LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] flipper hengelsport weigert retourzending
-
flipper hengelsport weigert retourzending
goedemiddag,
ik heb op 14 december jl. online snowboots besteld bij flipper hengelsport. deze zijn 15 december bezorgd maar bleken veel te klein te zijn. ik heb toen contact opgenomen met flipper hengelsport en deze meneer was niet van plan ze retour te nemen want hij was naar eigen zeggen geen heen en weer bedrijf want dan stond hij de hele dag pakketjes in te pakken (??) uiteindelijk begon hij over een tegoedbon waar ik niet mee akkoord ging omdat hij gewoon verplicht is (in mijn ogen) geld terug te storten, uiteindelijk zei hij dat ik ze maar terug moest sturen. Door het telefoon gesprek wat alles behalve netjes was had ik al een onderbuik gevoel en heb ik het aangetekend retour gestuurd op 15 december, dus op dezelfde dag als dat ze afgeleverd waren, maar deze hebben ze geweigerd en kreeg ik op 19 december retour. nu heb ik meerdere malen geprobeerd contact te krijgen en beloven ze terug te bellen wat niet gebeurd. ik heb ze vanmorgen aan de telefoon gehad en ze willen niet mee werken en hangen gewoon op, wat mij zeer boos maakte na de zoveelste poging en ze aanboden heb de laarzen wel even langs te brengen op een niet zo nette manier! wat een verschrikkelijke asociale mensen! Ik kan de geschillencommissie niet inschakelen want daar zijn ze niet bij aangesloten. Wat moet ik hier nu mee?
groeten susan selten.
ik heb op 14 december jl. online snowboots besteld bij flipper hengelsport. deze zijn 15 december bezorgd maar bleken veel te klein te zijn. ik heb toen contact opgenomen met flipper hengelsport en deze meneer was niet van plan ze retour te nemen want hij was naar eigen zeggen geen heen en weer bedrijf want dan stond hij de hele dag pakketjes in te pakken (??) uiteindelijk begon hij over een tegoedbon waar ik niet mee akkoord ging omdat hij gewoon verplicht is (in mijn ogen) geld terug te storten, uiteindelijk zei hij dat ik ze maar terug moest sturen. Door het telefoon gesprek wat alles behalve netjes was had ik al een onderbuik gevoel en heb ik het aangetekend retour gestuurd op 15 december, dus op dezelfde dag als dat ze afgeleverd waren, maar deze hebben ze geweigerd en kreeg ik op 19 december retour. nu heb ik meerdere malen geprobeerd contact te krijgen en beloven ze terug te bellen wat niet gebeurd. ik heb ze vanmorgen aan de telefoon gehad en ze willen niet mee werken en hangen gewoon op, wat mij zeer boos maakte na de zoveelste poging en ze aanboden heb de laarzen wel even langs te brengen op een niet zo nette manier! wat een verschrikkelijke asociale mensen! Ik kan de geschillencommissie niet inschakelen want daar zijn ze niet bij aangesloten. Wat moet ik hier nu mee?
groeten susan selten.
Re: flipper hengelsport weigert retourzending
Deze webshop is dus een webshop zoals het niet hoort. Ze lappen alle regels aan hun laars. Er staan geen fatsoenlijke algemene voorwaarden op de site, en wat er in de algemene voorwaarden staat, slaat echt werkelijk nergens op. Een greep uit de komische opmerkingen:
En de leveringsvoorwaarden:
Het enige correcte wat ze op de site vermelden is hun adres, telefoon en KVK. Maar ik zou hier nog verder dan verre van blijven. Kopen bij deze winkel geeft je 1 garantie, namelijk dat je geen garanties hebt. Ze houden zich schijnbaar niet aan de regels, zoals hierboven is te lezen bieden ze geen service, oftewel, met een grote boog omheen.
Behalve de typefouten slaat dit stuk natuurlijk juridisch kant noch wal. Flipper hengelsport is niet verantwoordelijk voor fabrieksdefecten?Alle producten wordt de fabrieksgarantie meegeleverd van dedesbetreffende fabrikant. Fabrieksgarantie betreft defecten of anderemankementen van het desbetreffende product die zijn onstaan tijdens defabricage. Hiervoor zijn wij Flipper Hengelsport niet verantwoordelijk. Tijdensde levensduur van de garantie zal Flipper Hengelsport een bemiddelende rolspelen tussen consument en fabrikant. Nadat de garantie is afgelopen is debemiddelende rol ook verlopen graag verwijzen u verder en helpen metinformatie.
En de leveringsvoorwaarden:
En nee, denk nu niet dat ik hier maar een klein stukje heb gequote uit de leveringsvoorwaarden, dit zijn alle leveringsvoorwaarden. Ook in de ALV wordt niets vermeld over je recht op retour, wat dus automatisch betekent dat die via rechtswege verlengd worden tot 3 maanden.LEVERING
UW VERZENDING
Zodra uw betaling is ontvangen zullen wij uw pakket versturen. Deze zal worden verzonden via de PostNL.
Het enige correcte wat ze op de site vermelden is hun adres, telefoon en KVK. Maar ik zou hier nog verder dan verre van blijven. Kopen bij deze winkel geeft je 1 garantie, namelijk dat je geen garanties hebt. Ze houden zich schijnbaar niet aan de regels, zoals hierboven is te lezen bieden ze geen service, oftewel, met een grote boog omheen.
Heb je ze gewezen op de wet koop op afstand ?
-
Naar aanleiding van deze amateurs.
Er zou eigenlijk niet alleen een keurmerk moeten zijn voor goede webshops, maar ook een afkeurmerk voor dergelijke rommelaars.
Zoiets als de loden thuiswinkels
Er zou eigenlijk niet alleen een keurmerk moeten zijn voor goede webshops, maar ook een afkeurmerk voor dergelijke rommelaars.
Zoiets als de loden thuiswinkels
-
ja dat heb ik gedaan en vanmorgen nogmaals via email. maar ze hadden andere regels, ze vergeten even dat ze niet boven de wet staan!
Die lappen ze aan hun snowboots zo te zien.sjoegel schreef:Heb je ze gewezen op de wet koop op afstand ?
afkeurmerk
Na afkeur beginnen ze gewoon weer opnieuw. De opstartkosten zijn nihil. In ieder gevl zijn ze geen geld kwijt aan een jurist...
Mensen bestellen echter ook veel te gemakkelijk via internet.
-
ik had al een melding gedaan maar heb er nu even aan toegevoegd dat ze niet aan de eisen van een webshop voldoen.vogels schreef: Heel snel je klacht indienen over deze toko bij http://www.consuwijzer.nl Vermeld er ook bij dat ze niet voldoen aan de wettelijke eisen die aan webshops gesteld worden. Kan ze een leuke boete opleveren.
Ze maken gebruik van een goedkopee hostingprovider, en zo te zien gebruiken ze voor de website een standaard Engelse webshop, ze hebben zelfs niet de moeite genomen om te vertalen.sjoegel schreef:afkeurmerk
Na afkeur beginnen ze gewoon weer opnieuw. De opstartkosten zijn nihil. In ieder gevl zijn ze geen geld kwijt aan een jurist...
Dat mensen snel via internet bestellen is zo jammer. Ze kijken naar de eerste de beste aanbieding en gaan meteen ver tot koop. Ik vergelijk het altijd met gewone winkels. Je hebt mooi opgedofte winkels in de hoofdstraat. Mooi verlicht, mooie etalage, maar vanwege de ligging en naam wel iets duurder.
Dan heb je ook de winkels in de straatjes in de achterbuurten. Zeg maar het soort straatje waar je in het donker niet alleen doorheen durft te lopen. Daar heb je van die louche handelaartjes zitten, slecht verlichte stinkende kleine winkeltjes. Maar natuurlijk wel goedkoper. Service doen ze niet aan, garantie tot aan de deur en als je wat te klagen hebt, komt achter uit het magazijn wel wat hulp om je de winkel uit te werken.
Gek genoeg kijken mensen op internet alleen maar of er een gelikte site is, is die er, is de winkel meteen de allerbeste. Die winkel is te vergelijken met mijn laatste voorbeeld. Waarom zou je er op internet wel kopen, terwijl je op straat het liefst zo ver mogelijk bij die louche handelaar uit de buurt blijft.
@vogels
Heb zonet al een link gestuurd, na mijn eerste reactie, was namelijk ook benieuwd.
-
ik heb ze wel gegoogld wat helaas niet genoeg was, door de "tijdsdruk" heb ik me laten verleiden want hij zou ze dan meteen nog op de post doen zodat ik ze de volgende dag aan kon! domdomdom! gelukkig gaat het maar om 30 euro maar dit is een principe kwestie! mijn man wou morgen langs de winkel gaan omdat hij toevallig naar amsterdam moet maar ik weet niet of dat zo`n goed idee is na het door mailen van de link (waar ik ook mee in mijn hoofd liep). ze waren aan de telefoon al zo asociaal.berndv schreef:Ze maken gebruik van een goedkopee hostingprovider, en zo te zien gebruiken ze voor de website een standaard Engelse webshop, ze hebben zelfs niet de moeite genomen om te vertalen.sjoegel schreef:afkeurmerk
-
hallo forummers,
Na mijn eerste post heeft er een incasso buro contact met mij opgenomen om te bemiddelen tussen Flipper en mij. Ze hebben een incasso gestuurd naar Flipper maar die hebben ze natuurlijk niet voldaan, echter kreeg ik gisteren van het incasso buro onderstaande email doorgestuurd. Inmiddels heb ik reviews gevonden over Flipper hengelsport die precies hetzelfde melden over het gedrag van hun. http://www.allebedrijveninalphenaandenr ... ite-review
Dit hoef ik toch niet serieus te nemen? Hij draait gewoon alles om!
Na mijn eerste post heeft er een incasso buro contact met mij opgenomen om te bemiddelen tussen Flipper en mij. Ze hebben een incasso gestuurd naar Flipper maar die hebben ze natuurlijk niet voldaan, echter kreeg ik gisteren van het incasso buro onderstaande email doorgestuurd. Inmiddels heb ik reviews gevonden over Flipper hengelsport die precies hetzelfde melden over het gedrag van hun. http://www.allebedrijveninalphenaandenr ... ite-review
En zelfs hier weer vol blijven houden dat ze mag ruilen. Terwijl de wet koop op afstand van toepassing is, dus geldt hier een recht van retour van 8 werkdagen, minimaal. Deze winkel, in ieder geval de webshop is volledig malafide, niet kopen hier dus.
En dan de kosten van een medewerker die 2 dagen thuis heeft gezeten. Weet niet hoe dreigend u over kunt komen, maar als je in een winkel niet tegen een boze klant kunt, wordt het misschien tijd om ander werk te zoeken. Helemaal als je een baas hebt, die zoveel kennis van zaken heeft.
En dan de kosten van een medewerker die 2 dagen thuis heeft gezeten. Weet niet hoe dreigend u over kunt komen, maar als je in een winkel niet tegen een boze klant kunt, wordt het misschien tijd om ander werk te zoeken. Helemaal als je een baas hebt, die zoveel kennis van zaken heeft.
-
Inderdaad. Deze brief hoeft u niet serieus te nemen. Zelden zo een amateuristisch verhaal gelezen.susanselten schreef:hallo forummers,
Het voltallige personeel is 2 dagen ziek geworden door de bedreigingen van deze klant, en de boekhouder rekent nu uit wat de kosten hiervoor zijn, om deze in rekening te brengen. Het moet niet gekker worden.
Ik neem aan dat Flipperhengelsport inmiddels bij de plaatselijke politie aangifte van bedreiging tegen u heeft gedaan. Misschien even handig om dit procesverbaal op te vragen. De uitkomst weet ik op voorhand al.
Heeft mevrouw een verkeerde maat besteld?
Als ze te klein zijn mag je ruilen.
Maar is er wel een goede maat geleverd of klopt deze niet?
Verder vergeet deze winkelier dat juist slordig afhandelen er voor zorgde dat hij via Google te vinden is en dit hem komende jaren veel omzet aan andere goederen kan schelen!
Ik Google ook altijd bij onbekende winkels.
Een webwinkel die liever niet zijn naam kwijt raakt.
Als ze te klein zijn mag je ruilen.
Maar is er wel een goede maat geleverd of klopt deze niet?
Verder vergeet deze winkelier dat juist slordig afhandelen er voor zorgde dat hij via Google te vinden is en dit hem komende jaren veel omzet aan andere goederen kan schelen!
Ik Google ook altijd bij onbekende winkels.
Een webwinkel die liever niet zijn naam kwijt raakt.
Mw. Selten heeft 2x een bericht verstuurd via het contactformulier op de website en het afgeleverde retour gestuurd. Uit de berichten en het terugsturen blijkt duidelijk dat zij de overeenkomst wenst te ontbinden.
Flipper hengelsport
http://www.karperwereld.nl/board/viewto ... 38&t=71585
Op bovenstaande link stat wat meer info over deze webshop winkel. Schijnt gemaakt te zijn door een vriend van de eigenaar die en beetje overweg kan met het internet. En ze schijnen verhuisd te zijn.
De brief die u hebt gekregen is werkelijk te droef voor de Nederlandse taal woorden. Daarnaast ook niet serieus te nemen. Slaat kant noch wal.
Ook voor deze flipper gelden gewoon de wettelijke koop op afstand regels. Bewaar trouwens uw breifje van aangetekend versturen op de 15e erg goed, kan eventueel nog als bewijs dienen.
Ik begrijp trouwens niet zo goed hoe het incassobureau ineens ten tonele kan verschijnen. Hebt u die ingeschakeld? Heeft flipper die ingeschakeld?
Stuur en officiele klacht in bij consuwijzer. Wijs consuwijzer ook even extra op de mallotige niet af zijnde voorwaarden, die ook nog eens stikt van typfouten en dies meer. (Analfabeet bezig aldaar?)
Al is het bedrag slechts 1,00 het gaat hier gewoon om regeltjes, waar flipperhengelsport zich ook aan dient te houden. Willen ze dat niet, omdat ze geen zin hebben in uit-/inpakken retourneren en dies meer, dan moeten ze ophouden met hun webshop.
Hier lijkt me een mooie taak weggelegd voor consuwijzer. Wat zeiden zij trouwens toen u belde en de zaak voorlegde?
http://www.karperwereld.nl/board/viewto ... 38&t=71585
Op bovenstaande link stat wat meer info over deze webshop winkel. Schijnt gemaakt te zijn door een vriend van de eigenaar die en beetje overweg kan met het internet. En ze schijnen verhuisd te zijn.
De brief die u hebt gekregen is werkelijk te droef voor de Nederlandse taal woorden. Daarnaast ook niet serieus te nemen. Slaat kant noch wal.
Ook voor deze flipper gelden gewoon de wettelijke koop op afstand regels. Bewaar trouwens uw breifje van aangetekend versturen op de 15e erg goed, kan eventueel nog als bewijs dienen.
Ik begrijp trouwens niet zo goed hoe het incassobureau ineens ten tonele kan verschijnen. Hebt u die ingeschakeld? Heeft flipper die ingeschakeld?
Stuur en officiele klacht in bij consuwijzer. Wijs consuwijzer ook even extra op de mallotige niet af zijnde voorwaarden, die ook nog eens stikt van typfouten en dies meer. (Analfabeet bezig aldaar?)
Al is het bedrag slechts 1,00 het gaat hier gewoon om regeltjes, waar flipperhengelsport zich ook aan dient te houden. Willen ze dat niet, omdat ze geen zin hebben in uit-/inpakken retourneren en dies meer, dan moeten ze ophouden met hun webshop.
Hier lijkt me een mooie taak weggelegd voor consuwijzer. Wat zeiden zij trouwens toen u belde en de zaak voorlegde?
-
Het incassoburo heeft via deze site mij aangeboden te helpen, met succes, meneer Flipper heeft het toch maar opgegeven en heeft de rekening van het incassoburo betaald! En zo sociaal als hij is mocht ik de laarzen houden! Wat een keurige meneer! Nu maar hopen dat consuwijzer er nog iets mee gaat doen zodat hij daar ook nog flink wat centjes aan kwijt raakt, die zeiden overigens direct dat ik in mijn recht stond.
Zozo, er zijn dus via pb's zelfs incassobureau's actief om slachtoffers binnen te harken en over de rug van de slachtoffers geld te verdienen
Ik zie een nieuwe carrière weggelegd voor mij
Ik zie een nieuwe carrière weggelegd voor mij
-
Ze werken in ieder geval volgens de regeltjes en ik ben ermee geholpen. Anders had ik naar mijn centjes kunnen fluiten, en misschien leert meneer flipper er iets van, hij is nu toch centjes kwijt (en een paar snowboots) waarschijnlijk niet maar je weet maar nooit! Nu nog afwachten wat consuwijzer er mee doet.
Succes met je nieuwe baan berndv
Succes met je nieuwe baan berndv
Verdienen supermarkten niet aan die personen die moeten eten en drinken om te overleven (over de ruggen van die slachtoffers dus)?berndv schreef:(...) over de rug van de slachtoffers geld te verdienen