LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gadgets&Trends......lees dit eerst.

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
C200K

Gadgets&Trends......lees dit eerst.

Ongelezen bericht door C200K »

Hallo collega's

afgelopen maand bestelde ik bij de webwinkel 2 artikelen. Nadat ik de ontvangst bevestiging had gekregen bleek dat IK een leesfout had gemaakt. Er zat een foutieve prijs op de rekening. Hier gelijk melding van gemaakt bij de firma (per telefoon).

Ik had het gehele bedrag per ideal betaald, dus in totaal €40,00 teveel betaald. Ik verzocht hun dit geld dezelfde week nog te retouneren. Dat zou geen probleem zijn.

Daarna heb ik ze nogmaals 2 keer per mail gesommeerd het geld te retouneren. Inmiddels zijn we bijna 20 dagen verder en heb ik nog geen geld terug.

Wat een LOSERS!!!

Bestel er dus niets, laffer kan werkelijk niet als je op geld blijft zitten wat niet van jou is.
Laatst gewijzigd door C200K op 29 jun 2007 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Geoffrey

Re: Gadgets&Trends......lees dit eerst.

Ongelezen bericht door Geoffrey »

Eén ding begrijp ik toch niet... bij iDeal kun je helemaal niet zelf de prijs bepalen. Je betaalt gewoon het totaalbedrag van je bestelling, dat door de webwinkel is berekend. Hierbij kun je dus ook geen leesfouten maken en ook niet teveel betalen.

Of moet je bij Gadgets & Trends soms wel zelf met een rekenmachientje het totaalbedrag gaan uitrekenen?

Misschien kun je dit nog even nader toelichten, want wat jij beschrijft lijkt me toch een beetje onmogelijk. :?:

C200K

@G.

Ik zag bij het bestelscherm te laat dat de prijs van het artikel ineens 11 keer het bedrag was. Ik dommie heb dat dus te laat gezien en de ideal betaling laten doorgaan.

Ik maakte dus de fout door niet goed op te letten, zij de fout in het progammatuur en zij de fout dat ze dat geld nu niet willen retouneren.

Geoffrey

Ongelezen bericht door Geoffrey »

Ah, oké. In dat geval ligt de fout inderdaad bij hen doordat zij de verkeerde prijs hebben berekend voor jouw bestelling. Dan kun je er inderdaad werk van gaan maken. Schrijf ze een brief waarin je aangeeft dat zij een verkeerd bedrag in rekening hebben gebracht en waarin je ze nogmaals sommeert om vóór bepaalde datum het teveel betaalde bedrag te retourneren. Je kan hem eventueel aangetekend versturen... dan weet je in ieder geval zeker dat ze hem onder ogen krijgen.

Succes!

C200K

@G,

vandaag belde ze mij terug. Waren een beetje boos dat ik ze "oplichters" noemde omdat ze ondanks 3 sommatie's geen geld hadden gestort.

Mijn vrouw gaf repliek, toen had men zoiets van "dat is niet goed van ons", dus nu sturen ze het geld terug. Zou dus op woensdag binnen moeten kunnen zijn.

Het lijkt eerder een communicatieprobleem bij hun (1 keer gebeld, 3 keer mail; allen genegeert) maar waar ze nu hun excuus voor maken. Dus neem ik aan dat het gewoon een foutje was.

Gesloten