Hallo,
Ik heb in November heel naief de gratis sokken en onderbroeken hiervan besteld. Gratis volgens die site (En voor zover ik weet, stond er ook niks van administratie kosten op die site, ook niet in de voorwaarden, dit hebben ik en mijn vriend namelijk nog nagekeken.)
Toen kreeg ik de pakjes dus binnen, mijn vriend had ze ook besteld, die heeft ze samen met zijn moeder open gemaakt, en toen kwam hij erachter dat hij aan een abonoment vast zat, en dat hij als hij dit niet wou, de pakjes moest terug sturen (dit is op zijn kosten gebeurd!).
Ik heb toen uit voorzorg de pakketjes niet open gemaakt, en dacht "dat komen ze vanzelf wel ophalen" ofzo.
Ik heb namelijk niet gevraagd om een abonoment of het terug sturen van mijn eigen geld.
Nu heb ik verder wat brieven van ze ontvangen, ook niet open gemaakt.
Totdat ik ineens een incasso kreeg van Alektum.
Bij elkaar zou het iets meer dan 124 euro worden.
Nou, ik 1 zo'n brief open gemaakt, omdat ik toch wel wilde weten wat het nou allemaal inhield (De pakketjes zitten dus nog steeds dicht).
Toen ik de incasso belde kreeg ik dit te horen: We kunnen een deal sluiten, u hoeft maar 80 euro te betalen (niet in deze woorden natuurlijk, maar hier kwam het op neer.)
Ik heb al geprobeerd ze te vertellen dat ik er helemaal niet om heb gevraagd enzo, dat ik die dingen zelf niet eens heb aangevraagd.
Dat was allemaal heel mooi en aardig, maar dan moest ik een klacht brief opsturen, en dan zouden ze een onderzoek gaan doen, waarbij ook mijn IP adres zou worden onderzocht.
Zouden ze erachter komen dat ik 't wel was, dan werd de boete doodleuk gewoon weer 124 euro.
Nu vond ik net een telefoon nummer van Front in een van die brieven, 13cpm! Ik ben niet van plan om geld aan ze uit te geven!
En nu weet ik niet zo goed wat ik moet doen. Kan iemand mij hierin helpen? En in hoeverre kunnen zij wat bereiken met dat ipadres?
EDIT:
Ik heb toch Front net is gebeld, krijg ik ene robot aan de lijn, die mij vertelde dat ze gesloten zijn, en dat ik ze op werkdagen kan bereiken tussen half 1 en 5 uur...
Het is kwart voor 5!
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Front/Socks International
-
kanovaarder
Re: Front/Socks International
Onderbroeken en sokken (stinken al gauw)
zoals u merkte.
Heel snel is dit pure bluf van dit soort verzendhuizen die zeer waarschijnlijk hun overeenkomsten niet eens laten antidateren in het handelsregister van een Kamer van Koophandel.
Bovendien is het nog altijd zo dat wie eist ook moet bewijzen dat u een overeenkomst met hen bent aangegaan (een woord voor woord) uitgetikte tekst van een telefoongesprek/ een papier met uw handtekening waarin u een bestelling aanvraagd/bevestigd.
Een éénmalige brief (aangetekend en met bericht van ontvangst) waarin u om dat bewijs van een overeenkomst tussen u en dat "bedrijf" vraagt.
Bovendien kunt u door het intikken van de naam van dat "bedrijf"in het zoekregister van de KvK het adres vinden van dat bedrijf en het telefoonnummer van de desbetreffende Kamer van Koophandel waarbij u kunt vragen of die "overeenkomst"tussen u en dat bedrijf wel of niet staat ingeschreven.
Pas na inschrijving heeft men nog altijd 30 dagen de tijd om die overeenkomst alsnog op te zeggen (mits het bedrijf zelf heeft nagelaten zo'n overeenkomst direct in te laten schrijven).
Grootvader
zoals u merkte.
Heel snel is dit pure bluf van dit soort verzendhuizen die zeer waarschijnlijk hun overeenkomsten niet eens laten antidateren in het handelsregister van een Kamer van Koophandel.
Bovendien is het nog altijd zo dat wie eist ook moet bewijzen dat u een overeenkomst met hen bent aangegaan (een woord voor woord) uitgetikte tekst van een telefoongesprek/ een papier met uw handtekening waarin u een bestelling aanvraagd/bevestigd.
Een éénmalige brief (aangetekend en met bericht van ontvangst) waarin u om dat bewijs van een overeenkomst tussen u en dat "bedrijf" vraagt.
Bovendien kunt u door het intikken van de naam van dat "bedrijf"in het zoekregister van de KvK het adres vinden van dat bedrijf en het telefoonnummer van de desbetreffende Kamer van Koophandel waarbij u kunt vragen of die "overeenkomst"tussen u en dat bedrijf wel of niet staat ingeschreven.
Pas na inschrijving heeft men nog altijd 30 dagen de tijd om die overeenkomst alsnog op te zeggen (mits het bedrijf zelf heeft nagelaten zo'n overeenkomst direct in te laten schrijven).
Grootvader