LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] HEINE-SHOP/POSTORDER/KROM SYSTEEM
HEINE-SHOP/POSTORDER/KROM SYSTEEM
Heb bij Heine Postorder een bestelling geplaats,
Deze duurt een aantal weken,bedenk mijzelf,en vraag hen de bestelling te annuleren.
Het volgende melden deze ,dat kan niet meer.
Wat moet ik nu doen,als de Transpateur belt moet ik zeggen dat ik het niet geleverd wil hebben.
Vind dit echt een beetje vreemd beleid,paard achter de wagen,als Heine de bestelling er nu uit haalt,dan hoeft de Transpateur mij ook niet te bellen.
Erg krom systeem in mijn ogen.
Deze duurt een aantal weken,bedenk mijzelf,en vraag hen de bestelling te annuleren.
Het volgende melden deze ,dat kan niet meer.
Wat moet ik nu doen,als de Transpateur belt moet ik zeggen dat ik het niet geleverd wil hebben.
Vind dit echt een beetje vreemd beleid,paard achter de wagen,als Heine de bestelling er nu uit haalt,dan hoeft de Transpateur mij ook niet te bellen.
Erg krom systeem in mijn ogen.
Re: HEINE-SHOP/POSTORDER/KROM SYSTEEM
Ik neem aan dat de bestelling in de webwinkel is gedaan en niet via postorder? In beide gevallen is er sprake van een door de verkoper georganiseerd systeem voor verkoop op afstand waarbij tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik wordt gemaakt van één of meer technieken voor communicatie op afstand. Derhalve kon je dus ook voor aflevering de overeenkomst ontbinden op grond van art. 7:46d BW (Rb Arnhem 22 augustus 2011, LJN BS1751; Rb Alkmaar 16 november 2011, LJN BU6789).
Overigens is het niet helemaal duidelijk wie de verkoper is, zowel Heinrich Heine BV als Heinrich Heine GmbH komen in de webwinkel voor (beide bestaan wel).
Overigens is het niet helemaal duidelijk wie de verkoper is, zowel Heinrich Heine BV als Heinrich Heine GmbH komen in de webwinkel voor (beide bestaan wel).
Heb de betselling per telefoon gedaan ,het is Heinrich Heine .ArneLH schreef:Ik neem aan dat de bestelling in de webwinkel is gedaan en niet via postorder? In beide gevallen is er sprake van een door de verkoper georganiseerd systeem voor verkoop op afstand waarbij tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik wordt gemaakt van één of meer technieken voor communicatie op afstand. Derhalve kon je dus ook voor aflevering de overeenkomst ontbinden op grond van art. 7:46d BW (Rb Arnhem 22 augustus 2011, LJN BS1751; Rb Alkmaar 16 november 2011, LJN BU6789).
Heb eerst een mail gestuurd of ze de bestelling wilde annuleren,kreeg bericht ,konden het artikel niet vinden.
Wel staat hij in mijn lijstje nu op factuur,had 10 dagen eerder moeten bellen,maar dan nog het antwoord.
Als de transporteur belt om te leveren ,moet u zeggen dat u het product niet geleverd wil hebben,en dat vind ik nu zo raar.
Zou zeggen als Klantenservice ,dat regelen wij met de tranpateur,en dat vind ik dus geen service,maar het is zo en dat zal ik wel doen ,maar is toch eigenlijk te gek dit.
Waarom zo krom.
Zal inderdaad met dat Duitse te maken hebben,zag ook al op een andere site best veel ongenoegen over dit postorder bedrijf.
Enkele keer iets besteld ,geen klachten gehad ,maar lees ook hele nare dingen/hoop dit dus niet mee te maken
Als je via de telefoon bestelt is er in de regel geen sprake van een 'koop op afstand' naar het huidige recht, je maakt immers geen gebruik van een door de verkoper georganiseerd systeem. Je kunt de koopovereenkomst dus alleen ontbinden ('annuleren') als de verkoper in verzuim is. Dit is het geval als een overeengekomen leveringstermijn wordt overschreden of de verkoper aangeeft niet te zullen leveren bijvoorbeeld.
Verkoper,erg moeilijk te verstaan,heeft mij vertelt dat ik ten aller tijden kon annuleren,dat ik bestelde.ArneLH schreef:Als je via de telefoon bestelt is er in de regel geen sprake van een 'koop op afstand' naar het huidige recht, je maakt immers geen gebruik van een door de verkoper georganiseerd systeem. Je kunt de koopovereenkomst dus alleen ontbinden ('annuleren') als de verkoper in verzuim is. Dit is het geval als een overeengekomen leveringstermijn wordt overschreden of de verkoper aangeeft niet te zullen leveren bijvoorbeeld.
Echter bij anders postorders werkt het ook zo ,heb het een maal eerder mee gemaakt dat ik wegens omstandigheden moest annuleren ,geen probleem bij deze ook Duiste postorder,vind dit de betere,en je mag daar in 3 termijnen betalen ,dat is prettig ,geen lange termijn betaling.
Bij de andere postorders waar ooit wel eens wat beseteld woord staat een kruisje als je eventueel zou willen afzien.
Kreeg wel direct een mail van Heine dat ik bestelde dus eigenlijk gaat het via automatish systeem.
Maar ik zal het niet laten leveren,en je hebt ook recht op 14 dagen ruil termijn ,dus zie[hoop] geen probleem in deze.
Heb je geen opnamen of bevestiging van dus is sowieso altijd onbewijsbaar.sombody schreef:Verkoper,erg moeilijk te verstaan,heeft mij vertelt dat ik ten aller tijden kon annuleren,dat ik bestelde.
Er is geen sprake van 'postorder' als de bestelling niet wordt gedaan via een brief. Zoals gezegd gaat het bij de definitie van de koop op afstand om de handelingen t/m het sluiten van de overeenkomst. Bevestigen via e-mail is na het sluiten.sombody schreef:Echter bij anders postorders werkt het ook zo ,heb het een maal eerder mee gemaakt dat ik wegens omstandigheden moest annuleren ,geen probleem bij deze ook Duiste postorder,vind dit de betere,en je mag daar in 3 termijnen betalen ,dat is prettig ,geen lange termijn betaling.
(...) Kreeg wel direct een mail van Heine dat ik bestelde dus eigenlijk gaat het via automatish systeem.
Artikel 6 van de algemene voorwaarden onleent zijn formulering gedeeltelijk aan aan art. 7:46d BW, maar spreekt niet over 'koop op afstand' maar over 'de overeenkomst':sombody schreef:Maar ik zal het niet laten leveren,en je hebt ook recht op 14 dagen ruil termijn ,dus zie[hoop] geen probleem in deze.
Op grond van die bepaling kun je dus inderdaad wel na aflevering de overeenkomst ontbinden, ongeacht of er sprake is van een koop op afstand.art. 6 lid 1 algemene voorwaarden schreef:1. Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de consument aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger.
Dat is zeker waar.
De wetten zijn nog ingewikkeld ,de bderijven weten ze ook goed,maar wel een leerles.
Het lijkt allemaal soms leuker,makkelijker dan je denkt blijkt.
Dank voor de les
De wetten zijn nog ingewikkeld ,de bderijven weten ze ook goed,maar wel een leerles.
Het lijkt allemaal soms leuker,makkelijker dan je denkt blijkt.
Dank voor de les
De wet vereist niet dat je van een georganiseerd systeem gebruik hebt gemaakt, slechts dat de overeenkomst in kader van een dergelijke systeem is gesloten. Bij de term georganiseerd systeem gaat het er om dat de verkoper stelselmatig gebruik maakt van communicatiemiddelen op afstand om overeenkomsten te sluiten (Tweede Kamer, vergaderjaar 1999–2000, 26 861, nr. 3, p. 13). Ik meen daarom dat hier toch een koop op afstand tot stand is gekomen.ArneLH schreef:Als je via de telefoon bestelt is er in de regel geen sprake van een 'koop op afstand' naar het huidige recht, je maakt immers geen gebruik van een door de verkoper georganiseerd systeem.
Hmm, een korte zoektocht op de website wijst uit dat er toch i.c. wél sprake is van een georganiseerd systeem als je de bestelling doet via de telefoon. Bij de 'veelgestelde vragen' vind je onder 'bestellen' namelijk:
Icm. de in mijn eerste post genoemde jurisprudentie kun je dus toch ontbinden voor aflevering.Hoe bestel ik per telefoon?
Bestellen per telefoon
Onder 013 - 5 945 045 wij zijn maandag t/m vrijdag bereikbaar van 8.30 - 21.00 uur. Op zaterdag zitten wij van 9.00 tot 17.00 uur voor u klaar om u telefonisch van dienst te zijn. De klantenservice neemt uw bestellingen persoonlijk in ontvangst en verstrekt u directe leveringsinformatie.