LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gistron en Yakumo.

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
rookie

Gistron en Yakumo.

Ongelezen bericht door rookie »

Ik heb laatst via Gistron een 19inch monitor van het merk Yakumo gekocht,en voorlopig met beiden op z,n zachtst gezegd,nogal negatieve en merkwaardige ervaringen opgedaan,zijn er nog andere mensen die dezelfde ervaringen hebben?
Om het hele verhaal hier uit de doeken te doen zou nogal wat ruimte innemen,maar het komt erop neer dat de bestelde monitor wegens een produktiefout retour is gegaan naar Gistron die mij vervolgens de monitor weer retour wilde sturen,en mij wees op m,n onsite garantie van Yakumo.
Hiermee ging ik niet akkoord,en zei,dat omdat de monitor nu toch weer bij hun stond,ze deze toch zelf door konden sturen naar Yakumo?
Nu heb ik afgelopen Zaterdag een andere monitor retour gekregen,die duidelijk NIET nieuw was,en helemaal NIETS deed!
Ik stond op ploffen,en kon niets doen omdat het weekend was,heb Gistron en Yakumo meteen allebei gemaild,en maandag eerst Yakumo gebeld,gevraagd of de serienummers van de monitors bij hun bekend waren,NIET dus!(spraken slecht Nederlands,met Duits accent)
Gistron gebeld,die gaven een telefoonnummer in Belgie(!) bedrijfsnaam Proserve of zo,waar de telefoon werd aangenomen door een ALWEER slecht Nederlands sprekende persoon,Turks of Marrokaans accent,die met z,n collega Frans sprak!
Word dit forum ook gelezen door het Radarteam?
Want dit lijkt mij althans allemaal nogal vaag..... :twisted:

Gast

Re: Gistron en Yakumo.

Ongelezen bericht door Gast »

Wat heeft een slecht accent te maken met iemand z'n service/technische kennis ? Het lijkt wel net of je automatisch buitenlanders de schuld wilt geven om de reden dat ze bestaan en je monitor hebben behandeld.

Get a life lamer.

rookie

Jij bent zeker zo iemand die niets beters te doen heeft,'t wordt tijd dat ze jou bannen van deze site,die is namelijk bedoelt voor serieuze onderwerpen en reacties!
Je moet eerst eens leren lezen voordat je met zulke stomme reacties komt,jij snapt er duidelijk niets van...(het gaat er om dat als je produkten verkoopt in Nederland je eventuele Nederlanders met klachten ook te woord kan staan,snappie?)

:roll:
Hoe oud ben je eigenlijk?

O ja dit is m,n eerste en laatste reactie op jou post,dus typ je suf,maar van mij hoor je niets meer.. :lol:

Jeetje

Ongelezen bericht door Jeetje »

Als er onsite garantie op een monitor zit dan heeft de winkelier NIETS met de garantie afhandeling te maken, dat hoor jij met de fabrikant te doen.

Heb heeel vaak bij gistron besteld en nooit problemen gehad, ik denk dat jij gewoon niet snapt wat onsite garantie is!!!

Dus ik denk dat jij eerst beter je huiswerk moet doen voordat je gaat klagen op forums!!!!!!!!!!!

Gast

Wat een kletsverhaal! Als de fabrikant loopt te klooien, is de winkelier gewoon aan te spreken en dat heeft niets te maken met onsite garantie maar met wetgeving: instaan voor het leveren van een deugdelijk product

Gast

Jeetje,je hebt waarschijnlijk nog nooit iets om hoeven ruilen bij Gistron,en daarom nog nooit problemen gehad?
Ik weet nu uit ervaring hoe zoiets dan "opgelost" wordt!
Maar uiteindelijk is het telefonisch allemaal netjes opgelost.
De zeer vriendelijk blijvende telefonist vertrouwde ik na bovenstaand verhaal niet helemaal,maar hij heeft woord gehouden,dus ik snap niet waarom al het voorafgaande eerst gebeuren moest.. :(

rookie

Jeetje,je moet punt 7 van de gedragsregels nog maar 'ns doorlezen...

Jeetje

Nou ik heb wel respect voor ieder op deze forum,
ik zeg alleen dat JIJ niet weet wat onsite garantie is.

ONSITE is gewoon heeel makkelijk als iets kapot is komt de fabrikant het regelen.

EN JA ik heb wel es een monitor kapot gehad na 3 dagen!!!!

Dat was een samtron en heb gistron gebelt voor de nummer van de onsite garantie en de monitor werdt binnen 3 dagen opgehaald en omgeruild!!!!!!

Dus ik weet niet waarom jij zo moeilijk doet en gelijk hier komt op dit forum dat Gistron een oplichters bedrijf is.!!!!!!!!

Jeetje

Gast
Gast

Geplaatst op 14 Jul 2004 21:18 door Gast

--------------------------------------------------------------------------------

Wat een kletsverhaal! Als de fabrikant loopt te klooien, is de winkelier gewoon aan te spreken en dat heeft niets te maken met onsite garantie maar met wetgeving: instaan voor het leveren van een deugdelijk product

Om ff hierop terug te komen!!!
In het verhaal van Rookie zie ik nergens staan dat de fabrikant loopt te klooien, rookie is het niet ermee eens dat hij het rechtstreeks met de fabrikant moet afhandelen, dus wat is nou een kletsverhaal dan, ik denk eerder dat jij GAST ook niet weet wat onsite garantie is.
En als je de algemene voorwaarden leest staat dat garantie afhandelingen met onsite garantie rechtstreeks met de fabrikant gedaan moet worden, ben je het hier echter niet mee eens dan moet je geen monitor met ONSITE garantie gaan kopen!!!!!

Gast

Jeetje, een winkelier kan helemaal niet -op welke manier dan ook- onder zijn plichten op dit vlak uitkomen. Hij kan wel opnemen in zijn voorwaarden dat de maan van peperkoek is; geloof je dat dan ook? De NL wetgeving schrijft dwingend voor wat de plichten van de winkelier zijn en dat geeft dus geen ruimte om een andere constructie te verzinnen.

Gast

Artikel 10 Garantie 10.1 Gistron BV verleent ten aanzien van de door haar geleverde artikelen een zogenaamde "carry-in" garantie van een (1) jaar. Artikelen worden altijd eerst uitgebreid getest en bij een foutdiagnose (defect) worden de meeste artikelen tegen hetzelfde artikel omgeruild, mits deze nog leverbaar en op voorraad zijn. Voor particulieren en bedrijven geldt een omruiltermijn van maximaal drie (3) maanden na factuurdatum, Voor wederverkopers is deze omruiltermijn 14 dagen. Zijn artikelen niet (meer) op voorraad of niet onder deze regeling vallen, dan gaan ze voor reparatie retour naar onze leverancier, wij zijn dan afhankelijk van de reparatietermijn van die leverancier. Voor wederverkopers geldt echter een garantietermijn van zes (6) maanden, tenzij de producent een langere garantietermijn hanteert.

rookie

Het ging mij er niet om dat ik het er niet mee eens was,maar zoals bovenstaand,was het mij niet duidelijk uit hun voorwaarden dat ik dat via de onsite garantie van de fabrikant regelen moest,en aangezien de monitor alweer bij hun stond,leek het mij onzinnig om die weer naar mij te laten terugsturen,en dan met de fabrikant contact op te nemen,dus stelde ik voor of hun dat dan konden doen,leek mij het meest logisch,daarbij heb ik ook vermeld dat uit hun voorwaarden mij niet duidelijk was dat ik het rechtstreeks via de fabrikant, de zgn. on site garantie regelen moest.
Dit was geen onwil van mijn kant,maar toen ze als reactie daarop in mijn ogen zich ronduit onwillig en star gingen opstellen(de monitor ging gewoon naar mij retour,en dan moest ik het maar oplossen met de fabrikant)toen ging ik moeilijk doen,ja!
En Jeetje je gaat weer te ver.. :roll: ...ik vertel hier gewoon wat ik persoonlijk heb meegemaakt,en wat jij er van maakt is voor jou rekening!
Maar goed zoals ik al eerder zei is het uiteindelijk allemaal netjes opgelost,dus zullen we het hier maar bij laten. :!:

Gast

Gistron PC's zijn kwalitatief heel erg slecht. Ze gaan maar 2 jaar mee.
Toen de overstap naar Apple gedaan en ik ga niet meer terug. Ik werk nu al 5 jaar met mijn computer en hij doet het nog steeds en ik heb nog nooit 1 probleem gehad!
Gistron is gewoon een zielig bedrijfje dat in een oud schuurtje PC's repareert en verkoopt

Maarten Hansen

Ongelezen bericht door Maarten Hansen »

Gistron een zielig bedrijfje in een schuur? Het zielige bedrijfje is de grootste Elitegroup distributeur van Nederland met vele miljoenen omzet! Besef jij wel wat je aanricht met je gequats??

Ik vind het knap dat die mensen nog steeds hun brood willen verdienen, terwijl er zoveel debielen bij hun kopen. Er hoeft maar iets mis te gaan en ze worden direct op forums zwart gemaakt door een gefrustreerde koper die zelf de boel niet snapt (hè rookie??)

Denk zelf een na voordat je iets koopt voordat je als een kip-zonder-kop op forums gaat schrijven.

ikbenik

Ongelezen bericht door ikbenik »

Wat een kletsverhaal! Als de fabrikant loopt te klooien, is de winkelier gewoon aan te spreken en dat heeft niets te maken met onsite garantie maar met wetgeving: instaan voor het leveren van een deugdelijk product.
De meeste monitorfabrikanten hanteren een on-site garantie.
Dat houdt het volgende in:
Je belt de fabrikant en die stuurt een koerier.
Die ruilt de monitor om. Dan heb je gemiddeld binnen ongeveer 3 dagen een goed toestel.
Als winkelier kunnen wij dat niet afwikkelen. Als wij dat zouden doen dan kost dat weken. En de fabrikant komt alleen bij de mensen thuis.
Als HP-servicepunt heb ik dat hetzelfde met de producten van HP.
Maar dan loopt het dan via mijn bedrijf.

Dit alles heeft niets te maken dat wij als monitorleveranciers onze verantwoordelijkheid niet willen nakomen, maar puur dat de tijd van het ongemak voor de klant zo kort mogelijk is. Dus wij als detaillisten en fabrikanten willen de lijnen zo kort mogelijk houden. Vandaar.
Wat een kletsverhaal! Als de fabrikant loopt te klooien, is de winkelier gewoon aan te spreken: instaan voor het leveren van een deugdelijk product.
Het is pas een kwatsverhaal dat de winkelier financieel moet opdraaien voor de misstappen van de fabrikant.
Zoals de wet door sommige mensen wordt uitgelegd is de winkelier en niet de fabrikant financieel aansprakelijk. En dat is de grootste kwats die er bestaat!
Ik weiger zelf financieel op de draaien voor de misstappen van de fabrikant. De wet kan beter aangepast worden, zodat de fabrikant ook financieel aansprakelijk is voor de eventuele misstappen. En daar hoort het ook. Nu ligt die claim bij de detailhandel (wat overigens onterecht is.)
Het idee is goed, alleen wordt ie helemaal verkeerd uitgelegd. Nu zijn de consument en de detailhandel de dupe.

ikbenik

Ongelezen bericht door ikbenik »

Als ik nog een mooi voorbeeld mag geven.
Je koopt bij een garage een nieuwe auto. Na 2 jaar breekt de wielophanging. Met alle gevolgen van dien.
Bij onderzoek komt eruit dat de fout is ontstaan door een fabricagefout.
Wie is er aanspakelijk?
Een normaal denkend mens zegt gelijk: de fabrikant.
Zoals de wet nu wordt uitgelegd is de fabrikant niet aanspakelijk, maar de garage. Want die heeft een ondeugelijk product geleverd.

De enige aansprakelijke is toch de fabrikant.
De garage heeft in dit geval alleen de taak om de fabrikant hiervan op de hoogte te brengen. Als de fabrikant de claim afwijst dan hoeft de garage niet voor de kosten op te draaien. De fout ligt hier toch echt bij de fabrikant.

Dit geld ook voor alle andere producten.
De degene die iets produceerd is ten alle tijde aanspakelijk en verantwoordelijk.

Gesloten