoe gaat dat precies want de productomschrijving beschreef dat je dit allemaal zelf kon aansluiten en zo (niet dus)? Toen werd er nors geantwoord dat ik dan naar een dealer moest en dat zou 'x' kosten. Waarop ik heb aangegeven van joh jammer, dat stond nergens vermeld en ik zie toch graag dat we dat samen oplossen. Wilde meneer niets van weten en kon de set retour sturen.
Na een heel gesteggel op klachtencompas (op mail etc. reageerde hij niet meer) de beslissing genomen de set retour te brengen. Ook toen ben ik ingegaan op zijn voorstel om de kosten in mindering te brengen. Helaas nooit meer wat over gehoord en uiteindelijk maar een incasso bureau ingeschakeld. Hier reageerde hij wel op met een foto van kapotte boutjes onder het mom van nooit meer verkoopbaar. Uiteindelijk probeer ik de set nu maar gewoon op te halen zodat ik niet zowel mijn geld EN de set kwijt ben. Wat ik met de set doe? Wellicht gewoon monteren of verkopen, geen idee nog.
Resumé: ja wellicht wat naïef dat ik niet doorhad dat je zo'n set moet inregelen op je auto. Eigenaar meerdere malen de kans gegeven het op een nette manier op te lossen en ook op zijn aanbod in gegaan. Helaas nooit wat van gekomen. Product en geld nu en kwijt en hoop mijn product nog gewoon retour te kunnen halen. Een van de lessen; de volgende keer naar een professionele partij gaan.
Voelt alleen nog steeds wel heel erg wrang dat iemand gewoon de productomschrijving aanpast, daarmee erken je in mijn ogen heel erg goed te weten dat je fout zit, en weigert mee te werken aan een oplossing laat staan je eigen aangeboden oplossing en ook nog eens maling heeft aan WKOA (overigens binnen de tijd gemeld en vanwege de onjuiste termijn voor WKOA op de website indertijd wordt de WKOA automatisch langer dan 14 dagen....) etc.
Weet niet wat de reisafstand is tot de firma EuroTrekhaak, maar misschien is het gewoon verstandig eens langs te gaan. Op een rustige en vriendelijke manier de zaak aankaarten en een oplossing ter plekke trachten te forceren.
Dat lijkt me de juiste stap nu, om na zo veel gedoe de zaak te kunnen afsluiten.
Veel suc6 nog, verneem graag hoe het nu afloopt.
Re: EuroTrekhaak.nl accepteert retourzending niet
Sommige voertuigen hebben bijvoorbeeld een elektronische anti-slinger functie voor aanhangers, het kan zijn dat zulke functies in de software aan/uitgezet moet worden bij montage van een trekhaak. Idem dat dit verteld moet worden aan een de automatische niveauregeling of parkeersensoren. Zo moesten wij, na montage van een bluetooth handsfree device, het infotainment van onze Saab vertellen dat deze er aan gekoppeld was, om deze ook te laten werken.kokka schreef:ik geloof er weinig van dat een trekhaak een aanpassing in de software van de auto vereist, wel dat hij ingelezen moet worden.
dit staat overigens ook bij veel verschillende aanbieders zo op de site. de dealer zit natuurlijk niet te wachten op het nemen van risico's op spullen die ze niet geleverd hebben.
het lijkt mij overigens dat aangezien je hem niet eens hebt aangesloten, je je niet kan beroepen op non-conformiteit. Ik lees niet in het verhaal hoeveel dagen er tussen ontvangst van de trekhaak zat en het moment dat je besloten hebt dat je het toch niet aan durfde.
als dat langer als 14 dagen was, had je sowieso geen recht op retour.
Re: EuroTrekhaak.nl accepteert retourzending niet
Handleiding in het Pools. Nou lekker dan. Alsof de gemiddelde NL klusser pools spreekt en begrijpt. Dat alleen al maakt dat verkoper weinig te zeuren heeft over niet verkoopbare producten die retour komen. Je hebt de handleiding niet goed begrepen en terecht. Je kunt daardoor alle veiligheidswaarschuwingen die met zo'n product gepaard gaan ook niet begrijpen en dus is het gevaarlijk de set te monteren.
Overigens kunt u de incasso kosten, mits deze markt conform zijn via de dagvaarding gewoon verhalen en als u wint worden deze waarschijnlijk wel toegekend mits ze niet exorbitant hoog zijn. Uiteraard gaat de rechter daarover dus laat u even goed informeren bij een rechtswinkel.
Als u besluit geen rechtszaak te beginnen, stuur dan de verkoper een aangtekende brief dat binnen 14 dagen een afspraak wilt hebben om het product op te halen. Hij mag het niet zomaar weg gooien want u bent en blijft eigenaar omdat de verkoper de ontbinding weigerde.
Overigens kunt u de incasso kosten, mits deze markt conform zijn via de dagvaarding gewoon verhalen en als u wint worden deze waarschijnlijk wel toegekend mits ze niet exorbitant hoog zijn. Uiteraard gaat de rechter daarover dus laat u even goed informeren bij een rechtswinkel.
Als u besluit geen rechtszaak te beginnen, stuur dan de verkoper een aangtekende brief dat binnen 14 dagen een afspraak wilt hebben om het product op te halen. Hij mag het niet zomaar weg gooien want u bent en blijft eigenaar omdat de verkoper de ontbinding weigerde.
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 07 jan 2017 19:55
Re: EuroTrekhaak.nl accepteert retourzending niet
Brief alles netjes binnen de tijd gedaan. Advocaten bureau die ook incasso doen ingeschakeld en die adviseerde eerst een incasso te proberen. Helaas ging dat ook niet op. Uiteindelijk kwam ik er toen pas achter dat bij het winnen van een rechtszaak je niet zonder meer de kosten op de verliezende partij kan verhalen. Daar worden bepaalde staffels/punten door de rechtbank bij gehanteerd. Laat ik dat dus maar niet doen. Dan ga ik van goedkoop naar duurkoop naar exorbitant duur. Helaas.BL2 schreef:Olaf79 schreef:
Prima terugkoppeling naar het forum, mijn complimenten, dat maken we wel eens anders mee alhier.
Weet niet wat de reisafstand is tot de firma EuroTrekhaak, maar misschien is het gewoon verstandig eens langs te gaan. Op een rustige en vriendelijke manier de zaak aankaarten en een oplossing ter plekke trachten te forceren.
Dat lijkt me de juiste stap nu, om na zo veel gedoe de zaak te kunnen afsluiten.
Veel suc6 nog, verneem graag hoe het nu afloopt.
Eigenlijk wilde ik het gewoon ophalen en het er verder bij laten zitten. Netjes of niet een oplossing vragen daar gaat geen effect hebben dat blijkt wel uit het verloop. Nu nog zien dat een afspraak maken lukt want zo maar er heen rijden (45 minuten) met de kans dat er niemand aanwezig is ondanks de openingstijden zie ik niet zo zitten. Haha.
olaf79 schreef:Handleiding in het Pools. Nou lekker dan. Alsof de gemiddelde NL klusser pools spreekt en begrijpt. Dat alleen al maakt dat verkoper weinig te zeuren heeft over niet verkoopbare producten die retour komen. Je hebt de handleiding niet goed begrepen en terecht. Je kunt daardoor alle veiligheidswaarschuwingen die met zo'n product gepaard gaan ook niet begrijpen en dus is het gevaarlijk de set te monteren.
Overigens kunt u de incasso kosten, mits deze markt conform zijn via de dagvaarding gewoon verhalen en als u wint worden deze waarschijnlijk wel toegekend mits ze niet exorbitant hoog zijn. Uiteraard gaat de rechter daarover dus laat u even goed informeren bij een rechtswinkel.
Als u besluit geen rechtszaak te beginnen, stuur dan de verkoper een aangtekende brief dat binnen 14 dagen een afspraak wilt hebben om het product op te halen. Hij mag het niet zomaar weg gooien want u bent en blijft eigenaar omdat de verkoper de ontbinding weigerde.
Laatst gewijzigd door Cactusrijder op 12 jan 2017 10:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: EuroTrekhaak.nl accepteert retourzending niet
Even los van het juridische plaatje.
*advocaat van de duivel-mode*
Wat dat betreft zijn ondernemers net mensen. Probeer, zoals BL2 hierboven aangeeft, gewoon een keer de kwestie uit te praten. Alleen geen oplossing 'forceren'.
@Olaf
Niet zomaar dingen roepen.
*advocaat van de duivel-mode*
Regelmatig behartig ik de belangen van verkopers, hoe professioneel ze ook zijn, hier gaan hun nekharen van overeind staan. Ik kan me zo voorstellen dat de verkoper helemaal niet meer wil meewerken aan een oplossing met u. Tenslotte heeft u zijn naam door het slijk gehaald op een openbare website. Hoe terecht de klacht ook was. Dit wordt veelal geïnterpreteerd als: Hij wil me failliet hebben, broodroof, etc.Na een heel gesteggel op klachtencompas
Wat dat betreft zijn ondernemers net mensen. Probeer, zoals BL2 hierboven aangeeft, gewoon een keer de kwestie uit te praten. Alleen geen oplossing 'forceren'.
@Olaf
Naast van het gegeven dat ik het niet eens ben met je advies, verkoop je hier gewoon onzin. Ontbinding is een eenzijdige rechtshandeling en daarom is het helemaal niet relevant of er akkoord is of niet.Hij mag het niet zomaar weg gooien want u bent en blijft eigenaar omdat de verkoper de ontbinding weigerde.
Niet zomaar dingen roepen.
Re: EuroTrekhaak.nl accepteert retourzending niet
Regels gebruiksaanwijzing, handleiding;
Het is in een EU-land niet verplicht om in dit geval een Nederlandse handleiding te verstrekken. Het is wèl verplicht om een handleiding te verstrekken met daarin tenminste 3 hoofdtalen (frans/duits/engels maar spaans/italiaans/engels mag ook). Alleen Pools is dus niet toegestaan. Wel geldt de verplichting om een Nederlandse handleiding te verstrekken als het een industrieel werktuig is, dat in Nederland verlocht wordt (dit met het oog op de veiligheidaspecten).
Het is in een EU-land niet verplicht om in dit geval een Nederlandse handleiding te verstrekken. Het is wèl verplicht om een handleiding te verstrekken met daarin tenminste 3 hoofdtalen (frans/duits/engels maar spaans/italiaans/engels mag ook). Alleen Pools is dus niet toegestaan. Wel geldt de verplichting om een Nederlandse handleiding te verstrekken als het een industrieel werktuig is, dat in Nederland verlocht wordt (dit met het oog op de veiligheidaspecten).
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 07 jan 2017 19:55
Re: EuroTrekhaak.nl accepteert retourzending niet
Snap je bericht volkomen. Gezien ik totaal geen respons meer kreeg op telefoon / mail / contactformulier op de eigen website zag ik me helaas genoodzaakt hier een klacht te openen. Wat betreft communicatie met succes want plots communiceerde hij weer.Loeter schreef:Even los van het juridische plaatje.
*advocaat van de duivel-mode*
Regelmatig behartig ik de belangen van verkopers, hoe professioneel ze ook zijn, hier gaan hun nekharen van overeind staan. Ik kan me zo voorstellen dat de verkoper helemaal niet meer wil meewerken aan een oplossing met u. Tenslotte heeft u zijn naam door het slijk gehaald op een openbare website. Hoe terecht de klacht ook was. Dit wordt veelal geïnterpreteerd als: Hij wil me failliet hebben, broodroof, etc.Na een heel gesteggel op klachtencompas
Wat dat betreft zijn ondernemers net mensen. Probeer, zoals BL2 hierboven aangeeft, gewoon een keer de kwestie uit te praten.
@OlafNaast van het gegeven dat ik het niet eens ben met je advies, verkoop je hier gewoon onzin. Ontbinding is een eenzijdige rechtshandeling en daarom is het helemaal niet relevant of er akkoord is of niet.Hij mag het niet zomaar weg gooien want u bent en blijft eigenaar omdat de verkoper de ontbinding weigerde.
Niet zomaar dingen roepen.
Tja, zo zijn er wel meer dingen niet juist zoals ook de gehanteerde termijn voor wetkoop en afstand. Gelijk hebben en krijgen. Twee compleet verschillende dingen.BL2 schreef:Regels gebruiksaanwijzing, handleiding;
Het is in een EU-land niet verplicht om in dit geval een Nederlandse handleiding te verstrekken. Het is wèl verplicht om een handleiding te verstrekken met daarin tenminste 3 hoofdtalen (frans/duits/engels maar spaans/italiaans/engels mag ook). Alleen Pools is dus niet toegestaan. Wel geldt de verplichting om een Nederlandse handleiding te verstrekken als het een industrieel werktuig is, dat in Nederland verlocht wordt (dit met het oog op de veiligheidaspecten).
Ik probeer het maar als een dure les te zien al blijft het wel wrang voelen en dat vind ik wat moeilijk.
Re: EuroTrekhaak.nl accepteert retourzending niet
Deze trekhaken zijn onder ander merk ook in Duitsland en Nederland te koop voor hogere prijzen.
Daar staan zowel Engelse als Duitse instructie, de Nederlandse is slechte vertaling.
Dus ga naar concurrent en lees daar de PDF die ze aanbieden voor zelfde product onder andere merknaam.
Daar staan zowel Engelse als Duitse instructie, de Nederlandse is slechte vertaling.
Dus ga naar concurrent en lees daar de PDF die ze aanbieden voor zelfde product onder andere merknaam.
Re: EuroTrekhaak.nl accepteert retourzending niet
Je kunt er ook nog voor kiezen heel de Can-bus niet te gebruiken en de trekhaak "ouderwets" (eventueel met een relais'tje) parallel aan de bestaande verlichting te zetten.