LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Garantie PlasmaDiscounter slim bedachte wassen neus!
Garantie PlasmaDiscounter slim bedachte wassen neus!
In januari kocht ik bij de PlasmaDiscounter te Naarden, een webwinkel onderdeel van de Create2Fit webwinkelketen van Tom Coronel, een Samsung Led c6000 televisie. Een prachtig plat toestel waar ik meer dan 1000 euro voor moest betalen.
Dolgelukkig was ik – want dit toestel zou mij de komende jaren veel plezier gaan brengen.
Maar het verliep helaas allemaal anders. De feiten op een rijtje:
• Na 1 week tijd ging het toestel defect
• De reparatie duurde meer dan 3 weken (in die periode heb ik geen leen toestel ontvangen)
• Na de reparatie was het toestel binnen 24 uur weer stuk
• Ik heb het toestel nu meer dan 2 maanden in mijn bezit, maar er nog geen anderhalve week plezier van gehad.
• PlasmaDiscounter neemt geen verantwoordelijkheid, en stuurt de klant van het kastje naar de muur.
Ik baalde behoorlijk toen mijn gloednieuwe toestel na 1 week stuk ging. In eerste instantie wilde ik terug naar de winkel, want als een product zo snel stuk gaat verwacht ik dat er een nieuwe wordt geleverd. De PlasmaDiscounter schrijft echter voor dat de consument zelf contact opneemt met de garantie service van Samsung. Ik heb daarom contact opgenomen met de garantie service van Samsung. Deze service wordt door Samsung aangeboden en valt dus buiten de dienstverlening van de PlasmaDiscounter.
Het toestel zou gemaakt worden maar dit duurde, omdat er een onderdeel besteld moest worden, meer dan 3 weken. Er is mij nooit een leen toestel aangeboden. Toen het toestel uiteindelijk gemaakt was ging het binnen 24 uur weer stuk. Precies hetzelfde defect (de backlight verlichting begeeft het)!
Het vertrouwen in het toestel is compleet weg. Waarschijnlijk is mij een maandagochtend model verkocht dus ik heb contact opgenomen met de Plasmadiscounter. Ik wilde mijn defecte TV omruilen voor een nieuwe. De callcenter medewerker wist mij te vertellen dat er geen toestellen teruggenomen werden. Ze kon mij alleen doorverwijzen naar de garantieservice van Samsung. Ik heb gevraagd of ik haar baas kon spreken want hier kwamen we niet uit, maar die was net in overleg. Ze vond het wel allemaal heel vervelend voor me!
Omdat ik hier niet verder kwam besloot ik een klacht te sturen via het emailadres op de website. Ik kreeg een heel uitgebreide mail terug met 4 keer dezelfde boodschap. Het toestel kon niet teruggestuurd worden, maar er was wel de fantastische garantieservice waar ik het naar toe mocht brengen. Dan ben ik weer 3 weken verder en wie garandeert mij dat het toestel dan niet weer stuk gaat? Er werd nog wel aangegeven dat als het toestel meer dan 4 keer stuk is gegaan Samsung het hoogstwaarschijnlijk wel zou vervangen. Dan ben ik een half jaar verder!!!!!!
Mijn conclusie:
De Plasmadiscounter verkoopt dure tv toestellen, maar biedt absoluut geen service! De garantie die ze bieden is een wassen neus waar ze zelf helemaal geen rol in spelen of verantwoordelijkheid in nemen. De klant wordt zelf verzocht het probleem van een defecte tv op te lossen met Samsung. Als klant zit je dan tussen twee marktpartijen die je van het kastje naar de muur sturen. Mocht u hetzelfde overkomen (ik hoop het niet), ga er dan maar vanuit dat u een half jaar gedonder heeft voordat u kunt genieten van uw tv. Een schappelijke oplossing vanuit de Plasmadiscounter kunt u niet verwachten.
Dolgelukkig was ik – want dit toestel zou mij de komende jaren veel plezier gaan brengen.
Maar het verliep helaas allemaal anders. De feiten op een rijtje:
• Na 1 week tijd ging het toestel defect
• De reparatie duurde meer dan 3 weken (in die periode heb ik geen leen toestel ontvangen)
• Na de reparatie was het toestel binnen 24 uur weer stuk
• Ik heb het toestel nu meer dan 2 maanden in mijn bezit, maar er nog geen anderhalve week plezier van gehad.
• PlasmaDiscounter neemt geen verantwoordelijkheid, en stuurt de klant van het kastje naar de muur.
Ik baalde behoorlijk toen mijn gloednieuwe toestel na 1 week stuk ging. In eerste instantie wilde ik terug naar de winkel, want als een product zo snel stuk gaat verwacht ik dat er een nieuwe wordt geleverd. De PlasmaDiscounter schrijft echter voor dat de consument zelf contact opneemt met de garantie service van Samsung. Ik heb daarom contact opgenomen met de garantie service van Samsung. Deze service wordt door Samsung aangeboden en valt dus buiten de dienstverlening van de PlasmaDiscounter.
Het toestel zou gemaakt worden maar dit duurde, omdat er een onderdeel besteld moest worden, meer dan 3 weken. Er is mij nooit een leen toestel aangeboden. Toen het toestel uiteindelijk gemaakt was ging het binnen 24 uur weer stuk. Precies hetzelfde defect (de backlight verlichting begeeft het)!
Het vertrouwen in het toestel is compleet weg. Waarschijnlijk is mij een maandagochtend model verkocht dus ik heb contact opgenomen met de Plasmadiscounter. Ik wilde mijn defecte TV omruilen voor een nieuwe. De callcenter medewerker wist mij te vertellen dat er geen toestellen teruggenomen werden. Ze kon mij alleen doorverwijzen naar de garantieservice van Samsung. Ik heb gevraagd of ik haar baas kon spreken want hier kwamen we niet uit, maar die was net in overleg. Ze vond het wel allemaal heel vervelend voor me!
Omdat ik hier niet verder kwam besloot ik een klacht te sturen via het emailadres op de website. Ik kreeg een heel uitgebreide mail terug met 4 keer dezelfde boodschap. Het toestel kon niet teruggestuurd worden, maar er was wel de fantastische garantieservice waar ik het naar toe mocht brengen. Dan ben ik weer 3 weken verder en wie garandeert mij dat het toestel dan niet weer stuk gaat? Er werd nog wel aangegeven dat als het toestel meer dan 4 keer stuk is gegaan Samsung het hoogstwaarschijnlijk wel zou vervangen. Dan ben ik een half jaar verder!!!!!!
Mijn conclusie:
De Plasmadiscounter verkoopt dure tv toestellen, maar biedt absoluut geen service! De garantie die ze bieden is een wassen neus waar ze zelf helemaal geen rol in spelen of verantwoordelijkheid in nemen. De klant wordt zelf verzocht het probleem van een defecte tv op te lossen met Samsung. Als klant zit je dan tussen twee marktpartijen die je van het kastje naar de muur sturen. Mocht u hetzelfde overkomen (ik hoop het niet), ga er dan maar vanuit dat u een half jaar gedonder heeft voordat u kunt genieten van uw tv. Een schappelijke oplossing vanuit de Plasmadiscounter kunt u niet verwachten.
Re: Garantie PlasmaDiscounter slim bedachte wassen neus!
http://tweakers.net/shopreview/7499/pla ... nt-nl.html
De ervaringen met de plasma discounter zijn nogal wisselend. De meesten die te maken krijgen met after-sales zijn flink negatief.
Dat is -helaas- aardig in lijn met uw ervaring. Wellicht een idee om uw ervaring op tweakers.net toe te voegen ?
De ervaringen met de plasma discounter zijn nogal wisselend. De meesten die te maken krijgen met after-sales zijn flink negatief.
Dat is -helaas- aardig in lijn met uw ervaring. Wellicht een idee om uw ervaring op tweakers.net toe te voegen ?
Re: Garantie PlasmaDiscounter slim bedachte wassen neus!
Bedank voor de tip! Meteen maar even gedaan.
Ik vind het belangrijk dat anderen gewaarschuwd worden voor de manier waarop de PlasmaDiscounter om gaat met after sales. Meestal denk je hier niet aan bij de aanschaf.
Ik vind het belangrijk dat anderen gewaarschuwd worden voor de manier waarop de PlasmaDiscounter om gaat met after sales. Meestal denk je hier niet aan bij de aanschaf.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 14 jun 2012 16:49
Re: Garantie PlasmaDiscounter slim bedachte wassen neus!
Plasma discounter geeft geen gehoor op defecte televisie
exact zelfde ervaring.
televisie gekocht
defecte functie
ze nemen hem niet terug of retour
exact zelfde ervaring.
televisie gekocht
defecte functie
ze nemen hem niet terug of retour
Re: Garantie PlasmaDiscounter slim bedachte wassen neus!
Hier hetzelfde probleem. 4x!!! teruggeweest met de tv. De eerste twee keer niets veranderd, nog steeds dezelfde problemen. De 3e keer nog erger, toen deed het geluid het ook niet meer. Nu net de vierde keer terug geweest, en wordt weer naar huis gestuurd. Het heeft allemaal geen zin, ze schuiven het continu af op de fabrikant, en terugnemen is geen optie.
De tv eind augustus gekocht, en ik heb er welgeteld 2 dagen plezier van gehad. Het ding gooit z'n kanalen eruit tijdens het kijken, neemt niet op zoals ons beloofd was door de verkoper, en het geluid deed het dus ook niet meer na de derde keer.
Geen land te bezeilen met de jonge broekjes van verkopers, die je overigens heel makkelijk van alles toezeggen tot ik het na de derde keer echt niet meer slik. Maar een manager of leidinggevende krijg je niet te spreken. Ja bel de klantenservice maar. Alsof je daar wijzer van wordt.
Wat een k*t-bedrijf. Krijg zo'n zin om langs te rijden met wat bakstenen etc. Maar ja, ik zal de eer wel weer aan mezelf houden en waarschijnlijk moet ik nog tig keer terugrijden om m'n geld terug te krijgen. Want die rottv die hoef ik natuurlijk niet meer. Daar heb ik geen vertrouwen meer in.
Kortom; echt slechte service!! Daar kunnen die twee tientjes die ie goedkoper is echt niet tegenop.
Ik heb er gekocht omdat hij veel keuze had, en redelijk voordelig was, maar op die manier goedkoop zijn vind ik echt het ergste wat er is!
De tv eind augustus gekocht, en ik heb er welgeteld 2 dagen plezier van gehad. Het ding gooit z'n kanalen eruit tijdens het kijken, neemt niet op zoals ons beloofd was door de verkoper, en het geluid deed het dus ook niet meer na de derde keer.
Geen land te bezeilen met de jonge broekjes van verkopers, die je overigens heel makkelijk van alles toezeggen tot ik het na de derde keer echt niet meer slik. Maar een manager of leidinggevende krijg je niet te spreken. Ja bel de klantenservice maar. Alsof je daar wijzer van wordt.
Wat een k*t-bedrijf. Krijg zo'n zin om langs te rijden met wat bakstenen etc. Maar ja, ik zal de eer wel weer aan mezelf houden en waarschijnlijk moet ik nog tig keer terugrijden om m'n geld terug te krijgen. Want die rottv die hoef ik natuurlijk niet meer. Daar heb ik geen vertrouwen meer in.
Kortom; echt slechte service!! Daar kunnen die twee tientjes die ie goedkoper is echt niet tegenop.
Ik heb er gekocht omdat hij veel keuze had, en redelijk voordelig was, maar op die manier goedkoop zijn vind ik echt het ergste wat er is!
-
- Berichten: 396
- Lid geworden op: 21 feb 2007 19:54
Re: Garantie PlasmaDiscounter slim bedachte wassen neus!
Ik heb mijn toestel daar ook gekocht en om risico uit te sluiten, heb er gelijk een Sony-garantie bij afgesloten voor 150 euro. Het zijn extra kosten, maar dan nog zijn ze goedkoper als anderen en bij problemen komt Sony aan huis.
Re: Garantie PlasmaDiscounter slim bedachte wassen neus!
Dan moet je wel een flink scherm hebben aangeschaft wanneer tussen de goedkoopste en de op één na goedkoopste maar liefst 150 euro verschil zit...Erwin uit Oosterhout schreef:Ik heb mijn toestel daar ook gekocht en om risico uit te sluiten, heb er gelijk een Sony-garantie bij afgesloten voor 150 euro. Het zijn extra kosten, maar dan nog zijn ze goedkoper als anderen en bij problemen komt Sony aan huis.
Re: Garantie PlasmaDiscounter slim bedachte wassen neus!
Bij deze leverancier is het blijkbaar beter om service niet af te wachten, maar direct bij defect binnen enkele dagen een beroep te doen op wet koop op afstand en ontbinden van de koop.T.beek schreef: De tv eind augustus gekocht, en ik heb er welgeteld 2 dagen plezier van gehad!
Re: Garantie PlasmaDiscounter slim bedachte wassen neus!
Doet Philips overigens ook bij schermen boven een bepaalde grootte / gewicht.maar dan nog zijn ze goedkoper als anderen en bij problemen komt Sony aan huis.
Re: Garantie PlasmaDiscounter slim bedachte wassen neus!
U kunt de koop op basis hiervan ontbinden. U heeft dan recht op uw volledige aankoop bedrag en alle gemaakte kosten. Dit moet u onverwijld maar in ieder geval binnen 30 dagen ontvangen.T.beek schreef:Hier hetzelfde probleem. 4x!!! teruggeweest met de tv. De eerste twee keer niets veranderd, nog steeds dezelfde problemen. De 3e keer nog erger, toen deed het geluid het ook niet meer. Nu net de vierde keer terug geweest, en wordt weer naar huis gestuurd. Het heeft allemaal geen zin, ze schuiven het continu af op de fabrikant, en terugnemen is geen optie.
Stuur een aangetekende brief naar het hoofdkantoor (zie kvk). Komt hier geen reactie op dan kunt u een incasso procedure starten. De kosten hiervoor zijn voor PlasmadiscounterDe tv eind augustus gekocht, en ik heb er welgeteld 2 dagen plezier van gehad. Het ding gooit z'n kanalen eruit tijdens het kijken, neemt niet op zoals ons beloofd was door de verkoper, en het geluid deed het dus ook niet meer na de derde keer.
Geen land te bezeilen met de jonge broekjes van verkopers, die je overigens heel makkelijk van alles toezeggen tot ik het na de derde keer echt niet meer slik. Maar een manager of leidinggevende krijg je niet te spreken. Ja bel de klantenservice maar. Alsof je daar wijzer van wordt.
Daar schiet u inderdaad niks mee op. Behalve dat u in de boeien geslagen wordt. Gewoon rustig blijven en vooral vasthoudend.Wat een k*t-bedrijf. Krijg zo'n zin om langs te rijden met wat bakstenen etc. Maar ja, ik zal de eer wel weer aan mezelf houden en waarschijnlijk moet ik nog tig keer terugrijden om m'n geld terug te krijgen. Want die rottv die hoef ik natuurlijk niet meer. Daar heb ik geen vertrouwen meer in.
Kortom; echt slechte service!! Daar kunnen die twee tientjes die ie goedkoper is echt niet tegenop.
Ik heb er gekocht omdat hij veel keuze had, en redelijk voordelig was, maar op die manier goedkoop zijn vind ik echt het ergste wat er is!
een klacht indienen bij een van de keurmerken waar deze webwinkel bij is aangesloten, kan ook helpen. Zij hebben een klachtencommisie