LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geld alvast overgemaakt van tevoren

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Steffan

Geld alvast overgemaakt van tevoren

Ongelezen bericht door Steffan »

Hoi iedereen,

Het volgende is het geval een chronologie,

10 september
op de website van hardwaretotaal.nl heb ik 10 september een laptop van het merk Acer bestelt. Ik ging er vanuit dat alles goed zat, misschien een beetje stom:oops:. Om de levering te bespoedigen werd de mogelijkheid geboden het geld, 651 euro, over te maken op hun rekening , ipv betalen bij levering aan de postbode.

13 september
13 september werd door hun bevestigd dat het geld binnen was per email. Helaas werd dezelfde dag nog een email verstuurd naar mij met de mededeling dat het bestelde product niet geleverd kon worden.

Hierna zijn er enkele emailtjes verstuurd met de vraag wanneer het geld terug gestort wordt. Hier werd maar niet op gereageerd.

17 september
17 september heb ik onder een andere emailaccount en naam een email gestuurd naar hardwaretotaal.nl met de vraag of zij een bepaald product konden leveren. Waarop ik dezelfde dag nog reaktie kreeg. :?

21 september
21 september heb ik onder een andere naam hardwaretotaal.nl op de hoogte gesteld van het feit dat ik gehoord heb dat Steffan degene die de bestelling deed 10 september er hard over na liep te denken aangifte te doen bij de politie en tevens privaatrechtelijk stappen niet uitsloot.
Blijkbaar zijn ze bij hardwaretotaal geschokken van de emailtjes en kreeg ik een emailtje met de vraag of ik mijn rekeningnummer en daarbij behorende gegevens wilde emailen, de miscommunicatie werd verweten aan het feit dat ik niet via hun online systeem gereageerd had.
Een aantal minuten later kreeg ik weer een email van hardwaretotaal, zie onderstaande tekst.

...........Ik krijg daarnet uw bericht te lezen. Graag wil ik U erop wijzen dat de akties van 'Dhr. XXXX'
géén verandering in de loop van de zaak zullen brengen.

Hij zal zijn order nu zeker online moeten annuleren conform onze voorschriften. Alleen via een online
bericht kan 100% vastgesteld worden dat 'dhr. XXXX' zelf het initiatief neemt om zijn order te annuleren en zijn geld teruggestort wil.

Tijdens het aanmaken van een account op onze website wordt duidelijk gezegd dat klanten hun berichten online aan ons
moeten richten. Per email worden géén order gerelateerde vragen beantwoord.

Betalingen geschieden overigens tussen 7 à 14 dagen nadat de annulering doorgegeven is. We wachten uw annulering af.

De uitleg over de afhandeling van uw annulering is hierbij aan U duidelijk gemaakt..............

Na dit gelezen te hebben, heb ik eerst mijn vergeten wachtwoord opgevraagd via het online systeem van hardwaretotaal.nl . Daarna heb ik de annulering kenbaar gemaakt

7 oktober
Er was nog steeds niks gestort op mijn rekening, dus heb ik via het online systeem gevraagd of zij wisten wanneer ik het kon verwachten.

10 oktober
Nog steeds geen enkele reaktie, de gestelde termijn van 7 a 14 dagen op 21 september is nu al een tijdtje voorbij.
Via het online systeem heb ik hardwaretotaal.nl een bericht gestuurd op kenbaar te maken dat ik nog tot en met 13 oktober wacht. Als ik dan nog niks binnen heb dan ga ik aangifte doen bij de politie.

15 oktober
Tot op heden heb ik nog steeds ontvangen van hardwaretotaal.nl. Om de reden dat het mij nu wel een beetje begint te prikkelen heb ik via hun online systeem kenbaar gemaakt dat ik het bewijs van aangifte bij de politie door zal sturen naar de Acer Computer BV met tevens de vraag of zij mij kunnen vertellen welk "goed" bedrijf wel netjes de Acer laptops levert.

Maandag ga ik aangifte doen op het politie bureau. Kan iemand mij vertellen hoe en welke gerechtelijke stappen ik moet nemen.

Alvast hartelijk bedankt voor uw tijd.

Steffan

bodejosm43

Re: Geld alvast overgemaakt van tevoren

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Bureau van Rechtshulp kan je daar prima in adviseren.

De leverancier voelt zich tegen zijn schenen getrapt, doordat je via een ander account informatie bent gaan inwinnen. Ik kan me hun boze reactie enerzijds wel voorstellen, maar anderzijds voldoen ze niet aan hun verplichtingen, door jou, in de veronderstelling dat het om iemand anders ging, te vertellen dat de computer gewoon leverbaar is. Daar schiet de leverancier tekort.

Je kan je bank verzoeken om het geld terug te storten. Ik weet niet of dat zomaar kan, omdat het bedrijf in eerste instantie vrij kort de gelegenheid is gegeven om de bestelling in orde te maken.

emielvanegdom

Ongelezen bericht door emielvanegdom »

Zelfde ervaring met dit bedrijf.
En heb op het internet 100-den zelfde slachtoffers gezien van dit bedrijf.
Wordt tijd dat Radar er een item aan wijdt.
Ik heb precies hetzelfde meegemaakt met een Bluetooth headsetje.
Ben mijn geld kwijt, geen headset en zij reageren nergens op. Niet op email, niet via hun "geweldige" online systeem.
Je moet betalen, dan ineens is het niet op voorraad en dan hoor je niets meer.

Overigens heb ik vandaag mijn bank gebeld, als het is overgemaakt is het te laat. Kan het niet meer terug gestort worden.
Hopelijk kunnen we deze mensen aanpakken. Ik doe ook aangifte Maandag

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Hier geld de wet koop op afstand. Dat houd o.a. in dat de verkoper het product binnen 30 moet leveren. Is dat niet mogelijk dan moet hij dit gemeld hebben voor deze termijn. In dat geval heeft hij 30 dagen de tijd het betaalde bedrag terug te betalen. In alle andere gevallen is de verkoper in verzuim. Dit houd in dat hij aansprakelijk is voor alle schade die hier uit volgt. U heeft recht op de wettelijk rente (4 a 6% op jaar basis) vanaf 13 oktober plus andere gevolgsschade zoals de kosten van incassobureau.

Het incasso bureau nedincasso doet werk op basis van no cure no pay. Dit houd feitelijk in dat u gratis een incasso bureao kunt inschakelen.
Betalingen geschieden overigens tussen 7 à 14 dagen nadat de annulering doorgegeven is. We wachten uw annulering af.
Ze hebben zelf het product op 13 september geannuleerd.
Je kan je bank verzoeken om het geld terug te storten. Ik weet niet of dat zomaar kan, omdat het bedrijf in eerste instantie vrij kort de gelegenheid is gegeven om de bestelling in orde te maken.
Dat kan alleen als bij een automatische incasso en dan alleen binnen 30 dagen nadat het bedrag is afgeschreven.

U kunt ook een (negatieve) recentie achter laten over dit bedrijf.
Laatst gewijzigd door Radar op 09 okt 2014 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Commerciële links en opruiende tekst verwijderd

NijMeGeN

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Ik had toch echt persoonlijk het geld in Soest op gaan halen.

NickArts

Ongelezen bericht door NickArts »

Bij mij is de maat vol wat betreft Hardwaretotaal.nl!

Ik had mijn verhaal al geplaatst op de hierboven genoemde "tweakers.net shop survey" link ( http://tweakers.net/shopsurvey/6728 ), maar ik zal het voor het gemak even herhalen hier.
Geheugenmodule (1gig Kingston SODIMM) bleek de oorzaak van een een systeem dat al een aantal maanden instabiel was.

- 04-10-2006: Op de 'online berichten' site RMA aangevraagd.
- Binnen een dag bericht terug: ik zou het met de fabrikant moeten oplossen, dit zou sneller zijn.
- Los van het feit dat ik me over het algemeen erger aan verkopers die mij 'naar de fabrikant' sturen, blijkt dat Kingston alleen direct RMA's aanneemt in de VS.
- Ik kon de module alsnog richting Hardwaretotaal sturen. Ik had daarbij nadrukkelijk een aantekening gemaakt dat ik mijn laptop zonder de module niet kan gebruiken en hoopte op een snelle verwerking. Eventueel een directe omruil, aangezien er toch levenslange garantie op het geheugen zit.
- Na een verzending via TNT die pas een maand (!) later (probleem zou bij TNT liggen...dat zou natuurlijk kunnen, dus geen probleem hier) bij Hardwaretotaal aan was gekomen werd ik geinformeerd dat "de RMA was aangemeld bij Kingston"
- Na 2 weken navraag gedaan over de status
- De afwikkelingsperiode zou maximaal 3 weken zijn
- 10 dagen daarna nog niks gehoord, dus maar weer een 'online bericht' geplaatst met de vraag of er al iets duidelijk was. Hierbij ook meteen aangegeven dat ik meen dat zij als verkoper aansprakelijk zijn voor de afhandeling met mij en niet alles op 'de trage verwerking van Kingston' kunnen afschuiven. Ik gaf aan dat ik het 'een gebrek aan service' vind.
- Enige reactie die ik kreeg op mijn vrij geirriteerde bericht was: "Dank u voor u bericht. We melden u RMA nogmaals aan bij Kingston" (meer niet, geen excuses of iets in die geest) Dit bericht is van 07-12-2006.
- Na bijna een maand(!) nog steeds niks vernomen te hebben, maar weer een "online bericht" geplaatst op 04-01-2007 met daarin dat ik dit alles toch echt betreur en dat ik nu toch echt hoop dat ze met een passende oplossing komen. Ik stelde voor om mij binnen een week een nieuwe module op te sturen of het aankoopbedrag te retourneren. Daarbij haalde ik anders helaas juridische stappen zou ondernemen, maar dat me dat wel erg overdreven leek voor een geheugenmodule van 100 euro.
- De reactie kwam pas vandaag 22-01-2007 (18 dagen later!!). Daarin stond dat ALS ze nog zon module op voorraad hadden gehad het WELLICHT een oplossing was geweest om me een nieuwe te sturen. Echter hadden ze er geen op voorraad, dus die optie zat er niet in. Daarnaast wordt verteld dat "Kingston altijd een kleine voorraad achterhoud voor vervangingen van defecte producten". Verder wordt er niets geschreven. Een "passende oplossing" kan ik het niet noemen... aangezien mijn laptop nog steeds geheugenloos is.

Daar komt bij dat ze geen telefoonische klantenservice hebben, maar alleen een 0900-bestelnummer a 50cent per minuut.... Daarheen bellen zou me dus per 2 minuten 1% van de waarde van mijn bestelling kosten... Wilde het vandaag toch maar proberen, maar de "sales afdeling" is er alleen vanaf dinsdag...

Hopelijk krijg ik morgen iemand aan de telefoon die het probleem per direct oplost. Ik wil gewoon mn geld terug, want iedereen snapt natuurlijk dat ik inmiddels (ergens anders) een nieuwe RAM-module gehaald heb, omdat ik anders mn laptop maanden langs niet had kunnen gebruiken...
Ik had vervolgens maar eens contact op genomen met mijn rechtsbijstandsverzekering. Die vertelde me dat ze eigenlijk weinig kunnen doen als het maar om zo'n klein bedrag gaat, maar hadden me wel een voorbeeldbrief gestuurd, die ik kon aanpassen en opsturen. Dit heb ik aangetekend (kostte me weer 7 euro) gedaan 3 weken terug, met in de brief het verzoek om binnen 10 dagen een werkend product terug te sturen of het geld te retourneren. Maar, uiteraard... geen enkele reactie!

Ik ben het er mee eens dat dit bedrijf in het tv-programma van radar prima zou passen! Als ik de reacties in op de tweakers-site bekijk, valt het me op dat het bijna in alle gevallen om bedragen tussen de 100 en de 400 euro gaat. Bedragen waarvoor de meeste mensen geen rechtshulp kunnen of willen inschakelen. Hiervan maken ze bij hardwaretotaal.nl overduidelijk misbruik. Ze negeren je als klant gewoon VOLLEDIG als het om aftersales gaat!

Zijn er meer mensen met deze problemen? Laat het weten!

Ik denk dat ik ook aangifte ga doen. Niet dat daardoor me geld terug komt...

MetricSystem

Ongelezen bericht door MetricSystem »

Goedeavond Tros Radar, ik hoop echt dat jullie wat kunnen doen voor deze gedupeerde mensen inclusief mezelf natuurlijk

Ik kan nu wel de haren uit me hoofd trekken, want ik heb op 11-02-2007 toch een keer geheugen voor een nieuwe pc bij dit bedrijf besteld.

Op 11-02-2007 heb ik het bedrag overgemaakt, dit afgelopen vrijdag bevestigd bij de Fortis Bank en zij vermelden dat HT dit bedrag allang op hun rekening zou moeten hebben, volgens hun online berihctgeving heb ik het volgende kennis laten geven:

16/02/2007 Verwerking Geachte Marvin Tuinhout,

Wij zullen de administratie vragen uw betaling handmatig na te gaan en aan u te bevestigen.

Let op!
Om de communicatie vlekkeloos te laten verlopen verzoeken wij U uitsluitend gebruik te maken van de onlineberichtgeving
onderin uw orderpagina.
Deze kunt u direct benaderen via de volgende link (u dient in te loggen):
http://www.hardwaretotaal.nl/catalog/ac ... r_id=22214

Met vriendelijke groet,
Hardwaretotaal.nl
------------------------------------------------------------------------------
16/02/2007 Klant: Goedemiddag Hardware Totaal,

Sinds de slechte recensies omtrent uw bedrijf verwacht ik uiterlijk volgende week het produkt in huis te hebben.

1.) De Betaling is gewoonweg gedaan!
2.) Het produkt is bij jullie op dit moment volltallig op vooraad.

mocht het produkt niet binnen 7 werkdagen bij mij thuis aanwezig zijn, dan zal ik de bestelling gaan annuleren en hier zitten geen annnulerings kosten aan verbonden, want dit is wettelijk verboden. Ik wou nogmaals benadrukken, dat het bedrijf waar ik voor werk mij Juridisch hierin ondersteund.

Hoogachtend

Dhr Marvin Tuinhout
--------------------------------------------------------------
16/02/2007 In Behandeling Geachte Marvin Tuinhout,

We hebben uw onlineberichtgeving in een neutrale status gezet.
Dit om eventuele nieuwe berichten van u te kunnen ontvangen.

Let op!
Om de communicatie vlekkeloos te laten verlopen verzoeken wij U uitsluitend gebruik te maken van de onlineberichtgeving
onderin uw orderpagina.

Met vriendelijke groet,
Hardwaretotaal.nl
------------------------------------------------------------------------------
16/02/2007 Klant: Goedeavond HardwareTotaal,

Het onderstaande is afkomstig van mijn Internetbankieren dus zoals u kunt zien is de overboeking gemaakt, ik hoop volgende week meer van jullie te horen, jullie staan namelijk niet echt goed in de publiciteit en staan ook niet goed aangemeldt betreffende de Politie. Ik heb verscheidene forums gelezen. maar zie ook wel dat jullie produkten hebben afgelverd, ik hoop dan ook dat jullie dit bij mij ook zullen doen.

11/02/2007 HARDWARETOTAAL.NL 31.36.18.402 - 121,44 EUR

Valuta : 10/02/2007 AMERSFOORT

BESTEL NUMMER: 22214

Met vriendelijke groet,

Dhr Tuinhout
---------------------------------------------------------------
17/02/2007 In Behandeling Geachte Marvin Tuinhout,

Voor uw bestelling hebben we helaas nog géén betaling mogen verwerken.
Indien u de betaling inmiddels verricht heeft kunt u dit bericht als niet verzonden beschouwen.

Hieronder treft u onze bankgegevens.
Vermeld a.u.b. uitsluitend als kenmerk bij de overschrijving incl. min (-) tekens: -123022214-
Stortingen worden automatisch verwerkt en worden samengevoegd onder uw ordernummer: 22214.
Wanneer uw order gereed ligt ter afhalen of verzending krijgt u altijd een schriftelijke mededeling hiervan.

Bank gegevens:
Rabobank 31.36.18.402
IBAN: NL44 RABO0313618402
BIC: RABONL2U

Plaats uw berichten uitsluitend via:
http://www.Hardwaretotaal.nl/catalog/ac ... r_id=22214

Met vriendelijke groet,
Hardwaretotaal.nl
-------------------------------------------------------------------------

18/02/2007 Klant: Goedeavond HardwareTotaal,

Hieronder nogmaals de overboeking vanaf mijn Internetbankieren vanaf de Fortisbank:

11/02/2007 HARDWARETOTAAL.NL 31.36.18.402 - 121,44 EUR
Valuta : 10/02/2007 AMERSFOORT
BESTEL NUMMER: 22214

ik wil desnoods ook wel een schermafdfruk naar jullie toe sturen, maar goed ik heb al aaan jullie gemeldt, dat ik het de komende week even jullie reactie afwacht.

Maar vind jullie service ten opzichte van Bank en administratiezaken wel heel slordig, als de overboeking de komende week niet door julie wordt bevestigt, ben ik genoodzaakt zeer harde maatregelen te gaan treffen, jullie hebben namelijk nogmaals geen goede naam betreffende in het algemeen en aftersales. Ik hoop dat jullie goed begrijpen, dat er genoeg mensen zijn die via www.tweakers.net, al een behoorlijke klacht tegen jullie aan het indienen zijn.

De feiten spreken voor zich:
1.) jullie hebben 5 werkdagen voor een bevestiging van de betaling.
2.) maximaal 20 dagen na de aankomende week verwacht ik een terug gaaf van mijn geld.
3.) Bij niet reageren of heraaldelijk uitwijzen naar andere uitwegen, zal ik wel degelijk (met nadruk op degelijk) Juridische stappen nemen d.m.v de Fortis Bank, Justitie en Consumenten vakbond. (Zij zijn al op de hoogte gesteld)

5.) Van jullie online berichtgeving heb ik schermafdrukken gemaakt, deze staan bij mij in een dossier opgeslagen en zal ik later desnoods ook voor andere gedupeerden gaan gebruiken.

Tot slot dit zijn geen dreigementen, maar feiten ook volgens jullie contractuele overeenkomsten.

ik werk zelf bij de IT afdeling van een zeer gerenomeerd Adviseurs en accountant bureau, deze onderdelen heb ik voor mijn bedrijf besteld en verwacht dna ook een zeer snelle service na aanleiding van het feit, dat jullie het geheugen op vooraad hebben.

Met vriendelijke groeten,

Dhr Tuinhout
LTB Adviseurs en Accountants
------------------------------------------------

Geacht Tros RADAR, ik ben nu precies 7 dagen verder en begin nu toch aardig bang te worden, dat ik opgelicht zal worden!!

NickArts

De zoveelste...

Het is toch eigenlijk raar dat je als consument hier gewoon helemaal niets aan kan doen?

Op mijn aangetekende brief is trouwens nooit gereageerd...

Ik hoop dat er zich meer gedupeerden melden... ik zal op de tweakers.net shopsurvey eens een link naar de topic over hardwaretotaal.nl plaatsen:

http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=48052

MetricSystem

19/02/2007 Verwerking Geachte Marvin Tuinhout,

Via deze berichtgeving willen wij u de ontvangst van uw betaling bevestigen.
We hebben het bedrag van € 121,44 ontvangen. Voor uw ordernummer 22214 staat nog een bedrag van € 0,00 open.

Indien u een bevestiging ontvangt nadat de betaling via TPG Post heeft plaatsgevonden dan kunt u het openstaande bedrag
van € 0,00 volledig negeren.

Indien u extra betalingen dient uit te voeren dan kunt u de volgende bankgegevens gebruiken hieronder.
Vermeld altijd uitsluitend uw ordernummer bij de omschrijving: 22214
Stortingen worden automatisch verwerkt en worden samengevoegd onder uw ordernummer: 22214.
U krijgt altijd bericht van ons indien een betaling wordt toegevoegd onder uw ordernummer.

Bank gegevens:
Rabobank Reknr.: 313618402
Rabobank Amersfoort
IBAN: NL44 RABO0313618402
BIC: RABONL2U

Let op!
Om de communicatie vlekkeloos te laten verlopen verzoeken wij U uitsluitend gebruik te maken van de onlineberichtgeving onderin uw orderpagina.

Met vriendelijke groet,
Hardwaretotaal.nl

MetricSystem

Behoorlijk zeuren en aandringen op de situatie helpt nogal, als je begrijpt wat ik bedoel.

maar goed de betaling is bevestigt nu me geheugen deze week binnen krijgen!!

ik ben heel benieuwd

NickArts

@MetricSystem: Dat aandringen en zeuren kan je wel vergeten. Neem voor de gein de tijd om de reacties op de tweakers.net shopsurvey te lezen. Er zijn mensen die al bijna een jaar wekelijks bellen/mailen/schrijven en nog steeds geen geld terug hebben!

NickArts

Helaas heeft het allemaal niet zoveel zin meer, hardwaretotaal.nl heeft een faillisement aangevraagd. Zie voor meer info de site van hardwaretotaal.nl. Bestelcentrum heeft een dergelijke tekst op de site, maar handelt blijkbaar nog wel lopende zaken af.. (jaja :P)

Ninja

Ongelezen bericht door Ninja »

HWT had idd op de site staan dat ze faillissement hebben aangevraagd, maar dit hoeft nog niets te zeggen. Vooralsnog is hierover niets bekend.
Daarnaast is HWT bij KvK uitgeschreven en dat kan niet als je faillissement hebt aangevraagd. Lijkt er dus op dat ze mensen op het verkeerde been willen zetten en willen laten denken dat er niets meer aan gedaan kan worden.

Zolang er geen faillissement is, gewoon blijven proberen om je geld terug te krijgen en aangifte doen!

Oh ja, morgen besteed Kassa aandacht aan HWT :D

NickArts

Kijk dat zijn de betere berichten... ga ik zeker kijken!
En natuurlijk even bellen tijdens de uitzending! (allemaal
doen mensen!!)

Ik heb trouwens afgelopen week telefonisch contact gehad
met de redactie van Tros Opgelicht over hwt...

die hadden al meer klachten daarover in het systeem en
vroegen of ik wat info wilde mailen... gedaan en hopelijk
doen zij er ook nog wat mee!

Gesloten