LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen product en reactie van KleurlenzenKopen.nl

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
RWijngaart

Geen product en reactie van KleurlenzenKopen.nl

Ongelezen bericht door RWijngaart »

Ik heb op 24-12-'13 één paar kleurlenzen gekocht op de website van www.kleurlenzenkopen.nl.

De webshop garandeert een verzending van 2-4 werkdagen. Ik wou de lenzen met oud en nieuw gebruiken, en verwachtte deze dus ook wel ruim op tijd in de brievenbus.

Echter heb ik tot op heden niks binnen gekregen. Ik heb tweemaal contact opgenomen via het contactforumuier op de website, maar zonder enige reactie.

Het gaat om een totaalbedrag van €24,95.

Is het mogelijk dit bedrag terug te vorderen via mijn bank? (ING)

Wat zijn de beste stappen die ik kan nemen om mijn geld terug te ontvangen?

Hartelijk bedankt,

Remy

prisma64

Re: Geen product en reactie van KleurlenzenKopen.nl

Ongelezen bericht door prisma64 »

je had ook naar de hema en of kruitvat kunnen gaan die verkopen deze lenzen ook tegen een prikkie

bokkel

Ongelezen bericht door bokkel »

prisma64 schreef:je had ook naar de hema en of kruitvat kunnen gaan die verkopen deze lenzen ook tegen een prikkie
Dat klopt, maar dan kun je hier geen verkapte reclame maken... :mrgreen:

RWijngaart

Ongelezen bericht door RWijngaart »

bokkel schreef:
prisma64 schreef:je had ook naar de hema en of kruitvat kunnen gaan die verkopen deze lenzen ook tegen een prikkie
Dat klopt, maar dan kun je hier geen verkapte reclame maken... :mrgreen:
Dit is toch geen verkapte reclame? Ik heb juist een klacht over deze site en wil mijn geld terug. Via deze manier wil ik graag weten hoe ik mijn geld terug kan krijgen.

bokkel

Ongelezen bericht door bokkel »

RWijngaart schreef:... Via deze manier wil ik graag weten hoe ik mijn geld terug kan krijgen.
Door de AV te lezen?
4. Zichttermijn / herroepingsrecht
4.1 Indien er sprake is van een consumentenkoop, overeenkomstig de Wet verkopen op Afstand (artikel 7:5 BW), heeft de afnemer het recht (een deel van) de geleverde goederen binnen een periode van 7 werkdagen zonder opgave van reden te retourneren. Deze termijn begint op het moment dat de bestelde zaken zijn afgeleverd. Indien de afnemer na afloop van deze termijn de geleverde zaken niet aan Kleurlenzenkopenheeft teruggezonden, is de koop een feit. De afnemer is gehouden, alvorens over te gaan tot terugzending, daarvan binnen de termijn van 7 werkdagen na aflevering schriftelijk melding te maken bij Kleurlenzenkopen. De afnemer dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van postbezorging. Terugzending van de zaken dient te geschieden in de originele verpakking (inclusief accessoires en bijbehorende documentatie) en in nieuwstaat verkerend. Indien de zaken bij de afnemer zijn gebruikt, bezwaard of op enige wijze beschadigd zijn geraakt, vervalt het recht op ontbinding in de zin van dit lid. Met inachtneming van hetgeen is bepaald in de vorige zin, draagt Kleurlenzenkopen er zorg voor dat binnen 30 dagen na goede ontvangst van de retourzending, het volledige aankoopbedrag inclusief de berekende verzendkosten aan de afnemer wordt terugbetaald. Het terugzenden van de geleverde zaken komt geheel voor rekening en risico van de afnemer.
4.2 Het recht op ontbinding, zoals omschreven in het vorige lid, heeft slechts betrekking op de geleverde zaken en zal in geen geval betrekking hebbend op diensten, zoals telefoonabonnementen van de door Kleurlenzenkopen aangeboden (mobiele) netwerkoperators. Op laatst genoemde diensten, waarbij Kleurlenzenkopen slechts als tussenpersoon c.q. agent optreedt, zullen de algemene voorwaarden van bedoelde netwerkoperators van toepassing zijn.
4.3 Het herroepingsrecht geldt niet voor:

diensten waarvan de uitvoering, met instemming van de consument, is begonnen voor de termijn van zeven werkdagen
goederen of diensten waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt, waarop de leverancier geen invloed heeft
goederen die volgens specificaties van de consument zijn vervaardigd, bijvoorbeeld maatwerk, of die een duidelijk persoonlijk karakter hebben
voor goederen of diensten die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden, bijvoorbeeld i.v.m. hygiëne of die snel kunnen bederven of verouderen
audio- en video-opnamen en computerprogrammatuur waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken
de levering van kranten en tijdschriften; voor de diensten van weddenschappen en loterijen

Gesloten