Beste mensen,
Ik heb in september 2009 een Nokia N97 besteld via GSMWEB in combinatie met een abonnement van 2 jaar. Voor het toestel moest ik € 80,- betalen. Nu heb ik echter een probleem. Begin juli 2010 begon het toestel zichzelf keer op keer uit te schakelen. Ik heb het toestel twee keer moeten opsturen omdat het probleem niet was verholpen. Nu ligt het toestel weer bij GSMWEB. Medio agustus heb ik GSMWEB in gebreke gesteld en gevraagd om binnen twee weken een nieuw toestel op te sturen. Van GSMWEB heb ik geen reactie ontvangen. Omdat ik al bijna twee maanden zonder telefoon zit, overweeg ik om GSMWEB te laten dagvaarden. Volgens een advocaat die ik heb gesproken kan je naast het bedrag van € 80,- ook de abonnemenetsgelden van de afgelopen twee maanden alsmede van de nog te betalen maanden (nog 14 maanden te gaan) opeisen. Volgens de advocaat moest dit mogelijk zijn omdat ik anders niet een abonnement was aangegaan van 2 jaar.
Hoe denken jullie over de stappen die ik overweeg te gaan zetten. Wel moet ik vermelden dat ik al jaren via GSMWEB dergelijke overeenkomsten ben aangegaan. Dit keer is het echter fout gegaan. Hierdoor ben ik wel teleurgesteld in GSMWEB.
Groet,
Dinc
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] GSMWEB
-
troubleshooter
Re: GSMWEB
Hoe wij daar over denken? Nou ik zal u zeggen hoe ik daar over denk daar ik moeilijk voor anderen kan praten.
Het is ronduit kl*te wanneer je een nieuw toestel koop en dan ter reparatie moet afstaan en dan keer op keer weer.
Juridisch zit dit natuurlijk niet in de haak maar het bedrag waarom het gaat is zo betrekkelijk laag dat het niet de moeite waard is en dan neem ik het een advocaat kwalijk dat hij dat niet mee geeft. Voor een dergelijk bedrag gaat men geen rechtzaak beginnen. De winkel had betere services moeten verlenen en u allang een nieuw toestel moeten verstrekken.
Geen services dus! Volgende keer naar een andere winkel. Goed advies?
Het is ronduit kl*te wanneer je een nieuw toestel koop en dan ter reparatie moet afstaan en dan keer op keer weer.
Juridisch zit dit natuurlijk niet in de haak maar het bedrag waarom het gaat is zo betrekkelijk laag dat het niet de moeite waard is en dan neem ik het een advocaat kwalijk dat hij dat niet mee geeft. Voor een dergelijk bedrag gaat men geen rechtzaak beginnen. De winkel had betere services moeten verlenen en u allang een nieuw toestel moeten verstrekken.
-
Roytheslayer
Als elke winkel de klant een nieuw toestel moet gaan geven omdat het toestel 2 keer terug moet voor een software probleem dan houden we geen winkels meer over omdat ze allemaal failliet gaan.troubleshooter schreef:Hoe wij daar over denken? Nou ik zal u zeggen hoe ik daar over denk daar ik moeilijk voor anderen kan praten.
De toestellen worden nu eenmaal steeds gevoeliger voor software problemen.
We willen er tegenwoordig alles mee kunnen doen en dat gaat niet altijd goed.
Je kunt nu gaan schelden op gsmweb maar dit zal zo gaan bij 9 van de 10 winkels.
En wat betreft het abonnement.
Je simkaart is gewoon actief dus te gebruiken, aan die dienst word voldaan.
Je abonnement staat los van je toestel.
Je toestel moet je zien als een cadeau omdat je bij hen een abonnement afsluit.
-
witte angora
Abonnement en toestel zijn inderdaad twee verschillende dingen. Als je een los, simlock vrij toestel hebt, kun je de simkaart daar tijdelijk in 'parkeren', in afwachting van de reparatie.
Dan kun je in ieder geval bellen en gebeld worden.
En aangezien abonnementen meestal maximaal 2 jaar duren, hebben de meesten nog wel een toestel van een verlopen abonnement. Tenzij ze dat weggegooid hebben, maar goed.
Dan kun je in ieder geval bellen en gebeld worden.
En aangezien abonnementen meestal maximaal 2 jaar duren, hebben de meesten nog wel een toestel van een verlopen abonnement. Tenzij ze dat weggegooid hebben, maar goed.