LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Geen geld terug bij Nelly.com
Geen geld terug bij Nelly.com
Eind november een bestelling geplaatst bij Nelly.com. De bestelling werd binnen de beloofde tijd thuis bezorgd, maar de bestelling was niet naar mijn zin. Ik heb het pakket retour gestuurd via een DHL servicepunt. Pas 2 weken later kreeg ik een retourbevestiging waarin beloofd werd dat het geld binnen 5 werkdagen teruggestort zou worden op mn rekening (had betaald met iDeal). We zijn 2 weken verder en er is nog geen cent op mijn rekening gestort. Een aantal emails gestuurd waarin werd beloofd dat het geld binnen 5 dagen op mijn rekening zou staan, dat mijn geld gelijk diezelfde dag nog overgemaakt zou worden, etc. Ik raakte het emailcontact beu en vroeg ze om een telefoonnummer, deze hebben ze niet en hebben liever contact via email. Op verschillende forums lees ik soortgelijke verhalen over Nelly.com, tientallen. Wordt hier bij elke bestelling fraude gepleegd of wat is hier aan de hand.
Re: Geen geld terug bij Nelly.com
koop je spullen gewoon in de winkel,weet je zeker dat alles goed gaat.
Fijne feestdagen.
Fijne feestdagen.
Plaats een zinvolle reactie of zoek een andere hobby!
Als je niet tegen de waarheid kunt moet je ook geen vraag stellen hier.
Wat ik bedoelde als je naar de winkel was gegaan en je had je kassabon ,dan had je allang je geld terug gehad.
Je had al veel reacties gelezen op andere forums, waarom bestel je dan toch bij hun?
Een gewaarschuwd mens telt voor 2,dus de volgende keer gewoon naar de winkel gaan,je hebt dan persoonlijk contact,en je weet gelijk of alles goed is.
Nogmaals prettige feestdagen.
Wat ik bedoelde als je naar de winkel was gegaan en je had je kassabon ,dan had je allang je geld terug gehad.
Je had al veel reacties gelezen op andere forums, waarom bestel je dan toch bij hun?
Een gewaarschuwd mens telt voor 2,dus de volgende keer gewoon naar de winkel gaan,je hebt dan persoonlijk contact,en je weet gelijk of alles goed is.
-
Dit is wel erg zeikerig.boxer schreef:Als je niet tegen de waarheid kunt moet je ook geen vraag stellen hier.
Er staat niet dat TS voor ze bestelde reacties op internet had gelezen.
Ook de opmerking 'ga dan naar een echte winkel' is lekker behulpzaam.
Daar kan TS echt iets mee!
-
Met woorden als 'fraude' zou ik uitkijken, want dat is een behoorlijk heftige beschuldiging.MissLS schreef:Eind november een bestelling geplaatst bij Nelly.com. De bestelling werd binnen de beloofde tijd thuis bezorgd, maar de bestelling was niet naar mijn zin. Ik heb het pakket retour gestuurd via een DHL servicepunt. Pas 2 weken later kreeg ik een retourbevestiging waarin beloofd werd dat het geld binnen 5 werkdagen teruggestort zou worden op mn rekening (had betaald met iDeal). We zijn 2 weken verder en er is nog geen cent op mijn rekening gestort. Een aantal emails gestuurd waarin werd beloofd dat het geld binnen 5 dagen op mijn rekening zou staan, dat mijn geld gelijk diezelfde dag nog overgemaakt zou worden, etc. Ik raakte het emailcontact beu en vroeg ze om een telefoonnummer, deze hebben ze niet en hebben liever contact via email. Op verschillende forums lees ik soortgelijke verhalen over Nelly.com, tientallen. Wordt hier bij elke bestelling fraude gepleegd of wat is hier aan de hand.
Ik zie op de pagina van de klantenservice staan dat vragen in het Nederlands later beantwoord worden dan die in het Engels wegens drukte.
Heb je het al eens in het Engels geprobeerd?
Op deze site (Consuwijzer) staan je rechten:
http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... _postorder
Ik heb ze ook gevonden op Twitter en heb ze gewezen op deze klacht, hopelijk pakken ze hem dan op.
Heel veel succes.
Ach beste Boxer, ik kan heel goed tegen de waarheid, alleen niet tegen zinloze opmerkingen.boxer schreef:Als je niet tegen de waarheid kunt moet je ook geen vraag stellen hier.
Mailen in het Engels nooit geprobeerd, maar ik heb ook altijd reacties gehad op mijn mails. Ik krijg alleen geen geld terug. Bedankt voor de link, ik ga er gelijk eens op kijken.VioletPrue schreef:Met woorden als 'fraude' zou ik uitkijken, want dat is een behoorlijk heftige beschuldiging.MissLS schreef:Eind november een bestelling geplaatst bij Nelly.com. De bestelling werd binnen de beloofde tijd thuis bezorgd, maar de bestelling was niet naar mijn zin. Ik heb het pakket retour gestuurd via een DHL servicepunt. Pas 2 weken later kreeg ik een retourbevestiging waarin beloofd werd dat het geld binnen 5 werkdagen teruggestort zou worden op mn rekening (had betaald met iDeal). We zijn 2 weken verder en er is nog geen cent op mijn rekening gestort. Een aantal emails gestuurd waarin werd beloofd dat het geld binnen 5 dagen op mijn rekening zou staan, dat mijn geld gelijk diezelfde dag nog overgemaakt zou worden, etc. Ik raakte het emailcontact beu en vroeg ze om een telefoonnummer, deze hebben ze niet en hebben liever contact via email. Op verschillende forums lees ik soortgelijke verhalen over Nelly.com, tientallen. Wordt hier bij elke bestelling fraude gepleegd of wat is hier aan de hand.
Ik zie op de pagina van de klantenservice staan dat vragen in het Nederlands later beantwoord worden dan die in het Engels wegens drukte.
Heb je het al eens in het Engels geprobeerd?
Op deze site (Consuwijzer) staan je rechten:
http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... _postorder
Ik heb ze ook gevonden op Twitter en heb ze gewezen op deze klacht, hopelijk pakken ze hem dan op.
Heel veel succes.
zie mijn bericht van 9/3/2012
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 09 mar 2012 18:02, 4 keer totaal gewijzigd.
@MissLS: wat betreft de lange overkomsttijd van de retourzending: er wordt voor gewaarschuwd en bedenk dat je zaken doet met een in Zweden gevestigd bedrijf (de registratie in het zweedse handelsregister klopt overigens), al dan niet met een bemiddelaar in NL.
Btw, Nederlands recht is waarschijnlijk van toepassing omdat het binnen de EU is en jij consument bent.
Btw, Nederlands recht is waarschijnlijk van toepassing omdat het binnen de EU is en jij consument bent.
Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb op 16-11-11 een retourbericht gekregen van Nelly.com waarop mijn geld (€200) binnen 10 dagen op mijn rekening teruggestort zou worden. Dit is echter niet gebeurd. Ik ben inmiddels al 6 gestuurde mails en 2 maanden verder. In elke reactie staat dat het zo spoedig mogelijk op mijn rekening komt, maar dit is duidelijk niet het geval. Er zou volgens Nelly een probleem zijn met de automatische terugbetalingen, en het zou nu handmatig teruggestort worden maar dat is ook niet gebeurd. Ik ben zeer teleurgesteld en ik weet niet wat ik moet doen.
-
Beste allen,
Ik heb PRECIES hetzelfde probleem, en ben vrij verbolgen over deze zeer onprofessionele aanpak van Nelly.com
Hieronder mijn internetcontact met Nelly (wat overigens zeer stroef via vraagformulieren verloopt) van beneden naar boven:
Gepost op: 2012-01-08 14:37:34
Gepost door: Shena [Nelly.com]
Rubriek: RE: Geld terug
Hallo Charlotte Huizinga, bedankt voor je mail!
Het bedrag zou inderdaad uiterlijk 6 januari teruggeboekt worden. Ik ga uitzoeken waarom je nog steeds niet teruggestort hebt gekregen. Ik verzoek je vriendelijk om weer contact met ons op te nemen over paar dagen als je je geld nog steeds niet terug hebt gekregen.
Onze excuses voor het ongemak.
Een fijne dag toegewenst!
Wij zijn hier voor jou wanneer je ons nodig hebt, 365 dagen per jaar.
Jouw vraag is belangrijk voor ons en een snelle oplossing bij het eerste contact is erg waardevol.
Het is belangrijk voor ons om jouw vraag snel en correct te beantwoorden, ten alle tijden.
Als je antwoord op je vraag hebt gekregen, neem dan ook een kijkje bij onze selectie van voorjaarsnieuwtjes www.Nelly.com
Geachte heer, mevrouw,
In onderstaande mail werd mij vermeld dat ik op uiterlijk zes januari het aan mij verschuldigde bedrag van €110,80 door u gestort zou zien op rekeningnummer ----. Vandaag, 7 januari, heb ik nog steeds niet het bedrag ontvangen. Ik heb u bij de vorige afspraken steeds ruimschoots de tijd gegeven om de zaak in orde te maken, maar nu raakt mijn geduld enigszins op.
In eerste instantie was ik tevreden met de door u vergeven vergoeding van Nelly-tegoed en vond ik dat zeer netjes. Tevens was ik in de volle overtuiging dat ik ditmaal toch echt mijn geld op de genoemde datum terug zou krijgen. Het stelt mij dan ook diep teleur dat het wederom van uw kant niet gelukt is.
Ik wijs u erop dat ik zeer ontevreden ben over deze handelswijze. Er zijn nu meerdere keren afspraken gemaakt en deze zijn structureel niet nagekomen. Daarnaast kost het mij behoorlijk wat tijd om u steeds te benaderen via dit onhandige vragenformulier, wat mij nog meer ontstemt. Voortdurend moet ik zelf contact met u opnemen, terwijl bij een probleem met automatische overschrijvingen u contact met mij had kunnen opnemen over de verlate overschrijving.
Nogmaals, zoals eerder vermeld was ik over het algemeen tevreden over jullie product. De service, het houden aan afspraken en de manier van contact onderhouden met klanten stelt mij zeer teleur.
Ik verwacht uiterlijk dinsdag 10 januari het bedrag van €110,80 op bovenstaand rekeningnummer, anders zal ik verdere stappen moeten ondernemen.
Ik hoop spoedig van u te vernemen.
Hoogachtend,
Charlotte
--------------------------------------------------
Gepost op: 2011-12-29 17:34:57
Gepost door: Mirjam [Nelly.com]
We hebben problemen met de automatische terugbetalingen en dienen alles nu handmatig terug te boeken. Ik kan me voorstellen dat dit erg vervelend is om zo lang te moeten wachten.
We hebben bericht gekregen m.b.t. de terugbetalingen, dit zal uiterlijk 6 januari geboekt moeten zijn op je rekening.
Ter compensatie boeken we binnen enkele dagen een bedrag van 50 euro Nellytegoed op je account wat je bij een volgende bestelling kunt gebruiken.
Geachte heer, mevrouw,
Al een aantal keren heb ik nu contact met u opgenomen betreffende mijn retourpakket. Ik heb van dit retourpakket een bewijs van het DHL servicepoint, dat het daadwerkelijk verstuurd is. Tevens heb ik een ontvangst bevestiging 10 december jongstleden van u ontvangen.
Desondanks wacht ik nu al vanaf die datum op het verschuldigde bedrag, bedragende €110, 80. Ik zou dan ook graag dit bedrag zo spoedig mogelijk gestort zien op rekeningnummer --------.
Ik wil u eraan herinneren dat deze periode erg lang duurt eveneens als het verzenden van een ontvangstbevestiging. Ik ben zeer ontevreden over deze handelswijze, en twijfel of ik, ondanks tevredenheid over het product, nogmaals van uw service gebruik wil maken. Ik zou u dan ook willen aanraden hier verandering in aan te brengen. Eveneens is het zeer onhandig om via deze weg contact met u te moeten opnemen, in plaats van dit via de mail te kunnen doen. Het is voor mij onmogelijk om op deze wijze bijlagen mee te verzenden.
Met vriendelijke groeten,
Charlotte
Ik ben nu van plan om juridische stappen te gaan ondernemen. Het bedrijf Nelly is zeer groot, komt uit Scandinavie en maakt tv reclames. Hierdoor leek het mij een redelijk betrouwbaar bedrijf. Ik heb van te voren gemaild of ik mijn geld terug kon krijgen en zij reageerden met dat dat kon (ook deze mails heb ik nog). Ook bij mij duurde het zeer lang voor ik uberhaupt een retourbevestiging ontving, daar mailde ik over en toen kreeg binnen een uur ineens mijn retourbevestiging. Ik vind het allemaal een vreemde gang van zaken.
Ik heb PRECIES hetzelfde probleem, en ben vrij verbolgen over deze zeer onprofessionele aanpak van Nelly.com
Hieronder mijn internetcontact met Nelly (wat overigens zeer stroef via vraagformulieren verloopt) van beneden naar boven:
Het bedrag zou inderdaad uiterlijk 6 januari teruggeboekt worden. Ik ga uitzoeken waarom je nog steeds niet teruggestort hebt gekregen. Ik verzoek je vriendelijk om weer contact met ons op te nemen over paar dagen als je je geld nog steeds niet terug hebt gekregen.
Jouw vraag is belangrijk voor ons en een snelle oplossing bij het eerste contact is erg waardevol.
Het is belangrijk voor ons om jouw vraag snel en correct te beantwoorden, ten alle tijden.
Als je antwoord op je vraag hebt gekregen, neem dan ook een kijkje bij onze selectie van voorjaarsnieuwtjes www.Nelly.com
Geachte heer, mevrouw,
In onderstaande mail werd mij vermeld dat ik op uiterlijk zes januari het aan mij verschuldigde bedrag van €110,80 door u gestort zou zien op rekeningnummer ----. Vandaag, 7 januari, heb ik nog steeds niet het bedrag ontvangen. Ik heb u bij de vorige afspraken steeds ruimschoots de tijd gegeven om de zaak in orde te maken, maar nu raakt mijn geduld enigszins op.
In eerste instantie was ik tevreden met de door u vergeven vergoeding van Nelly-tegoed en vond ik dat zeer netjes. Tevens was ik in de volle overtuiging dat ik ditmaal toch echt mijn geld op de genoemde datum terug zou krijgen. Het stelt mij dan ook diep teleur dat het wederom van uw kant niet gelukt is.
Ik wijs u erop dat ik zeer ontevreden ben over deze handelswijze. Er zijn nu meerdere keren afspraken gemaakt en deze zijn structureel niet nagekomen. Daarnaast kost het mij behoorlijk wat tijd om u steeds te benaderen via dit onhandige vragenformulier, wat mij nog meer ontstemt. Voortdurend moet ik zelf contact met u opnemen, terwijl bij een probleem met automatische overschrijvingen u contact met mij had kunnen opnemen over de verlate overschrijving.
Nogmaals, zoals eerder vermeld was ik over het algemeen tevreden over jullie product. De service, het houden aan afspraken en de manier van contact onderhouden met klanten stelt mij zeer teleur.
Ik verwacht uiterlijk dinsdag 10 januari het bedrag van €110,80 op bovenstaand rekeningnummer, anders zal ik verdere stappen moeten ondernemen.
Hoogachtend,
Charlotte
We hebben problemen met de automatische terugbetalingen en dienen alles nu handmatig terug te boeken. Ik kan me voorstellen dat dit erg vervelend is om zo lang te moeten wachten.
We hebben bericht gekregen m.b.t. de terugbetalingen, dit zal uiterlijk 6 januari geboekt moeten zijn op je rekening.
Ter compensatie boeken we binnen enkele dagen een bedrag van 50 euro Nellytegoed op je account wat je bij een volgende bestelling kunt gebruiken.
Geachte heer, mevrouw,
Al een aantal keren heb ik nu contact met u opgenomen betreffende mijn retourpakket. Ik heb van dit retourpakket een bewijs van het DHL servicepoint, dat het daadwerkelijk verstuurd is. Tevens heb ik een ontvangst bevestiging 10 december jongstleden van u ontvangen.
Desondanks wacht ik nu al vanaf die datum op het verschuldigde bedrag, bedragende €110, 80. Ik zou dan ook graag dit bedrag zo spoedig mogelijk gestort zien op rekeningnummer --------.
Ik wil u eraan herinneren dat deze periode erg lang duurt eveneens als het verzenden van een ontvangstbevestiging. Ik ben zeer ontevreden over deze handelswijze, en twijfel of ik, ondanks tevredenheid over het product, nogmaals van uw service gebruik wil maken. Ik zou u dan ook willen aanraden hier verandering in aan te brengen. Eveneens is het zeer onhandig om via deze weg contact met u te moeten opnemen, in plaats van dit via de mail te kunnen doen. Het is voor mij onmogelijk om op deze wijze bijlagen mee te verzenden.
Charlotte
Ik ben nu van plan om juridische stappen te gaan ondernemen. Het bedrijf Nelly is zeer groot, komt uit Scandinavie en maakt tv reclames. Hierdoor leek het mij een redelijk betrouwbaar bedrijf. Ik heb van te voren gemaild of ik mijn geld terug kon krijgen en zij reageerden met dat dat kon (ook deze mails heb ik nog). Ook bij mij duurde het zeer lang voor ik uberhaupt een retourbevestiging ontving, daar mailde ik over en toen kreeg binnen een uur ineens mijn retourbevestiging. Ik vind het allemaal een vreemde gang van zaken.
Ik snap echt niet hoe zo'n bedrijf zulke fouten kan maken. Ik ben benieuwd hoe ze omgaan met de laatst gestuurde mail. Ik ben tot nu toe redelijk netjes gebleven maar heb wel aangegeven dat mijn geduld op is.good_charlotte744 schreef:Beste allen,
Als je antwoord op je vraag hebt gekregen, neem dan ook een kijkje bij onze selectie van voorjaarsnieuwtjes http://www.Nelly.com
Geachte heer, mevrouw,
Hoogachtend,
Charlotte
Geachte heer, mevrouw,
Charlotte
Mag ik vragen hoe je dat gaat aanpakken met de juridische stappen? Groetjes Celine
-
Hee Celine,
Ik ken wat mensen die in advocatuur werken, anders zou het natuurlijk een vrij duur grapje worden. Ik ben er zeker voor om met een aantal gedupeerden eventueel mediabekendheid op te zoeken.
Ik moet zeggen dat ik het schandalig vind om meerdere mensen op deze wijze te behandelen en dat meerdere personen précies hetzelfde meemaken als ik. Het gaat toch om honderden euro's per persoon, dus een bedrijf maakt daar zeer veel winst op. Ik wacht nog tot donderdag of ik mijn geld ontvang, en anders ga ik er echt werk van maken.
In eerste instantie heb ik wel degelijk vertrouwen getoond in hun werkwijze en geloofde ik echt dat ik het geld terug zou krijgen. Ik heb van te voren speciaal een vraag gesteld over het geld terug beleid. In ieder geval zal ik nooit meer van te voren betalen, hooguit een aanbetaling, want op deze wijze gaat het natuurlijk niet, ik wacht al ruim twee maanden op mijn geld.
Ik zal jullie verder op de hoogte houden van de verloop van zaken en kijken of ik jullie kan adviseren, mocht het mij wel lukken.
Charlotte
Ik ken wat mensen die in advocatuur werken, anders zou het natuurlijk een vrij duur grapje worden. Ik ben er zeker voor om met een aantal gedupeerden eventueel mediabekendheid op te zoeken.
Ik moet zeggen dat ik het schandalig vind om meerdere mensen op deze wijze te behandelen en dat meerdere personen précies hetzelfde meemaken als ik. Het gaat toch om honderden euro's per persoon, dus een bedrijf maakt daar zeer veel winst op. Ik wacht nog tot donderdag of ik mijn geld ontvang, en anders ga ik er echt werk van maken.
In eerste instantie heb ik wel degelijk vertrouwen getoond in hun werkwijze en geloofde ik echt dat ik het geld terug zou krijgen. Ik heb van te voren speciaal een vraag gesteld over het geld terug beleid. In ieder geval zal ik nooit meer van te voren betalen, hooguit een aanbetaling, want op deze wijze gaat het natuurlijk niet, ik wacht al ruim twee maanden op mijn geld.
Ik zal jullie verder op de hoogte houden van de verloop van zaken en kijken of ik jullie kan adviseren, mocht het mij wel lukken.
Charlotte
Hallo Charlotte,
Ook ik zit al een tijdje op mijn geld te wachten, en heb er geen vertrouwen meer in.
Het erbij laten zitten gaat tegen al mijn fatsoensnormen in, maar samen sta je sterker dus ik vraag me af of jij weet hoe we de handen ineen kunnen slaan.
Ik hoor het heel graag!
vriendelijke groet,
Caroline
Ook ik zit al een tijdje op mijn geld te wachten, en heb er geen vertrouwen meer in.
Het erbij laten zitten gaat tegen al mijn fatsoensnormen in, maar samen sta je sterker dus ik vraag me af of jij weet hoe we de handen ineen kunnen slaan.
Ik hoor het heel graag!
vriendelijke groet,
Caroline
Jeejtje zeg, dat er nog zoveel mensen last hebben van dit zelfde probleem!
Ik heb zelf halverwege December wat bij Nelly.com besteld, maar kwam er na 2 weken achter dat ik de verkeerde postcode had ingevuld(geheel mijn fout natuurlijk) en had contact op genomen met Nelly.com. Daar had een medewerker me verteld dat ze mijn bestelling geannulleerd hadden en dat ze mijn geld terug zouden storten.
Na 7 dagen had ik weer contact opgenomen want mijn geld was nog steeds niet terug gestort. En toen zeiden ze me dat ze mijn mail direct zouden doorsturen naar de goede afdeling zodat ik het binnen 5 dagen op mijn rekening zou hebben staan.
Maar nu 29 Januari heb ik nog steeds niets terug gezien van mijn geld. Wel had ik vanmorgen een mail terug gehad waar in werd vermeld dat er een fout bij hun was. En dat Moneybookers het geld niet terug kon storten op mijn rekening. En dat ze er alles aan deden om het mij zo snel mogelijk terug te geven. Maar als excuus kreeg ik 15 euro aan Nellytegoed.
Ik ben op internet gaan kijken of er nog meer van dit soort problemen waren. En op een andere site stond een bericht van iemand die bij die klantenservice gewerkt heeft. Die vertelde dat ze het geld zolang mogelijk vast houden op een rekening zodat ze er rente van kunnen trekken.(Of ik dit moet geloven weet ik niet?)
Maar ik vind wel dat er iets aan die site gedaan moet worden aangezien ze ook reclame maken op televisie!
Ik heb zelf halverwege December wat bij Nelly.com besteld, maar kwam er na 2 weken achter dat ik de verkeerde postcode had ingevuld(geheel mijn fout natuurlijk) en had contact op genomen met Nelly.com. Daar had een medewerker me verteld dat ze mijn bestelling geannulleerd hadden en dat ze mijn geld terug zouden storten.
Na 7 dagen had ik weer contact opgenomen want mijn geld was nog steeds niet terug gestort. En toen zeiden ze me dat ze mijn mail direct zouden doorsturen naar de goede afdeling zodat ik het binnen 5 dagen op mijn rekening zou hebben staan.
Maar nu 29 Januari heb ik nog steeds niets terug gezien van mijn geld. Wel had ik vanmorgen een mail terug gehad waar in werd vermeld dat er een fout bij hun was. En dat Moneybookers het geld niet terug kon storten op mijn rekening. En dat ze er alles aan deden om het mij zo snel mogelijk terug te geven. Maar als excuus kreeg ik 15 euro aan Nellytegoed.
Ik ben op internet gaan kijken of er nog meer van dit soort problemen waren. En op een andere site stond een bericht van iemand die bij die klantenservice gewerkt heeft. Die vertelde dat ze het geld zolang mogelijk vast houden op een rekening zodat ze er rente van kunnen trekken.(Of ik dit moet geloven weet ik niet?)
Maar ik vind wel dat er iets aan die site gedaan moet worden aangezien ze ook reclame maken op televisie!
Hallo!
Dit probleem is mij ook overkomen..
Ik wacht nu 1 maand op mijn retour geld!...
en in hun belovende mailtjes, krijg ik mijn geld echt terug!
Maar of dit ook daadwerkelijk is?....
Hoe of wat kunnen we nu verder doen?
Gr
Dit probleem is mij ook overkomen..
Ik wacht nu 1 maand op mijn retour geld!...
en in hun belovende mailtjes, krijg ik mijn geld echt terug!
Maar of dit ook daadwerkelijk is?....
Hoe of wat kunnen we nu verder doen?
Gr
Ik kan me helemaal aansluiten bij de verhalen: op 12 december een bestelling gedaan, op 20 december een brief gekregen dat het artikel niet op voorraad was. Ik zou binnen 5 werkdagen mijn geld terugkrijgen. Ik heb iedere week contact met de klantenservice, en ik krijg steeds dezelfde reactie." Het probleem ligt bij Moneybookers, wij betreuren het zeer, wij kunnen er ook niets aan doen".
Mij maakt het helemaal niet uit waar het probleem ligt, ik heb mijn bestelling bij Nelly gedaan, en van hen wil ik dan ook mijn geld terug. Maar wat ik ook mail, ik krijg gewoon geen eerlijk antwoord wanneer mijn geld teruggestort wordt. De webshop is ontzettend groot en bekend in Scandinavie, en ik hoorde er hele positieve verhalen over. Daarom heb ik toch een keer besteld bij een ( voor mij) onbekende webshop. Dat zal ik geen tweede keer meer doen, na deze ervaring. En dat voor een bedrijf wat zich heel groots profileert in de media, terwijl ze hun zaakjes niet eens goed voor elkaar hebben. Als er mensen iets kunnen en willen ondernemen, dan zou ik me daar graag bij aansluiten. Heb zelf geen idee hoe ik dit nog aan moet pakken.
Mij maakt het helemaal niet uit waar het probleem ligt, ik heb mijn bestelling bij Nelly gedaan, en van hen wil ik dan ook mijn geld terug. Maar wat ik ook mail, ik krijg gewoon geen eerlijk antwoord wanneer mijn geld teruggestort wordt. De webshop is ontzettend groot en bekend in Scandinavie, en ik hoorde er hele positieve verhalen over. Daarom heb ik toch een keer besteld bij een ( voor mij) onbekende webshop. Dat zal ik geen tweede keer meer doen, na deze ervaring. En dat voor een bedrijf wat zich heel groots profileert in de media, terwijl ze hun zaakjes niet eens goed voor elkaar hebben. Als er mensen iets kunnen en willen ondernemen, dan zou ik me daar graag bij aansluiten. Heb zelf geen idee hoe ik dit nog aan moet pakken.
cindy81
(herziene versie)
Wellicht is het handig om in de toekomst mijn webshopchecklist te gebruiken.
Met mijn instrument krijg je een indicatie of een shop betrouwbaar dan wel minder betrouwbaar of zelfs niet betrouwbaar is.
Daartoe kun je het beste de hier volgende aandachtspunten screenen:
-de shop heeft een vast telefoonnummer (naast eventueel een mobiel nummer);
-de shop vermeldt reeds op de website het wettelijk verplichte bezoekadres*;
-de shop moet via de site goed bereikbaar zijn;
-de shop geeft vooraf aan, dat het herroepingsrecht van 7 werkdagen van kracht is,
óf een aansluitende periode die meer werkdagen omvat;
-de shop geeft vooraf aan hoe er betaald moet worden;
-de shop vraagt niets of niet riddert
meer dan 50% van de aankoopsom vooraf te voldoen;
-de shop staat bij de Kamer van Koophandel ingeschreven;
-als een aanbieding te mooi is om waar te zijn, dan is die ook te mooi om waar te zijn;
-google op de naam van de webshop en kijk of er negatieve reacties zijn;
-check de reviews op
http://www.checkwebwinkel.nl/
http://www.kieskeurig.nl/winkelbeoordeling
-check of de naam van de shop voorkomt bij
http://www.opgelicht.nl/
http://www.opgelichtopinternet.nl/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl
http://forum.www.trosradar.nl/
-de shop is aangesloten bij de
http://www.thuiswinkel.org/leden
http://www.keurmerk.info/
-het met iDeal betalen via een tussenschakel blijkt niet altijd veilig te zijn:
(http://www.telegraaf.nl/overgeld/consum ... EAL__.html)
-lees altijd vooraf de algemene voorwaarden (de kleine lettertjes);
-check altijd de gegevens van de koper/verkoper via:
https://www.mijnpolitie.nl/miocheck.shtml
*) als het wettelijk verplichte bezoekadres niet wordt vermeldt op de site, dan is het verstandig om bij die webshop geen bestelling te plaatsen.
Als bovenstaande checkpunten in orde zijn, dan is de kans groter, dat je met een betrouwbare webshop te doen hebt.
Maxiem.
Disclaimer: aan het gebruik van deze webshopchecklist kunnen geen rechten worden ontleend.
(herziene versie)
Wellicht is het handig om in de toekomst mijn webshopchecklist te gebruiken.
Met mijn instrument krijg je een indicatie of een shop betrouwbaar dan wel minder betrouwbaar of zelfs niet betrouwbaar is.
Daartoe kun je het beste de hier volgende aandachtspunten screenen:
-de shop heeft een vast telefoonnummer (naast eventueel een mobiel nummer);
-de shop vermeldt reeds op de website het wettelijk verplichte bezoekadres*;
-de shop moet via de site goed bereikbaar zijn;
-de shop geeft vooraf aan, dat het herroepingsrecht van 7 werkdagen van kracht is,
óf een aansluitende periode die meer werkdagen omvat;
-de shop geeft vooraf aan hoe er betaald moet worden;
-de shop vraagt niets of niet riddert
meer dan 50% van de aankoopsom vooraf te voldoen;
-de shop staat bij de Kamer van Koophandel ingeschreven;
-als een aanbieding te mooi is om waar te zijn, dan is die ook te mooi om waar te zijn;
-google op de naam van de webshop en kijk of er negatieve reacties zijn;
-check de reviews op
http://www.checkwebwinkel.nl/
http://www.kieskeurig.nl/winkelbeoordeling
-check of de naam van de shop voorkomt bij
http://www.opgelicht.nl/
http://www.opgelichtopinternet.nl/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl
http://forum.www.trosradar.nl/
-de shop is aangesloten bij de
http://www.thuiswinkel.org/leden
http://www.keurmerk.info/
-het met iDeal betalen via een tussenschakel blijkt niet altijd veilig te zijn:
(http://www.telegraaf.nl/overgeld/consum ... EAL__.html)
-lees altijd vooraf de algemene voorwaarden (de kleine lettertjes);
-check altijd de gegevens van de koper/verkoper via:
https://www.mijnpolitie.nl/miocheck.shtml
*) als het wettelijk verplichte bezoekadres niet wordt vermeldt op de site, dan is het verstandig om bij die webshop geen bestelling te plaatsen.
Als bovenstaande checkpunten in orde zijn, dan is de kans groter, dat je met een betrouwbare webshop te doen hebt.
Maxiem.
Disclaimer: aan het gebruik van deze webshopchecklist kunnen geen rechten worden ontleend.
Waarom vind je dat?MAXIEM schreef:als het (...) bezoekadres niet wordt vermeldt op de site, dan is het verstandig om bij die webshop geen bestelling te plaatsen.