LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] H&M, niet alles uit Zweden is goed....

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
G&L

H&M, niet alles uit Zweden is goed....

Ongelezen bericht door G&L »

Stel je voor: je woont samen met je vriend/vriendin en vindt allebei de kleding van H&M wel leuk; hip en niet al te duur. jij en je vriend/vriendin bestellen ieder voor zich kleding via de webwinkel van H&M, ieder via een eigen account en klantnummer, maaaaar wel wonende op hetzelfde adres (dat heb je als je samenwoont). Goh, laat dit nou net te moeilijk en ingewikkeld zijn voor de mensen die werkzaam zijn bij H&M. Van een openstaande rekening van vriendlief kreeg ik zo dus een aantal herinneringen toegestuurd, ik begreep dus niet waarom en ging bellen. Vriendlief had ondertussen helemaal niet in de gaten dat hij nog een bedrag moest betalen en dacht dat hij qua betalingen bij was. Na een aantal telefoontjes naar de klantenservice van de H&M hadden ze zelf ook nog niet in de gaten hoe de vork in de steel zat en ondertussen kreeg ik een vordering toegestuurd van een incassobureau, weer bellen dus. Mij werd (wederom) beloofd dat het uit zou worden gezocht en dat ze zo snel mogelijk weer contact met mij op zouden nemen. Niet dus. Een week later zelf maar weer gebeld, weer alle gegevens doorgegeven en een half uur met een niet al te slim persoon aan de telefoon gezeten om mijn verhaal weer te doen :x Hierna ging mijn vriend zich er ook maar eens mee bemoeien en heeft ook nog een keer gebeld. Vele telefoontjes later kwamen we er dus achter dat de herinneringen eigenlijk voor mijn vriend bedoeld waren maar naar mij verstuurd zijn. mijn vriend en ik hebben (nu hadden) allebei een maandfactuur bij de H&M, en hier stond geen betalingskenmerk bij toen ik mijn bestelling binnenkreeg. Omdat ik het toch zo snel mogelijk wou betalen heb ik het dus zonder betalingskenmerk overgemaakt naar H&M. Nu wordt er door H&M tegen ons gezegd dat we dit erbij hadden moeten vermelden, hierdoor zijn ze de boel door elkaar gaan halen. Uuuhm, mijn naam en rekeningnummer staan er toch bij? Maar om deze reden wil H&M de vordering niet terugtrekken en moeten we deze volledig betalen. De openstaande rekening, tuurlijk, die moet gewoon door mijn vriend betaald worden, maar de vorderingskosten? Ik vind zelf dat deze voor rekening van de H&M moet komen. Zij hebben hun administratie niet op orde en de herinneringen naar de verkeerde persoon gestuurd. We vroegen onszelf al af hoe het zou gaan met bijvoorbeeld studenten in een studentenhuis die allemaal een account zouden hebben bij H&M, dat wordt dan toch een groot zooitje? :roll:
Zijn er meer mensen met slechte ervaringen bij de H&M?

JtC

Re: H&M, niet alles uit Zweden is goed....

Ongelezen bericht door JtC »

Je zou eens voor de gein een betaling moeten verrichten naar de Belastingdienst zonder enig kenmerk: moet je eens kijken wat voor een ellende je je hiermee krijgt. Dus op zich zo gek nog niet. Een rekeningnummer en naam wil nog niks zeggen en hoeft niet per definitie van de klant zelf te zijn.

Laten we daarbij wel wezen: je vriend is in eerste instantie zijn betalingsverplichtingen niet nagekomen. De vorderingskosten zijn toch een logisch gevolg ervan. Daarbij krijg je, voordat het zover is, toch echt meerdere overzichten en herinneringen per post toegezonden. Gaat er bij de eerste keer dan niet al een belletje rinkelen, zo van "zou het dan misschien niet van mijn vriend zijn?"

jlthkoch

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Als je zonder betaalkenmerk gaat betalen kun je problemen verwachten, men moet de betaling wel kunnen herleiden naar een factuur. Er komen erg veel betalingen binnen op een dag en zonder betaalkenmerk kan men echt niet raden waarvoor de betaling zou moeten zijn.

Mijn vriendin besteld er regelmatig op haar eigen naam en wij betalen vanaf een rekeningnummer dat alleen op mijn naam staat. Met het juiste betaalkenmerk gaat het altijd goed. Ook zij maakte wel eens gebruik van de maandfactuur en dan ontvang je inderdaad geen factuur(kenmerk) bij je bestelling, maar als je eerder wilt betalen kun je dat altijd doen, maar uiteraard o.v.v. klantnummer.

Zelfs als je geen factuur hebt ontvangen had je gewoon kunnen betalen o.v.v. je klantnummer, dan had men de betaling goed kunnen verwerken.

Dat er nu problemen zijn opgetreden omdat er geen betaalkenmerk is vermeld is dan ook uw eigen schuld. Ik denk dan ook niet dat u onder het betalen van de (redelijke) extra kosten uit zal kunnen komen.

U geeft aan niet te willen betalen omdat HM de administratie niet op orde zou hebben, maar als uw vriend "vergeet" te betalen en zelf betaald u zonder een betalingskenmerk te vermelden dan zijn u en uw vriend zelf degenen die de administratie niet op orde hebben.
Laatst gewijzigd door jlthkoch op 18 feb 2011 09:28, 1 keer totaal gewijzigd.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Mij valt vooral de passage op over vriendlief die niet door heeft dat er nog rekeningen openstaan. Je koopt iets vkor 100 euro, betaalt maar 50 euro, en je vergeet de rest. Vind ik vreemd.

G&L

Ongelezen bericht door G&L »

Hoezo iets voor 100 euro gekocht en maar 50 betaald? Heb ik niet in de tekst gezet hoor..... vind ik ook vreemd. Het ging zich om dit geval om een nalevering en die is aan zijn aandacht ontsnapt, ja, tuurlijk is dat stom. Maar het gaat mij erom dat ik van H&M herinneringen krijg op mijn naam en klantnummer die ik niet kon plaatsen. Daarom ben ik aan het bellen gegaan, al vanaf december. Iedere keer werd mij beloofd dat uit zou worden gezocht wat er fout was gegaan en iedere keer gebeurde dit weer niet, mij werd beloofd dat ze terug zouden bellen en ook dat gebeurde niet. Die vordering die kreeg ik in januari, nadat ik al een keer of vier had gebeld. Die was dan waarschijnlijk ook niet nodig geweest, en had mijn vriend alsnog die rekening gewoon kunnen betalen.

jlthkoch

Ongelezen bericht door jlthkoch »

GJvdZ schreef:Mij valt vooral de passage op over vriendlief die niet door heeft dat er nog rekeningen openstaan. Je koopt iets vkor 100 euro, betaalt maar 50 euro, en je vergeet de rest. Vind ik vreemd.
Het stukje is wat lastig te lezen, maar na het nog eens gelezen te hebben moet ik zeggen dat ik dat ook wel vreemd vind.

Ik heb een extra stukje toegevoegd aan mijn commentaar.

Ben het overigens wel met G&L eens dat H&M deze fout (van G&L) had kunnen herstellen in het systeem en in ieder geval had kunnen reageren. Waarschijnlijk was het voor hun zelf ook wat ingewikkeld geworden door het ontbrekende betaalkenmerk.

Men had het bedrag ook kunnen terugstorten vanwege dat ontbrekende betaalkenmerk i.p.v. de betaling dan maar registreren onder het verkeerde klantnummer.

De fout is echter wel ontstaan door G&L zelf.

G&L schreef:Maar het gaat mij erom dat ik van H&M herinneringen krijg op mijn naam en klantnummer die ik niet kon plaatsen. Daarom ben ik aan het bellen gegaan, al vanaf december. Iedere keer werd mij beloofd dat uit zou worden gezocht wat er fout was gegaan en iedere keer gebeurde dit weer niet, mij werd beloofd dat ze terug zouden bellen en ook dat gebeurde niet.
Wat ik niet begrijp is dat je op een gegeven moment niet bij jezelf denkt dat het wellicht het gevolg is van het niet juist verwerken van je eerdere betaling (zinder betaalkenmerk) want dat had je wellicht een hoop telefoontjes (en kosten) bespaard.

Gesloten