Ik ben een aantal jaar klant bij Expresso Fashion. Ik heb deze maand gebruik gemaakt van de 15euro kortingscode bij besteding boven de 100 euro via de webshop.
Op de factuur vermelden ze een andere bedrag dan op de website voor de producten. Ik had bijvoorbeeld 5 artikel besteld en daarover verrekenen ze de 15 euro korting automatisch. Ik heb drie artikelen geretourneerd en twee artikelen gehouden. Mijn bestedingsbedrag bleef daarmee boven de 100 euro. Dan zou ik daarover alsnog de 15 euro korting moeten ontvangen, tenslotte besteed ik toch naar behoren meer dan 100 euro? Mij werd duidelijk gemaakt dat het computersysteem dit niet toe liet. Zij boden mij de optie om de rest van de gekochte artikelen alsnog te retourneren. Dan zou ik de twee artikelen opnieuw kunnen bestellen en de hele korting ontvangen. Echter had ik van één artikel het kaartje er al afgeknipt, ervan uitgaande dat de korting goed verrekend zou worden. Met andere woorden, ik heb geen recht op de resterende korting.
Het is geen groot bedrag, maar het gaat mij om het principe. Een mevrouw van de klantenservice vertelde mij zojuist dat ze deze klacht vaker kreeg. Wat ik niet begrijp is dat ze het systeem dan niet aanpassen. Ik heb voorgesteld om een cadeaubon uit te schrijven, dit konden ze niet doen.
Op de website vermelden ze het volgende: "Ik heb een kortingscode gebruikt en mijn bestelling (deels) geretourneerd. Wat gebeurt er met mijn korting? Wanneer je voor je online bestelling gebruik maakt van een kortingscode, wordt de korting over de bestelde artikelen verdeeld. Stuur je een artikel retour van de bestelling dan vervalt de korting voor dit artikel. Stuur je de hele bestelling retour, dan vervalt de gehele korting."
Heb ik nou wel recht op de volledige korting of niet? Als dit rechtsgeldig is dan voel ik mij verkeerd geïnformeerd. Ze zouden in mijn ogen bij de actie dan ook moeten verwijzen naar de voorwaarde van retourneren. Iemand hier ook ervaring mee?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Expresso Fashion; verrekening kortingscode onjuist?
Re: Expresso Fashion; verrekening kortingscode onjuist?
Tsja, ik zeg het hier ook maar: je krijgt ook de hele korting. De winkel maakt daarmee hun belofte (en de toelichting op hun site) gewoon waar. Dat jij er vervolgens voor kiest om goederen te retourneren (en daarmee een deel van je korting weggeeft), is jouw keuze, niet die van de verkoper.
Korting is een gunst, geen recht. Het is dus aan de verkoper om de voorwaarden waaronder die korting wordt verleend te bepalen. En zolang er geen onwaarheden in de aanprijzing staan, gaat er niets fout.
Korting is een gunst, geen recht. Het is dus aan de verkoper om de voorwaarden waaronder die korting wordt verleend te bepalen. En zolang er geen onwaarheden in de aanprijzing staan, gaat er niets fout.
Vermeld de voorwaarden online en probleem is opgelost. Zo communiceer je niet transpirant in mijn ogen, niet klantvriendelijk.
-
Vervelend, dit soort dingen. Ik ken de site niet, wel mijn eigen ervaring met reclame. En die is: je gaat niet uitgebreid allerlei voorwaarden bestuderen. Je ziet een artikel dat je wilt hebben, je ziet de prijs, je denkt: Bingo! en je koopt. Waarom dat zo gaat? Omdat je doodgegooid wordt met reclame. Dat ga je niet allemaal zitten spellen.Wiessi schreef:Een mevrouw van de klantenservice vertelde mij zojuist dat ze deze klacht vaker kreeg. Wat ik niet begrijp is dat ze het systeem dan niet aanpassen.
Dus ja, het zal allemaal vast wel in de algemene voorwaarden staan. Of het staat ergens in kleine lettertjes. Of misschien wel in grote letters, maar in het koopproces zie je dat niet eens. Je ziet product + prijs en verder niks. Dat de klantenservice deze klacht vaker krijgt geeft volgens mij toch ook aan dat er nog een keer naar de communicatie gekeken moet worden. Maar dat is mijn mening.
Verder ben ik het wel met Moneyman eens: je hebt onder bepaalde voorwaarden besteld, dus het is logisch dat ze je er aan houden. Een deel terugsturen is in dit geval dus ook een deel van die korting teruggeven.