LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Flexifront shaving

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
michiel79

Flexifront shaving

Ongelezen bericht door michiel79 »

ik kreeg vandaag een brief van flexifront met een order bevestiging - flexifront
alleen ik weet niks van deze bestelling
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dank u voor uw bestelling en werlkom bij flexifront (x3tec) we sturen u deze orderbevestiging om er zeker van te zijn dat de order wordt uitgevoerd zoals is overeengekomen. Zoals afgesproken zullen wij u binnen een paar weken het door u bestelde introductiepakket sturen. Mocht deze orderbevestiging onjuistheden bevatten , dan verzoeken wij u binnen 10 dagen contact met ons op te nemen
Het pakket bevat een een scheersysteem met twee 3-bladsystemen van hoogste kwaliteit voor 0,- U betaalt alleen 3,90 voor administratie en verzendkosten.
Uw factuur sturen we samen met uw pakket en u hebt ruimschoots de tijd om deze voor de vervaldatum te voldoen. Indien we genoodzaakt zijn een tweede herinnering te sturen dan moeten wij helaas 10,- kosten in rekening brengen

na ontvangstvan het fantastische kenningsmakingspakket kunnen wij u 10 scheermesjes van topkwaliteit aanbieden tegen de allerlaagste prijs van slechts 10,90 exl administratie en verzendkosten
U zult ontdekken welk gemak het thuisbezorgen van deze scheermesjes (die in de verenigde staten van amerika zijn gemaakt :roll: )
u biedt voor een prijs, die ongeveer de helft is van de prijs die u voor scheermesjes van eenzelfde hoge kwaliteit in een winkel betaalt. Wie wil er nou geen geld besparen? Natuurlijk is het mogelijk dat u spijt hebt van u aankoop. U dient dit ons binnen 14 dagen te laten weten. U bent niet verplich bij ons blijven te kopen. U beslist zelf wanneer u afziet van een geweldige aanbieding!
We maken u er op attent daut we uw eerste navulpakket met 10 scheermesjes 6 weken na ontvangst van uw kenningsmaking pakket zullen leveren. U krijgt daarna elke 3 maanden een nieuwe zending. U kunt altijd contact opnemen als dit wilt veranderen naar elke 4,5,6,10 maanden.
Bij vragen over order kunt u bellen met telnr 09004564565
klantenservice is geopend van ma t/m vrij van 8:30-12:30 en 13:00 -17:00

met vriendelijke groet Klantenservice Flexifront

ik heb bij deze bestelling verklaard dat ik 18 jaar of ouder ben , Courlux mag geen bestelling leveren aan personen onder de 18 jaar

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

boven in de brief staat nog een kolom met "uw informatie"
met een bevestingsnummer en een internetcode

wat moet ik hier mee /iemand eerder ervaring mee
gewoon laten liggen, heb al even op de stieU moet ingelogd zijn om van deze functie gebruik te kunnen maken!

flexifront.com
------------------------------------------------------------------------------------
vraag de klantenservice

U moet ingelogd zijn om van deze functie gebruik te kunnen maken!
Lidnummer/bevestigingsnummer:
Internetcode:

---------------------------------------------------------
ben bang als je hier de gegevens van de brief invult dat je juist de brief bevestigt ?

graag advies

Groet Michiel Riedstra

Jolijn

Re: Flexifront shaving

Ongelezen bericht door Jolijn »

Google maar eens ( ook hier op het forum) op deze firma, dan lees je wel hoe je het beste kunt handelen.
Lijkt erop dat iemand en 'geintje' met je heeft uitgehaald.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Jolijn schreef:Google maar eens ( ook hier op het forum) op deze firma, dan lees je wel hoe je het beste kunt handelen.
Lijkt erop dat iemand en 'geintje' met je heeft uitgehaald.
Of dat ze 'zomaar' een opdracht genereren - en als mensen bellen natuurlijk een (duur) 0900 nummer (iets voor OPTA - misbruik van betaalnummers) of via een inlogcode waarmee je (volgens hun dan) je bestelling bevestigd...

Je kan ze faxen - en zeggen "stop die handel, ik heb niets besteld" via " Fax: 078-623 05 47" (van hun eigen site)

Je kan ook zoeken op een alternatief voor het 0900 nummer...
http://www.0900alternatieven.nl/index.p ... tdirect%29 - daar vind je een 0800 nummer - gratis 0800-3539424 - en anders 030 2426156

Je kan ook eventueel schrijven naar:
postbus 2035
3330 DA Zwijndrecht

overweeg dat wel aangetekend te doen, ivm bewijs.

Fax is m.i. de beste en goedkoopste optie.

Lijntje73

Ongelezen bericht door Lijntje73 »

Hallo mede gedupeerde,

Sinds september 2012 krijg ik via flexifront en courlux (duidelijk hetzelfde 'bedrijf') scheermesjes en herenboxershorts toegestuurd (detail: er woont hier geen man in huis) In de eerste brieven werden mijn bestellingen bevestigd (ik heb nooit iets besteld en nooit een proefpakket aangevraagd bij dit bedrijf)
Mij werd duidelijk gemaakt dat als ik het pakketje niet wilde houden ik de administratiekosten (2x iets meer dan 3 euro) wel moest voldoen. Omdat direct duidelijk was dat dit van geen kant klopte, ben ik het bedrijf eens gaan googlen en zag gelijk vele forums voorbij komen van oa. TROS Radar en VARA'S Kassa met vele gedupeerde, zelfs al vanaf 2003!!!
Al snel werd mij bij het lezen van alle klachten duidelijk dat het werkelijk niets uit maakt of je belt, emailt, een aangetekende brief schrijft, pakketjes retour zendt of noem het maar op......ze blijven pakketjes sturen en blijven volhouden dat je moet betalen. Ik heb inmiddels twee brieven liggen van het incasso bureau Alektum waarin ik inclusief herinneringskosten en buitenrechtelijke kosten inmiddels word geacht 2x 43.93 euro te betalen, doe ik dit niet, dan wordt er een gerechtelijke procedure gestrart, waaraan zeer hoge kosten zijn verbonden.
Tot op heden heb ik nog werkelijk NIETS van mij laten horen, dus niets retour gezonden, niet gebeld, niet gemaild, geen aangetekende brief.....helemaal niets. Ik weiger kosten te maken om mijn gelijk aan te tonen. Ik laat mij met alle soorten van genoegen voor het gerecht slepen door deze oplichters, kan ik de rechter eindelijk vertellen waar deze 'mensen' mee bezig zijn...al op zijn minst een dikke 10 jaar!!!! Het zal echter nooit gebeuren.
Veel gedupeerde worden bang en besluiten het gevraagde bedrag, toch te betalen.....jammer, want zo speel je ze in hun kaart. Dit is exact wat ze willen, de kosten op laten lopen en dan dreigen met het gerecht, waar niemand op zit te wachten en waardoor vele gedupeerde toch een inmiddels behoorlijk bedrag besluiten te betalen voor een nooit bestelde boxershort of scheermesjes.

TIP:
- doe NIETS, gooi de boxershorts, scheermesjes en alle facturen en dreigbrieven in een kastje, deurtje dicht en je verder geen zorgen maken....je hebt nergens voor getekend en ongevraagde producten die door je brievenbus worden geschoven hoef je niet te betalen.....ook geen administratie kosten!
- registreer je niet op hun website om zo een klachtenmail te kunnen sturen. Die gegevens kunnen ze alleen maar misbruiken.
- stuur geen ondertekende brieven, ook je handtekening kunnen ze misbruiken.

Lieve mensen, hoe moeilijk het ook is.......DOE NIETS!!!!
Uiteindelijk zal het bij de incassobrieven blijven, voor het gerecht kom je niet, want dan hangen ze!

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Hoewel ik met je meega in je verhaal dat leverancier moet bewijzen dat je iets hebt besteld, zou ik er toch één aangetekende brief aan spenderen. Hierin schrijf je dat je geen overeenkomst hebt en de geleverde goederen niet hebt besteld. Verzoek hen aan te tonen dat dit wel zo is. Je kunt ze ook "vragen' de geleverde goederen op hun kosten op te halen of te laten verzenden.
Voorbeeldbrieven vindt j op internet.
Je standpunt om helemaal niets te doen begrijp ik gevoelsmatig, echter, mocht het tot een zaak komen dan kun je altijd aantonen dat je het bedrijf op de hoogte hebt gesteld van je standpunt.

Mocht je huiverig zijn om je brief te ondertekenen, doe dit dan door je naam heen, zo kunnen ze je krabbel niet misbruiken.

Gesloten