LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] GroupDeal: geen geld terug na annulering.

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Eljar
Berichten: 90
Lid geworden op: 11 mar 2013 20:16

GroupDeal: geen geld terug na annulering.

Ongelezen bericht door Eljar »

Op 27 mei j.l. heb ik bij GroupDeal eenj bestelling gedaan voor het bleken van tanden.

De betreffende voucher kreeg ik echter niet en heb daarom op 3 juni een mail gestuurd met de vraag waarom ik geen voucher had gekregen en tevens hierin vermeld dat ik van de deal af wilde zien. Je hebt het recht om zonder opgave van reden binnen 7 dagen te annuleren, dus hier voldeed ik aan. Bovendien had ik geen voucher, dus ik kon hier niks mee. Ook het feit dat ik in de veronderstelling was dat het een set voor thuis betrof en er later achter kwam dat je hiervoor naar Apeldoorn moest, heeft mij doen besluiten te annuleren.

Een dag of 2 later kreeg ik van GroupDeal de betreffende voucher, dit was dus opgelost. Alleen ik wilde de deal niet meer en heb vervolgens weer een mail naar GroupDeal gestuurd dat de inhoud van mijn mail van 3 juni van kracht bleef en ik wilde annuleren. Vervolgens kreeg ik van GroupDeal een reactie dat ze de annulering aan Dr. Smile hadden doorgegeven en in afwachting waren op hun antwoord (?).

Maar omdat ik geen geld terug kreeg, heb ik op 24 juni weer een mail gestuurd met het verzoek het geld terug te storten. Tot op heden niets ontvangen. Wettelijk moeten ze binnen 30 dagen terug storten na annulering. Op 3 juni heb ik geannuleerd. Het is inmiddels 5 juli en geen geld terug. Ook geen reactie op mijn laatste mail.

Pas dus op met bestellen bij GroupDeal (en alle andere sites die werken met vouchers). Dit is niet iets nieuws, maar soms trap je er toch weer in omdat het een leuke aanbieding lijkt. Het gezeur echter achteraf is de moeite niet waard.

Eljar
Berichten: 90
Lid geworden op: 11 mar 2013 20:16

Re: GroupDeal: geen geld terug na annulering.

Ongelezen bericht door Eljar »

Bedankt voor uw reactie M. Martens.

Inderdaad moeten ze binnen 30 dagen terug betalen. Ik heb netjes de termijn afgewacht, maar die is nu voorbij. Dat ik rente kan claimen had ik niet aan gedacht, dus dat is een goede tip. Nou gaat het niet om een heel erg groot bedrag, maar ik heb gewoon recht op mijn geld terug.

En laten ze weer niks van zich horen, dan rest alleen de geschillencommissie.

alfatrion
Berichten: 22139
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: GroupDeal: geen geld terug na annulering.

Ongelezen bericht door alfatrion »

De bedenktermijn bedraagt zeven werkdagen, dat zich laat vertalen naar negen a elf dagen. Soms bedraagt de bedenktermijn drie maanden. De teruggave moet zo spoedig mogelijk plaats vinden. Ik zie geen aanleiding om te vermoeden dat het hier niet eerder terug betaald zou kunnen worden. De wet koop op afstand kent wel enkele uitzonderingen. Zonder meer over de voucher te weten kan ik niet uitsluiten dat er hier eentje van opgaat.

De geschillencommissie heeft in haar reglementen staan dat ze haar oordeel basseerd op de redelijkheid en billijkheid en de algemene voorwaarden van het bedrijf. De wet is voor de geschillencommissie geen bron.

lusink
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jul 2013 22:13

Re: GroupDeal: geen geld terug na annulering.

Ongelezen bericht door lusink »

Het zelfde hier. In januari pannen besteld, in februari deze teruggestuurd wegens productiefouten. Waren niet meer leverbaar en dus zou ik mijn geld terug krijgen.
Nog steeds niets ontvangen! Ik heb al meerdere malen gebeld, wat ook de hoofdprijs kost en er wordt mij verzekerd binnen enkele werkdagen wordt het betaald. Deze 'verzekering' heb ik al 3x gekregen, de oudste 7 weken geleden...
Ik wordt er moedeloos van...

Lusin

Eljar
Berichten: 90
Lid geworden op: 11 mar 2013 20:16

Re: GroupDeal: geen geld terug na annulering.

Ongelezen bericht door Eljar »

Hoi,

Hier even een update.

Tot op heden heb ik nog steeds mijn geld niet teruggekregen. Het is inmiddels 2 maanden geleden dat ik de deal heb betaald en daarna binnen de de termijn heb geannuleerd.

Van GroupDeal heb ik persoonlijk niets vernomen. Er is alleen op Klacht.nl een berichtje geplaatst waarin wordt aangegeven dat ik inderdaad tijdig heb geannuleerd, maar dat ze daarna bij het bedrijf waar de voucher voor was bedoeld moeten checken of de voucher daadwerkelijk niet is gebruikt. Waarschijnlijk hebben ze hier dus nog geen reactie op gehad. Neemt niet weg dat ik gewoon recht heb op mijn geld terug. Deze toezegging is alleen niet gedaan, dus ik wacht nog steeds. Ook zouden ze binnen 2 dagen contact opnemen (na 19 juli j.l.), maar is ook niet gebeurd.

Ik begrijp uit het verhaal van lusink dat het nog wel even kan duren voor ze tot betaling overgaan. Lastig.

En wat alfraction schrijft m.b.t. uitzonderingen bij kopen op afstand. Het gekochte bij GroupDeal valt gewoon onder dezelfde wet. Behalve wanneer er een bepaalde datum is afgesproken e.d. En dat is in dit geval niet aan de orde.

Toch maar juridisch actie ondernemen, want dit duurt veel te lang. De wet is duidelijk en daar hoort GroupDeal zich ook aan te houden.

Bedankt voor jullie reacties. Wordt vervolgd.

Eljar.

Eljar
Berichten: 90
Lid geworden op: 11 mar 2013 20:16

Re: GroupDeal: geen geld terug na annulering.

Ongelezen bericht door Eljar »

Het laatste nieuws omtrent Groupdeal:

Nadat ik wederom de klacht had gemeld bij klacht.nl is het bedrag terugbetaald.

Gelukkig is het goed gekomen. Wel jammer dat je er als consument zoveel werk voor
moet doen.

Gesloten