Op mijn werk heb ik een tegoedbon gekregen voor Wehkamp van 35 euro. Daarom (voor de eerste keer) maar eens kleding besteld bij Wehkamp.nl.
Voor 95 euro besteld. Vervolgens een deel van de kleding retour gestuurd. Het bedrag wat we na retour hebben besteed was meer dan 35 euro. Hiermee zou de tegoedbon dus ingewisseld moeten zijn. Echter na retour de tegoedbon weer teruggekregen in het 'Wehkamp tegoed' en hebben we uiteindelijk dus het gehele bedrag moeten betalen en zitten we weer met een tegoedbon.
Op de dag van de terugbetaling direct contact opgenomen met de helpdesk, dit was op 24 maart 2015. In de tijd tot nu hebben we meerdere malen contact gehad met de klantenservice (zowel via mail als telefonisch) waarbij ons twee keer is beloofd dat de klacht zou worden doorgestuurd naar de juiste afdeling en dat deze telefonisch contact met ons zouden opnemen. Tot op de dag van vandaag hebben we van deze afdeling nog niets gehoord.
Inmiddels hebben we alweer twee keer gereageerd dat we niks gehoord hebben van betreffende afdeling, maar hierop wordt met een standaard antwoord op gereageerd dat ons retourbedrag in de vorm van een tegoed in Wehkamp is teruggestort (ja, dat wisten we al).
Vandaag meerdere malen gereageerd op twitter, ook daarop wordt niet gereageerd terwijl andere klanten netjes worden geholpen en worden voorzien van een reactie.
NB: er wordt steeds beroep gedaan op de voorwaarden van de tegoedbon: een cadeaubon wordt als retour gestort in Wehkamp,nl op het moment dat aangekochte goederen die met de tegoedbon zijn aangeschaft retour worden gestuurd. In ons geval is dit niet zo aangezien het uiteindelijk bestede bedrag hoger is dan het tegoed van de tegoedbon. De tegoedbon wordt van herot totaal bedrag afgetrokken en is dus niet op speciale (retour gestuurde) artikelen ingewisseld
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Geld na retour als tegoedbon gekregen ipv op rekening
-
- Berichten: 203
- Lid geworden op: 27 jan 2010 15:00
Re: Geld na retour als tegoedbon gekregen ipv op rekening
Hallo Spa1,
Allereerst onze excuses voor het uitblijven van een reactie op zowel de berichten op twitter, als van de afdeling die deze kwestie in behandeling heeft. We willen het graag opnieuw voor je in behandeling nemen en nakijken of het tegoed al dan niet terecht is teruggegeven in de vorm van een tegoedbon. Zou je ons een mail willen sturen naar [email protected], met daarin deze klacht en je klantnummer vermeld? Dan gaan we er opnieuw naar kijken.
Excuses voor het uitblijven van een reactie.
Met vriendelijke groet,
Webcare team Wehkamp.nl
Allereerst onze excuses voor het uitblijven van een reactie op zowel de berichten op twitter, als van de afdeling die deze kwestie in behandeling heeft. We willen het graag opnieuw voor je in behandeling nemen en nakijken of het tegoed al dan niet terecht is teruggegeven in de vorm van een tegoedbon. Zou je ons een mail willen sturen naar [email protected], met daarin deze klacht en je klantnummer vermeld? Dan gaan we er opnieuw naar kijken.
Excuses voor het uitblijven van een reactie.
Met vriendelijke groet,
Webcare team Wehkamp.nl
Re: Geld na retour als tegoedbon gekregen ipv op rekening
Begrijp ik het goed dat je een aantal producten heb besteld en hebt betaald met een tegoedbon plus geld?
Re: Geld na retour als tegoedbon gekregen ipv op rekening
Zo lees ik het inderdaad wel. 95 euro totaal besteld, 35 met bon en 60 contant bijbetaald. Vervolgens een deel retour, maar het totaal bedrag dat besteed is, is hoger dan 35 euro, dus zou met de bon betaald moeten zijn.alfatrion schreef:Begrijp ik het goed dat je een aantal producten heb besteld en hebt betaald met een tegoedbon plus geld?
Ongeacht hoe of wat zou er naar mijn idee nooit meer dan 35 euro in de vorm van bonnen teruggegeven moeten worden.
Re: Geld na retour als tegoedbon gekregen ipv op rekening
Eens. Los van het juridische aspect is het markttechnisch ook onhandig om de tegoedbon terug te geven. Ja, op de korte termijn heb je een voordeeltje. Maar je laat klant ontevreden achter en die denkt de volgende keer wel heel goed na of ie nog een keer wat je koopt.
Re: Geld na retour als tegoedbon gekregen ipv op rekening
Waar ik nieuwsgierig naar ben: Op dit forum zie ik heel veel klachten over Wehkamp, waar altijd heel snel op gereageerd wordt door het 'wehkamp webcare team', maar ik zie van een TS nooit een melding terug, dat het probleem is opgelost.
Werkt het 'webcare team' nu echt, of is het gewoon gebakken lucht?
Werkt het 'webcare team' nu echt, of is het gewoon gebakken lucht?