LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] free record shop cadeaucard

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
nhalink

free record shop cadeaucard

Ongelezen bericht door nhalink »

Free record shop staat op het punt failliet te gaan en ik heb nog twee cadeaucards liggen, samen goed voor € 85,- dus ik ging zaterdag naar de site van frs om te kijken of ik ze kon spenderen voor het te laat was maar op de site stond de onderstaand melding.
N.a.v. de berichtgeving in de media over Free Record Shop Nederland:
De bestellingen op de webshop worden uitgeleverd. Helaas kan er geen gebruik gemaakt worden van de FRS cadeaucard.
Ik snap ook wel dat het uitleveren op cadeaucards niks oplevert en dat dat voor een bedrijf dat richting een faillissement gaat dus een logische keuze is om te doen maar mag dat zomaar?
In feite zijn ze al betaald maar moeten ze de producten (die ik nog moet uitkiezen) nog leveren.

Kan iemand me hier meer over vertellen?

Ik hoop ten zeerste dat ze niet failliet gaan, ook omdat anders ruim duizend mensen ineens op straat staan, maar uiteraard ook zodat ik mijn tegoed van € 85,- nog kan spenderen.

crazyme

Re: free record shop cadeaucard

Ongelezen bericht door crazyme »

Er is faillissement aangevraagd door het bedrijf zelf, en ook uitgesproken door de rechter.

Personeel krijgt voorlopig geen salaris maar moet wel doorwerken.

Vergeet die bonnen maar, na een doorstart zullen die waardeloos zijn.

Bor Komorovski

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Het schijnt dat je ze nog in Belgie kan gebruiken.

Overigens is het niet fatsoenlijk om die dingen te blijven verkopen en zelfs je verkopers te stimuleren zoveel mogelijk bonnen te verkopen, wetend dat de zaak bijna failliet is.

Natuurlijk kan je stellen dat het bedrijf niet wil dat de klanten wat gaan vermoeden en daarom wegblijven waardoor de zaak geheid failliet gaat, maar aan de andere kant vind ik het buitengewoon hufterig om verbintenissen aan te gaan terwijl je niet zeker weet dat je ze kan nakomen of zelfs zeker weet dat dat niet gaat gebeuren. Dan ben je het ene gat met het andere aan het vullen.

Voortaan maar geen aanbetalingen meer doen aan bedrijven (keukens!!!) en in plaats van dit soort bonnen cash in een enveloppe geven.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Voortaan maar geen aanbetalingen meer doen aan bedrijven (keukens!!!)
Heb ik nog nooit gedaan, niet bij keukenzaken en niet bij meubelbedrijven. Ze kunnen het als ze willen telefonisch overgemaakt hebben of contant , bij aflevering (bij keukens 95% bij aflevering , 5% bij oplevering) . En.... ze piepen wel even maar ze gaan uiteindelijk allemaal accoord, ook de heren "uit Waalwijk".

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ja ik las het hier ook op last van curator! Lekker dan"
Mijn man werd ook boos( we hebben niks gelukkig die zei al,nou pak zelf wel watnvan waarde dan,ja zo werkt het niet maar vind het aso dat ze mensen zo in de maling nemen!!!!!

Oh belgie nog wel! Nou hop belgie snel,nou ja als je dichtbij zit...

Dazzle71

Ongelezen bericht door Dazzle71 »

Wat ik dan weer niet snap is dat ze hier nog wel open zijn en verkopen maar dat ik mijn frs card niet daar kan inleveren, waar alwel voor betaald is. Dus nogmaals zoals de starter van deze topic vroeg: kan dat juridisch gezien zomaar?

devious

Ongelezen bericht door devious »

Dazzle71 schreef:...kan dat juridisch gezien zomaar?
Nee, maar ze doen het toch.

Bor Komorovski

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

devious schreef:
Dazzle71 schreef:...kan dat juridisch gezien zomaar?
Nee, maar ze doen het toch.
Niet alleen doen ze het, het kan juridisch wel degelijk. Het verkopen van de bonnen is gewoon een geldige rechtshandeling. Als er een faillissement optreedt worden alle verplichtingen bevroren en worden alle activa te gelde gemaakt en moeten de crediteuren alles delen en ook nog eens vorderingen met een hogere rang voor laten gaan.

In theorie kan je een directeur aansprakelijk stellen indien hij namens zijn vennootschap verplichtingen is aangegaan wetend dat hij ze niet na kan komen (bijvoorbeeld omdat er een faillissement aankomt of hij er financieel niet toe in staat is). In praktijk is dat moeilijk te bewijzen. De directeur zal bovendien aanvoeren dat hij simpelweg alle zeilen wilde bijzetten om het faillissement af te wenden en dus daarvoor meer cash nodig had dus meer bonnen wilde verkopen. Als het faillissement zou zijn afgewend zouden de bonnen gewoon verzilverd kunnen worden. Bovendien kost het klauwen geld, en dat voor een bon van misschien 50 euro max.

De zaken zijn inderdaad nog open omdat de curator mag bepalen dater nog wel mag gehandeld worden voor zover de boedel daarbij gebaat is. Bij het verzilveren van de bonnen is dat niet het geval, bij de directe verkoop van boeken wel. Zuur maar helaas.
Laatst gewijzigd door Bor Komorovski op 08 jun 2013 18:37, 1 keer totaal gewijzigd.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Bor Komorovski schreef:
Voortaan maar geen aanbetalingen meer doen aan bedrijven (keukens!!!) en in plaats van dit soort bonnen cash in een enveloppe geven.
Inderdaad geen cadeaubonnen, maar cash. Dan kan de ontvanger ook nog eens zelf bepalen wat hij/zij ervan wil kopen.

Maar in het algemeen zeggen dat je geen aanbetalingen meer moet doen gaat ook wel ver. Als (bijvoorbeeld) een keukenleverancier keukens moet gaan bestellen en pas achteraf 100% betaald krijgt, dan moet dat bedrijf wel heel veel liquide middelen hebben om dat vol te houden. Een hele grote keten zal het nog wel voor elkaar krijgen om dusdanige betaalcondities met de leverancier overeen te komen dat ze pas later hoeven te betalen, maar de kleine en middelgrote bedrijven lukt dat natuurlijk nooit.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Een hele grote keten zal het nog wel voor elkaar krijgen om dusdanige betaalcondities met de leverancier overeen te komen dat ze pas later hoeven te betalen, maar de kleine en middelgrote bedrijven lukt dat natuurlijk nooit.
Kleinere bedrijven onderling hebben vaak een betalingstermijn van ergens tussen de 14 en 30 dagen na aflevering. Als ze die keuken bestellen en hem snel genoeg bij mij afleveren hebben ze 95% binnen voordat ze zelf moeten betalen.

Mijn keuken komt van een (kleiner) familiebedrijf in mijn geboortedorp en die hadden daar geen enkel probleem mee. Badkamer kwam van "die grote uit waalwijk" en ook daar werd er niet echt moeilijk gedaan.
dan moet dat bedrijf wel heel veel liquide middelen hebben om dat vol te houden
Ga er van uit dat een bedrijf meer liquide middelen dan de gemiddelde "kostwinner" in een gezin.
Als dat niet zo is moet je je zowiezo achter de oren krabben of je daar wil kopen.

Jacky2006

Ongelezen bericht door Jacky2006 »

Dan zal ik vast ook naar mijn centen kunnen fluiten, aangezien ik nog twee bonnen heb van free record shop, gekregen half april. Gekregen met de beste bedoelingen van deze jongen. Waarschijnlijk wisten ze toe al dat ze falliet gingen.

Weet iemand of ze ook geldig zijn bij een andere aangesloten winkel, want dat kan ik niet terugvinden.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Jacky2006 schreef:Dan zal ik vast ook naar mijn centen kunnen fluiten, aangezien ik nog twee bonnen heb van free record shop, gekregen half april. Gekregen met de beste bedoelingen van deze jongen. Waarschijnlijk wisten ze toe al dat ze falliet gingen.

Weet iemand of ze ook geldig zijn bij een andere aangesloten winkel, want dat kan ik niet terugvinden.
In feite ben je crediteur net als ieder ander. Je kunt je claim bij de curator indienen. Weinig kans dat je er iets van terugziet, maar als er nog geld is dan deel je als claimant daarin mee.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

GJvdZ schreef:Maar in het algemeen zeggen dat je geen aanbetalingen meer moet doen gaat ook wel ver. Als (bijvoorbeeld) een keukenleverancier keukens moet gaan bestellen en pas achteraf 100% betaald krijgt, dan moet dat bedrijf wel heel veel liquide middelen hebben om dat vol te houden. Een hele grote keten zal het nog wel voor elkaar krijgen om dusdanige betaalcondities met de leverancier overeen te komen dat ze pas later hoeven te betalen, maar de kleine en middelgrote bedrijven lukt dat natuurlijk nooit.
Nooit aanbetalen. Het risico is deze tijden is veel te groot. Als je aanbetaalt en de boel gaat failliet, heb je en geen geld en geen spullen. Voor een bedrijf is het veel makkelijker om zich te verzekeren tegen niet betalende klanten dan voor klanten om zich te verzekeren tegen niet leverende verkopers.

Eventueel kan een branchevereniging een regeling bedenken zodat leden elkaars verplichtingen overnemen bij faillisement (bijvoorbeeld CBW), dan kan aanbetalen een optie zijn.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

hier zijn sinds 2 wken de a 4tjes verdwenen en volgens mij nemen ze ze weer aan??vraag het eens...

daar stond op,op last van de curator bla bla bla

Gesloten