LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] front/socks international
front/socks international
ik krijg sinds ik gratis boxer short heb gekregen alleen nog naar pakketen thuis die weer retour stuur en waar na ik daar rekening en aanmaningen voor krijg
terwijl ik telefoonische heb gezegt niets meer wil ontvangen.
front /shoks is via mail en telefoon niet te bereiken
wie heeft hiet ook problemen mee
gr erna
terwijl ik telefoonische heb gezegt niets meer wil ontvangen.
front /shoks is via mail en telefoon niet te bereiken
wie heeft hiet ook problemen mee
gr erna
Re: front/socks international
Kijk bij klaagbus.nl waarschuwing
Ik ben ook van ze afgekomen
groet Tim
Ik ben ook van ze afgekomen
groet Tim
Re: front/socks international
Wat is het probleem? Je hebt geen overeenkomst dus je hoeft geen spullen af te nemen of te betalen. De ongevraagd toegezonden spullen mag je wettelijk nog houden ook. Moet je eens opletten hoe snel het stopt als je ze in een briefje vriendelijk bedankt voor de gratis spullen.
Re: front/socks international
front /shoks
Nog nooit van gehoord .
Hebben ze ook een website dan is heel makkelijk E-mail te vinden en ook wel vaak een telefoon.

Nog nooit van gehoord .
Hebben ze ook een website dan is heel makkelijk E-mail te vinden en ook wel vaak een telefoon.
Re: front/socks international
Je hoeft niet te betalen als je ongevraagd een zending krijgt, sterker nog je mag het zelfs houden ! Vastgelegd in het wetboek.
Nieuws met betrekking tot Front International
13 februari 2004
Het lijkt erop dat Front International de claims met betrekking tot de ongevraagde toezending van onderbroeken laat vallen.
Ook het incassobureau lijkt alle incasso maatregelen te stoppen. Het blijft belangrijk dat u uw klacht schriftelijk voorlegt aan Front International waarin u stelt dat er sprake is van ongevraagde toezending.
Algemene informatie over de ongevraagde toezending:
Stichting De Ombudsman besteedde in een uitzending van het VARA programma Kassa van 31 mei jl. aandacht aan het bedrijf Front International. De werkwijze van dit bedrijf (en van andere bedrijven die op soortgelijke wijze werken) is verschillend:
sommige mensen worden telefonisch benaderd met de vraag of ze één keer goedkoop een onderbroek willen ontvangen. Zonder verdere koopverplichting;
andere mensen vullen zelf via internet een formulier in naar aanleiding van een aanbieding van een éénmalige (goedkope) toezending van een onderbroek.
In beide gevallen is er echter plotseling sprake van een lidmaatschap waarbij er steeds nieuwe zendingen volgen. Voor deze zendingen wordt volledige betaling geëist. U stelt dat u niet op de hoogte was van het feit dat er nog meer zendingen zouden volgen.
Kern van het verhaal is of hier sprake is van een ongevraagde toezending of van negatieve optie. Van ongevraagde toezending is, volgens Stichting De Ombudsman, sprake als u van tevoren niet had kunnen weten dat er meer zendingen zouden volgen.
Als u dit wel wist dan is er sprake van negatieve optie. U krijgt dan bij het volgend pakket een brief waarin staat vermeld dat u een vervolgzending zal krijgen. Als u deze vervolgzending niet wilt ontvangen dan moet u ZELF actie ondernemen en het bedrijf dus zelf laten weten dat u geen prijs stelt op nieuwe zendingen. We noemen dit dus negatieve optie.
Mocht er sprake zijn van een ongevraagde toezending dan hoeft u in principe niets te doen. Ongevraagde toezending is in de wet geregeld, artikel 7:7 BW. In dit artikel staat dat de ontvanger van een ongevraagd toegezonden zaak (lees: product) deze mag behouden en niet hoeft te betalen.
U moet er echter wel zeker van zijn dat u niet op de één of andere manier zelf om toezending heeft gevraagd of dat u had kunnen weten dat er vervolgzendingen zouden komen.
Blad 2
Hoewel u het niet verplicht bent, is het verstandig om de wederpartij te laten weten dat u op het standpunt staat dat het een ongevraagde toezending betreft en daarbij kunt u verwijzen naar artikel 7:7 van het Burgerlijk Wetboek. U heeft geen enkele plicht om te betalen of om het artikel terug te sturen. Het is vooral verstandig om wel te reageren als het bedrijf blijft aanhouden dat u moet betalen en zelfs eventueel al een incassobureau inschakelt. In dat laatste geval kunt u het incassobureau een brief sturen en een kopie van deze brief naar de wederpartij zenden.
Als de wederpartij het niet met uw stelling eens is, dan zal de wederpartij moeten bewijzen dat er geen sprake is van een ongevraagde toezending.
Zorg altijd dat u kopieën bewaart van de door u gestuurde en ontvangen brieven.
Mocht u inmiddels betaald hebben dan zal het erg moeilijk worden om deze kosten terug te vorderen. Toch adviseren wij u om Front International wel schriftelijk te attenderen op de niet rechte betaling. U moet daar een kopie van het betalingsbewijs aan toevoegen. In de brief vraagt u uw geld terug.
Stichting De Ombudsman stelt het zeer op prijs als u ons - schriftelijk - van uw vorderingen op de hoogte wilt houden.
Voor alle duidelijkheid: Stichting De Ombudsman is tegen negatieve optie. Mocht u voorbeelden hebben over de negatieve optie dan horen we dat graag. U kunt ons dan schrijven. Voegt u daar dan kopieën bij van het voorbeeld van de negatieve optie.
Nieuws met betrekking tot Front International
13 februari 2004
Het lijkt erop dat Front International de claims met betrekking tot de ongevraagde toezending van onderbroeken laat vallen.
Ook het incassobureau lijkt alle incasso maatregelen te stoppen. Het blijft belangrijk dat u uw klacht schriftelijk voorlegt aan Front International waarin u stelt dat er sprake is van ongevraagde toezending.
Algemene informatie over de ongevraagde toezending:
Stichting De Ombudsman besteedde in een uitzending van het VARA programma Kassa van 31 mei jl. aandacht aan het bedrijf Front International. De werkwijze van dit bedrijf (en van andere bedrijven die op soortgelijke wijze werken) is verschillend:
sommige mensen worden telefonisch benaderd met de vraag of ze één keer goedkoop een onderbroek willen ontvangen. Zonder verdere koopverplichting;
andere mensen vullen zelf via internet een formulier in naar aanleiding van een aanbieding van een éénmalige (goedkope) toezending van een onderbroek.
In beide gevallen is er echter plotseling sprake van een lidmaatschap waarbij er steeds nieuwe zendingen volgen. Voor deze zendingen wordt volledige betaling geëist. U stelt dat u niet op de hoogte was van het feit dat er nog meer zendingen zouden volgen.
Kern van het verhaal is of hier sprake is van een ongevraagde toezending of van negatieve optie. Van ongevraagde toezending is, volgens Stichting De Ombudsman, sprake als u van tevoren niet had kunnen weten dat er meer zendingen zouden volgen.
Als u dit wel wist dan is er sprake van negatieve optie. U krijgt dan bij het volgend pakket een brief waarin staat vermeld dat u een vervolgzending zal krijgen. Als u deze vervolgzending niet wilt ontvangen dan moet u ZELF actie ondernemen en het bedrijf dus zelf laten weten dat u geen prijs stelt op nieuwe zendingen. We noemen dit dus negatieve optie.
Mocht er sprake zijn van een ongevraagde toezending dan hoeft u in principe niets te doen. Ongevraagde toezending is in de wet geregeld, artikel 7:7 BW. In dit artikel staat dat de ontvanger van een ongevraagd toegezonden zaak (lees: product) deze mag behouden en niet hoeft te betalen.
U moet er echter wel zeker van zijn dat u niet op de één of andere manier zelf om toezending heeft gevraagd of dat u had kunnen weten dat er vervolgzendingen zouden komen.
Blad 2
Hoewel u het niet verplicht bent, is het verstandig om de wederpartij te laten weten dat u op het standpunt staat dat het een ongevraagde toezending betreft en daarbij kunt u verwijzen naar artikel 7:7 van het Burgerlijk Wetboek. U heeft geen enkele plicht om te betalen of om het artikel terug te sturen. Het is vooral verstandig om wel te reageren als het bedrijf blijft aanhouden dat u moet betalen en zelfs eventueel al een incassobureau inschakelt. In dat laatste geval kunt u het incassobureau een brief sturen en een kopie van deze brief naar de wederpartij zenden.
Als de wederpartij het niet met uw stelling eens is, dan zal de wederpartij moeten bewijzen dat er geen sprake is van een ongevraagde toezending.
Zorg altijd dat u kopieën bewaart van de door u gestuurde en ontvangen brieven.
Mocht u inmiddels betaald hebben dan zal het erg moeilijk worden om deze kosten terug te vorderen. Toch adviseren wij u om Front International wel schriftelijk te attenderen op de niet rechte betaling. U moet daar een kopie van het betalingsbewijs aan toevoegen. In de brief vraagt u uw geld terug.
Stichting De Ombudsman stelt het zeer op prijs als u ons - schriftelijk - van uw vorderingen op de hoogte wilt houden.
Voor alle duidelijkheid: Stichting De Ombudsman is tegen negatieve optie. Mocht u voorbeelden hebben over de negatieve optie dan horen we dat graag. U kunt ons dan schrijven. Voegt u daar dan kopieën bij van het voorbeeld van de negatieve optie.
Re: front/socks international
En toch blijf ik het een belachelijke zaak vinden dat die criminelen gewoon hun gang kunnen blijven gaan
Hoeveel (vooral ouderen)mensen zullen met hun dreigen maar denken we betalen maar dan zijn we er vanaf??
Ik vind het walgelijk dat de overheid of andere officieele instantie in deze zogenaamde tijd van normen en waarden hier niets tegen (kan)doen
Ik blijf ook (ongevraagd) bestookt worden met hun gedreig en ik word er helemaal niet goed van.
Kost me tijd en ergenis,en met mij waarschijnlijk vele duizenden!!
Voor eens en altijd veroordelen die gasten!!
Hoeveel (vooral ouderen)mensen zullen met hun dreigen maar denken we betalen maar dan zijn we er vanaf??
Ik vind het walgelijk dat de overheid of andere officieele instantie in deze zogenaamde tijd van normen en waarden hier niets tegen (kan)doen
Ik blijf ook (ongevraagd) bestookt worden met hun gedreig en ik word er helemaal niet goed van.
Kost me tijd en ergenis,en met mij waarschijnlijk vele duizenden!!
Voor eens en altijd veroordelen die gasten!!
Re: front/socks international
Front International ook bekend onder Evita, Patricia, Socks etc. is gevestigd aan de Kilweg 30-32 te Zwijndrecht. Dit is tussen Rotterdan en Dordrecht. Weet iemand nog iets leuks?
Re: front/socks international
Ik heb zelf meerdere pakketjes ontvangen waar ik niet op zat te wachten en aangezien het toch niet ophield, heb ik een verpakking geopend en een boxershort 'gedragen en gevuld' weer retour gestuurd.
da's nu 4 maanden geleden en heb niets meer ontvangen sindsdien.
da's nu 4 maanden geleden en heb niets meer ontvangen sindsdien.
Re: front/socks international
Tono International
Opereert ook onder de namen:
Front International
Evita International
Socks International
Body International
Miriale International
Tono International:
Antwoordnummer 543
1270 VB Huizen
en
Antwoordnummer 55019
3640 VB Mijdrecht
klantenservice@provea.ch
Tel.:0297-282373/0297-287018 (09:00-13:00)
Tel.:0900-2020222
http://www.tono-int.com
http://www.provea.com/nl/index_nl.asp
Provea Groep:
Route des Dragons 9
CH-1033 Cheseaux-Sur-Lausanne
Switserland
Tel.:0297-807825 (NL)
Fax:+41.21.731.9001 (Zwitserland)
Domain registratie TONO International:
Edition Atlas
Johnny Peuget
Route des Dragons 7
CH-1033 Cheseaux-Sur-Lausanne
Switserland
webadmin@editionatlas.ch
Volgens FORUM: Rek.nr. 9473334
Opereert ook onder de namen:
Front International
Evita International
Socks International
Body International
Miriale International
Tono International:
Antwoordnummer 543
1270 VB Huizen
en
Antwoordnummer 55019
3640 VB Mijdrecht
klantenservice@provea.ch
Tel.:0297-282373/0297-287018 (09:00-13:00)
Tel.:0900-2020222
http://www.tono-int.com
http://www.provea.com/nl/index_nl.asp
Provea Groep:
Route des Dragons 9
CH-1033 Cheseaux-Sur-Lausanne
Switserland
Tel.:0297-807825 (NL)
Fax:+41.21.731.9001 (Zwitserland)
Domain registratie TONO International:
Edition Atlas
Johnny Peuget
Route des Dragons 7
CH-1033 Cheseaux-Sur-Lausanne
Switserland
webadmin@editionatlas.ch
Volgens FORUM: Rek.nr. 9473334
Re: front/socks international
Ik heb eind vorig jaar ook ongevraagd een pakket ontvangen. Mijn vrouw kende het verhaal van Front dus stuurde ik het pakket direct ongeopend retour. De aanmaning die ik toen ontving beantwoorde ik met een brief. Daarin stond dat ik nooit iets had besteld en gezien de reputatie van het bedrijf ook absoluut nooit iets zou gaan bestellen.
Geen antwoord gekregen maar wel een nieuwe brochure. Weer een brief gestuurd met dezelfde strekking.
Enige tijd later kreeg ik een aanmaning van Intrum Justitia. Ik heb met hen contact opgenomen en verteld dat ik nooit iets had besteld en absoluut nooit zou gaan betalen. Aangezien zij wel bereikbaar waren en hun klant niet (en zij uit naam van hun klant handelden) heb ik hen verantwoordelijk gemaakt voor het verwijderen van mijn gegevens bij Front.
Vervolgens ben ik elke week naar Intrum Justitia gaan bellen met de vraag of zij al aktie hadden ondernomen en of zij mij konden verzekeren dat ik nooit meer iets van dit bedrijf zou horen. Daar werden ze natuurlijk gek van en ik heb nooit meer iets gehoord.
Mijn advies is dus: "Pak ze terug met hun eigen middelen"
Geen antwoord gekregen maar wel een nieuwe brochure. Weer een brief gestuurd met dezelfde strekking.
Enige tijd later kreeg ik een aanmaning van Intrum Justitia. Ik heb met hen contact opgenomen en verteld dat ik nooit iets had besteld en absoluut nooit zou gaan betalen. Aangezien zij wel bereikbaar waren en hun klant niet (en zij uit naam van hun klant handelden) heb ik hen verantwoordelijk gemaakt voor het verwijderen van mijn gegevens bij Front.
Vervolgens ben ik elke week naar Intrum Justitia gaan bellen met de vraag of zij al aktie hadden ondernomen en of zij mij konden verzekeren dat ik nooit meer iets van dit bedrijf zou horen. Daar werden ze natuurlijk gek van en ik heb nooit meer iets gehoord.
Mijn advies is dus: "Pak ze terug met hun eigen middelen"
Re: front/socks international
Als reactie op de zoveelste mail die ik gestuurd heb naar klantenservice@provea.ch, met de eis alle zendingen te stoppen, kreeg ik op 2 augustus eindelijk een bericht terug met de volgende tekst: "Geachte mevrouw,
Het spijt ons u zendingen ontvangen heeft, die u niet wenste. Uw abonnement is inmiddels opgezegd,
Als tegemoetkoming zullen wij het nog openstaande bedrag voor onze rekening nemen".
Opgelucht haalde ik adem.
Wat vind ik vandaag bij de post????? Opnieuw een rekening, tweede aanmaning van Eur. 40,60
Ik word hier echt gek van!!!!!!
Het spijt ons u zendingen ontvangen heeft, die u niet wenste. Uw abonnement is inmiddels opgezegd,
Als tegemoetkoming zullen wij het nog openstaande bedrag voor onze rekening nemen".
Opgelucht haalde ik adem.
Wat vind ik vandaag bij de post????? Opnieuw een rekening, tweede aanmaning van Eur. 40,60
Ik word hier echt gek van!!!!!!
Re: front/socks international
Aanmaning gewoon terug sturen met kopie van brief erbij dat het lidmaatschap is beeindigd.
Het is ook al verleidelijk een eerste advertentie.
Er staat u ontvangt een boxer of slip voor €0,-- alleen verschuldigd verzendkosten en u wordt klant zonder koopverplichting.
Dus denk je wat kan mij gebeuren, nou mooi mis want na een paar maanden krijg je weer een boxer nu voor normale prijs die je dus moet betalen.
Nou ik heb die teruggestuurd met brief erbij dat ik geen klant wil zijn en nooit meer iets gehoord.
Hoera.

Het is ook al verleidelijk een eerste advertentie.
Er staat u ontvangt een boxer of slip voor €0,-- alleen verschuldigd verzendkosten en u wordt klant zonder koopverplichting.
Dus denk je wat kan mij gebeuren, nou mooi mis want na een paar maanden krijg je weer een boxer nu voor normale prijs die je dus moet betalen.
Nou ik heb die teruggestuurd met brief erbij dat ik geen klant wil zijn en nooit meer iets gehoord.
Hoera.



Re: front/socks international
Met mijn figuur past alles.




Re: front/socks international
Voor mijn figuur heb ik niets hoeven doen.
Alles is puur natuur.

Alles is puur natuur.
