Waarom in eerste instantie dat adres niet vermelden, terwijl je dat adres in tweede instantie (bij aflevering) wettelijk moet vermelden. Mijn uitgangspunt is dan, dat het tweede-instantie-bezoekadres wel eens geen bezoekadres zou kunnen zijn. Voor mij voldoende reden om consumenten af te raden bij zo'n shop een bestelling te plaatsen.
Je geeft zelf aan dat een webwinkel onbetrouwbaar is wanneer deze haar bezoekadres niet publiceert. Betrouwbaarheid is de mate waarin je er op kan vertrouwen dat iemand zijn belofte of toezeggingen zal nakomen. Ik zie niet in waarom een bedrijf dat haar geografische adres niet op de website plaatst haar beloftes of toezeggingen niet na zou kunnen komen.
Bestaat er, voor zover je weet, een correlatie tussen enerzijds het percentage onbetrouwbare webwinkels en anderzijds het al dan niet publiceren van het geografische adres op de website, terwijl alle webwinkels wel aan alle andere items op je checklist beantwoorden?
En hoe zit het met de correlatie tussen enerzijds het percentage onbetrouwbare webwinkels en anderzijds het al dan aangesloten zijn bij de thuiswinkel waarborg én Stichting Webshop Keurmerk?
Mijn inschatting is, dat je de enige onder de 17.000.000 inwoners van dit kikkerlant bent, die vindt dat ik geen antwoord geef op je vraag. Ik geef namelijk sec antwoord op je vraag, niet meer maar ook niet minder. De aanvullende vragen die je nu stelt nodigen mij niet uit tot het beantwoorden daarvan. Met mijn instrument beoog ik slechts consumenten te behoeden voor de valkuilen bij het kopen op afstand. Uit de (vele) gebruikersreacties die ik krijg, blijkt onweerlegbaar dat mijn checklist werkt en dat vind ik voldoende.
Maxiem schreef:Mijn inschatting is, dat je de enige onder de 17.000.000 inwoners van dit kikkerlant bent, die vindt dat ik geen antwoord geef op je vraag. Ik geef namelijk sec antwoord op je vraag, niet meer maar ook niet minder.
Ik geef in alle oprechtheid aan dat je geen antwoord op mijn vraag hebt gegeven. De bovenstaande reactie daarop komt inhoudelijk neer op "ik heb lekker wel antwoord gegeven". Dat schiet natuurlijk niet op.
Ik vroeg je waarom je het onverstandig vond om bij een webwinkel een bestelling te plaatsen die geen bezoekadres op haar website had vermeld. In je eerste zin stel je de wedervraag: "waarom zou een webwinkel dat niet doen?". Een jongen die beschuldigd wordt van diefstal heeft niet gestolen enkel en alleen, omdat hij de winkelier de inhoud van zijn tas niet wilde laten zien. Daar kunnen namelijk duizenden en een redenen voor zijn.
MAXIEM schreef:Met mijn instrument beoog ik slechts consumenten te behoeden voor de valkuilen bij het kopen op afstand. Uit de (vele) gebruikersreacties die ik krijg, blijkt onweerlegbaar dat mijn checklist werkt en dat vind ik voldoende.
Ik vroeg je niet of je checklist als geheel werkt. Ik ben met je eens dat je er verstandig aan doet om te controleren of de webwinkel of diens eigenaar bekent staat als oplichter. Het nut daarvan zal een ieder direct inzien. Een oplichter is namelijk per definitie onbetrouwbaar. Maar daarmee zijn nog niet alle onderdelen effectief.
ArneLH schreef:@MissLS: wat betreft de lange overkomsttijd van de retourzending: er wordt voor gewaarschuwd en bedenk dat je zaken doet met een in Zweden gevestigd bedrijf (de registratie in het zweedse handelsregister klopt overigens), al dan niet met een bemiddelaar in NL.
Btw, Nederlands recht is waarschijnlijk van toepassing omdat het binnen de EU is en jij consument bent.
Nog enige aanvulling hierop: er is geen toepasselijk recht gekozen dus geldt over de overeenkomst Nederlands recht. Daarnaast geldt voor consumenten bij aankopen binnen de EU, dat de Nederlandse (kanton)rechter absoluut bevoegd is. Als je alleen of met wat anderen afstapt op een incassobureau, deurwaarder, incasso-advocaat... wil die het met een beetje geluk wel regelen, hoewel zeker die laatste voor dit soort bedragen eigenlijk niet te doen is.
Als er wel een toepasselijk recht is gekozen dan mag de consument conform het verdrag van Rome ('80) daardoor niet minder rechten krijgen dan als wanneer het locale recht gekozen was.
alfatrion schreef:Als er wel een toepasselijk recht is gekozen dan mag de consument conform het verdrag van Rome ('80) daardoor niet minder rechten krijgen dan als wanneer het locale recht gekozen was.
Lang leve het EVO-verdrag . Dat de Nederlandse rechter bevoegd is blijkt trouwens uit het EEX-verdrag.
Hier wil ik mijn ervaring delen met Nelly! Mijn dochter had een trui besteld en na 2 weken was de trui nog niet afgeleverd. Daarop heb ik een berichtje naar de klantenservice gestuurd en een dag later ontving ik hun reactie: We zitten in een verhuizing van Magazijn en proberen het pakketje te achterhalen. U mag het opnieuw bestellen en wanneer beide toch worden afgeleverd kunt u 1 pakketje terug sturen en maken we het te veel betaalde geld naar u over. Die dag hebben we de trui opnieuw besteld en betaald en een dag later was de bestelling niet bij hen bekend. Vervolgens weer contact gezocht met de klantenservice. Zij stelden voor om de bestelling nog een keer te plaatsen...hier ging ik niet mee accoord. Ik stelde voor de beide bedragen te retourneren en na terug betaling opnieuw te bestellen. Hier hebben ze aan voldaan en helaas was de trui na een maand uitverkocht. Zeker weer een maand later kregen we een cheque van 10 Euro, deze konden we, vanwege het ongemak dat ik als klant had ervaren tijdens de verhuizing van magazijn, inwisselen bij de volgende bestelling! Helemaal geweldig NELLY! TOP!!
Ik heb afgelopen maandag wat bij nelly besteld, er stond aangegeven dat het 2-4 werkdagen levertijd had. Ik kreeg een bevestiging van mijn bestelling meteen na het bestellen. Normaliter krijg ik bij internationale sites ook nog een mailtje met de track & trace wanneer de bestelling verzonden is. Aangezien er bij levertijd 2-4 dagen staat en ik woensdag nog geen mail met track & trace ontvangen had, besloot ik zelf maar even te mailen of alles wel in orde was.
Antwoord:
"Beste, Jouw bestelling was helaas vastgelopen in onze systeem vandaar dat het nog niet verstuurd is. Wij doen ons best om je bestelling vandaag te versturen daarna duurt het 2-4 werkdagen tot jij het pakket ontvangt. Onze excuses voor het ongemak"
Hm ok, het zou fijn zijn als een winkel uit zichzelf aangeeft dat er dingen mis gaan. Ik krijg het idee dat als ik zelf niet er achter aan ga, ik misschien de bestelling nooit ga krijgen.
Die avond kreeg ik bericht dat m'n bestelling op de post gedaan was... Maar nu vrijdag, nog geen track & trace ontvangen. Ik heb ze zojuist een verzoekje gestuurd om het vrachtbriefnummer zodat ik zelf de leverancier kan vragen hoe de status van verzending is. Even kijken hoe dat verloopt.
Ik voel me behoorlijk stom om niet eerst de ervaringen met deze webwinkel te hebben gegoogled, normaliter doe ik dat altijd wel. Maar ik heb de advertenties op tv en bushokjes gezien, dus ik zag dit keer geen aanleiding om argwanend te zijn. Voortaan zal ik weer eerst googlen.
Toen ik de ervaringen googlede schrok ik best wel. Ik kom misschien ongeduldig over, maar na het zien van al die slechte recensies ben ik gewoon ongerust. Ik hoop wel dat ik m'n bestelling in ieder geval met een fatsoenlijke tijd krijg.
Ik heb na mijn verzoek om het nummer dezelfde dag een 3SNLL00336*** nummer ontvangen van nelly.com.
Op selektvracht en dhl for you krijg ik echter te verstaan dat er geen informatie bij dit nummer beschikbaar is.
Ik had begrepen dat pakketten met nummers "3S" zich reeds bevinden in nederland?
Ik las ergens dat bij internationale verzendingen de code word omgezet naar een die met "3S" begint wanneer deze in nederland komt, omdat de leverancier dan ook verandert. Nou lees ik ook dat dhl niks verstuurt met "3S" code, dat alleen post.nl die codes gebruikt.
Weet iemand meer?
Ik heb na mijn verzoek om het nummer dezelfde dag een 3SNLL00336*** nummer ontvangen van nelly.com.
Op selektvracht en dhl for you krijg ik echter te verstaan dat er geen informatie bij dit nummer beschikbaar is.
Ik had begrepen dat pakketten met nummers "3S" zich reeds bevinden in nederland?
Ik las ergens dat bij internationale verzendingen de code word omgezet naar een die met "3S" begint wanneer deze in nederland komt, omdat de leverancier dan ook verandert. Nou lees ik ook dat dhl niks verstuurt met "3S" code, dat alleen post.nl die codes gebruikt.
Weet iemand meer?
Volgens mij moet je inderdaad naar de track/trace site van postNL
Nou, het track & trace nummer werkt nog steeds niet. Bij dhl, selektvracht en post.nl krijg ik foutmeldingen. Zaterdag dhl een mail gestuurd, nog geen reactie. (Ik word er best chagerijnig van. Ik heb mijn huidige winterjas verkocht zodat ik deze kon kopen, nou moet ik vandaag die storm in zonder warme jas.) Vandaag gebeld naar dhl, mevrouw Barbara Bos mag wel leren wat klantvriendelijker te zijn.
Zal ik nelly.com maar weer contacteren?
Laatst gewijzigd door Longwei2012 op 28 okt 2013 09:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik woon in beverwijk, naast wijk aan zee, waar de hoosbuien dus gister windkracht 10/11 hadden. Als je met zo'n kracht de regen op je afkrijgt wil je dus echt een wind en waterdichte winterjas.
Overigens had ik dus gevraagd of ze meer van de status van mijn pakket wisten. Nope, ik kreeg eerst een mail waarin ze zeiden dat de "quality groep" er achter aan zou gaan en dat ik binnen 48 uur van hun bericht zou krijgen. Vanochtend al een mail gehad, waar ik dus ook niet wijzer van wordt.
"Beste, Jouw pakket is op 24-10 verstuurd met DHL/Selektvracht. Normaal gesproken duurt het tussen de 2 en 5 werkdagen voor het wordt geleverd. Het kan voorkomen dat er een vertraging is opgetreden waardoor Selektvracht later aanlevert. DHL/Selektvracht heeft uiterlijk 2 weken de tijd voordat wij een reclamatie kunnen doen. Mocht jij je pakketje nog steeds niet hebben ontvangen op 07-11, dan verzoek ik je weer contact met ons op te nemen. Maar uiteraard gaan wij ervan uit dat het pakket de komende dagen bezorgd wordt."
Allemaal leuk en aardig, maar wat heeft dat te maken met dat het track & trace nummer niet functioneert en dat DHL oppeens zegt geen pakketen met "3S" codes te bezorgen?
Ik wacht een week en als er dan nog niks in de track & trace foutmelding veranderd is, annuleer ik de bestelling en koop ik elders wel een jas.
"29-10 2013 Pakje is gesorteerd in sorteercentrum
30-10 2013 Pakje is onderweg naar lokaal depot
30-10 2013 Pakje is ontvangen op depot en wordt vandaag aangeboden"
Ugh dat is irritant, want ik ben vandaag dus niet thuis. Vannacht om 3 uur had ik het ook nog gechecked, maar stond er nog niks. Wat heb je nou aan zo'n nummer als je het pas op de bezorgdag zelf kunt gebruiken? Had ik dit gister geweten dan had ik vandaag thuis kunnen blijven of iemand anders kunnen vragen in m'n huis te zijn. Het blijkt afgeleverd te worden door Selektvracht. Maar goed, dit ligt dus niet aan nelly.com.