LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Grillen met groupon

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Caesaro

Grillen met groupon

Ongelezen bericht door Caesaro »

Mijn vrouw en ik dachten samen met twee vrienden gezellig te gaan steengrillen bij Café Victoria in Woerden. We wilden hierbij gebruik maken van een Groupon voucher (t.w.v. EUR 103,20) dat ik als afscheidscadeau had gekregen van mijn collega’s.

Een week vantevoren namen we contact op met het restaurant om te reserveren; het steengrillen was echter de hele maand al volgeboekt… de restauranteigenaar vertelde ons dat we alleen nog konden steengrillen op drie doordeweekse avonden. Dit terwijl het Groupon-voucher duidelijk vermelde: ‘Je Groupon is op alle dagen van de week te gebruiken en geldig tot en met eind februari 2012’.

Ik besloot daarom het geld terug te vragen, zodat we ergens anders konden gaan eten. Na enkele mails heen en weer, verwees de restauranthouder me door naar Groupon… Na contact met de klantenservice van Groupon kreeg ik een keurige standaardmail die ons vertelde dat ze het heel vervelend vonden dat we geen gebruik konden maken van het voucher. Ze konden ons echter geen geld teruggeven, omdat dit alleen mogelijk is binnen 7 dagen na aankoop van het voucher.

Geen cadeau, geen eten, geen geld.

Voor mij nooit meer Groupon…

Groupon.nl

Re: Grillen met groupon

Ongelezen bericht door Groupon.nl »

Beste Caesaro,

We hebben je klacht ook al op klacht.nl voorbij zien komen. Helaas kunnen we je ook hier niet op een andere manier helpen dan je door te verwijzen naar onze klantenservice. Je kunt reageren op de mail van de collega waarmee je eerder contact hebt gehad of via [email protected] of telefonisch op 020 435 0369.

Met vriendelijke groet,
Sabine - Groupon

Suzanne 326

Ongelezen bericht door Suzanne 326 »

Wanneer een restaurant vol is kun je er toch niet meer bij? Lijkt me niet zo moeilijk, een andere dag kan toch? En natuurlijk, Groupon buit de restauranthouder uit en deze staat nagenoeg voor niks te werken en dit is voor hem niet handig als dat in een weekend plaatsvind!!!

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

de hele maand al volgeboekt… de restauranteigenaar vertelde ons dat we alleen nog konden steengrillen op drie doordeweekse avonden.

Je had dus de keuze uit 3 verschillende avonden :?:

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

Groupon - je zou toch denken dat de mensen zo langzamerhand hun bekomst hadden, consumenten zowel als handelaren.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Caesaro schreef:Een week vantevoren namen we contact op met het restaurant om te reserveren; ...
Vindt u dit niet wat aan de late kant ? Er is toch op 2 vingers na te gaan dat de populaire dagen icm in het weekend zo'n actie het snelst volzitten ?
Caesaro schreef: Dit terwijl het Groupon-voucher duidelijk vermelde: ‘Je Groupon is op alle dagen van de week te gebruiken en geldig tot en met eind februari 2012’.
De voucher is ook op alle dagen van de week geldig maar vol is toch echt vol en ze kunnen echt niet alle vouchers op 1 bepaalde dag faciliteren. Of gaat u liever buiten op het terras zitten in februari ? Heel misschien accepteert een restaurant in het weekend ook maar een bepaald percentage tafels voor grouponbonnen. Dat is ook begrijpelijk, want de ondernemers worden half uitgeknepen. De helft van het aankoopbedrag van de bon gaat naar Groupon.

En nee ik heb helemaal niets met groupon, werk er niet, heb er geen aandelen, heb er nooit een bon gekocht en zal er zelfs niet zo snel een bon kopen. Simpelweg omdat me de werkwijze niet aanstaat en als ik dan eens een voordeeltje misloop, jammer dan.

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

Emmy75 schreef:Vindt u dit niet wat aan de late kant ? Er is toch op 2 vingers na te gaan dat de populaire dagen icm in het weekend zo'n actie het snelst volzitten ?

De voucher is ook op alle dagen van de week geldig maar vol is toch echt vol en ze kunnen echt niet alle vouchers op 1 bepaalde dag faciliteren. Of gaat u liever buiten op het terras zitten in februari ?

Heel misschien accepteert een restaurant in het weekend ook maar een bepaald percentage tafels voor grouponbonnen. Dat is ook begrijpelijk, want de ondernemers worden half uitgeknepen. De helft van het aankoopbedrag van de bon gaat naar Groupon.

En nee ik heb helemaal niets met groupon, werk er niet, heb er geen aandelen, heb er nooit een bon gekocht en zal er zelfs niet zo snel een bon kopen. Simpelweg omdat me de werkwijze niet aanstaat en als ik dan eens een voordeeltje misloop, jammer dan.
Emmy, jij bent de laatste die ik ervan zou verdenken voor Groupon te werken of er zelfs maar gebruik van te maken. Ik wil echter wel aangeven waarom de door jou gegeven motivatie m.i. géén hout snijdt.

1. Tijdstip van reserveren: bij een gewoon restaurant bel je de dag ervoor of zelfs op de dag zelf om een tafeltje te reserveren. De bon wordt je verkocht als een alternatieve betaalwijze, niets meer en niets minder. Het zou dan ook niet nodig moeten zijn weken van tevoren te reserveren. Je zou het toch ook niet accepteren als er twee aparte ingangen zouden zijn?

2. Nogmaals, Groupon adverteert met "van XXX voor YYY" hiermede suggererend dat je gewoon klant onder de klanten bent voor de ondernemer die met Groupon in zee gaat. Als Groupon vastgesteld zou hebben dat de restauranthouder maar een beperkte capaciteit heeft, dien Groupon simpelweg minder bonnen aan te bieden. Ongelimiteerd verkopen betekent wat mij betreft in zo'n situatie gewoon fraude.

3. Als het product wat de ondernemer levert aan Groupon bonhouders afwijkt van het identiek benoemde aanbod aan "gewone" klanten, deugt de aanbieding per definitie niet. Of de ondernemer uitgeknepen wordt of niet, is daarbij niet van belang - het staat de ondernemer vrij niet in te gaan op de "kans" via Groupon klanten binnen te krijgen.

Kortom: als er beperkingen gelden voor wat betreft de inhoud, de timing of de oplevering van het aangebodene in vergelijking met wat de reguliere klant bij deze ondernemer mag verwachten zou Groupon niet meer mogen adverteren met dit soort gigantische kortingspercentages of vergelijkingen met handelsprijzen.

De werkelijke waarde en inhoud (of gemak van aanschaffen/verzilveren) van het aanbod is dan immers véél en véél lager dan datgene wat gesuggereerd wordt.

Ik ben het echter met je eens voor wat betreft het kopen bij dit soort sites: gewoon NIET doen.(ook nooit gedaan gelukkig)

TANSTAAFL!

Karin079

Ongelezen bericht door Karin079 »

Ik ben altijd zeer tevreden geweest over Groupon,1 x was ik ontevreden over het restaurant waar we gingen eten via Groupon,heb dit gemeld en Groupon loste dit uitstekend op.
Nee ik heb verder geen banden met ze maar ben gewoon altijd correct behandeld.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

@newmikey,

1. Er zijn ook restaurants waar men al maanden in het vooruit een tafel moet reserveren, zeker als men daar in het weekend wil eten. Er is een Grouponactie geweest dat binnen een bepaalde periode mensen een bon kunnen kopen en kunnen eten tegen gereduceerd tarief in een restaurant. Op zich is het logisch dat er meer bonnen uitgegeven worden dan een restaurant in 1 zitting aan kan zolang ze maar niet meer bonnen uitgeven dan ze in een periode aankunnen. Stel u eens voor dat iedereen ineens op valentijnsdag daar zou willen eten, dus ja wie 't eerst komt wie 't eerst maalt. Dus is het best begrijpelijk dat de populairste dagen het snelst vol zitten.

2. Het is ook niet zo dat de bon niet geldig is in het weekend terwijl dit wel geclaimd wordt, alleen het restaurant zit al vol. Tja dat kan. Als TS met geen mogelijkheid de bon kan inwisselen, ben ik zeker van mening dat groupon het geld moet teruggeven maar er waren andere mogelijkheden. Het lijkt mij niet dat het restaurant persé voorrang moet geven aan groupon bonnen. Misschien is een gedeelte van de tafels ook wel al ver in het vooruit gereserveerd door mensen die een aanleiding hebben om op een bepaalde dag ergens te gaan eten.

3. Volgens mij is daar nog geen sprake van geweest in dit topic. Dat een restaurant volzit hoeft geen beperking te zijn van het aangebodene. Het is gewoon mogelijk en zeker als men een weekje van te voren wenst te reserveren voor het weekend.

Ik geloof ook niet zo in die gratis lunches. :wink:

Jefdus

Ongelezen bericht door Jefdus »

De voorwaarden bij een bepaald product staan bij Groupon over het algemeen trouwens duidelijk weergegeven. Dat is uiteraard iets om rekening mee te houden bij de aanschaf. Als achteraf blijkt dat de voorwaarden niet bij je passen, is dat wat mij betreft een geval van 'voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten'

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Er waren 3 dagen waar ts uit kon kiezen, dit heeft hij zelf niet gedaan :idea:

Caesaro

Er waren 3 dagen waar ts uit kon kiezen, dit heeft hij zelf niet gedaan
Op de bon staat bij de voorwaarden heel duidelijk 'Je groupon is op alle dagen van de week te gebruiken en geldig vanaf 24 oktober 2011 t/m 28 februari 2012.' Als het restaurant dan op mijn gekozen avond vol zit, dan is het toch meer dan redelijk om het geld terug te krijgen om ergens anders te kunnen gaan eten?

Ik voel me behoorlijk beetgenomen door Groupon. Ondanks diverse mails, heb ik nog steeds geen geld terug.

Die voorwaarden zijn gewoon pure misleiding van Groupon. Ze proberen het geld gewoon zelf te houden...
Laatst gewijzigd door Caesaro op 14 feb 2012 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Caesaro schreef:
Op de bon staat bij de voorwaarden heel duidelijk 'Je groupon is op alle dagen van de week te gebruiken en geldig vanaf 24 oktober 2011 t/m 28 februari 2012.' Als het restaurant dan die avond vol zit, dan is het toch meer dan redelijk om het geld terug te krijgen om ergens anders te kunnen gaan eten?

Ik voel me behoorlijk beetgenomen. Ondanks diverse mails, heb ik nog steeds geen geld terug.

Dit is gewoon pure misleiding van Groupon.
Sorry ik vind dit geen misleiding, als het restaurant vol zit op die avond dan
zit het vol, mischien ook wat eerder reserveren in het vervolg.
En nee ze hoeven je geen geld terug te geven, je had uit andere datums kunnen kiezen maar dat wilde je zelf niet.

Suzanne 326

Ongelezen bericht door Suzanne 326 »

Caesaro schreef:
Op de bon staat bij de voorwaarden heel duidelijk 'Je groupon is op alle dagen van de week te gebruiken en geldig vanaf 24 oktober 2011 t/m 28 februari 2012.' Als het restaurant dan die avond vol zit, dan is het toch meer dan redelijk om het geld terug te krijgen om ergens anders te kunnen gaan eten?

Ik voel me behoorlijk beetgenomen. Ondanks diverse mails, heb ik nog steeds geen geld terug.

Dit is gewoon pure misleiding van Groupon.

Ee zullen voor de einddatum hhogstwaarschijnlijk wel meer mogelijkheden zijn maar vol is vol. Dit is moeilijk doen om het moeilijk doen...ga gewoon lekker eten daar op een rustig moment...heeft de kon en het personeel meer tijd en is het des te gezelliger!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Caesaro

(Chocomelk, ik neem aan dat je belang hebt bij je reactie... doe je collega's bij Groupon de groeten)

Ik heb geen ervaring met het Groupon-concept. Ik heb de bon cadeau gekregen en ging er vanuit dat het een soort dinerbon was. De tekst op het voucher doet dit ook vermoeden.

Ik heb een week vantevoren gereserveerd bij het restaurant. Weinig mensen reserveren zo vroeg bij een restaurant.

Chocomelk

Caesaro schreef:(Chocomelk, ik neem aan dat je belang hebt bij je reactie... doe je collega's bij Groupon de groeten)

Ik heb geen ervaring met het Groupon-concept. Ik heb de bon cadeau gekregen en ging er vanuit dat het een soort dinerbon was. De tekst op het voucher doet dit ook vermoeden.

Ik heb een week vantevoren gereserveerd bij het restaurant. Weinig mensen reserveren zo vroeg bij een restaurant.
Nee hoor geen belang bij Groupon, maak er niet eens gebruik van.

En een week vantevoren reserveren is echt niet zo vroeg hoor.......

Fleurtjuh666

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

Caesaro schreef:(Chocomelk, ik neem aan dat je belang hebt bij je reactie... doe je collega's bij Groupon de groeten)

Tuurlijk, want iedereen die iets positiefs over Groupon zegt werkt er meteen....Chocomelk, wist je dat we collega's zijn? :lol:
Heb namelijk zelf nooit problemen gehad met Groupon, al een paar keer lekker sushi gaan eten hier in Nijmegen, voorwaarden zijn duidelijk, en je moet gewoon op tijd reserveren, vol = vol. Het is inderdaad in dit geval een soort diner-bon, blijft nog steeds het punt vol = vol, niets aan te doen. Ze zeggen toch niet dat de bon niet geldig is? Alleen dat de datum die je in gedachten had al vol zit, dat had je zonder die bon ook kunnen overkomen toch?

Chocomelk

Fleurtjuh666 schreef:
Tuurlijk, want iedereen die iets positiefs over Groupon zegt werkt er meteen....Chocomelk, wist je dat we collega's zijn? :lol:
Nee dat wist ik niet maar fijn dat ik het nu weet. :wink:

Caesaro

Heb namelijk zelf nooit problemen gehad met Groupon, al een paar keer lekker sushi gaan eten hier in Nijmegen, voorwaarden zijn duidelijk, en je moet gewoon op tijd reserveren, vol = vol. Het is inderdaad in dit geval een soort diner-bon, blijft nog steeds het punt vol = vol, niets aan te doen.
Vol=vol?????? Hoe kan ik dat dan weten? Het staat niet op het voucher dat je vroeg moet reserveren... ik voel me gewoon misleid door de tekst op het Groupon voucher.

Mijn oud-collega's hebben ruim 50 euro voor die bon (t.w.v. 103,20) betaald... en dat cadeau gaat dus nu naar Groupon... lekker snel verdiend, dacht ik zo

Chocomelk

Caesaro schreef:
Vol=vol?????? Hoe kan ik dat dan weten? Het staat niet op het voucher dat je vroeg moet reserveren... ik voel me gewoon misleid door de tekst op het Groupon voucher.

Mijn oud-collega's hebben ruim 50 euro voor die bon (t.w.v. 103,20) betaald... en dat cadeau gaat dus nu naar Groupon... lekker snel verdiend, dacht ik zo
Haha vol=vol is bij elk restaurant zo, en een beetje mens weet dat je tijdig
moet resereveren bij een restaurant wat heel goed bezocht word.

Je moet de schuld niet in andermans schoenen schuiven terwijl het je eigen
schuld is, niet tijdig gereserveerd, je dacht zomaar bij een restaurant binnen te kunnen stappen wat vol kan zijn.
Laatst gewijzigd door Chocomelk op 14 feb 2012 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten