LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hoe werkt bol.com

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
cobe

hoe werkt bol.com

Ongelezen bericht door cobe »

Ik heb nu twee keer wat besteld bij bol.com. De eerste keer stond leverdatum tussen 3 en 5 werkdagen. Echter kregen wij na4 dagen te horen dat het artikel, een Sony e-reader en cover, niet op voorraad was. Het zal twee weken langer duren. Geen probleem hij was wel voor mijn verjaardag, maar oke iets later is niet zo erg. Na twee weken kregen wij het bericht dat zij niet wisten wanneer hij leverbaar was. Dit was vreemd wand bij andere winkels en andere online winkels was hij gewoon leverbaar. Bellen naar Bol.com. Ze wisten echter niet wanneer ze konden leveren want ze hadden problemen met de leverancier. Na overleg hadden wij besloten om de boel te annuleren en wat schets onze verbazing. De cover zal wel worden geleverd. Dan maar de e-reader annuleren. De volgende dag kwam de cover en deze was zwart. Dus lezen kunnen ze ook niet bij bol.com. Weer gebeld en ze moesten de fout wel toegeven. We konden de cover terugsturen en om toch nog gebruik te kunnen maken van de aanbieding kregen we 35 euro als waardebon terug. Netjes afgehandeld.
De tweede keer bestellen. Niet de e-reader want die had ik al besteld bij een winkel waar hij gewoon op voorraad was. Nu MP3 spelers bestellen. 1 was meteen leverbaar en 1 was binnen 5 tot 7 werkdagen leverbaar. Na de bestelling zagen wij dat de bestelling op 15-06-13 was gezet. Dit was 10 werkdagen verder. Woensdag 12-06 eens bellen want op de site stond dat de MP3 speler niet via bol.com leverbaar was maar wel via andere sits. Uit dit gesprek bleek hoe bol.com handelt. Zij zetten aanbiedingen op hun site en hopen dat mensen (Zo dom zijn) deze artikelen gaan bestellen. Dan zetten zij bij andere bedrijven het product uit om te kijken waar ze het zo goedkoop mogelijk kunnen aankopen. Lukt dit niet dan krijg je het product niet, want of je annuleert het gewoon zelf of na 3 maanden annuleert bol.com het voor je.
Hoe het nu afloopt met deze MP3 speler weet ik niet. Ik weet wel dat we de rest van de bestelling vandaag komt. Het zal wel weer bellen worden en het zal er wel weer op uitdraaien dat we voor de vakantie deze MP3 speler niet ontvangen en dat het weer annuleren wordt. je begrijpt natuurlijk wel dat ik nooit meer bij bol.com bestel. Zij zeggen wel dat zij de grootste zijn, maar ik denk dat als zij zo doorgaan niet lang de grootste blijven.

net een berichtje van bol.com gekregen nu wordt de MP3 speler op 1 juli verwacht. (Hij is wel leverbaar bij andere webwinkels)

Laatste update. Na contact te hebben opgenomen met bol.com en zij weer met een smoes aankwamen waarom zij niet konden leveren de boel zelf maar weer geannuleerd.
Nu weer wachten tot ik mijn geld terug gestort krijg.

Mensen wees gewaarschuwd als u bij bol.com een leuke aanbieding ziet. Ondanks dat zij een gerespecteerd en goede webwinkel lijken, lijkt het hier toch wel of zij willens en wetens de mensen willen oplichten.
Laatst gewijzigd door cobe op 14 jun 2013 09:26, 1 keer totaal gewijzigd.

sjohie

Re: hoe werkt bol.com

Ongelezen bericht door sjohie »

cobe schreef:Ik heb nu twee keer wat besteld bij bol.com. De eerste keer stond leverdatum tussen 3 en 5 werkdagen. Echter kregen wij na4 dagen te horen dat het artikel, een Sony e-reader en cover, niet op voorraad was. Het zal twee weken langer duren. Geen probleem hij was wel voor mijn verjaardag, maar oke iets later is niet zo erg. Na twee weken kregen wij het bericht dat zij niet wisten wanneer hij leverbaar was. Dit was vreemd wand bij andere winkels en andere online winkels was hij gewoon leverbaar. Bellen naar Bol.com. Ze wisten echter niet wanneer ze konden leveren want ze hadden problemen met de leverancier. Na overleg hadden wij besloten om de boel te annuleren en wat schets onze verbazing. De cover zal wel worden geleverd. Dan maar de e-reader annuleren. De volgende dag kwam de cover en deze was zwart. Dus lezen kunnen ze ook niet bij bol.com. Weer gebeld en ze moesten de fout wel toegeven. We konden de cover terugsturen en om toch nog gebruik te kunnen maken van de aanbieding kregen we 35 euro als waardebon terug. Netjes afgehandeld.
De tweede keer bestellen. Niet de e-reader want die had ik al besteld bij een winkel waar hij gewoon op voorraad was. Nu MP3 spelers bestellen. 1 was meteen leverbaar en 1 was binnen 5 tot 7 werkdagen leverbaar. Na de bestelling zagen wij dat de bestelling op 15-06-13 was gezet. Dit was 10 werkdagen verder. Woensdag 12-06 eens bellen want op de site stond dat de MP3 speler niet via bol.com leverbaar was maar wel via andere sits. Uit dit gesprek bleek hoe bol.com handelt. Zij zetten aanbiedingen op hun site en hopen dat mensen (Zo dom zijn) deze artikelen gaan bestellen. Dan zetten zij bij andere bedrijven het product uit om te kijken waar ze het zo goedkoop mogelijk kunnen aankopen. Lukt dit niet dan krijg je het product niet, want of je annuleert het gewoon zelf of na 3 maanden annuleert bol.com het voor je.
Hoe het nu afloopt met deze MP3 speler weet ik niet. Ik weet wel dat we de rest van de bestelling vandaag komt. Het zal wel weer bellen worden en het zal er wel weer op uitdraaien dat we voor de vakantie deze MP3 speler niet ontvangen en dat het weer annuleren wordt. je begrijpt natuurlijk wel dat ik nooit meer bij bol.com bestel. Zij zeggen wel dat zij de grootste zijn, maar ik denk dat als zij zo doorgaan niet lang de grootste blijven.

net een berichtje van bol.com gekregen nu wordt de MP3 speler op 1 juli verwacht. (Hij is wel leverbaar bij andere webwinkels)
Dit zal niet voor alle producten zo zijn, ik heb er in het recente verleden ook wel elektronica besteld, en die werden netjes zoals beloofd de volgende dag afgeleverd.

cobe

Re: hoe werkt bol.com

Ongelezen bericht door cobe »

sjohie,

Nee, het zal wel niet bij alle producten zo zijn, want ik heb van de twee bestellingen die ik heb gedaan wel producten geleverd gekregen. De producten die ik het niet heb gekregen zijn van aanbiedingen die niet direct leverbaar zijn maar wel binnen een week. Het waren dan ook hele interessante aanbiedingen, maar ik dacht dat bol.com een eerlijk bedrijf was en het ook na zal komen wat bol.com op hun site zet.

Gesloten