In mei hebben wij via Beste Keus een Miele wasdroger besteld die netjes werd geleverd. O.a. vanwege het sterke merk en de 10 jaar garantie zijn wij voor deze droger gegaan. Nu wilden wij deze week die extra garantie van 10 jaar bijkopen en tot onze verbazing kan dit niet omdat de droger een buitenlands model blijkt te zijn, geïmporteerd dus! Iets waarvan wij niet op de hoogte waren ten tijde van de koop.
Beste Keus had op de website nergens vermeld dat het om een geïmporteerd model ging en dat daardoor de extra garantie niet gegeven kon worden. Inmiddels staat er wel een melding op hun website bij het product dat deze garantie niet mogelijk is (beetje laat!). Maar dit konden wij ten tijde van de bestelling onmogelijk weten!
Telefonisch meldde Beste Keus dat we een nieuw Nederlands toestel konden krijgen tegen 160 euro bijbetaling of een verzekering van 5 jaar bij Beste Keus konden afsluiten. Later vermeldden zij weer per mail dat ze het apparaat niet terug kunnen nemen omdat het al gebruikt is. Ook dat wij hen niet eerder hiervan op de hoogte hadden gesteld werd ons verweten (terwijl wij pas vandaag op de hoogte waren dat het om een importmodel gaat). En dat ze verder niets doen aan dit probleem. Wij vinden dat zij zelf dit door hen veroorzaakte probleem kosteloos moeten oplossen, en niet dat wij nu voor hun fouten moeten opdraaien.
Dit kan toch absoluut niet? Beste Keus is in gebreke gebleven met het geven van juiste informatie ten tijde van aankoop. Doordat Beste Keus ons niet heeft verteld ten tijde van de bestelling dat het om een importmodel gaat, kunnen wij nu naar onze garantie van 10 jaar fluiten!
Heeft iemand raad wat te doen en hoe we Beste Keus aansprakelijk kunnen stellen voor hun fout? Lijkt mij dat dit wettelijk gezien toch ook niet mag?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Geen garantie bijkopen door nalatigheid Beste Keus?
Re: Geen garantie bijkopen door nalatigheid Beste Keus?
Bij aankopen via internet komt het vaak voor dat producten uit het buitenland afkomstig zijn. Dat mag, en bedrijven zijn niet verplicht dit te melden.
Tip: Registreer je wasdroger rechtstreeks bij Miele. Heb ik met al mijn internet-aankopen afkomstig uit het buitenland gedaan...geen enkel probleem.
Tip: Registreer je wasdroger rechtstreeks bij Miele. Heb ik met al mijn internet-aankopen afkomstig uit het buitenland gedaan...geen enkel probleem.
-
stofzuigertje
Re: Geen garantie bijkopen door nalatigheid Beste Keus?
www.bestsellers.eu vermeld altijd dat het om Nederlandse model gaat, dus legaal van Nederlandse Importeur en dat doen ze dus niet voor niets!
Als U alleen naar prijs kijkt heb je dit soort risico's
Ik kijk dus verder en soms is een iets duurdere winkel goedkoper met bezorgen of kun je gratis zelf afhalen want ik wil geen hele dag wachten.
Dus kijk eens naar de door mij genoemde link maar er zijn er meerdere.
Je hebt dan ook altijd een NL boekje en geen lastig alleen Duits of Engels en zelfs producten met alleen Franse of Spaanse boekjes zijn mogelijk dus dan moet je zelf zoeken, downloaden en printen instructie dus wees voorzichtig met de goedkoopste, meestal zijn die slechts iets duurder zijn wel Nederlands....
Als U alleen naar prijs kijkt heb je dit soort risico's
Ik kijk dus verder en soms is een iets duurdere winkel goedkoper met bezorgen of kun je gratis zelf afhalen want ik wil geen hele dag wachten.
Dus kijk eens naar de door mij genoemde link maar er zijn er meerdere.
Je hebt dan ook altijd een NL boekje en geen lastig alleen Duits of Engels en zelfs producten met alleen Franse of Spaanse boekjes zijn mogelijk dus dan moet je zelf zoeken, downloaden en printen instructie dus wees voorzichtig met de goedkoopste, meestal zijn die slechts iets duurder zijn wel Nederlands....