LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Facebook adverteerders betrouwbaar?
-
Facebook adverteerders betrouwbaar?
Ik zie het sinds een tijdje, en steeds meer.
Advertenties op facebook, en de ene lijkt leuker dan de ander.
Maar zijn de adverteerders wel altijd betrouwbaar?
En wat als ik mijn product niet krijg, en de adverteerder is onvindbaar, is facebook dan aansprakelijk?
En wat als ik mijn product niet krijg, en de adverteerder is onvindbaar, is facebook dan aansprakelijk?
Re: Facebook adverteerders betrouwbaar?
Dit consumentenforum bestaat dankzij het feit dat "onbetrouwbaar" veelvuldig voor komt, en dat is op Gezichtsboek niet anders dan op andere verkoopsites (en in de rest van het dagelijkse leven).tigertjheu schreef:Ik zie het sinds een tijdje, en steeds meer.
Vanzelfsprekend is Gezichtsboek niet aansprakelijk, het is geen verzekeringsmaatschappij alwaar je ongerief tussen partijen kan claimen.
Gezichtsboek is slechts een platform welke ruimte bied om berichten van derden te plaatsen.
-
Aanbiedingen op facebook is niets meer dan een middel om u te verleiden om spullen te kopen die u niet nodig heeft, maar te mooi zijn om te laten liggen. Dus ook al ontvangt u de goederen, dan nog is het zonde geld.
De reden waarom er vaak op facebook verkocht wordt is omdat het anoniem is en deze verkopers het via andere kanalen vaak niet lukt. Er komen veel problemen voorbij op diverse fora van mensen die niets ontvangen hebben. Echter is de verkoper daar verantwoordelijk voor, niet het platform waar het verkocht wordt. Dus facebook, maar ook marktplaats en de krant zijn niet verantwoordelijk voor het niet ontvangen van een bestelling.
De reden waarom er vaak op facebook verkocht wordt is omdat het anoniem is en deze verkopers het via andere kanalen vaak niet lukt. Er komen veel problemen voorbij op diverse fora van mensen die niets ontvangen hebben. Echter is de verkoper daar verantwoordelijk voor, niet het platform waar het verkocht wordt. Dus facebook, maar ook marktplaats en de krant zijn niet verantwoordelijk voor het niet ontvangen van een bestelling.
Dus koop je toch wat, dek jezelf in door te betalen via Creditkaart of PayPal (kopersbescherming)
Het simpele antwoord is nee. Ga ervan uit dat hoe fantastischer de reclame is hoe onbetrouwbaarder de organisatie achter de reclame. Als je het bedrijf niet kent en niet vertrouwt, ga dan niet met ze in z.etigertjheu schreef:Advertenties op facebook, en de ene lijkt leuker dan de ander.
Waarom zou facebook aansprakelijk zijn? Is een krant aansprakelijk als de advertentie daarin niet klopt? Of een supermarkt als een briefje dat daar is opgehangen niet doet wat het belooft?tigertjheu schreef:En wat als ik mijn product niet krijg, en de adverteerder is onvindbaar, is facebook dan aansprakelijk?
-
Mij lijkt het dat het platform waar wat verkocht kan worden ook probeert de rotte appels er tussenuit te halen.kuklos schreef:Waarom zou facebook aansprakelijk zijn? Is een krant aansprakelijk als de advertentie daarin niet klopt? Of een supermarkt als een briefje dat daar is opgehangen niet doet wat het belooft?
Marktplaats is hier bijvoorbeeld wel mee bezig.
Facebook begint steeds meer op een marktplaats te lijken, 20% wat ik zie is reclame.
Daarbij verdient facebook hier ook aan, marktplaats doet dat niet, tenzij de verkoper hiervoor kiest.
Stel je koopt wat via een webshop, mediamarkt als voorbeeld even.
Hier koop je een miele wasmachine maar daarvoor moet je de betaling via een andere website doen, dan is de webshop (mediamarkt) toch nog steeds (deels) aansprakelijk?
(mediamarkt als voorbeeld genomen, niet dat deze het op de bovenstaande manier doen.
Dit is inderdaad een heel slim idee, mocht ik toch wat kopen dan zal ik hier gebruik van maken. Bedankt.Brahms schreef:Dus koop je toch wat, dek jezelf in door te betalen via Creditkaart of PayPal (kopersbescherming)
Alle winkeliers e.d zijn betrouwbaar op Fb . De particulier die wat aanbied voor verkoop ,ja , dat is afwachten.
Je vergelijking gaat mank. Facebook is geen webshop.tigertjheu schreef:Stel je koopt wat via een webshop, mediamarkt als voorbeeld even.
Hier koop je een miele wasmachine maar daarvoor moet je de betaling via een andere website doen, dan is de webshop (mediamarkt) toch nog steeds (deels) aansprakelijk?
(mediamarkt als voorbeeld genomen, niet dat deze het op de bovenstaande manier doen.
Nee, ze zijn niet per definitie betrouwbaar, en nee, facebook is niet aansprakelijk te houden.tigertjheu schreef:Ik zie het sinds een tijdje, en steeds meer.
Beste is om die advertenties te blokkeren / negeren.
-
Inderdaad, net zoals Marktplaats dat ook niet is.kuklos schreef:Je vergelijking gaat mank. Facebook is geen webshop.tigertjheu schreef:Stel je koopt wat via een webshop, mediamarkt als voorbeeld even.
Wat u (TS) zich moet beseffen is het volgende:
Facebook is voor u een gratis platform. U betaalt geen geld voor het gebruik van deze dienst. Toch is het een beursgenoteerde onderneming met aandeelhouders en een waanzinnige omzet. Rara, hou kan dat? Door de gebruikers van Facebook te 'profilen' (elke klik, link en like die u doet zegt iets over u als persoon) en daar gericht advertenties op af te schieten.
Check: https://www.rtlz.nl/beurs/bedrijven/omz ... -explosief
Of ze betrouwbaar zijn moet u per geval beoordelen. Een paar universele adviezen zijn om onderzoek te doen alvorens u een overeenkomst sluit en een advertentie die te mooi is om waar te zijn ook werkelijk zo kwalificeert.
-
Dit is absoluut onwaar. Facebook controleert niet op betrouwbaarheid van de adverteerders. Om deze rede heb je ook een knop om te melden dat de advertentie bijvoorbeeld scam is.gosewijn schreef:Alle winkeliers e.d zijn betrouwbaar op Fb . De particulier die wat aanbied voor verkoop ,ja , dat is afwachten.
Alle winkeliers e.d zijn betrouwbaar op Fb . De particulier die wat aanbied voor verkoop ,ja , dat is afwachten
Dit is absoluut onwaar
Ik bedoelde dat heel anders , silv B
Zoals veel vraagstellers ( consumenten / kopers ) die een probleem hebben en dit op dit forum zetten , zijn alle ondernemers criminelen - oplichters -e.d.
Ik draai het om , zijn alle consumenten betrouwbaar ?. Waarom hebben incassoburo s het zo druk.
De ca 20 pag. die ik bezoek op Fb. staan veel winkeliers op, allemaal betrouwbaar . Is er eentje bij die niet netjes handelt ,dan wordt hij gevraagd om opheldering , krijg je toch vaak een heel ander antwoord . Zo niet, helaas voor hem geen reklame meer.
Kortom , wie is er nog betrouwbaar , de tiid moet het leren .
Dit is absoluut onwaar
Ik bedoelde dat heel anders , silv B
Zoals veel vraagstellers ( consumenten / kopers ) die een probleem hebben en dit op dit forum zetten , zijn alle ondernemers criminelen - oplichters -e.d.
Ik draai het om , zijn alle consumenten betrouwbaar ?. Waarom hebben incassoburo s het zo druk.
De ca 20 pag. die ik bezoek op Fb. staan veel winkeliers op, allemaal betrouwbaar . Is er eentje bij die niet netjes handelt ,dan wordt hij gevraagd om opheldering , krijg je toch vaak een heel ander antwoord . Zo niet, helaas voor hem geen reklame meer.
Kortom , wie is er nog betrouwbaar , de tiid moet het leren .