LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] i-cheap.nl webshop retournering

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
MichaelK1985
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jun 2012 12:52

i-cheap.nl webshop retournering

Ongelezen bericht door MichaelK1985 »

Ik had twee weken terug een nieuw scherm besteld voor een iPod Touch 4G en deze besteld bij i-Cheap.nl. Echter was het scherm overbodig geworden omdat diegene waarvoor ik hem moest maken een nieuwe iPod Touch had gekocht.

Nog niets aan de hand dusver. Ik heb netjes een retour formulier ingevuld en het scherm terug gestuurd. Met het scherm was totaal niets mee aan de hand omdat ik het niet gebruikt heb.

Nu zegt i-Cheap.nl dat het scherm beschadigd is binnengekomen en dat ik geen recht heb om geld terug te ontvangen. Belachelijk natuurlijk!

Ze bieden ook totaal geen oplossing alleen om het kapotte scherm, wat nu dus stuk blijkt, terug te sturen naar mij. Dat is hun enige oplossing!

Ik denk dat ze gewoon onderuit proberen te komen onder de terug betaling.
Let dus goed op als je iets besteld bij http://www.i-cheap.nl.

MAXIEM

Re: i-cheap.nl webshop retournering

Ongelezen bericht door MAXIEM »

MichaelK1985

*Je kunt jouw bericht natuurlijk ook op andere consumentenfora plaatsen. Wellicht dat je daar lotgenoten/bondgenoten aantreft, die hetzelfde overkomt. Hieronder volgen een aantal mogelijke forumadressen, waaruit je zelf kunt kiezen.

*Consumentenforums:

http://www.consumentenbond.nl/forum/
http://www.klachtenkompas.nl/?cid=sea_g ... htenkompas
http://kassa.vara.nl/discussies/
http://forum.www.trosradar.nl/
http://www.klacht.nl/
http://www.groetenvanmax.nl/?waxtrapp=faarjEsHnHUVcBT

*Ben of word je niet goed behandeld door een bedrijf of denk je dat een bedrijf zich niet aan de (wettelijke) regels houdt?
Dan ontvangt ConsuWijzer graag je klacht (klik op: Hoe dien ik een klacht in):

http://www.consuwijzer.nl/

Maxiem.

Mike Meyers
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jul 2012 16:35

Re: i-cheap.nl webshop retournering

Ongelezen bericht door Mike Meyers »

Beste Michael,

deze klacht en informatie is onjuist! Jij hebt het scherm in beschadigde staat aan i-Cheap geretourneerd. Helaas vermeld je dit niet zo...

Ook ben jij in het ongelijk gesteld na een onderzoek door de onafhankelijke "Webshop Keurmerk".Dit lees ik ook niet terug in jouw bericht.

Tevens wil ik iedere lezer van dit bericht erop wijzen dat i-Cheap streeft naar een zo hoog mogelijke klanttevredenheid. Klanten die producten beschadigen en vervolgens retourneren, kunnen wij helaas niet crediteren. Wij zullen ten alle tijden een nette en rechtvaardige oplossing zoeken met een klant.

Met vriendelijke groet,

http://www.i-cheap.nl

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: i-cheap.nl webshop retournering

Ongelezen bericht door newmikey »

MichaelK1985 schreef:Ik had twee weken terug een nieuw scherm besteld voor een iPod Touch 4G en deze besteld bij i-Cheap.nl. Echter was het scherm overbodig geworden omdat diegene waarvoor ik hem moest maken een nieuwe iPod Touch had gekocht.
Wazig verhaal. Wat doet jou denken dat je recht heb op terugbetaling?
2B-Cheap Webshops streeft naar een zo hoog mogelijke service en klanttevredenheid. Daarom geniet u bij ons van een 30 dagen retourrecht op al onze producten. Mocht een product desondanks niet voldoen aan uw verwachting of defect zijn, dan kunt u dit binnen 30 dagen na aankoop aan ons retourneren. Voorwaarden is wel dat dit product onbeschadigd en in de orginele verpakking met een ingevuld Retourformulier geretourneerd wordt

alfatrion
Berichten: 22622
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: i-cheap.nl webshop retournering

Ongelezen bericht door alfatrion »

Hier spelen twee zaken: 1. ontbinding op basis van de bedenktermijn en 2. de wettelijke garantie.

De wet zegt dat de koper na aflevering binnen zeven werkdagen (negen tot elf kalenderdagen) het recht heeft om de koop te ontbinden zonder opgave van redenen. Hierop gelden een aantal uitzonderingen, maar schade aan het product is er niet eentje van. Wel heeft de verkoper dan recht op een schadevergoeding, mits hij kan aantonen dat de koper deze schade heeft veroorzaakt.

De wettelijke garantie zegt dat de koper recht heeft op herstel en vervanging, wanneer de verkoper hem een ondeugdelijk product heeft geleverd. Bovendien geldt wordt wettelijk vermoed dat het product ondeugdelijk is wanneer het gebrek binnen zes maanden na aflevering is ontdekt. De verkoper kan dit vermoeden ontkrachten met tegenbewijs. Daarvoor is van belang om te weten om wat voor schade het hier gaat. Dit kan het beste beoordeeld worden aan de hand van een foto.

Van beide regeling mag niet in het nadeel van de consument worden afgeweken en de termijnen beginnen te lopen op de dag na aflevering.

- Op welke datum is het product afgeleverd?
- Op welke datum heb je laten weten de koop te ontbinden?
- Wat is precies de aard van het defect?
Mike Meyers schreef:Ook ben jij in het ongelijk gesteld na een onderzoek door de onafhankelijke "Webshop Keurmerk".Dit lees ik ook niet terug in jouw bericht.
Het zou wel aardig zijn om de conclusies van het onderzoek hier aan te halen, met betrekking tot de schade en de oorzaken daarvan. Is dit bij een geschillencommissie geweest?

Gesloten