LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fleur op.nl Bloemen besteld

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Sybren2010

Fleur op.nl Bloemen besteld

Ongelezen bericht door Sybren2010 »

Hallo allen,
Ivm werk in het buitenland heb ik een valentijsboeket besteld voor mijn partner.
Dit heb ik 4 februari gedaan via fleurop.nl en als bestellingsdatum heb ik 10 februari geselecteerd. Omdat 14 februari niet mogelijk was ivm vakantie.

Navraag maakte echter duidelijk dat het niet op 10, 11 en ook nog niet op 12 februari bezorgd was.
Aangezien het een bederfelijk artikel is heb ik daarom de aanbieder gemaild dat ik mijn bestelling wilde annuleren aangezien er door de komende vakantie geen tijd meer was om van de bloemen te genieten. En aangezien de bloemen ook niet op tijd waren geleverd.

Tot zover een vrij normale gang van zaken.

Na een beleefde mail met het verzoek de bestelling te annuleren omdat nalevering geen optie was werd echter gereageerd met het volgende.
Geachte heer S,
Hierbij reageren wij op uw e-mail van vandaag.
Wij hebben contact opgenomen met de uitvoerende bloemist en bij aflevering van het boeket was de ontvanger niet aanwezig op het opgegeven adres.

Daarom heeft de bloemist het boeket afgegeven bij de buren en een kaartje bij de ontvanger achtergelaten.

Wij vermoeden dat het boeket reeds bij de ontvanger is aangekomen.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd
Nu heb ik de adresgegevens gecontroleerd, en die blijken gewoon te kloppen.
Vervolgens heb ik mijn partner verzocht kritisch door de postbus heen te zoeken en de buren te benaderen met de vraag of ze iets gekregen hebben, helaas geen bezorgbriefjes of bloemen van het bedrijf.

De term:
Wij vermoeden dat het boeket reeds bij de ontvanger is aangekomen.

Wekt bij mij het vermoeden dat dit een getouwtrek kan gaan worden tussen mij, Fleurop en de leverende bloemist mocht ik zijn gegevens krijgen.

Helemaal nadat ik de leveringsvoorwaarden bekeek op.
http://www.fleurop.nl/Leveringsvoorwaarden/Default.aspx
Voor Fleurop geldt geen aansprakelijkheid voor niet-nakoming door koper of verkoper bij een tot stand gebrachte overeenkomst, indien dit niet direct het gevolg is van het handelen van Fleurop.
Ik heb al een tweede beleefde mail gestuurd waar helaas nog niet op gereageerd is.

Ik heb mijn bank benaderd over de mogelijkheden om de betaling alvast terug te draaien. Hier hoop ik morgen werk van te kunnen maken.

Mijn vraag aan de TROS radar community, wat is in dit geval een verstandige manier van handelen ?

Pindakaaspotje

Re: Fleur op.nl Bloemen besteld

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

Geld dat je zelf hebt overgemaakt kan je dacht ik nooit terugvragen. (alleen incasso's)

Ik denk dat je bij fleurop moet zijn, ze zullen dit soort gevallen wel vaker tegenkomen denk ik.

Gesloten