LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hostnet.nl
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 03 sep 2008 16:15
Hostnet.nl
Dag mensen,
Bij deze even een vraag dan wel tip over hostnet.nl
Hostnet.nl levert host pakketten aan maar vergeet hier BTW bij te berekenen. Bij het winkelmandje kom je hier pas achter.
Ik heb de volgende reactie al naar ze verstuurd maar hier geen antwoord op mogen ontvangen.
"U vermeld op uw website middels een banner en ook op websites waar bij u de domeinnaam is vastgelegd maar nog geen pagina is ingericht, dat de prijs van een .nl domein 1,95 is. Later kom je er pas achter dat dit EX BTW is.
Ik verzoek u vriendelijk dit aan te passen omdat De prijs inclusief BTW “essentiële informatie” is (art. 6:193e BW) en mag dan ook niet ontbreken in een reclame, aanprijzing of aanbod gericht op consumenten.
Uw website is niet gericht exclusief op de zakelijke markt gericht en daarom hoort u te voldoen aan deze eis.
Ik verneem graag van u een reactie hierop."
Als bron heb ik http://blog.iusmentis.com/2010/09/14/ma ... nd-worden/ gebruikt en ik heb de betreffende artikelen geverifieerd.
Het grappige is dat ik dit 1.5 jaar geleden al had aangegeven aan het bedrijf maar er is dus niets veranderd.
Mijn vraag is eigenlijk, wat vinden jullie hiervan? Mag dit zomaar, heb je nog meer voorbeelden van dit soort pratkijken?
Bij deze even een vraag dan wel tip over hostnet.nl
Hostnet.nl levert host pakketten aan maar vergeet hier BTW bij te berekenen. Bij het winkelmandje kom je hier pas achter.
Ik heb de volgende reactie al naar ze verstuurd maar hier geen antwoord op mogen ontvangen.
"U vermeld op uw website middels een banner en ook op websites waar bij u de domeinnaam is vastgelegd maar nog geen pagina is ingericht, dat de prijs van een .nl domein 1,95 is. Later kom je er pas achter dat dit EX BTW is.
Ik verzoek u vriendelijk dit aan te passen omdat De prijs inclusief BTW “essentiële informatie” is (art. 6:193e BW) en mag dan ook niet ontbreken in een reclame, aanprijzing of aanbod gericht op consumenten.
Uw website is niet gericht exclusief op de zakelijke markt gericht en daarom hoort u te voldoen aan deze eis.
Ik verneem graag van u een reactie hierop."
Als bron heb ik http://blog.iusmentis.com/2010/09/14/ma ... nd-worden/ gebruikt en ik heb de betreffende artikelen geverifieerd.
Het grappige is dat ik dit 1.5 jaar geleden al had aangegeven aan het bedrijf maar er is dus niets veranderd.
Mijn vraag is eigenlijk, wat vinden jullie hiervan? Mag dit zomaar, heb je nog meer voorbeelden van dit soort pratkijken?
Re: Hostnet.nl
Dan heb ik een wedervraag... wat zou deze regel onderaan de pagina betekenen ?Hostnet.nl levert host pakketten aan maar vergeet hier BTW bij te berekenen. Bij het winkelmandje kom je hier pas achter.
Alle prijzen zijn exclusief 21% btw
Domein namen is niet iets wat over het algemeen door particulieren wordt aangeschaft, meer zakelijke markt dus.
Re: Hostnet.nl
Rechtstreeks uit de algemene voorwaarden:
Artikel 4. Prijzen
1. Alle prijzen zijn exclusief omzetbelasting (btw) en andere heffingen welke van overheidswege worden opgelegd. Op de sectie van de Website, die is gericht op de particuliere markt, zijn alle prijzen inclusief btw en andere heffingen welke van overheidswege worden opgelegd.
Re: Hostnet.nl
Als dat zo is moeten ze particuliere klanten weigeren, en alleen met KVK inschrijving klanten toestaan, net zoals een makro of een sligro. Nu kan een particulier gewoon een hostingpakket bestellen, wat tegenwoordig echt niet meer uitsluitend voor bedrijven is. Ik heb het zonet zelf geprobeerd, en kan het gedeelte niet vinden waar de prijzen inclusief btw zijn, wat gezien de ALV wel ergens moet zijn. Ik zie eerst allerlei bedragen staan en als ik wil gaan afrekenen, komt de btw er opeens bij. Gelukkig heb ik hier als kleine ondernemer weinig last van, maar snap dat dit erg verwarrend is, en bovenal niet wettig. Prijzen naar consumenten dienen inclusief btw gecommuniceerd te worden, als je bewust aan consumenten verkoopt.bprosman schreef:Dan heb ik een wedervraag... wat zou deze regel onderaan de pagina betekenen ?Hostnet.nl levert host pakketten aan maar vergeet hier BTW bij te berekenen. Bij het winkelmandje kom je hier pas achter.
Alle prijzen zijn exclusief 21% btw
Domein namen is niet iets wat over het algemeen door particulieren wordt aangeschaft, meer zakelijke markt dus.
Re: Hostnet.nl
Als particulier ook niet echt, het gaat hier om 0.40 Euro.Gelukkig heb ik hier als kleine ondernemer weinig last van
Re: Hostnet.nl
Warom moeten ze die weigeren ? Makro en sligro mogen niet aan particulieren verkopen omdat ze op een industrieterrein zitten en het bestemmingsplan dat niet toelaat.berndv schreef:Als dat zo is moeten ze particuliere klanten weigeren, en alleen met KVK inschrijving klanten toestaan, net zoals een makro of een sligro. Nu kan een particulier gewoon een hostingpakket bestellen, wat tegenwoordig echt niet meer uitsluitend voor bedrijven is.bprosman schreef: Domein namen is niet iets wat over het algemeen door particulieren wordt aangeschaft, meer zakelijke markt dus.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 09 apr 2014 09:51
Re: Hostnet.nl
Onlangs werd er van mijn rekening meer dan 200 euro geïncasseerd door Hostnet. Het betrof verlengingen van verschillende producten, die ik overigens niet meer gebruik.
Hostnet geeft aan klanten een herinnering te sturen, ruim voor de einddatum van het contract. Zo kun je beslissen om het te verlengen of op te zeggen. In tegenstelling tot wat zij zeggen, doen zij dit niet. Contracten worden gewoon stilzwijgend verlengd.
In het contact dat ik met het bedrijf hierover heb gehad, verwijzen zij slechts naar de Algemene Voorwaarden. “Hostnet is niet verplicht deze herinnering te sturen”.
Dit is in mijn ervaring absoluut de meest klant-onvriendelijke provider. Heb op mijn e-mails meerdere malen dagen moeten wachten voordat ik antwoord kreeg. Geen coulance, terwijl zij absoluut fout zitten.
Er zijn genoeg hostingproviders te vinden. Mijn advies: alles behalve Hostnet.
Hostnet geeft aan klanten een herinnering te sturen, ruim voor de einddatum van het contract. Zo kun je beslissen om het te verlengen of op te zeggen. In tegenstelling tot wat zij zeggen, doen zij dit niet. Contracten worden gewoon stilzwijgend verlengd.
In het contact dat ik met het bedrijf hierover heb gehad, verwijzen zij slechts naar de Algemene Voorwaarden. “Hostnet is niet verplicht deze herinnering te sturen”.
Dit is in mijn ervaring absoluut de meest klant-onvriendelijke provider. Heb op mijn e-mails meerdere malen dagen moeten wachten voordat ik antwoord kreeg. Geen coulance, terwijl zij absoluut fout zitten.
Er zijn genoeg hostingproviders te vinden. Mijn advies: alles behalve Hostnet.
Re: Hostnet.nl
Tja, als je een contract afsluit waarin je van beide kanten overeenkomt je aan bepaalde voorwaarden te houden dan is het ook wel erg flauw inderdaad van een bedrijf dat ze dat ook doen .In het contact dat ik met het bedrijf hierover heb gehad, verwijzen zij slechts naar de Algemene Voorwaarden. “Hostnet is niet verplicht deze herinnering te sturen”.
Waarom zo je ook eigen verantwoordelijkheid nemen (hebben) om op tijd op te zeggen.
Re: Hostnet.nl
Nou, omdat......Waarom zo je ook eigen verantwoordelijkheid nemen (hebben) om op tijd op te zeggen.
TS WIL helemaal geen verantwoording en ook niet betalen. Wel vind hij het normaal om de zaken die hij niet gebruikt gewoon te vergeten. Misschien dat ze dan die rekeningen ook kunnen vergeten?Geen coulance, terwijl zij absoluut fout zitten.
Re: Hostnet.nl
Kan ook niet vinden waar zij fout zouden zitten.Geen coulance, terwijl zij absoluut fout zitten.
Een herinneringsmail is leuk, extra service maar niet verplicht, daar is TS door het accepteren van de algemene voorwaarden zelf mee accoord gegaan.
Re: Hostnet.nl
wat alleen echt jammer is is dat dit topic pas twee jaar deaud was....