LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geld terug na faillisement

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Riss

Geld terug na faillisement

Ongelezen bericht door Riss »

Onlangs heb ik via internet een product besteld, waarna ik via de mail een bevestiging kreeg en een bankrekeningnummer, waarnaar ik het bedrag kon overmaken. Mijn product zou dan de woensdag erna geleverd worden. Dat is inmiddels twee weken geleden en aangezien ik geen reactie op mijn vragen via de mail kreeg, ben ik op onderzoek uitgegaan. Via http://www.nic.nl/sidn/flat/Home/ ben ik achter de eigenaar van de website gekomen. Ook stond er een e-mailadres van de technisch beheerder bij. Ik heb naar alle mailadressen gemaild en vandaag kreeg ik een reactie van de internetprovider: het bedrijf bleek failliet te zijn. Heeft iemand hier ervaring mee? Wat zijn dan de stappen die je kunt ondernemen? Aangifte doen?

Het gaat by the way om Shopboulevard.nl Het frustrerende is dat die website nog steeds online staat en iedere nietsvermoedende bezoeker, zoals ik bijvoorbeeld, gewoon een bestelling kan plaatsen. Daarna krijg je 'keurig' een bevestiging van je order en het bankrekeningnummer waarnaar je het verschuldigde bedrag kunt overmaken. Geen aankopen doen daar dus!! En ja, ik weet het, nooit meer bestellingen doen bij een bedrijf dat alleen een e-mailadres heeft om te reageren...

Gast

Re: Geld terug na faillisement

Ongelezen bericht door Gast »

Als een bedrijf failliet is, is er een curator. Kun je via de KvK achterhalen. Die dient onmiddellijk de site offline te halen omdat hij anders zelf aansprakelijk kan worden gesteld indien klanten daardoor schade lijden.

Riss

Van de internetprovider van de website heb ik gisteren de gegevens over o.a. de curator gemaild gekregen, dus die zal ik inderdaad bellen. Dank je wel!

Riss

Het heeft 2 maanden geduurd, maar inmiddels heb ik mijn geld terug gehad!!

Gesloten