Het volgende is het geval een chronologie,
10 september
op de website van hardwaretotaal.nl heb ik 10 september een laptop van het merk Acer bestelt. Ik ging er vanuit dat alles goed zat, misschien een beetje stom:oops:. Om de levering te bespoedigen werd de mogelijkheid geboden het geld, 651 euro, over te maken op hun rekening , ipv betalen bij levering aan de postbode.
13 september
13 september werd door hun bevestigd dat het geld binnen was per email. Helaas werd dezelfde dag nog een email verstuurd naar mij met de mededeling dat het bestelde product niet geleverd kon worden.
Hierna zijn er enkele emailtjes verstuurd met de vraag wanneer het geld terug gestort wordt. Hier werd maar niet op gereageerd.
17 september
17 september heb ik onder een andere emailaccount en naam een email gestuurd naar hardwaretotaal.nl met de vraag of zij een bepaald product konden leveren. Waarop ik dezelfde dag nog reaktie kreeg.
21 september
21 september heb ik onder een andere naam hardwaretotaal.nl op de hoogte gesteld van het feit dat ik gehoord heb dat Steffan degene die de bestelling deed 10 september er hard over na liep te denken aangifte te doen bij de politie en tevens privaatrechtelijk stappen niet uitsloot.
Blijkbaar zijn ze bij hardwaretotaal geschokken van de emailtjes en kreeg ik een emailtje met de vraag of ik mijn rekeningnummer en daarbij behorende gegevens wilde emailen, de miscommunicatie werd verweten aan het feit dat ik niet via hun online systeem gereageerd had.
Een aantal minuten later kreeg ik weer een email van hardwaretotaal, zie onderstaande tekst.
...........Ik krijg daarnet uw bericht te lezen. Graag wil ik U erop wijzen dat de akties van 'Dhr. XXXX'
géén verandering in de loop van de zaak zullen brengen.
Hij zal zijn order nu zeker online moeten annuleren conform onze voorschriften. Alleen via een online
bericht kan 100% vastgesteld worden dat 'dhr. XXXX' zelf het initiatief neemt om zijn order te annuleren en zijn geld teruggestort wil.
Tijdens het aanmaken van een account op onze website wordt duidelijk gezegd dat klanten hun berichten online aan ons
moeten richten. Per email worden géén order gerelateerde vragen beantwoord.
Betalingen geschieden overigens tussen 7 à 14 dagen nadat de annulering doorgegeven is. We wachten uw annulering af.
De uitleg over de afhandeling van uw annulering is hierbij aan U duidelijk gemaakt..............
Na dit gelezen te hebben, heb ik eerst mijn vergeten wachtwoord opgevraagd via het online systeem van hardwaretotaal.nl . Daarna heb ik de annulering kenbaar gemaakt
7 oktober
Er was nog steeds niks gestort op mijn rekening, dus heb ik via het online systeem gevraagd of zij wisten wanneer ik het kon verwachten.
10 oktober
Nog steeds geen enkele reaktie, de gestelde termijn van 7 a 14 dagen op 21 september is nu al een tijdtje voorbij.
Via het online systeem heb ik hardwaretotaal.nl een bericht gestuurd op kenbaar te maken dat ik nog tot en met 13 oktober wacht. Als ik dan nog niks binnen heb dan ga ik aangifte doen bij de politie.
15 oktober
Tot op heden heb ik nog steeds ontvangen van hardwaretotaal.nl. Om de reden dat het mij nu wel een beetje begint te prikkelen heb ik via hun online systeem kenbaar gemaakt dat ik het bewijs van aangifte bij de politie door zal sturen naar de Acer Computer BV met tevens de vraag of zij mij kunnen vertellen welk "goed" bedrijf wel netjes de Acer laptops levert.
Maandag ga ik aangifte doen op het politie bureau. Kan iemand mij vertellen hoe en welke gerechtelijke stappen ik moet nemen.
Alvast hartelijk bedankt voor uw tijd.
Steffan